Transportation

၂၀၁၉ ကားေဈးကြက္ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္မလဲ

၂၀၁၉ ကားေဈးကြက္ ဘယ္လိုဆက္ျဖစ္မလဲ google

          ၂၀၁၉ ကားတင္သြင္း ခြင့္ ေပၚလစီ အရကေတာ့ ကား တင္သြင္းတာ ေတြ နည္းပါးသြားၿပီး ျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္  တဲ့ ဘယ္ေမာင္းဘရန္းနယူးကား ေတြရဲ႕ ေဈးကြက္က တျဖည္းျဖည္း  နဲ႔  ေဈးကြက္ေဝစုမ်ားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

          ဆူဇူကီး ေကအယ္လ္ဆဲဗင္း မီဂါဆစ္ရဲ႕ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦးျဖစ္ တဲ့ ကိုေက်ာ္မင္းထြန္းက “ဒီႏွစ္မွာ ေတာ့ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္အတြက္ ျပည္ပ ကေန တင္သြင္းမယ့္ ကားေတြရဲ႕ ေမာ္ဒယ္လ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ဟာ ႏွစ္လေက်ာ္ေလာက္ ေစာၿပီး ထြက္ရွိထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္ၿပီး တင္သြင္းရမယ့္ ကားက မရွိသေလာက္ျဖစ္သြား တယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။အဲသည္ေမာ္ဒယ္လ္သတ္ မွတ္ခ်က္ဟာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ဘယ္ေမာင္းကားအမ်ိဳးအစားေတြ ခ်ည္းျဖစ္သြားတယ္။ ေမာ္ဒယ္လ္ ေတြ  အရမ္းျမင့္ သြင္း ေတာ့ ကား တန္ဖိုးေတြ  ျမင့္တက္သြားတာ ရယ္၊ အေမရိကန္ေဒၚလာေဈး ျမင့္ တက္ေနတာရယ္ေၾကာင့္  အ ေရာင္းအဝယ္လုပ္ဖို႔ တင္သြင္းရ မယ့္ ကားမရွိသေလာက္ ျဖစ္သြား ပါတယ္။

 

          ၂၀၁၉ ေမာ္ဒယ္လ္ သတ္မွတ္ ခ်က္အရ အိမ္စီးကား ဘယ္ ေမာင္း ၂၀၁၇ ေမာ္ဒယ္လ္ အထက္တင္သြင္းမယ့္သူက နည္းပါးသြားပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ ကားတစ္စီးကို က်ပ္သိန္း ၈ဝဝ ၊ က်ပ္သိန္း ၁ဝဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရင္းႏွီးထားၿပီး  ဘယ္ေန႔ေရာင္းရ မွန္းမသိတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္သြား ေတာ့ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်တဲ့သူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားပါမယ္။


          အဲသည္ တင္သြင္းရမယ့္ ဘ ရန္းနယူးကားေတြကလည္း ျပည္ တြင္းက ဘရန္းနယူးကားရႈိး႐ြမ္း ေတြမွာ ဝယ္ယူလို႔  ရေနပါတယ္။  ကမာၻေက်ာ္ဘရန္းေတြျဖစ္တဲ့ မာစီ ဒီးစ္  -ဘင့္ဇ္၊ ခ်က္ပလက္၊ ဖို႔ဒ္၊ ဘီ အမ္ဒဗလ်ဴ၊ တိုယိုတာ၊ မာဇဒါစတဲ့  ကားအေရာင္းျပခန္းေတြ ရွိေနၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့  ျပည္ပက တင္ သြင္းတဲ့ ဘရန္းနယူးကားေတြကို ရန္ကုန္လိုင္စင္နဲ႔ ဝယ္ယူခြင့္မရွိဘဲ  နယ္လိုင္စင္နဲ႔ သာ ဝယ္ယူခြင့္ ရွိတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္က ဝယ္လက္ေတြ အေနနဲ႔ ဝယ္ယူမယ္ဆိုရင္  ရန္ကုန္ လိုင္စင္ရဖို႔ စလစ္ကပ္ရဦးမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ရန္ကုန္လိုင္ စင္ သက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အမည္ ေပါက္ စလစ္တစ္ေစာင္ရဲ႕ ေဈးႏႈန္း ဟာ က်ပ္သိန္း ၁၃၀ ဝန္းက်င္ ရွိပါ တယ္။ အဲသည္ကားေတြအတြက္ YVQC စနစ္နဲ႔ ရန္ကုန္လိုင္စင္ ခ်ထားေပးတဲ့စနစ္ကို သည္လထဲ မွာ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ မယ္လို႔ သတင္းေတြ ထြက္ရွိေနေပ မဲ့ အခုထိ ထြက္ ရွိမလာေသးပါဘူး။ အဲသည္စနစ္အရ အိမ္စီးကားအား လုံးကို အင္ ဂ်င္ ပါဝါမေ႐ြးဘဲ က်ပ္ သိန္း ၉၀ ႏႈန္းထားေကာက္မယ္ဆို ရင္ စလစ္ ကပ္ရတာထက္ က်ပ္ သိန္း ၄၀  ေလာက္ သက္သာၿပီး ရန္ ကုန္လိုင္စင္ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပ မဲ့ ျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ထုတ္ လုပ္တဲ့ SKD ကားေတြကို ရန္ကုန္ လိုင္စင္နဲ႔ ေရာင္းခ်ခြင့္ ေပးထားတဲ့ အတြက္ ျပည္ပက တင္သြင္းတဲ့ ဘရန္းနယူးကားသစ္ေတြ ေရာင္း ဝယ္ရ ခက္ခဲေစပါတယ္။

 

စလစ္ဆက္ရွိမွာလား

>>>>>>>>>>>>>>>

 

          ၂၀၁၉ မွာ ကားေဟာင္းစလစ္ ေတြ အေရာင္းအဝယ္ ဆက္ရွိေန မွာလား ဆိုတာကေတာ့ YVQC စနစ္ ထြက္ရွိလာတဲ့ အေပၚ မူတည္ ေနပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ ျပည္ ပက တင္သြင္းတဲ့ ဘရန္းနယူး ကားသစ္ေတြ ရန္ကုန္လိုင္စင္ရရွိဖို႔ စလစ္ကပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး လက္က်န္ကြန္ဆိုင္းမန႔္ကားေတြအတြက္လည္း စလစ္ကပ္ဖို႔ လို အပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္က်န္ ကြန္ဆိုင္းမန႔္ကားေတြပါ YVQC စနစ္နဲ႔ ရန္ကုန္လိုင္စင္ခ်ထားေပး မယ္။ ရန္ကုန္လိုင္စင္ေၾကးကို လည္း မူၾကမ္းထဲက အတိုင္း အင္ ဂ်င္ပါဝါအလိုက္ ေကာက္ခံမယ္ဆို ရင္ေတာ့ ကားေဟာင္းစလစ္ေဈး ႏႈန္းေတြ က်ဆင္းၿပီး ေဈးကြက္ ေပ်ာက္တဲ့ အေနအထားအထိ ျဖစ္ လာႏိုင္ပါတယ္။

 

          သီရိမဂၤလာ ကားေရာင္းဝယ္ ေရးစခန္းက ဝါရင့္ဝယ္ေရာင္း ကို ေအာင္ေက်ာ္ထြန္းကေတာ့ ၂၀၁၉ အတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ေမာ္ ဒယ္လ္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ဘယ္ ေမာင္းကားသစ္ေတြပဲ တင္သြင္း ခြင့္ ရွိတာဆိုေတာ့ ညာေမာင္း ေတြ လုံးဝတင္သြင္းခြင့္ မရွိေတာ့တာ ပိုေသခ်ာသြားတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္မွာ နံပါတ္ ေဟာင္း ကားေလး ေတြ၊ ဂ်ပန္ညာေမာင္းတစ္ပတ္ ရစ္လက္က်န္ ကားေလးေတြကို ပဲတစ္ဝဲလည္လည္ေတာ့ ေရာင္း ေနရဦးမွာပါ။ ျပည္တြင္းမွာ တပ္ ဆင္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဆူဇူကီးအာတီဂါနဲ႔ ဆူဇူကီး စီး ရက္ဇ္နံပါတ္ထြက္ ၿပီး သားေလး ေတြပါ ကားေဟာင္း ေဈးကြက္ထဲ ေရာက္လာတယ္။ လက္က်န္ေလး ေတြလည္းအမ်ား ႀကီးရွိေနေသး တဲ့အတြက္၂၀၁၉ မွာ ကားေဟာင္းေဈးကြက္က ေတာ့ သူ႔ေဈးနဲ႔သူ လည္ပတ္ေန မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။

 

ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈ

>>>>>>>>>>>>>

 

          ၂၀၁၉ မွာ ျပည္တြင္းမွာတပ္ ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့ ကားအစီးေရ မ်ားလာမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ေတာ့ ဘရန္းနယူးရႈိး႐ြမ္းလုပ္ငန္း ပိုင္ရွင္ေတြဟာ ရန္ကုန္လိုင္စင္နဲ႔ ေရာင္းခ်ရလြယ္ယူတဲ့ ျပည္တြင္း မွာ SKD စနစ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ စက္႐ုံေတြထူေထာင္လာၾကလို႔ပဲ  ျဖစ္ပါတယ္။

 

          ကားေဟာင္းေတြမ်ားလာတာ ဟာ ၿမိဳ႕ရဲ႕အဂၤါရပ္နဲ႔မညီတာ၊ အပိုပစၥည္းေတြ ေဈးႀကီးေပး တင္ သြင္းရတာ၊ ေလာင္စာဆီေတြ ပို တင္သြင္းရတာ၊ သဘာဝပတ္ဝန္း က်င္ထိခိုက္တာေတြျဖစ္လာပါ တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္ပႏိုင္ငံ က ဘရန္းေတြျပည္တြင္းမွာ ထုတ္ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ မူဝါဒအရေရာ၊ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ေတြအရေရာ ဦးစားေပးလာတာ ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိမွာ နစ္ဆန္း၊ ဆူ ဇူကီး၊ ဖို႔ဒ္၊ ကီယာ စတဲ့ ဘရန္းေတြဟာျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ထုတ္ လုပ္တာေတြနဲ႔ ဦးေဆာင္ေနၿပီျဖစ္ တယ္။ ျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳကတည္းက အ ဆင္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ဂ်ပန္အေျခ စိုက္ ကုမၺဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဆူဇူကီး ဟာ ေဈးကြက္တစ္ေနရာက်ယ္ က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ရယူထားႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္တယ္။ လာမယ့္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ကစၿပီး သူရဲ႕ ကားအမ်ိဳးအ စားသုံးမ်ိဳးကို ေဈးႏႈန္းတိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်ေတာ့မွာျဖစ္တယ္။ ဆူဇူ ကီးစီးရက္ဇ္ကို လက္ရွိ စက္႐ုံ ထုတ္ေဈးႏႈန္းက်ပ္ ၂၅၉ သိန္းက ေန က်ပ္ ၁၃ သိန္းျမင့္တက္ၿပီး က်ပ္ ၂၇၂ သိန္း၊ ဆူဇူကီးဆြစ္ ဂ်ီ အယ္လ္ဂရိတ္ကို လက္ရွိေဈးႏႈန္း က်ပ္ ၁၉၉ သိန္းကေန က်ပ္ ၁၀ သိန္းတက္ၿပီး က်ပ္ ၂၀၉ သိန္း၊ ဆူ ဇူကီးဆြစ္ဂ်ီအယ္လ္အိတ္စ္ ဂရိတ္ ကို လက္ရွိေဈးႏႈန္း ၂၂၉ သိန္းက ေန က်ပ္ ၁၂ သိန္းတက္ၿပီး ၂၄၁ သိန္း၊ ဆူဇူကီး ကယ္ရီကို လက္ရွိ ေဈးႏႈန္း ၈,၅၈၀,ဝဝဝက်ပ္ ကေန က်ပ္ ၉,ဝ၁၀,ဝဝဝ အထိ ေဈးႏႈန္း တိုးျမႇင့္ေရာင္းခ်ေတာ့မွာျဖစ္တယ္။

 

          “၂၀၁၉ မွာ ဘယ္ေမာင္း ဘရန္းနယူးကားေဈးကြက္က ဦး ေဆာင္လာေတာ့မွာပါ၊ ဂ်ပန္ညာ ေမာင္းတစ္ပတ္ရစ္ကားေဟာင္း ႀကိဳက္တဲ့သူက အေဟာင္းေဈး ကြက္ကို သြားမယ္၊ အသစ္ဝယ္ ယူတဲ့သူကလဲ ဘဏ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ ဆက္ဝယ္ယူမယ္၊ ဘဏ္လုပ္ငန္း ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာနဲ႔အမွ် တည္ ၿငိမ္တဲ့ေဈးကြက္ဆီကို ဦးတည္လာေတာ့မွာျဖစ္တယ္” လို႔ ကို ေက်ာ္မင္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။

 

Source: Kumudra

Read 5085 times
Rate this item
(2 votes)