Containers

ကုန္ေသတၱာအသုံးျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္မ်ား

ကုန္ေသတၱာအသုံးျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္မ်ား google

          ကုန္ေသတၱာမ်ားကို အသုံးျပဳျခင္းအားျဖင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ျဖန႔္ျဖဴးေရးအပိုင္းတြင္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား မ်ားစြာျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။ သို႔ရာတြင္ ကုန္ေသတၱာအသုံးျပဳသည့္အတြက္ အားနည္းခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနခဲ့ပါတယ္။

 

ကုန္ေသတၱာကို အသုံးျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားမွာ-

 

          စံသတ္မွတ္နိုင္ျခင္း Standardization။ စံအျဖစ္သတ္မွတ္ထားေသာ (ISO standard) ကုန္ေသတၱာကို ကမၻာတစ္ဝွမ္းလုံးရိွ မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို မည္သည့္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းတြင္မဆို (ပင္လယ္ေရေၾကာင္း၊ ကား၊ ရထား) ကုန္ေသတၱာကိုင္တြယ္ကိရိယာမ်ားျဖင့္ ကိုင္တြယ္ တင္/ခ် ေဆာင္ရြက္နိုင္ပါတယ္။။ ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးခ်င္းစီသည္ တိက်၍ ထပ္တူမရွိေသာ နံပါတ္၊ အရြယ္အစားႏွင့္ အမ်ိဳးအစားကို ေဖာ္ျပေသာ ကုဒ္နံပါတ္မ်ား ရွိပါတယ္။

 

          ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ျဖစ္ျခင္း Flexibility ကုန္ေသတၱာမ်ားကို ထုထည္ႀကီးမားလြန္းေသာ ပစၥည္းမ်ားမွ လြဲ၍ ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစား အားလုံးနီးပါးကိုထည့္သြင္း သယ္ေဆာင္နိုင္ပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္း၏ အေနအထားေပၚ မူတည္၍ အရည္ထည့္သြင္းရန္၊ အေအးခံကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္းရန္၊ ပုံမွန္ကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္းရန္ စသည္ျဖင့္ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးပုံစံျပဳ ထုတ္လုပ္ထားသည့္အတြက္ အသုံးျပဳရာတြင္ အဆင္ေျပႏိုင္ပါတယ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အသုံးမျပဳေတာ့သည့္ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပန္လည္အသုံးျပဳနိုင္ပါတယ္။

 

• ကုန္က်စရိတ္သက္သာျခင္း

          ကုန္ေသတၱာကို စံႏူန္းႏွင့္အညီ ထုတ္လုပ္ထားသည့္အတြက္ ပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္း တစ္ခုမွအျခားတစ္ခုသို႔ လႊဲေျပာင္းရာတြင္ အတြင္းပါကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူကိုင္တြယ္ရန္ မလိုအပ္သျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ေလ်ာ့နည္းေစသည္။ ကုန္ေသတၱာအတြင္းပါရွိသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သမရိုးက်နည္းလမ္းျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ပါက ကုန္ေသတၱာျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ျခင္းထက္ အဆ ၂၀ ခန႔္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုမ်ားေစႏိုင္ပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာကို အသုံးျပဳသည့္အတြက္ အေရအတြက္မ်ားျပားပါက ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးခ်င္းစီ၏ ကုန္က်စရိတ္မွာ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ပါတယ္။

 

• လ်င္ျမန္မႈ

          တစ္ဆင့္လႊဲေျပာင္းတင္ပို႔ရသည့္ အေရအတြက္မွာ အနည္းဆုံးျဖစ္ၿပီး ကုန္ေသတၱာ ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားတြင္ သေဘၤာေပၚမွခ်ျခင္း/ သေဘၤာေပၚသို႔ တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမွာ ၂၄ နာရီအတြင္း ေဆာင္ရြက္နိုင္ပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာတင္သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ အေထြေထြကုန္ပစၥည္းတင္ သေဘၤာမ်ားထက္ ပိုမိုျမန္ဆန္စြာ ေမာင္းႏွင္နိုင္ပါတယ္။

 

• ကုန္ပစၥည္းသိုေလွာင္ထားသိုနိုင္ျခင္း

          ကုန္ေသတၱာအတြင္း ကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္းၿပီးပါက အကာအကြယ္ရရွိၿပီးျဖစ္သည့္အျပင္ လုံျခဳံမႈရွိသည့္အတြက္ ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးကို ကိုယ္ပိုင္သိုေလွာင္႐ုံအျဖစ္ အသုံးျပဳနိုင္ပါတယ္။ သေဘၤာေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ ကုန္ေသတၱာဆိပ္ကမ္းရွိ လြင္ျပင္တြင္လည္းေကာင္း ကုန္ေသတၱာမ်ားကို ထပ္ဆင့္ထားသိုနိုင္ျခင္းသည္ ကုန္ေသတၱာအသုံးျပဳျခင္း၏ အဓိကအားသာခ်က္တခုလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

• လုံျခဳံျခင္းႏွင့္ ေဘးကင္းျခင္း

          ကုန္ေသတၱာအတြင္းပါ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထည့္သြင္းသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ကုန္ခ်ဆိပ္ကမ္းတြင္ အေကာက္ခြန္မွ စစ္ေဆးသည့္အခ်ိန္တို႔တြင္သာ ကုန္ေသတၱာကို ဖြင့္လွစ္သည့္အတြက္ လမ္းခရီးတြင္ ပ်က္စီးေပ်ာက္ဆုံးရန္ ျဖစ္နိုင္ေၿခ အလြန္ပင္နည္းပါးပါတယ္။

 

ကုန္ေသတၱာအသုံးျပဳျခင္း၏ အားနည္းခ်က္မ်ား

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

• ေနရာယူျခင္း

          ကုန္ေသတၱာမ်ားသည္ အရြယ္အစားႀကီးမားသျဖင့္ တံတားအတြင္း အထူးသျဖင့္ ထားသိုရာလြင္ျပင္တြင္ ေနရာယူ ၾကပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာအေရအတြက္မ်ားျပားလာသည့္အခါ ဆိပ္ကမ္းတံတားအတြင္းမွ ကုန္ေသတၱာအခြံမ်ားကို ကုန္ေသတၱာစခန္းမ်ားသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကရပါတယ္။ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္ရန္ရန္အတြက္ အရြယ္အစားႀကီးမားေသာ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကီးမ်ားကို အသုံးျပဳၾကလာသည့္အခါ ဆိပ္ကမ္းဝင္/ထြက္ရာ ေရလမ္းေၾကာင္းရွိ ေရအနက္သည္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြက္ ျပႆနာတစ္ရပ္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကုန္ေသတၱာ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္တင္ေဆာင္နိုင္သည့္ သေဘၤာတစ္စီး၏ ေရစူးမွာ ၁၃ မီတာခန႔္ရွိပါတယ္။

 

• ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမႇုဳပ္ႏွံမႈမ်ားျပားျခင္း

          ကုန္ေသတၱာကိုင္တြယ္သည့္ စက္ကိရိယာမ်ားႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား စသည္တို႔သည္ ရင္းႏွီးျမႇုဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏမ်ားျပားသည့္ မရွိမျဖစ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ကုန္ေသတၱာဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ ဘက္စုံပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တြင္ပါဝင္သည့္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္မ်ားကို အလိုအေလ်ာက္စနစ္သို႔ အဆင့္ျမႇင့္တင္ပါကလည္း ရင္းႏွီးျမႇုဳပ္ႏွံမႈပမာဏ အေျမာက္အမ်ားလိုအပ္ပါတယ္။

 

• စီထပ္ျခင္း Stacking

          ကုန္ေသတၱာမ်ားကို သေဘၤာသို႔ တင္ပို႔ရာတြင္ တင္ေဆာင္ရသည့္ အစီအစဥ္မ်ားမွာ ရႈပ္ေထြးမႈရွိပါတယ္။ အထပ္ျမင့္ စီထပ္ထားေသာ ကုန္ေသတၱာမ်ားအနက္မွ ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးကို ထုတ္ယူသည့္အခါ က်န္ကုန္ေသတၱာမ်ားကို ျပန္လည္၍ စီထပ္ရသည့္အတြက္ ဆိပ္ကမ္းတံတားလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္သူမ်ားအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကို ပိုမိုက်ေစပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာလြင္ျပင္ ပိုမိုက်ယ္ဝန္းသည္ႏွင့္အမၽွ ကုန္ေသတၱာတည္ေနရာအတြက္ စီမံခန႔္ခြဲမႈမွာ ပိုမို ရွုပ္ေထြးလာပါႏိုင္ပါတယ္။

 

• ကုန္ေသတၱာအခြံမ်ားကို ျပန္လည္ေရႊ႕ေျပာင္းရျခင္း

          ကုန္ေသတၱာအတြင္းမွ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူၿပီးသည့္အခါ ကုန္ေသတၱာအခြံမ်ားကို ကုန္ေသတၱာစခန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ရပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာသည္ အခြံျဖစ္ေစ ကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္းထားသည္ျဖစ္ေစ -ေနရာယူမွုမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သြင္းကုန္ႏွင့္ ပို႔ကုန္ ပမာဏ ကြာျခားသည့္အခါ ကုန္ေသတၱာအခြံမ်ားကို လိုအပ္ခ်က္ရွိသည့္ေနရာေဒသမ်ားသို႔ ျပန္လည္ ပို႔ေဆာင္ၾကရပါတယ္။

 

• ေပ်ာက္ဆုံးမႈ ျဖစ္ပြားနိုင္ျခင္း

          ကုန္ေသတၱာဆိပ္ကမ္းတံတားႏွင့္ ေနာက္ဆုံးပို႔ေဆာင္ရမည့္ေနရာ ေဝးကြာသည့္အခါတြင္ ကုန္ေသတၱာကို ဖြင့္လွစ္၍ ကုန္ပစၥည္းခိုးယူမႈမ်ား ျဖစ္နိုင္ေျခရွိပါတယ္။ တစ္ႏွစ္လၽွင္ ကုန္ေသတၱာ အလုံးေရ ၁၅၀၀ ခန႔္မွာ သေဘၤာေပၚမွ ပင္လယ္အတြင္းသို႔ ျပဳတ္က်၍ ေပ်ာက္ဆုံးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိခဲ့ပါတယ္။

 

• တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈ

          ကုန္ေသတၱာမ်ားကို တရားမဝင္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားႏွင့္ လက္နက္ပစၥည္းမ်ား ေမွာင္ခိုတင္သြင္းရန္ အသုံးျပဳသကဲ့သို႔ လူမ်ားခိုးဝင္ရန္အတြက္လည္း အသုံးျပဳၾကပါတယ္။ ထိုသို႔ ကုန္ေသတၱာကို တရားမဝင္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းတင္ပို႔ရန္ အသုံးျပဳနိုင္သည့္အတြက္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက အသုံးခ်နိုင္သည့္အေနအထားကိုလည္း နိုင္ငံမ်ားက အေလးအနက္ထား ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးေလ့ရွိၾကပါတယ္။

 

Source : Shipping and Logistics

Read times
Rate this item
(1 Vote)