Containers

​ေလွႀကီး​ေပၚ​ေလွငယ္​တင္​

​ေလွႀကီး​ေပၚ​ေလွငယ္​တင္​ google

ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ လုပ္​ငန္​း ​ေစ်းကြက္​သတင္​းအခ်က္​အလက္​​ေထာက္​ပံ့​ေရး ကုမၸဏီ Sealntel က၂၀၁၈ မွ ၂၀၂၀ အတြင္​း သ​ေဘၤာ လုပ္​ငန္​းအတြင္​းသ့ို အရြယ္​လြန္​ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ ႀကီးမ်ား (ULCS) ဝင္​​ေရာက္​လာမႈႏွင္​့ Feeder သ​ေဘၤာ အ​ေရအတြက္​ အခ်ိဳးမညီမႈ​ေၾကာင္​့ Feeder သ​ေဘၤာ ​ေတြ ႐ွားပါးျပတ္​လတ္​မႈ ၾကံုရႏိုင္​​ေၾကာင္​း မီး​ေမာင္​းထိုးျပ ပါတယ္​။

 

လက္​႐ွိ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီးတစ္​စီးအ​ေပၚပါလာတဲ့ ကုန္​​ေသတၱာ​ေတြ ကိုသယ္​ပို႔​ေပးမယ္​့ Feeder သ​ေဘၤာ ၇.၉ စီးႏႈန္​း႐ွိ​ေန​ေသာ္​လည္​း ၂၀၂၀မွာ ၅.၉ စီးႏႈန္​းသာ႐ွိမယ္​လို႔ဆိုပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ၂၀၂၀ မွာ Feeder သ​ေဘၤာ အစီး​ေရ ၄၀၀ က​ေန ၁၂၀၀ အထိ လိုအပ္​လိမ္​့မယ္​လို႔လည္​းခန္​႔ မွန္​း ထားပါတယ္​။

 

အဂၤလန္​အ​ေျခစိုက္​ Frebs Marine International က အနာဂတ္​မွာ Feeder သ​ေဘၤာ ႐ွားပါးျပတ္​လပ္​မႈကို​ေျဖ႐ွင္​းႏိုင္​ဖို႔ အတြက္​ အ​ေျဖတစ္​ခုအ​ေနျဖင္​့ သာမကဘဲ ၊ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ လုပ္​းငန္​း​ေထာက္​ပံ့ျဖည္​့စည္​း​ေရး ကြင္​းဆက္​အတြက္​ပါ ​ေျပာင္​း လဲမႈႀကီးျဖစ္​လာ​ေစမယ္​့ ကမၻာလံုးဆိုင္​ရာကုန္​စည္​စနစ္​(Universal Cargo System) တစ္​ခုကိုမိတ္​ဆက္​ဖို႔ ႀကိဳးစားလာပါတယ္​။

 

Ferbs Marine ရဲ႕ Universal Cargo System ဆိုတာ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီး (Mainline Container Vessel) နဲ႔ ဝမ္​းျပားတြဲ​ေရယာဥ္​ (barge) တို႔ကို​ေပါင္​းစပ္​ထားတဲ့သ​ေဘာတရား အ​ေပၚ အ​ေျခခံထားတာပါ။ ဆိပ္ကမ္​း​ဧရိယာရဲ႕အျပင္​ဖက္​ကမ္​းလြန္​ပင္​လယ္​ျပင္​တြင္​​ေက်ာက္​ခ် ထား​ေသာ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီးဟာ တစ္​စိတ္​တစ္​ပို္​င္​း​ေရႏွစ္​ျမႇဳပ္​ ႏိုင္​​ေသာ (semi -submersible) သ​ေဘၤာ ျဖစ္​ၿပီး ကုန္​တင္​ထား​ေသာ ဝမ္​းျပားတြဲ​ေရယာဥ္​ (barge) ​ေတြကို သ​ေဘၤာႀကီး ၏ ဝမ္​း ထဲကိုထည္​့သြင္းႏိုင္​/ျပန္​ထုတ္​ႏို္​္​င္​ပါတယ္​။

 

ဒီစနစ္​မွာ ဝမ္​းျပား​တြဲ​ေရယာဥ္​ ​ေတြဟာ ​ေမာင္​းႏွင္​ႏိုင္​​ေသာ ​ေရယာဥ္​​ေတြ (self -propelled barge) ျဖစ္​ၿပီး ကုန္​​ေသတၱာ ​ေတြ​ေရာ၊ ဝမ္​းပံု ကုန္​စည္​ (bulk cargo) ​ေတြ ပါတင္​​ေဆာင္​ႏိုင္​မွာျဖစ္​ပါတယ္​။ barge​ေတြဟာ ၆၇ မီတာ႐ွည္​ပါမယ္​။ barge တစ္​စီးဟာ ​ေပ ၂၀ ကုန္​​ေသတၱာ အလံုး ၆၀၀ တင္​ႏိုင္​ဖို႔ခန္​႔မွန္​းထားၿပီး၊ barge ​ေတြကုိသယ္​မယ္​့ သ​ေဘၤာႀကီးက​ေတာ့ barge ၁၀စီး မွ ၃၀စီး အထိသယ္​ဖို႔​ေမ်ွာ္​မွန္​း ထားပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ Mainline Cantainer Vessel ဟာ ​ေပ၂၀ ကုန္​​ေသတၱာ ၆၀၀၀ မွ ၁၈၀၀၀ အထိသယ္​ယူႏိုင္​ပါလိမ္​့မယ္​။အရြယ္​လြန္​ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ တစ္​စီး (ULCS)ဟာ လက္​႐ွိ TEU 18000 ​ေက်ာ္​သယ္​ႏုိင္​တာျဖစ္​လုိ႔ သ​ေဘာတရာျခင္​း အတူတူဘဲျဖစ္​ပါတယ္​။ Barge ​ေတြကို feeder အစား အသုံးျပဳထားတာပါ။

 

ဒီစနစ္​အရ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီး ဟာ ဆိပ္​ကမ္​း တံတား ကိုကပ္​စရာ မလိုဘဲ၊ကမ္​းလြန္​ပင္​လယ္​မွာ သာ​ေက်ာက္​ခ်ၿပီး ကုန္​​ေသတၱာ​ေတြတင္​လာတဲ့ ဝမ္​းျပား​​​တြဲ​ေရယာဥ္​ (barge) ​ေတြကို သူရဲ႕ ဝမ္​း ထဲကိုထည္​့မွာျဖစ္​ပါတယ္​။ Barge ​ေတြကလည္​း ဆိပ္​ခံတံတား က​ေနကုန္​တင္​ၿပီး၊ ပင္​လယ္​ဝ မွာ႐ွိတဲ့ သ​ေဘၤာႀကီးဆီကို​ေမာင္​းသြားဖို႔သာ လိုပါတယ္​။ အခ်ိန္​ မၾကာ​ေစလိုပါက၊ သ​ေဘၤာ တင္​မယ္​့ Barge ​ေတြအားလံုး ကုန္​ႀကိဳတင္​ၿပီး ၊ ပင္​လယ္​ဝက ​ေဗာ္​ယာ (Buoy)​ ေတြမွ ႀကိဳးခ်ည္​ၿပီး အသင္​့​ေစာင္​ဆိုင္​း​ေနရပါမယ္​။ ကမ္​းလြန္​ပင္​လယ္​မွာ Barge Carrier သ​ေဘၤာႀကီး​ေရာက္​႐ွိ​ေက်ာက္​ခ်ၿပီး၊ ပါလာတဲ့ barge ​ေတြခ်ၿပီးပါက သ​ေဘၤာ​ေပၚအသင္​့တင္​႐ုံပါဘဲ။ ဒီသ​ေဘာတရားဟာ Mother-ship နဲ႔ feeder သ​ေဘၤာ ​ေတြရဲ႕ သ​ေဘာတရားနဲ႔အတူပါဘဲ။

 

ဒီစနစ္​မွာ အားသာခ်က္​က သ​ေဘၤာ ႀကီး​ေတြအ​ေနနဲ႔ ​ေရစူးတိမ္​တဲ့ River Port ​ေတြ၊ ဆိပ္​ကမ္​း ငယ္​​ေတြ၊port facility မျပည္​့စုံတဲ့ ​ေခတ္​​ေနာက္​က်ေနတဲ့ အာ႐ွ နဲ႔ အာဖရိက ဆိပ္​ကမ္​း ​ေတြကို တိုက္​႐ိုက္​ ဝန္​​ေဆာင္​မႈ​ေပးသြားႏိုင္​ပါတယ္​။ဒီလိုဆိပ္​ကမ္​းမ်ိဳး​ေတြက ​ေရစူးနက္​တဲ့ သ​ေဘၤာႀကီး​ေတြကပ္​လို႔မရလို႔ feeder သ​ေဘၤာ​ေတြနဲ႔သာ တစ္​ဆင္​့ သယ္​ၿပီး ဝန္​​ေဆာင္​မႈ ​ေပး​ေနရတာျဖစ္​ပါတယ္​။ Barge ​ေတြ အ​ေနနဲ႔ လည္​း ကုန္​တင္​ကုန္​ခ် ဖို႔အတြက္​၊ ဆိပ္​ကမ္​းတံတား (wharf/berth) ​ေတြကိုသံုးစရာမလိုဘဲ ​ေဗာတံတား (Jetty/ Pier) တို႔ကို အသံုးျပဳ ႏိုင္​သြားပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ဆိပ္​ကမ္​း က်ပ္​တာ​ေတြ၊ ဆိပ္​ကမ္​းတံတားမအားတာ​ေတြ ကို​ေ႐ွာင္​႐ွားႏိုင္​ပါတယ္​။ ကုန္​တင္​ကုန္​ခ် ဘို႔ quay crane သံုးရင္​သံုး၊ ဒါမွမဟုတ္​ ​ေရ​ေပၚ ကရိန္​း (Barge -Mounted floating Crane) သံုးလို႔ရပါတယ္​။ ဆိပ္​ကမ္​းကို အဆင္​့ျမင္​့ ဖို႔အ​ေျခခံအ​ေဆာက္​အအံု​ေတြ အတြက္​ ႀကီးမားတဲ့ ရင္​းႏွီး ျမႇဳပ္​ႏွံမႈ​ေတြမလိုအပ္​​ေတာ့ပါဘူး။


ယခုအခါ MITT မွာ အ​ေကာက္​ခြန္​က စစ္​​ေဆးၿပီးသား ကုန္​​ေသတၱာ​ေတြ ကို Barge နဲ႔ ​ေရႊျပည္​သာက မုတၱမ Jettyကို သယ္​ယူ​ေနၾကပါတယ္​။ Barge တစ္​စီးကို ​ေပ၂၀ ကုန္​​ေသတၱာ ၄၈လုံး မွ အလုံး ၅၀ အထိ တင္​​ေဆာင္​ႏိုင္​တယ္​လို႔သိရပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ကားလမ္​းမွ လိႈင္​သာယာ စက္​မႈဇုန္​ကိုသယ္​ပို႔စရာမလို​ေတာ့လို႔ ကမ္​း နားလမ္​းတစ္​​ေလ်ာက္​ လမ္​းပိတ္​ဆို႔တာ​ေတြအထိုက္​အ​ေလ်ာက္​​ေလ်ာ့သြားႏိုင္​ပါတယ္​။ မုတၱမ jetty မွာ အ​ေကာက္​ခြန္​စစ္​​ေဆး​ေရးအဖြဲ႔တစ္​ဖြဲ႔ပါ တာဝန္​ခ်ထား​ေပးႏိုင္​မယ္​ဆိုရင္​ MITT ဆိပ္​ကမ္​းတံတားမွာ Feeder ​ေပၚက ကုန္​​ေသတၱာကို Yard ထဲတစ္​ခါခ် ၊ အ​ေကာက္​ခြန္​စစ္​​ေဆးၿပီး barge ထဲတစ္​ခါျပန္​ခ်၊ရတဲ့ စားရိတ္​နဲ႔ အခ်ိန္​​ေတြ ပိုသက္​သာသြားမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဘိလပ္​​ေျမအိတ္​​ေတြကို​ေတာ့ သ​ေဘၤာ​ေပၚမွ Barge ထဲသို႔ Direct Delivery အျဖစ္​ တန္​းခ်ၿပီး သယ္​ယူ​ေနၾက ပါတယ္​။

 

Feeder သ​ေဘၤာ သံုးတဲ့ စံနစ္​အရဆိုရင္​၊ ဆိပ္​ကမ္​း လြဲ​ေျပာင္​းတင္​မႈ​(transshipment )ေတြမ်ားပါတယ္​။ဗဟိုခ်က္​ ဆိပ္​ကမ္​း (hub port) မွာ Mainline Container Vessel ​ေပၚက ကုန္​​ေသတၱာ​ေတြကို Feeder သ​ေဘၤာ​ေပၚ ကိုလြဲ​ေျပာင္​းတင္​ရပါမယ္​။ ကုန္​ခ် မယ္​့ဆိပ္​ကမ္​းမွာ ျပည္​တြင္​း​ေရ​ေၾကာင္​း​ က တစ္​ဆင္​့ ဆက္​သယ္​မယ္​့ Barge အ​ေပၚ ကို Over-side Discharge လုပ္​ၿပီး ျပန္​​ေျပာင္​းတင္​ရပါမယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ barge စနစ္​မွာ​ေတာ့ လြဲ​ေျပာင္​းတင္​စရာမလို​ေတာ့ဘဲ barge carrier ​ေပၚက ခ်ၿပီးတာနဲ႔ ကုန္​ခ်မယ္​့ ​ေဗာတံတား ကို တိုက္​႐ိုက္​​ေမာင္​းသြားႏိုင္​လို႔ အခ်ိန္​ကုန္​သက္​သာသလို စရိတ္​လည္းသက္​သာ သြားပါတယ္​။ တစ္​နည္​းအားျဖင္​့ ဝမ္​းျပား​ေရယာဥ္​​ေတြကို Barge carrier ​ေပၚကိုတင္​ၿပီးသည္​့အခ်ိန္​မွ ခရီးဆုံး တြင္​ျပန္​ခ်သည္​အထိ လြဲ​ေျပာင္​းတင္​ရ​ေတြ လုံးဝ မ႐ွိ​ေတာ့ပါဘူး။

 

တစ္​ကယ္​​ေတာ့ ဒီစနစ္​ဟာ အသစ္အဆန္​း ​တစ္​ခု​ေတာ့မဟုတ္​ပါဘူး။ အ​ေမရိကန္​နဲ႔ က​ေနဒါ ကမ္​း႐ိုးတန္​း၊ ဥ​ေရာပက​ေန အ​ေနာက္​အာဖရိကသို႔ ပင္​လယ္​​ေရ​ေၾကာင္​း ကုန္​သြယ္​​ေရး​ေတြမွာ သံုး​ေနတဲ့ LASH (Lighter Aboard Ship) နဲ႔ SEABEE (Barge carrier) သ​ေဘၤာ ႀကီး​ေတြနဲ႔ သ​ေဘာအတူတူပါဘဲ၊။ LASH မွာ Lighter လို႔​ေခၚတဲ့ စက္​မပါတဲ့တုံကင္းတြဲ​ေရယဥ္​​ေ​တြေပၚမွာ ကုန္​ (သို႔) ကုန္​​ေသတၱာ ​ေတြတင္​ၿပီး ၊ အဲ့ဒီ Lighter ကို LASH သ​ေဘၤာ ႀကီးရဲ႕ အ​ေနာက္​ဖက္​မွာ႐ွိတဲ့ Gantry crane ကဲ့သို႔ ဝန္​ခ်ီစက္​ႀကီးနဲ႔ သ​ေဘၤာ ​ေပၚကို/​ေပၚက အတင္​၊အခ် လုပ္​ပါတယ္​။ LASH အ​ေပၚက ခ်လိုက္​တဲ့ ကုန္​တင္​ထားတဲ့ lighter ​ေတြကို ဆြဲသ​ေဘၤာ နဲ႔လိုရာ ဆိပ္​ခံ​ေဗာတံတားကို ဆြဲသြားႏိုင္​ပါတယ္​။ LASH ​ေပၚက ဝန္​ခ်ီစက္​ ကတန္​ ၅၀၀ အထိမႏိုင္​ပါတယ္​။ lighter ​ေတြဟာ ကုန္​တန္​ခ်ိန္​ ၄၀၀ ​ေလာက္​အထိ သယ္​ႏိုင္​ၿပီး၊ အလ်ား ၁၈.၅ မီတာ၊ အနံ ၉.၅မီတာ၊ အနက္​ ၂.၆ မီတာ အတိုင္​းအတာ ႐ွိၿပီး တန္​၈၀​ေလာက္​​ေလးပါတယ္​။

 

SEABEE (Barge Carrier) က​ေတာ့ ကုန္​တင္​ထား​ေသာ ​ေမာင္​းႏွင္​ႏိုင္​တဲ့ self-propelled barge ​ေတြကို Sea Bee အ​ေပၚတင္​ႏိုင္​ဖို႔အတြက္​ Sea Bee သ​ေဘၤာရဲ႕အ​ေနာက္​ဖက္​မွာ မတင္​ႏုိင္​တဲ့စင္​ (lift platform) ကို​ ေရထဲကို တစ္​စိတ္​တစ္​ပိုင္​းျမႇဳပ္​လိုက္​ပါတယ္​။ အဲ့ဒီစင္​ကို "Sincrolift´ လို႔​ေခၚပါတယ္​။


Barge​ေတြကို​ေရထဲျမဳပ္​​ေနတဲ့ lift platform ​ေပၚတင္​ၿပီးပါက lift platform ကို barge ထားမယ္​့ ကုန္​းပတ္​အထိမတင္​လိုက္​တယ္​။ အဲ့ဒီကုန္​းပတ္​မွာအ​ေသတပ္​ဆင္​ထားတဲ့သံလမ္​း​ေပၚက တြန္​းလွည္​း​ေပၚတင္​ၿပီး ထားမယ္​့​ေနရာကိုပို႔ပါတယ္​။ အခ်ိဳ႕ သ​ေဘၤာ​ေတြမွာ​ေတာ့ ကုန္​းပတ္​​ေပၚမွာ တလိမ္​့တံုး​ေတြ တပ္​ဆင္​ထားၿပီး barge ထားမယ္​့ ​ေနရာကို လိွမ္​့ ယူပါတယ္​။ SEABEE သ​ေဘၤာ မွာ​ေတာ့ ကုန္​းပတ္​​ ၃ ထပ္​႐ွိပါတယ္​။ SEABEE မွာ​ေတာ့ဝန္​ခ်ီစက္​ မပါ ပါဘူး။ barge ကိုမတင္​မယ္​့ lift platform က​ေတာ့ တစ္​ႀကိမ္​လ်င္​ တန္​ ၂၇၀၀ အထိ (barge ၂စီး)မတင္​ႏုိင္​ပါတယ္​။
Barge carrier တစ္​စီး၏ အတို္​င္​းအတာ​ေတြက​ေတာ့ -


အလ်ား ... ၂၆၂ မီတာ


အက်ယ္​.. .၃၂.၅ မီတာ


​ေရစူး ........၁၁.၃၀မီတာ


တန္​ခ်ိန္​.. ...၄၃၀၀၀

 

Barge ​ေတြဟာ Lighter ​ေတြထက္​ပိုႀကီး ပါတယ္​။


ဝမ္​းျပား​တြဲ​ေရယာဥ္​တစ္​စီး၏ အတိုင္​းအတာ နဲ႔ အ​ေလးခ်ိန္​ က​ေတာ့ -


အလ်ား .....၂၉.၇၅ မီတာ


အက်ယ္​ .....၁၀.၆၇ မီတာ


​ေရစူး .........၃.၉၅ မီတာ


အ​ေလးခ်ိန္​... ၁၅၀တန္​


ကုန္​တင္​ႏိုင္​သည္​့အ​ေလးခ်ိန္​ တန္​၈၅၀

 

*ကုန္​​ေသတၱာ ၅၀၀ TEU အထိသယ္​ႏိုင္​​ေသာ Coastal ႏွင္​့ Short Sea trade သြား​ေသာ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာငယ္​ကို Feeder ဟု​ေခၚပါသည္​။ TEU 500 မွ 1000 အထိ ကို Feeder Max ဟု​ေခၚပါသည္​။

 

သေဘၤာကုန္တင္တန္ဆာေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ မကပ္နွိပ္ထားၾကတာလဲ?

 

Source : thantzin

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)