Port News

Monday, 03 December 2018 05:03

ကုန္လုပ္ငန္းဌာနလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား

ကုန္လုပ္ငန္းဌာန အဓိကတာ၀န္မွာ ၿမန္မာႏိုင္ငံ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႕ ဆိုက္ေရာက္လာေသာ သေဘၤာမ်ား၏ သြင္းကုန္/ပို႕ကုန္ႏွင့္ တစ္ဆင့္လႊဲေၿပာင္းကုန္မ်ားကို တင္/ခ် ရွင္းလင္းၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ၿမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အတြင္းသို႕ ၀င္ေရာက္လာေသာ ေဘၤာမ်ားႏွင့္ ကမ္းရိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ားအား သင့္ေလ်ာ္ေသာ ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ား၌ စီစဥ္ေနရာခ်ထားၿခင္း၊ သြင္းကုန္မ်ားကို သေဘၤာေပၚမွ ခ်ေပးၿခင္း၊ ေခတၲထိန္းသိမ္းေပးၿခင္းႏွင့္ ကုန္ပိုင္ရွင္ မ်ားထံသို႕ ထုတ္ေပးၿခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းသံုးစြဲသူမ်ားထံမွ ဆိပ္ကမ္းအခြန္အခမ်ား ေကာက္ခံၿခင္း၊ ပို႕ကုန္မ်ားအား သေဘၤာ၏ သိုေလွာင္ေရး စိမံခ်က္ႏွင့္အညီ တင္ေဆာင္ေပးၿခင္းႏွင့္ ခြင့္ၿပဳခ်က္ကာလ ေက်ာ္လြန္ေသာ သြင္းကုန္မ်ားကို ေလလံစာရင္းသြင္း၍ ေလလံတင္ေရာင္းခ်ၿခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ပါသည္။

Thursday, 15 November 2018 10:31

ကုန္းတြင္းဆိပ္ (သို့မဟုတ္) ပင္လယ္ေရေျကာင္း ကုန္စည္မ်ားအတြက္ ဘူတာရံု

ဆိပ္ကမ္း (Port) ဟူသည့္ စကားရပ္ကို ျမင္လိုက္လွ်င္ ေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပို့ေဆာင္ေရး နွင့္ ကုန္းလမ္း သယ္ယူပို့ေဆာင္မႈတို့ကို ဆက္စပ္ေပးသည့္ ေနရာ တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေယာင္မိမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုင္တြယ္မည့္ ကုန္စည္နွင့္ အသံုးျပဳမည့္ ေရေၾကာင္းလမ္း အရ ျမစ္တြင္းဆိပ္ကမ္း၊ ကမ္းရိုးတမ္း ဆိပ္ကမ္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားျခားနားစြာ တည္ရွိလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရွိျကပါသည္။ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္စည္မ်ားကို တင္/ခ်ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ နိုင္ငံ၏ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ ကို အေထာက္အပံ့ ေပးလွ်က္ ရွိပါသည္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္ျပီး နိုင္ငံ၏ ေရေၾကာင္းကုန္စည္ ပို့ကုန္/သြင္းကုန္ မ်ားကို လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးရာ ႏို္င္ငံ၏ အဓိက ဆိပ္ကမ္းျကီး တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ေရေၾကာင္းကုန္စည္ ပို့ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဉ္မ်ားတြင္ ကုန္စည္မ်ားကို တူညီကုန္ေသတၱာမ်ားျဖင့္ ထည့္သြင္း သယ္ေဆာင္သည့္ စနစ္ကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပုနိုင္လာသည္နွင့္ အမွ်၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္စည္ ပို့ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ပိုမို တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာျပီး ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ ပို့ေဆာင္မႈသာမက အျခား ပို့ေဆာင္ေရး နည္းလမ္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ရထားနွင့္ ပို့ေဆာင္ျခင္း၊ ကားလမ္းျဖင့္ ပို့ေဆာင္ျခင္း၊ ျမစ္တြင္းသြား တြဲေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ ပို့ေဆာင္ျခင္း စသည့္ နည္းလမ္းမ်ားတြင္လည္း ကုန္ေသတၱာ ကုန္စည္ ပို့ေဆာင္ျခင္း စနစ္ကို က်ယ္ျပန့္စြာ အသံုးျပုေဆာင္ရြက္လာသည္ကို ေတြ့ရပါသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း နိုင္ငံတကာ ပို့ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားနွင့္အညီ၊ ဘက္စံု ပို့ေဆာင္ေရး (Multimodal Transport) နည္းလမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳျပီး ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံေဆာင္ရြက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ (Logistics Cost) မ်ား ေလွ်ာ့ခ် နိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္ (ရြာသာျကီး) နွင့္ မနၱေလး (ျမစ္ငယ္) တို့တြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ ဟု ေခၚသည့္ Dry Port မ်ားကို တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ရာ၊ ၂၀၁၈ ခုနွစ္ နိုဝင္ဘာလ (၁၁) ရက္ေန့တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ နိုင္ခဲ့ျပီျဖစ္၍ နိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ေရေျကာင္း ကုန္စည္မ်ားအား ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္း အထိသာမက ကုန္းတြင္းပိုင္း ျဖစ္သည့္ ရြာသာျကီး နွင့္ ျမစ္ငယ္ ေနရာမ်ားအထိ မီးရထားလမ္းျဖင့္ အေရာက္ ပို့ေဆာင္နိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္းတြင္းဆိပ္ ဆိုသည္မွာ================= ကုလသမဂၢ အာရွနွင့္ ပစိဖိတ္ ေဒသဆိုင္ရာ စီးပြားေရးနွင့္ လူမႈေရး ေကာ္မရွင္ (UNESCAP) မွ Dry Port ၏ အဓိပၸါယ္အား ဖြင့္ဆိုရာတြင္ “An inland location as a logistics centre connected to one or more modes of transport for the handling, storage and regulatory inspection of goods moving in international trade and the execution of applicable customs control and formalities” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ အဓိကအားျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကုန္သြယ္ေရးတြင္ သယ္ယူ ပို့ေဆာင္သည့္ ကုန္စည္မ်ား တင္/ခ်ျခင္း၊ သိုေလွာင္ျခင္း၊ ပံုမွန္စစ္ေဆးျခင္းနွင့္ အေကာက္ခြန္ ဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ုပ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း အတြက္ သယ္ယူ ပို့ေဆာင္ေရး နည္းလမ္းတစ္ခု (သို့မဟုတ္) ပိုမိုေသာ နည္းလမ္းမ်ား အသံုးျပုရာတြင္ ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံ ေဆာင္ရြက္ေရး နွင့္ ပို့ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ အဖြဲ့အစည္း၏ အခ်က္အခ်ာ က်ေသာ ေဒသနွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္နိုင္ေသာ ကုန္းတြင္း ေနရာ ေဒသကို ကုန္းတြင္းဆိပ္ဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အာရွနွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသတြင္းနိုင္ငံမ်ား ကုန္ေသတၱာ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး နွင့္ ပတ္သက္၍ UNESCAP မွ ကြ်မ္းက်င္သူအတိုင္ပင္ခံမ်ား၏ ေလ့လာေတြ့ရွိခ်က္မ်ား အရ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား တည္ေဆာက္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းနွင့္ ေဝးလံေသာ ေဒသမ်ားနွင့္ ကုန္းတြင္းပိတ္ေဒသမ်ား ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေစျခင္း၊ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း အထိ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တင္ပို့ရန္မလိုဘဲ နီးစပ္ရာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ားမွတဆင့္ ကုန္သြယ္မႈျပုနိုင္ျခင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုကဲ့သို့ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္နိုင္ျပီး ကား/ရထား အသံုးျပုသယ္ယူပို့ေဆာင္ေရးစနစ္သာ ကြာျခားျခင္း၊ ရထားကို အသံုးျပုျခင္းျဖင့္ ေလာင္စာဆီအသံုးျပုမႈ သက္သာျခင္း၊ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ သက္သာျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းအနီး ကုန္ေသတၱာတင္ ေမာ္ေတာ္ယာဉ္ ရႈပ္ေထြးမႈကို ေလ်ာ့နည္းေစျခင္း၊ ျမို့တြင္းယာဉ္ေျကာ ပိတ္ဆို့မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်နိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံနွင့္ ကုန္းတြင္းဆိပ္=================== ျမန္မာနိုင္ငံအေနျဖင့္ အဖြဲ့ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္လွ်က္ရွိေသာ UNESCAP မွ အဖြဲ့ဝင္ နိုင္ငံမ်ား အျကား အာရွ အေဝးေျပးလမ္းမ (Asian Highway Road) နွင့္ အာရွ ျဖတ္သန္း ရထားလမ္း ကြန္ရက္ (Tran-Asia Rail Network) တစ္ေလွ်ာက္ ပို့ေဆာင္ေရး လွ်င္ျမန္ ေခ်ာေမြ့ေစေရးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ အဖြဲ့ဝင္နိုင္ငံမ်ားအတြင္း ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးကို ၂၀၁၀ ခုနွစ္မွ စတင္ကာ ေဆြးေနြးခဲ့ျကျပီး၊ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားအျကား သေဘာတူညီခ်က္ (Intergovernmental Agreement on Dry Ports) အား ၂၀၁၃ ခုနွစ္ နိုဝင္ဘာလတြင္ သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထိုးနိုင္ခဲ့ ၾကပါသည္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသျကီး (ရြာသာျကီး) နွင့္ မနၱေလးတိုင္း ေဒသျကီး (ျမစ္ငယ္) တို့ရွိ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ ေျမေနရာမ်ားတြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္အတြက္ ၂၀၁၄ ခုနွစ္မွ စတင္ကာ စီမံေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ရင္းနွီး ျမႈပ္နွံမည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ တင္ဒါစနစ္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့ျပီး နိုင္ငံသား ရာနႈန္းျပည့္ ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမႈ ပါဝင္သည့္ Resources Group Logistics Co., Ltd. နွင့္ နိုင္ငံျခား ရင္းနွီးျမႈပ္နွံမႈ ဖက္စပ္ ပါဝင္သည့္ KM Terminal and Logistics Co., Ltd. တို့အား Dry Port တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ျပီးစီးျပီျဖစ္သျဖင့္ စတင္ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့ျပီ ျဖစ္သျဖင့္ မေဝးေတာ့သည့္ အနာဂတ္တြင္ ပင္လယ္ေရေျကာင္း ပို့ကုန္/ သြင္းကုန္ ကုန္စည္မ်ားကို ကုန္းတြင္းပိုင္းေဒသမ်ားအေရာက္ ကုန္က်စရိတ္ နည္းပါးစြာ နွင့္ ေခ်ာေမြ့ ေသာ ဘက္စံုပို့ေဆာင္ေရး ပံုစံအသံုးျပဳကာ ပို့ေဆာင္နိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္းတြင္းဆိပ္၏ အခန္းက႑==================== ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ အသံုးျပဳနိုင္ပါက နိုင္ငံ၏ ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံမႈဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ား နွင့္ စီးပြားေရးဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေစေရး တို့အတြက္ ေအာက္ပါ က႑/ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားတြင္ အျပန္အလွန္ အက်ိုးျပဳမႈကို ရရွိေစနိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္ - • ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားသည္ ကုန္စည္သယ္ယူပို့ေဆာင္ရာတြင္ ကုန္ေသတၱာျဖင့္သယ္ယူမႈ လိုအပ္ခ်က္ကို အျပည့္အဝျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း • အေရာက္ပို့စနစ္ (Door to Door Service) အတြက္ ကုန္ပစၥည္းပို့သူမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈ အေပၚ ေက်နပ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျခင္း • ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာပိတ္ဆို့ေနမႈမ်ားကို ကူညီေပးျခင္းနွင့္ သယ္ယူ ပို့ေဆာင္မႈအတြက္ အေကာင္းဆံုးေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျခင္း • ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေဆာင္ရြက္ရသည့္လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားတြင္ ျပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျခင္း • ကုန္းတြင္းေဒသမ်ားကို အဓိကထားေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း • ကုန္းတြင္းပိတ္အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံမ်ား၏ ကုန္ပစၥည္း ေရွြ့ေျပာင္းသယ္ယူမႈ ကုန္က်စရိတ္ မ်ားကို ေလ်ာ့ခ်နိုင္ျခင္း • အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္စည္ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ ပတ္သက္ျပီး မွန္ကန္ျမန္ဆန္ျခင္း၊ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ျခင္း၊ အခြင့္အေရး ရယူနိုင္ျခင္း စသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားေပးနိုင္ျခင္း • လူနည္းစုျဖင့္ ျကပ္မတ္ကြပ္ကဲနိုင္ျခင္း • ကုန္ပစၥည္းပို့မည့္အစီအစဉ္အား ေကာင္းမြန္စြာညွိနွိုင္းေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျခင္း • ကုန္က်စရိတ္ သက္သာမႈနွင့္အတူ ျပည္ပ တင္ပို့သူမ်ား၊ ျပည္တြင္း တင္သြင္းသူမ်ား ယံုျကည္မႈ ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျခင္း • သေဘၤာျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို့သူမ်ားအေနျဖင့္ တင္ပို့လိုေသာသေဘၤာလိုင္းမ်ားကို အကဲျဖတ္ေရြးခ်ယ္တင္ပို့နိုင္ျခင္း • အျပန္အလွန္သယ္ယူပို့ေဆာင္ေပးနိုင္ျခင္း • ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းနွင့္ ကုန္းတြင္း ကုန္ရံု ကြန္ရက္မ်ားအျကား အျပန္အလွန္ အက်ိုးျပုေသာ စနစ္ျဖစ္ျခင္း • သေဘၤာျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို့သူမ်ားအေနျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေထာက္ပံ့မႈ မဟာဗ်ူဟာ အတြင္း Terminal ၏ အဆင့္အတန္းကို တိုးျမင့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္နိုင္ျခင္း • အခ်ိန္မွန္ကန္မႈနွင့္ ကုန္သြယ္မႈအေထာက္အကူစြမ္းအား အက်ိုးအျမတ္မ်ားစြာ ရရွိျခင္း သို့ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ပင္လယ္ေရေျကာင္း ကုန္စည္မ်ားအား ကုန္းတြင္း ေဒသမ်ားအေရာက္ မီးရထားျဖင့္ သယ္ယူပို့ေဆာင္ေပးနိုင္ရန္ အတြက္ လိုအပ္သည့္ ကိစၥအဝဝကို ပံ့ပိုးေပးနိုင္မည့္ ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ား ေပၚေပါက္လာျပီး ေဒသတြင္း ပို့ေဆာင္ေရး ဆိုင္ရာ ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္းမႈ ကြင္းဆက္ (Transport Supply Chain) လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္လာျခင္းမွာ နိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံေဆာင္ရြက္မႈ (Logistics) နွင့္ ပို့ေဆာင္ေရး (Transport) က႑တို့အတြက္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္သည့္ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ပါေျကာင္း တင္ျပလိုက္ပါသည္။ Source : Dr.Myo

Tuesday, 13 November 2018 10:13

႐ြာသာႀကီးကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္း ဖြင့္လွစ္လိုက္ၿပီ

သီလဝါဆိပ္ကမ္းအပါအဝင္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြက္ယာဥ္ေၾကာသြားလာေရးပိတ္ဆို႕မႈေလ်ာ့က်ကာကုန္ပစၥည္းသယ္ယူပို႕ေဆာင္ရာတြင္ ကုန္က်စရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္တည္ေဆာက္ေသာ ရြာသာႀကီးကုန္တြင္းဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း Yangon Dry Port ကို ဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးဝန္ေဆာင္မႈအတြက္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္ပကုမၸဏီတစ္ ခုျဖစ္ေသာ Kerry Logistics ကု မၸဏီက ရာခိုင္ႏႈန္း ၇ဝ၊ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ Mother Logistics ကုမၸဏီကရာခိုင္ႏႈန္း ၃ဝ ထည့္ ဝင္ကာ ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံၾက ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ ယင္းကုမၸဏီႏွစ္ခု ပူးေပါင္း ထားေသာ KM Terminal and Logistics Limited သည္ႏွစ္ ၅၀ BOT လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထားကာ အစိုးရခြင့္ျပဳလၽွင္ ၁၀ ႏွစ္စီႏွစ္ႀကိမ္ သက္တမ္းတိုးခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ ကနဦးရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈပမာ ဏအျဖစ္အစိုးရကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၁၇ သန္းေပး သြင္းထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးတို႔တြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္၂၀၁၇ ခုႏွစ္ဧၿပီ၃ရက္ ကျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေၾကာင္း KM Terminal and Logistics Limited ၏ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးညီထြဋ္ ကရြာသာႀကီးကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္း ဖြင့္ပြဲအခမး္အနားအၿပီး မီဒီယာ မ်ားကိုေျပာသည္။ "ေငြေၾကးတစ္ခု ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံရင္ေငြျပန္ရႏႈန္းနဲ႕ ျပန္တြက္ရတယ္။ ႏွစ္ ၅၀ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ပထမပိုင္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံတာေတြလုပ္ရတယ္။ေဒၚလာ ၅၅ သန္းေပါ့ေနာ္။ ပထမ ႏွစ္ေတြမွာဆိုရင္ ေဖာက္သည္ေတြကလည္းမရေသးဘူး။ တျဖည္း ျဖည္းဒီဂိုေဒါင္ေတြ အားလုံးျပည့္မွ ရထားကလည္းေန႕တိုင္း ေျပးနိုင္ မွ အက်ိဳးအျမတ္ရလာမွာ။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဘဏ္ေတြရဲ႕အကူအညီနဲ႕ တြက္လိုက္တဲ့အခါမွာ ေျခာက္ႏွစ္ ျပည့္မွသာလွ်င္ စအရင္းေက်ၿပီး အျမတ္စရမွာေပါ့။ ဝင္ေငြရႏႈန္း နဲ႕တြက္ၿပီးေျပာတာျဖစ္ပါတယ္ "ဟု ၎င္းကေျပာသည္။႐ြာသာႀကီးကုန္းတြင္း ဆိပ္ ကမ္းအတြက္ကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀ ႏွင ့္မႏၲေလးျမစ္ငယ္ကုန္းတြင္း ဆိပ္ကမ္းအတြက္ ကန္ေဒၚလာ ၁၅ သန္းျမႇုပ္ႏွံထားေၾကာင္းသိရ သည္။ ျမစ္ငယ္ကုန္းတြင္းဆိပ္ ကမ္းကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ေမတြင္ တည္ ေဆာက္ၿပီးစီးၿပီး လုပ္ငန္းမ်ားစမ္း သပ္လည္ပတ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႐ြာသာႀကီးကုန္းတြင္း ဆိပ္ကမ္းကို နိုဝင္ဘာ ၁၁ ရက္ တရားဝင္စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။ ရရွိလာမည့္အက်ိဳးအျမတ္၏ရာခိုင္ႏႈန္းအခ်ိဳ႕ကို ျမန္မာ့မီး ရထားသို႔ ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး ဂိုေထာင္မ်ားတြင္ ကုန္ပစၥည္း ထားသိုမႈအတြက္လည္း အစိုး ရကို ရာခိုင္ႏႈန္းအခ်ိဳ႕ေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ရန္ကုန္ရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ကုန္ပစၥည္းသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ရာ တြင္ကုန္က်စရိတ္ေလွ်ာ့ခ်နိဳင္ရန္ရည္႐ြယ္ကာကုန္းတြင္း ဆိပ္ကမ္း မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး႐ြာသာႀကီးႏွင့္ ျမစ္ငယ္ဆိပ္ကမ္းတို႔ ကို ကြန္တိန္နာရထားတြဲမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။႐ြာသာႀကီးမွ ျမစ္ငယ္ဆိပ္ ကမ္းသို႔ အပတ္စဥ္စေန,တနဂၤေႏြ တြင္ အနည္းဆုံးကြန္တိန္နာရထား ကုန္တြဲ ၁၅ တြဲမွအမ်ားဆုံး ၂၇ တြဲေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။ ျမန္မာ့မီးရထားက ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးသို႔ ပို႔ေဆာင္မည့္ကုန္တစ္ တန္အတြက္ တစ္မိုင္လွ်င္က်ပ္ ၃၀ မႏၲေလးမွရန္ကုန္သို႔ပို႔ေဆာင္ ေပးမည့္ ကုန္တစ္တန္အတြက္ တစ္မိုင္ လွ်င္က်ပ္ ၂၀ ႏွင့္ အခြန္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေကာက္ယူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ ျမန္မာ့မီးရထားက ကုန္တန္ ခ်ိန္ကို မိုင္ႏႈန္းျဖင့္တြက္ခ်က္ရယူ မည္ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီအေနျဖင့္ Door To Door စနစ္ျဖင့္သယ္ယူစရိတ္ တို႔ေပါင္းကာ သယ္ယူစရိတ္က် သင့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကားျဖင့္ သယ္ေဆာင္သည္ထက္ စရိတ္သက္ သာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ Source: Yangon Media Group

Monday, 12 November 2018 04:44

မႏၲေလးဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္း ဒီဇင္ဘာတြင္ စမည္

မႏၲေလးဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းကို ဂ်ပန္အကူအညီျဖင့္လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဟု တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕ လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈႏွင့္ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးဇာနည္ေအာင္က ေျပာျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) က ဂ်ပန္ ယန္း ၆ ဘီလ်ံေက်ာ္ ေထာက္ပံ့မည္ျဖစ္ကာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ စီမံကိန္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းကေန ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ပိုေကာင္းလာေအာင္ အေျခခံအေဆာက္အအုံပိုင္းေတြ အဓိကလုပ္သြားမယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္းသိရတယ္။ဒါက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အစီအမံနဲ႕ လုပ္တာျဖစ္လို႔ တိုင္းအစိုးရက ႀကီးၾကပ္ေပး႐ုံ အဆင့္ပါပဲဟု ေျပာခဲ့ပါတယ္။ဆိပ္ကမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းမွ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္၊ အေျခခံ အေဆာက္အအုံက႑ ျမႇင့္တင္ရန္ ႏွင့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္တို႔ကို အဓိကထား ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ဟု သိရပါတယ္။ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္းမွာ အရွည္ေပ ၁ ေသာင္းခြဲခန႔္ ရွိၿပီး စီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ JICA မွ စစ္တမ္း ေကာက္ယူကာ ရရွိသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ဟုလည္း တိုင္းအစိုးရ အဖြဲ႕ ကဆိုသည္။ကုန္တင္ေရယာဥ္ပိုင္ အသင္းမွ ဦးျမေအာင္က“ဧရာဝတီျမစ္ေရ တက္ရင္ မႏၲေလးမွာ ဆိပ္ကမ္း သိပ္ရွားတယ္။ ဒီဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ဆိုရင္ ဂိုေဒါင္ေတြ လိုအပ္သလို တာဝန္ရွိသူဌာနေတြရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ့ စီမံခန႔္ခြဲမႈေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕အလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ ဆိပ္ကမ္းကို တိုးတက္ဖို႔ ေသခ်ာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္မယ္ ဆိုရင္ ဒါနဲ႕ဆက္စပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြအားလုံး အက်ိဳးရွိၾကမွာပါ”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္း အေျခအေန ႏွင့္ပတ္သက္၍ မႏၲေလး မရမ္းၿခံဆိပ္ကမ္း ေျမာက္ဘက္တြင္ က်ဴးေက်ာ္တဲမ်ား ရွိေနကာ ဆိပ္ကမ္း ကုန္တင္ကုန္ခ် သတ္မွတ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းမ်ား ပ်က္စီးေနေၾကာင္း၊ ေ႐ႊၾကက္ယက္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေလာင္စာဆီ အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရန္ ခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ ဆီတင္သေဘၤာမ်ား ႏွင့္ ဆီတင္ ေဘာက္ဆာကား မ်ား ပုံမွန္ဝင္ထြက္ေနသည့္ အတြက္ မီးေဘးအႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ေနရေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။မႏၲေလးဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္ကုန္ခ် ျပဳလုပ္သည့္ ေနရာမ်ား၊ သေဘၤာရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား၊ ကုန္ေလွာင္႐ုံမ်ားတြင္ စီမံခန႔္ခြဲမႈ အားနည္းေနေသးၿပီး ၎တို႔အား ေရရွည္စီမံကိန္းအျဖစ္ အပိုင္းလိုက္ခြဲ၍ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ဟုလည္း မႏၲေလးတိုင္း အစိုးရအဖြဲ႕က ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဝန္ႀကီး ဦးဇာနည္ေအာင္က “ျမစ္ထဲကေန ၾကည့္လိုက္ရင္ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္းဟာ ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းေတြ ခ်ည္းပဲ။ နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့ ေခတ္မွာ ဆိပ္ကမ္းဟာလည္း ဟိုအရင္ေခတ္တုန္းက ပုံစံအတိုင္း ရွိေနေသးတယ္။ အဲဒီထက္မကေတာ့ တိုးတက္သင့္ေနၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီလိုစီမံကိန္းမ်ိဳးကို ေဆာင္႐ြက္တာပါ”ဟု ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ Source : ဧရာဝတီ

Thursday, 08 November 2018 09:57

ဆိပ္ကမ္းသံုး တြန္းဆြဲေရယာဥ္ မာန္ေအာင္ ၄ လႊဲေျပာင္းေပး

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ အသံုးျပဳမည့္ ဆိပ္ကမ္းသံုးတြန္း/ဆြဲေရယာဥ္ မာန္ေအာင္ ၄ ကို အစိုးရႏွင့္ေရယာဥ္တည္ေဆာက္ေရး ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ေနသည့္ Myanma Shipyards – AMECC JV Co., Ltd. က ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္သို႔ ႏိုဝင္ဘာလ ၆ ရက္က လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အလ်ား ၃၂ မီတာ၊ ျမင္းေကာင္ေရ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ရွိ ဆိပ္ကမ္းသံုး တြန္း/ဆြဲ ေရယာဥ္မာန္ေအာင္ ၄ ကို အဆိုပါကုမၸဏီ က ဆင္မလိုက္သေဘၤာက်င္းတြင္ ၂ ႏွစ္ ေက်ာ္ၾကာတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ သိမ္ျဖဴသေဘၤာက်င္းဝင္း၌ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပြဲကို က်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ “ယေန႔လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့တဲ့ ျမစ္တြင္းသြား တြန္း/ဆြဲေရယာဥ္က လက္ရွိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ တြန္းဆြဲေရယာဥ္ေတြမွာ စြမ္းအားအႀကီးဆံုးတြန္းဆြဲ ေရယာဥ္အေနနဲ႔ ပါဝင္ပါတယ္” ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါေရယာဥ္သည္ အလ်ား ၃၂ မီတာ၊ အနံ ၁၁ မီတာ၊ ေစာက္ ၅ မီတာရွိ ၿပီး တစ္နာရီ ေရမိုင္ႏႈန္း ၁၂ မိုင္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စြမ္းအားႀကီးမားသည့္ တြန္းဆြဲေရယာဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ထံမွ သိရပါတယ္။ ယခုလက္ရွိ ရန္ကုန္အတြင္းဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံတကာသေဘၤာႀကီးမ်ား ရပ္နားႏိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတား ၂၆ စင္းရွိၿပီးသီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသတြင္ ၁၂ စင္း ရွိၿပီး ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တြင္ လက္ရွိ တြန္း/ဆြဲေရယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည့္၁၀၀၀ 1000 BHP Tug ၃ စီး၊ ၁၅၀၀ 1500 BHP Tug ၁ စီး၊ 3000 BHP Tug ၁ စီးျဖင့္ လွည့္ပတ္သံုးစြဲခဲ့ရေၾကာင္းျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ထံမွ သိခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ Source : the voice

Thursday, 08 November 2018 09:51

ျပည္တြင္းထုတ္အဆင့္မီသေဘၤာမ်ား စင္ကာပူ ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔ ဝယ္ယူရန္ကမ္းလွမ္းထား

ျပည္တြင္းထုတ္သေဘၤာမ်ားကို စင္ကာပူ ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔ကဝယ္ယူရန္ အဓိကကမ္းလွမ္းထားၿပီး သေဘၤာငယ္မ်ား၊ ပင္လယ္ငါးဖမ္းသေဘၤာမ်ားဝယ္ယူရန္ ကမ္းလွမ္းထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့သေဘၤာက်င္းလုပ္ငန္း ေရယာဥ္တည္ေဆာက္ေရးဌာန အေထြေထြမန္ေနဂ်ာဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ျမန္မာတိုင္းမ္ေန႔စဥ္သို႔ ႏိုဝင္ဘာ ၆ ရက္ က ေျပာဆိုခ်က္အရ သိရပါတယ္။ "ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ျပည္ပကေနလာေရာက္အပ္ႏွံထားတဲ့ အေျခအေနပါ။ တည္ေဆာက္ေပးဖို႔ကေတာ့ စကားေျပာေနတုန္းပဲရွိပါေသးတယ္။ အဆင္ေျပတယ္ဆိုရင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ကမ္းလွမ္းထား တာေလးေတြရွိပါတယ္။မၾကာမီ ျဖစ္ဖို႔မ်ားပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီတည္ေဆာက္ ********************************* "ျမန္မာ့သေဘၤာက်င္းလုပ္ငန္းစတင္တဲ့ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံအတြက္ သေဘၤာႀကီးတစ္စင္းကို ပထမဆုံးတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့သေဘၤာက်င္းလုပ္ငန္းအေနနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၄၀ ေတာက္ေလွ်ာက္မွာ ႏိုင္ငံတကာကမွာယူတဲ့ သေဘၤာခုနစ္စင္းကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္တန္းမီေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ၂၀ဝ၅ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ျမန္မာ့သေဘၤာ က်င္းလုပ္ငန္း ႏွင့္ AMECC JV ကုမၸဏီတို႔ပူးေပါင္း၍ ျပည္တြင္းသုံးအတြက္ သေဘၤာ ၂၄ စင္းတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္ဆဲ သေဘၤာ ၁၄ စင္းရွိေၾကာင္း၊ အဆိုပါသေဘၤာ မ်ားအား ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းငါးဖမ္းသေဘၤာ၊ တြန္းဆြဲသေဘၤာ ႏွင့္ ဧရာဝတီဘက္စုံသုံးသေဘၤာ မ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳေနၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္း၌တည္ေဆာက္ ****************** ထို႔ျပင္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းရွိ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီအခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံျခားမွ သေဘၤာမ်ားယူမလာေတာ့ဘဲ ျပည္တြင္း၌သာ သေဘၤာတည္ေဆာက္ အသုံးျပဳရန္လည္းစီစဥ္ေနၾကေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ Source : Myanmar Time

Friday, 02 November 2018 08:03

ထိုင္းမွ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး

ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္းကို ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ႏွစ္ဖက္ေဆြးေႏြးခ်က္မွတ္တမ္း (ROT)ကို လမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရကုိယ္စားျပဳ (NEDA)အဖြဲ႕တို႔ ႏို၀င္ဘာ ၁ ရက္တြင္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ႀကပါတယ္။ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးခ်က္မွတ္ တမ္းအရ NEDA (Neighbouring Countries Economic Development Cooperation Agency) ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္လမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းအတြက္ ကုန္က် စရိတ္အတိအက် ရရိွႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္ ေသာအဖြဲ႕က ရွစ္လၾကာေလ့လာရမည္ျဖစ္တယ္။ ‘‘ေခ်းေငြမတိုင္ခင္ အေသး စိတ္ ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းေလ့လာေရးအတြက္ က်န္က်စရိတ္ကို သူတို႔က အကူအညီေပးမွာမို႔ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအဆင့္ဆင့္အတြက္ လက္မွတ္ထိုးတာပါ’’ ဟု လမ္းဦးစီးဌာန တာ၀န္ရိွသူတစ္ဦးက ယမန္ေန႔တြင္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထိုသို႔ အေသးစိတ္ကုန္က် စရိတ္ရရိွမွသာ လမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းစီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ႏွင့္ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ အဆိုပါလမ္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ထုိင္းအစိုးရ ကိုယ္စားျပဳ NEDA အဖြဲ႕ထံမွ ဘတ္ေငြ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ေခ်းယူမည္ျဖစ္ၿပီး မတ္လ ၂၆ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးက အတည္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံနယ္စပ္မွ ထီးခီး− ေမတၱာ - ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအထိေဖာက္လုပ္ထားသည့္ အဆိုပါကားလမ္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းျဖင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံမွတစ္ဆင့္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ကုန္ၾကမ္းမ်ား အလြယ္တကူ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက လႊတ္ေတာ္၌ ရွင္းျပထားခဲ့ပါတယ္။ Source ; 7 day

Friday, 02 November 2018 03:28

ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ ႏိုဝင္ဘာ ၈ ရက္တြင္ ေရးထိုးမည္

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေသာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ CITIC Group တို႔အၾကား မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ကို လာမည့္ႏိုဝင္ဘာ ၈ ရက္တြင္ လက္မွတ္ေရးထိုးသြားမည္ဟု စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထူးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ''ပထမအဆင့္မွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ၁ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံေလာက္ (ကန္ေဒၚလာ)နဲ႔ စၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုၿပီး သေဘာတူညီခ်က္ရခဲ့ပါတယ္။ ရလို႔ ႏိုဝင္ဘာ ၈ ရက္မွာ CITIC နဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီတို႔အၾကား မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးသြားဖို႔ ရွိပါတယ္''ဟု ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္က ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ CITIC Group သည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတန္ဖိုး ေဒၚလာ ခုနစ္ဘီလ်ံခန္႔ရွိေသာ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္တစ္ခုလုံးကို တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလကတည္းက တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ တစ္ရပ္လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ညႇိႏႈိင္းရာတြင္ ျမန္မာဘက္က ျပင္ဆင္ခ်က္ႏွစ္ခုကို ထည့္သြင္းညႇိႏႈိင္းခဲ့ရာ အခ်ိန္တစ္ခုၾကာၿပီးေနာက္ ယခုကဲ့သို႔ သေဘာတူညီခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ CITIC Group ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔အၾကား ျပန္လည္ညႇိႏႈိင္းၿပီး သေဘာတူညီမႈရရွိခဲ့သည့္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္မွာ မူလသေဘာတူညီထားေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈအခ်ိဳး ၁၅း၈၅ အစား၊ ၃ဝး၇ဝ အခ်ိဳးသို႔ တိုးျမႇင့္ရန္ႏွင့္ စီမံကိန္းကို အဆင့္ေလးဆင့္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ျဖစ္ပါတယ္။အဆင့္ေလးဆင့္တြင္ ပထမအဆင့္ျဖစ္ေသာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးေတာ့မည္ျဖစ္ပါတယ္။ ''၁ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံနဲ႔ စလုပ္ပါမယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာ ျမန္မာဘက္ကလည္း အခ်ိဳးက်ထည့္ဝင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ဝန္ႀကီးဦးေအာင္ထူးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။စီမံကိန္းပိုင္ဆိုင္မႈအခ်ိဳး ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးညႇိႏႈိင္းသေဘာညီခ်က္အရ ျမန္မာဘက္က ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ တိုးျမင့္ရရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းကုန္က်စရိတ္မ်ားကိုပါ ျမန္မာဘက္ကအခ်ိဳးက်ထည့္ဝင္ရေတာ့မည္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ''မူလက ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျမန္မာဘက္က ေငြေၾကးထည့္ဝင္ဖို႔ မရွိပါဘူး။ တ႐ုတ္ဘက္ကေန အလြတ္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ အခု ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုေတာ့ ျမန္မာဘက္ကအခ်ိဳးက်ထည့္ဝင္သြားရမယ့္သေဘာျဖစ္ပါတယ္''ဟု ျမန္မာတိုင္း(မ္)သို႔ ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔ အခ်ိဳးက် ထည့္ဝင္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႀကီးမားလြန္းေသာ ထိုစီမံကိန္းကို အဆင့္ေလးဆင့္ျဖင့္ခြဲၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္ပါတယ္။''အဲဒီလိုထည့္ဝင္ရမွာမို႔လို႔ ျမန္မာဘက္က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကလည္း ႀကီးမားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြဲၿပီးလုပ္ဖို႔ေပါ့။ ေအာင္ျမင္တဲ့ အခါက်မွ ဆက္ၿပီးလုပ္မယ္''ဟု ေျပာၾကားခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။ Source : myanmar time

Tuesday, 30 October 2018 11:02

ဒဂုံအေရွ႕ပိုင္းရွိ ႐ြာသာႀကီးဘူတာအနီး ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မႈႈ ၿပီးစီးၿပီျဖစ္၍ ႏိုဝင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္မည္

ဒဂုံအေရွ႕ပိုင္းရွိ ႐ြာသာႀကီးဘူတာအနီး တည္ေဆာက္ထားသည့္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မႈ ၿပီးစီးၿပီျဖစ္၍ ႏိုဝင္ဘာ ၁၁ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။အဆိုပါကုန္းတြင္း ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မႈၿပီးစီးပါက ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွ ကုန္ေသတၱာမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းေဒသမ်ားသို႔ ကုန္ေသတၱာရထားျဖင့္ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းမွ သတင္းရရွိသည္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွ ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္းေဒသမ်ားသို႔ ကုန္ေသတၱာမ်ားအားရထားျဖင့္တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ဒဂုံအေရွ႕ပိုင္းရွိ ႐ြာသာႀကီးကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းမွ ျမစ္ငယ္သို႔ ကုန္ေသတၱာတင္ရထား စမ္းသပ္ခုတ္ေမာင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းသည္ ႐ြာသာႀကီး ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ေသတၱာရထားမ်ား ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေနရာေအာက္တိုဘာ ၁၂ ရက္က ႐ြာသာႀကီး-ျမစ္ငယ္အမွတ္ ၉၂၃ အဆန္ ကုန္ေသတၱာရထားအား စမ္းသပ္ခုတ္ေမာင္းႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဒဂုံအေရွ႕ပိုင္းရွိ ႐ြာသာႀကီးရိွ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ေျမေပၚတြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္း ( Dry Ports) ႏွစ္ခုအား တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။အဆိုပါ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုသည္ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ေျမေပၚတြင္ BOT စနစ္ GS KM Terminal & Logistics LimitedResource Group Logistics Co, Ltd ကုမၸဏီႏွစ္ခုတို႔က တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကုန္းတြင္းဆိပ္( Dry Ports) ႏွစ္ခုသည္ ဧက ၄ဝ စီရွိၿပီး၊ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာက စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ကာ ယခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာတြင္ တည္ေဆာက္မႈၿပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။႐ြာသာႀကီး ကုန္းတြင္းဆိပ္ႏွစ္ခုကို ပုဂြလိကကုမၸဏီႏွစ္ခုက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ေက်ာ္ကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ လက္ရွိတြင္ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားတည္ေဆာက္မႈမွာ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “႐ြာသာႀကီး ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းကေန ျမစ္ငယ္အထိ ကုန္ေသတၱာတင္ရထား စမ္းသပ္ခုတ္ေမာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီစမ္းသပ္ခုတ္ေမာင္းမႈ အဆင္ေျပတယ္ဆိုရင္ ႐ြာသာႀကီး ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းကေနကုန္ေသတၱာ ေတြကို ရထားနဲ႔တင္ပို႔ႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္း ( Dry Ports) ႏွစ္ခု တည္ေဆာက္မႈအားလုံးၿပီးစီးပါကသီလဝါ႐ြာသာႀကီး-ျမစ္ငယ္တို႔အၾကား ကုန္ေသတၱာရထားတြဲမ်ား ေျပးဆြဲႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနသည့္ (Dry Ports) ႏွစ္ခုတြင္ ကုန္ေသတၱာအလုံးေရႏွစ္ သိန္းေက်ာ္သိုေလွာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ႏွင့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းအၾကား ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမ ၅၉ ဧကေက်ာ္တြင္ ပို႔ကုန္အရည္အေသြး ထိန္းသိမ္းရန္ ႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ အဓိကလိုအပ္သည့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ကုန္စည္ေထာက္ပံ့ဖို႔ေဆာင္ေရးဗဟိုစခန္း ( Logistics Hub) တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။ Source : Daily Eleven