Export & Import

တ႐ုတ္နယ္စပ္ က်င္စန္းေက်ာ့ ဂိတ္ တပတ္ၾကာသည့္တိုင္ ျပန္မဖြင့္ေသး

တ႐ုတ္နယ္စပ္ က်င္စန္းေက်ာ့ ဂိတ္ တပတ္ၾကာသည့္တိုင္ ျပန္မဖြင့္ေသး google

          တ႐ုတ္- ျမန္မာ နယ္စပ္ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ရွိ က်င္စန္းေက်ာ့ ဂိတ္ေပါက္ ပိတ္ထားသည္မွာ တပတ္ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပန္လည္ မဖြင့္ေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

 

          ယင္းဂိတ္အား အျမန္ဆုံး ျပန္လည္ ျဖတ္သန္းခြင့္ရရန္ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားထံသို႔ စာတင္ထားၿပီး တုံ႔ျပန္ ေျဖရွင္း ခ်က္အား တပတ္ ၾကာသည့္တိုင္ ေစာင့္ဆိုင္းေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ဧရာဝတီ ကို ေျပာသည္။မူဆယ္ရွိ ခြာညိဳ သစ္သီးပြဲ႐ုံမွ ဒါ႐ိုက္တာ ကိုစိုင္းမင္းသူႏိုင္က“အခုခ်ိန္ထိ အစိုးရက ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တရားဝင္ ထုတ္ျပန္တာလည္း မေတြ႕ရ ေသးသလို အျပင္ကေန ၾကားရတာမ်ိဳးလည္း မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ သစ္သီးဒိုင္က ဝန္ ႀကီး ဌာနကို စာတင္ထားတာ ခရီးမေရာက္တာလား အနာနဲ႔ ေဆးမတည့္တာလားကို မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

 

          ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ရက္ ညေနပိုင္းမွ စတင္၍ လုံၿခဳံေရး အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္မွ တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ သစ္သီး ကုန္စိမ္းမ်ား အဓိက ျဖတ္သန္း သြားလာေနေသာ က်င္စန္းေက်ာ့ ဂိတ္ေပါက္အား ပိတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယေန႔ အထိ တိက်သည့္ အေၾကာင္းအရင္း တစုံတရာ မသိရေသးကာ ဂိတ္ျပန္လည္ ဖြင့္ၿပီး ယခင္လို ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္ သြယ္ သြားလာခြင့္ ရရွိရန္ ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရွိသည္ဟု နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာဆိုသည္ယခုအခ်ိန္သည္ ဖရဲသခြား ေရာင္းအား အေကာင္းဆုံး ကာလ ျဖစ္ကာ ေဖေဖာ္ ဝါရီ၊ မတ္လ အတြင္း ရွမ္းျပည္ တဝိုက္ မွ ထြက္မည့္ ဖရဲသခြားမ်ား အတြက္လည္း ေတာင္သူမ်ား အေနျဖင့္ စိုးရိမ္မႈမ်ား ရွိေနၿပီး အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ယခု ကိစၥအား အျမန္ဆုံး အဆင္ေျပရန္ ေဆာင္႐ြက္ေပးေစလိုေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာလ ကုန္ပိုင္းက သစ္သီးဒိုင္မ်ား၊ ေတာင္ သူ မ်ား စုေပါင္း လက္မွတ္ထိုး၍ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန သို႔ စာတင္ထားေသာ္ လည္း ယေန႔ အထိ တစုံတရာ အေၾကာင္းျပန္ျခင္း မရွိေသးဟု ေတာင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

 

          အဆိုပါ ဂိတ္ေပါက္ ပိတ္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ တင္ပို႔လာေသာ ဖရဲ၊ သခြားကား အစီးေရ ၁ ေထာင္ေက်ာ္သည္ မူဆယ္ဘက္ အျခမ္းတြင္ ပိတ္မိေနၾကကာ ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္တြင္ တ႐ုတ္ျပည္ဘက္မွ ျဖတ္သန္း ခြင့္ပိတ္ထားေသာ ပန္ဆိုင္း ဂိတ္အား ျပန္လည္ ဖြင့္ေပးခဲ့သျဖင့္ ယင္းဂိတ္မွ တဆင့္ ဖရဲ၊ သခြားကားမ်ား တ႐ုတ္သို႔ တင္ပို႔ေနသည္မွာ ယေန႔ အထိ ျဖစ္သည္။မူဆယ္ သစ္သီး အေရာင္းအဝယ္ကြင္းမွ ပန္ဆိုင္းဂိတ္သြားရာ လမ္းသည္ ၁၀ မိုင္ခန႔္ရွိၿပီး လမ္းအက်ယ္မွာ ၈ ေပခန႔္ ရွိသျဖင့္ ဖရဲသခြား တင္သည့္ ၁၂ ဘီးကားႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာရန္ အတြက္ အခက္အခဲ ရွိျခင္း၊ တ႐ုတ္ျပည္ ဘက္က နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ စစ္ေဆးမႈမ်ားတြင္ ယခင္ထက္ အခ်ိန္ပိုယူျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ဖရဲသခြား ကားမ်ားသည္ တရက္လွ်င္ ပုံမွန္ အစီးေရ ၅၀၀ ခန႔္ တင္ပို႔ေနရာ ယခု ဆိုပါက အစီး ၂၀၀ ခန႔္သာ တင္ပို႔ႏိုင္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္ တည္းမႈမ်ားလည္း ျဖစ္လ်က္ ရွိသည္ဟု မႏၲေလး-မူဆယ္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွ သိရသည္။

 

          ေစာရန္ႏိုင္ မႏၲေလး- မူဆယ္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးမွ ဂိတ္မႉး ဦးေဇာ္ျမင့္ဦးက“တကယ္တမ္း ႏိုင္ငံ စီးပြား တိုးတက္ဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့ စီးပြားေရး ထြက္ေပါက္ေတြကို အခုလို လုပ္ပစ္တာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားေတြ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ အတြက္ပဲ ျဖစ္ေန တယ္။ ဒီလို ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ လြယ္ကူ ျမန္ဆန္ ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ အစိုးရကေတာင္ ပံ့ပိုးေပးရမွာ။ အခုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ပိတ္ တယ္ ဆိုတာေတာင္ တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြဆီက ေျဖရွင္းသံေလး တစြန္းတစ မၾကားရေတာ့ ပိုဆိုးၿပီေပါ့”ဟု ဧရာဝတီ ကို ေျပာသည္။ယခု ကာလသည္ ဖရဲ၊ သခြားကုန္စိမ္း တင္ပို႔မႈလႈိင္သည့္ ရာသီျဖစ္ၿပီး နယ္စပ္ဂိတ္ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ ၾကန႔္ၾကာသျဖင့္ သီးႏွံ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးမႈမ်ားလည္း ပိုတိုးလာေၾကာင္း ဖရဲသခြား စိုက္ေတာင္သူမ်ားက ေျပာသည္။

 

          မူဆယ္ရွိ ခြာညိဳ သစ္သီးပြဲ႐ုံမွ ကိုစိုင္းမင္းသူႏိုင္က“အစိုးရက ဘာအသံမွ မထြက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း အေျဖမရွိ သလို အားလည္း ငယ္မိတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးကို အားထားတဲ့ ႏိုင္ငံလို႔လဲ ေျပာေသးတယ္ တခုခုဆို စိုက္ပ်ိဳးေရး သမား ေတြကို ပစ္ထားတယ္။ အခုလို ျဖစ္တာ ႏိုင္ငံအတြက္လည္း အခြန္ ဆုံးရႈံးသလို က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းရွင္ ေတာင္သူေတြ အတြက္လည္း ရက္ၾကာရင္ ၾကာသေလာက္ ဆုံးရႈံးမႈက ပိုမ်ားလာမွာပဲ”ဟု ဆိုသည္။လက္ရွိ ေဈးကြက္တြင္ ဖရဲသီး (၁၂ ဘီး ကား တစီးစာ) က်ပ္ေငြ သိန္း ၇၀ ဝန္းက်င္၊ သခြားေမႊး (၁၂ ဘီးတစီး စာ) သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခန႔္ တန္ေၾကး ရွိၿပီး ဂိတ္အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေစာင့္ဆိုင္းခ်ိန္ ၾကာျမင့္လာသည့္ အတြက္ ဖရဲသီး ၁၇ တန္ဝန္းက်င္ တင္ႏိုင္သည့္ ၁၂ ဘီးတစီးတြင္ ပုပ္ကာ အေလအလြင့္ ျဖစ္သြားေသာ (ပယ္သီး) မွာ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္ အထိ တိုးလာသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

 

          တံတားဦးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းက ဖရဲသခြားစိုက္ ေတာင္သူ ကိုခိုင္ေဇာ္က“အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အမွ် မေတြးဝံ့စရာပါ။ အခု အခ်ိန္မွာ အမ်ားနည္းတူ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာမို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႕စိုက္ကြင္းေတြမွာ ကုမၸဏီေတြက ေငြ အရင္းအႏွီးတို႔၊ မ်ိဳးေစ့ ထုတ္ေပးထားတဲ့ ေတာင္သူေတြက အဲဒီ ေငြေတြ ျပန္ေပးခ်ိန္က် ဒုကၡ ေရာက္ၿပီေလ။ ေနာက္ ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ေတာင္သူေတြပဲ ဆက္ခံစားၾကရမွာ”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

 


Source : ဧရာဝတီ

Read 126 times
Rate this item
(0 votes)