Export & Import

Wednesday, 03 October 2018 04:14

ပို႔ကုန္ပမာဏတုိးလာ၍ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံခန္႔ ေလ်ာ့နည္း

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပည္ပပို႔ကုန္ပမာဏ တုိးျမင့္လာျခင္းေၾကာင့္ ၂၀၁၈ ၾကားကာလ ဘ႑ာႏွစ္ ေျခာက္လအတြင္း ကုန္သြယ္မႈလိုေငြက ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကာလတူထက္ ကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံခန္႔ ေလ်ာ့နည္းခဲ့ပါတယ္။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ အပါအဝင္ စက္မႈကုန္ေခ်ာထုတ္လုပ္မႈမွ ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၁ ဘီလီယံ ေက်ာ္ တိုးျမႇင့္တင္ပို႔ႏုိင္ျခင္း၊ ကြၽဲ၊ ႏြားမ်ားအပါအဝင္ တိရစၧာန္ထြက္ပစၥည္း တင္ပို႔မႈတိုးလာျခင္းတုိ႔က ကုန္သြယ္မႈလိုေငြကို ေလ်ာ့နည္း ေစသည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူး သန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဧၿပီမွ စက္တင္ဘာ ၂၁ ရက္ အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပို႔ကုန္ပမာဏသည္ ကန္ေဒၚလာ ၉ ဒသမ ၃ ဘီလီယံေက်ာ္ရွိၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာႏွစ္ ကာလတူထက္ ၁ ဒသမ ၆ ဘီလီယံေက်ာ္ ပိုမ်ားခဲ့ပါတယ္။သို႔ေသာ္ ေျခာက္လအတြင္း ပဲမ်ိဳးစံု ျပည္ပတင္ပို႔မႈအပါအဝင္ လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္း ျပည္ပတင္ပို႔မႈသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကာလတူထက္ ကန္ေဒၚလာ ၁၉၄ သန္းေက်ာ္ ေလ်ာ့နည္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ေငြေၾကးေဈးကြက္တြင္ က်ပ္ေငြတန္ဖိုးျမင့္တက္လာေစရန္ ပို႔ကုန္က႑ တုိးျမႇင့္ၿပီး ကုန္သြယ္မႈလုိေငြ ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက အစိုးရကို အႀကံျပဳထားခဲ့ပါတယ္။သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္ပပို႔ကုန္မ်ားသည္ ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းသာ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ထပ္ဆင့္ျမႇင့္ပို႔ကုန္ပမာဏ တိုးျမႇင့္တင္ပို႔ႏုိင္ရန္ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္သည္ ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးေဇာ္ေဖဝင္းက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ Source : 7 day daily

Wednesday, 03 October 2018 03:57

ကားအစိတ္အပိုင္းမ်ားတင္သြင္းၿပီး တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ရန္ ျပည္တြင္း၊ျပည္ပကုမၸဏီ ၁၈ ခုကုိ MIC ခြင့္ျပဳထား

ျပည္ပမွ အစိတ္အပိုင္းမ်ား တင္သြင္းၿပီး ကားျပန္လည္တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္မည့္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုုင္ရန္ (SKD) ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပကုမၸဏီ ၁၈ ခုကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္က ခြင့္ျပဳေပးထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သူမ်ားအ သင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာႀကားခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ေမာင္းမ်ားသာ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ ၂၀၁၈ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကားမ်ားကုိသာ ႏွစ္သက္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း၌ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္သည့္လုပ္ငန္း ေျပာင္းလဲရန္ တြန္းအားတစ္ခုျဖစ္လာသည္ဟု ၎ကေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္း၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တပ္ဆင္ထုတ္ လုပ္မည့္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္လုိသည့္ တိုင္းရင္းသားပုိင္ကုမၸဏီ ကုိးခုရွိၿပီး က်န္ကုမၸဏီမ်ားက ႏုိင္ငံျခားသားပုိင္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္က ျပည္တြင္း၌တပ္ ဆင္ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားသည့္ ကားမ်ားမွာ ဖုိ႔ဒ္၊ KIA၊ ဆူဇူကီး စေသာ အမွတ္တံဆိပ္ကားမ်ားပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ‘‘ဒီလုပ္ငန္းေတြက လာမယ့္ ႏွစ္မွာေတာ့ အားလံုးထြက္လာမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္’’ ဟု ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာပါတယ္။ အစိတ္အပိုင္းမ်ား တင္သြင္းၿပီး ျပည္တြင္းတြင္တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ ကားတန္ဖုိးသည္ ကားအသစ္တင္သြင္းျခင္းတန္ဖုိး ထက္သက္သာေၾကာင္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရွိ ကားအေရာင္းစင္တာတစ္ခုမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ ဦးရန္မ်ိဳး ေအာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ျပည္ပကားအစိတ္အပုိင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ကားကုိယ္ထည္၊ အင္ဂ်င္၊ ဂီယာေဘာက္စ္၊ ဖရိန္၊ မီးသီးစသည္တို႔ကုိ ခြဲျခားတင္ သြင္းၿပီး ျပည္တြင္းတြင္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူအမ်ားႏွစ္သက္သည္မွာ ဂ်ပန္ကားအမ်ိဳး အစားျဖစ္ေသာ္လည္း ဘယ္ ေမာင္းစနစ္ကားမ်ားမရွိျခင္း၊ ဥ ေရာပႏုိင္ငံမ်ားမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ကားမ်ားက ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ျခင္း ေၾကာင့္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းတင္ သြင္းထုတ္လုပ္ျခင္းက လက္ရွိ တြင္ အဆင္ေျပႏုိင္သည္ဟု ကား တင္သြင္းသူအခ်ိဳ႕ေျပာခဲ့ပါတယ္။လက္ရွိျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ ကားေဟာင္းမ်ားထက္ကားသစ္မ်ား ၀ယ္ယူမႈတိုးတက္လာ ေၾကာင္း ေဒါက္တာစုိးထြန္းက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆူဇူကီးကားသစ္ အေရာင္းျပခန္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၃၀ ခန္႔ တုိးျမင့္လာသည္ ဟုခဲ့ပါတယ္။ ယခင္က တစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ အေရာင္းျပခန္း ၁၀ ခု ခန္႔သာရွိပါတယ္။ဘယ္ေမာင္းသတ္မွတ္ခ်က္ ႏွင့္ စက္႐ုံမွထုတ္လုပ္သည့္ကား တစ္စီး၏ သက္တမ္းငါးႏွစ္အထိ သာသတ္မွတ္ခြင့္ျပဳျခင္းေၾကာင့္ ကားေဟာင္းတင္သြင္းသူမ်ား အခက္အခဲျဖစ္ရေၾကာင္း ၎က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၈ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒ အသစ္ေၾကာင့္ အစုိးရထံသုိ႔ ျပည္တြင္းကားေဟာင္းအေရာင္းစင္ တာ ၇၀ ခန္႔ပိတ္သိမ္းခြင့္တင္ျပထားေၾကာင္း ေဒါက္တာစုိးထြန္းမွ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကားေဟာင္းအေရာင္းစင္တာ ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔ ပိတ္ သိမ္းထားၿပီး ထပ္မံပိတ္သိမ္းရန္ရွိ ေၾကာင္း ၎ကေျပာခဲ့ပါတယ္။ Source : 7 day daily

Monday, 01 October 2018 11:18

ေဒၚလာတက္၊ကုန္ေဈးႏႈန္းတက္၊ ေဒၚလာအတက္အက် ပို႔ကုန္သြင္းကုန္အေပၚ အဓိကသက္ေရာက္

ေဒၚလာေဈးေတြတက္ရင္ သြင္းကုန္ေတြကို ေဈးႀကီးေပးဝယ္ရပါတယ္။ သည္ဟာရဲ႕အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ျပည္တြင္းရွိ အေျခခံ ကုန္ေဈးႏႈန္းအပါအဝင္ ကုန္ေဈးႏႈန္းေတြႀကီးျမင့္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ကုန္ေဈးႏႈန္း ႀကီးျမင့္မႈနဲ႔ တိုက္႐ိုက္အခ်ိဳးက်ေစတဲ့ေဒၚလာေဈးဟာ အခုဆိုရင္က်ပ္ ၁၄၂၀ ေက်ာ္အထိေရာက္ရွိလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေဒၚလာေဈးတက္လာသည္ပဲျဖစ္ေစ လက္ရွိမွာ ျမန္မာေငြတန္ဖိုးပိုက်ဆင္းလာကာ ကုန္ေဈးႏႈန္းႀကီးျမင့္လာမႈေတြ ႀကဳံေတြ႕လာေနၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ျပည္သူအမ်ားစုက အစိုးရရဲ႕ေျဖရွင္းေပးမႈကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသလို ေဝဖန္သုံးသပ္မႈေတြလည္းရွိေနပါတယ္။ ကုန္သြယ္ေရးက႑ >>>>>>>>>>>>>> ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ တျခားႏိုုင္ငံေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ရာမွာ ကုန္ပစၥည္းေတြတင္သြင္းျခင္း၊ တင္ပို႔ျခင္းကို ႏိုင္ငံျခားေငြနဲ႔ တန္ဖိုးသတ္မွတ္ၿပီးေဆာင္႐ြက္ ရတဲ့အတြက္ ေဒၚလာေငြလဲလွယ္ႏႈန္းတက္ျခင္း၊ က်ျခင္းဟာ သည္ႏိုင္ငံရဲ႕ပို႔ ကုန္သြင္းကုန္အေပၚအဓိက သက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ျမန္မာႏိုုင္ငံရဲ႕ကုန္သြယ္ မႈအေျခအေနဟာ ပို႔ကုန္ထက္သြင္းကုန္ကမ်ားေနတဲ့အတြက္ အခုလိုု ေဒၚလာေဈးေတြတက္ရင္သြင္းကုန္ေတြကို ေဈးႀကီးေပးဝယ္ရပါတယ္။ သည္ဟာရဲ႕အက်ိဳးဆက္ ကေတာ့ ျပည္တြင္းရွိအေျခခံကုန္ေဈးႏႈန္းအပါအဝင္ ကုန္ေဈးႏႈန္းေတြႀကီးျမင့္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ သြင္းကုန္ေတြျဖစ္တဲ့ စက္သုံးဆီ၊ စားသုံးဆီနဲ႔ လူသုံးကုန္ပစၥည္း၊ စားေသာက္ကုန္ေတြရဲ႕ေဈးႏႈန္းေတြလိုက္တက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပို႔ကုန္ဘက္ကလည္း ၾကည့္ရင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပို႔ကုန္အမ်ားစုဟာ ကုန္ၾကမ္းေတြကို ျပည္ပကေနတင္သြင္းေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လက္ရွိေဒၚလာေဈးတက္ေနျခင္းဟာ ျမန္မာ့ကုန္သြယ္ေရးက႑အေပၚ သက္ေရာက္ေနၿပီး ျပည္တြင္းစီးပြားေရးကိုထိခိုက္လာႏိုင္တဲ့အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔ ေဒၚလာလဲလွယ္ႏႈန္းက ကုန္သြယ္ဖက္ႏိုုင္ငံေတြရဲ႕ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းအတက္အက်ေပၚမွာလည္းမွီခိုေနပါတယ္။ လက္ရွိေဒၚလာေဈးႏႈန္းအားေကာင္းေနသလို အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ႕အဓိကကုန္သြယ္ဖက္ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ပို႔ကုန္က်ဆင္းေနတဲ့အတြက္ တ႐ုတ္ယြမ္ေငြတန္ဖိုးလည္းက်ဆင္းေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ကုန္သြယ္မႈအမ်ားဆုံးျဖစ္တဲ့အတြက္ ယြမ္ေငြက်ဆင္းျခင္းက ျမန္မာက်ပ္ေငြတန္ဖိုးအေပၚမွာ လည္း သက္ေရာက္မႈရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ေဒါက္တာ စိုးထြန္းက 'ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လယ္ယာထြက္ကုန္ေတြကို အဓိက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပဲတင္ပို႔ေနရတာေလ၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံစီးပြားေရးက်တယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ အတြက္လဲ သိပ္မေကာင္းဘူးေပါ့ေနာ္လို႔ ေျပာပါတယ္။လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ကုန္သြယ္မႈဟာ ဧၿပီလကေန ဇူလိုင္လ ၁၅ ရက္ ေန႔အထိ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ရွစ္ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိၿပီး ကုန္သြယ္မႈလိုေငြေဒၚလာတစ္ဘီလ်ံေက်ာ္ ျဖစ္ေပၚေနတယ္လို႔ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕စာရင္းေတြအရသိရပါတယ္။ ကုန္သြယ္မႈပမာဏေဒၚလာ ရွစ္ဘီလ်ံေက်ာ္မွာ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးေဒၚလာ ၃၈၇၃.၄၇၆ သန္းရွိၿပီး သြင္းကုန္တန္ဖိုးမွာ ေဒၚ လာ ၄၉၉၅.၃၄၈ သန္းရွိပါတယ္။ သြင္းကုန္တန္ဖိုးမွာ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးထက္မ်ားျပားေနတာေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ေဒၚလာ ၁၁၂၁.၈၇၂ သန္း ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ကုန္သြယ္မႈေဆာင္႐ြက္ရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွလယ္ယာထြက္ကုန္ေတြ၊ တိရစာၦန္ထြက္ပစၥည္းေတြ၊ သတၳဳတြင္းထြက္ ပစၥည္းေတြ၊ သစ္ေတာထြက္ကုန္ေတြနဲ႔ စက္မႈကုန္ေခ်ာေတြကို တင္ပို႔ ၿပီး လူသုံးကုန္ပစၥည္းေတြ၊ လုပ္ငန္း သုံးကုန္ၾကမ္းေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္ပစၥည္းေတြကို တင္သြင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ ၂၀၁၈ -၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေျခာက္လတာဘ႑ာႏွအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ကုန္သြယ္မႈပမာဏကို ေဒၚလာ ၁၃ ဘီလ်ံခြဲရရွိေအာင္ေမွ်ာ္မွန္းထားေပမဲ့လည္း လက္ရွိေဒၚလာေဈးအေျခအေနအရေတာ့ လ်ာထားခ်က္ျပည့္မီဖို႔ခက္ခဲမယ့္အေနအထားမွာရွိေနပါတယ္။ Source ; kumudra

Monday, 01 October 2018 08:12

မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးသည့္ အရႈံးေပၚ ႏိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရး

ႏိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား (State Own Enterprises) အက္စ္အိုအီးမ်ား၏အေရးသည္ အစိုးရ၏ တစ္ႏွစ္စာဘတ္ဂ်က္ တင္သြင္းလာတိုင္း လႊတ္ေတာ္တြင္ အသံအက်ယ္ေလာင္ဆုံး ထြက္ေပၚေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးယႏၲရားကို အေထာက္အကူျပဳ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အဆိုပါအက္စ္အိုအီးမ်ားသည္ လက္ေတြ႕တြင္မူ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ေသာ အေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ျပည္ပပို႔ကုန္ ထုတ္လုပ္ရန္၊ သြင္းကုန္အစားထိုး ထုတ္လုပ္ရန္၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ား သက္သာေခ်ာင္ခ်ိစြာ အသုံးျပဳႏိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အက္စ္အိုအီးမ်ားကို ရင္းႏွီးတည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ နည္းပညာအားနည္းျခင္း၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္တြင္ ထုတ္ကုန္အရည္အေသြး ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းနည္းပါးျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္းျခင္း စသည့္အေၾကာင္းခံမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္လာေနေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေထာက္ျပၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အက္စ္အိုအီး ၃၂ ခုရွိေနၿပီး ၄င္းတို႔ကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန ေျခာက္ခုက တာဝန္ယူ စီမံခန္႔ခြဲလုပ္ကိုင္ေနသည္။ ထိုအထဲတြင္ အျမတ္ရရွိေနသည့္ အက္စ္အိုအီး ၂၂ ခုရွိေနၿပီး ၁ဝ ခုက အရႈံးေပၚေနသည္။ ၂ဝ၁၈-၁၉ ဘတ္ဂ်က္အတြက္ တင္ျပထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ၄င္းတို႔၏အျမတ္ရရန္ ခန္႔မွန္းထားသည့္ ပမာဏမွာ က်ပ္၂,ဝ၂၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိၿပီး အရႈံးျဖစ္ေပၚရန္ ခန္႔မွန္းထားသည့္ ပမာဏမွာ က်ပ္ ၈၃၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိေနသည္။အထက္ပါ အရႈံးအျမတ္ရွင္းတမ္း ခန္႔မွန္းခ်က္အရ အျမတ္ထြက္မည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အျမတ္ရရွိသည့္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဗဟိုဘဏ္အပါအဝင္ အစိုးရဘဏ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းကလြဲလွ်င္ အျခား အျမတ္ရလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံ၏ သယံဇာတမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္ဝိုက္ေသာအားျဖင့္ျဖစ္ေစ ထုတ္လုပ္အသုံးခ်ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ လာမည့္ႏွစ္အတြက္ တင္ျပထားသည့္စာရင္းအရ ဗဟိုဘဏ္ႏွင့္ အစိုးရဘဏ္ေလးခုတို႔၏ ျမတ္စြန္းႏိုင္မည့္ပမာဏမွာ က်ပ္ ၆၉၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရွိေနၿပီး ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းက က်ပ္ ၃၈ ဘီလ်ံ ျမတ္စြန္းရန္ မွန္းထားရာ ၄င္းလုပ္ငန္းမ်ားက က်ပ္ ၇၃၁ ဘီလ်ံေက်ာ္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက္စ္အိုအီးအားလုံးအတြက္ ခန္႔မွန္းထားသည့္ အျမတ္အစြန္း က်ပ္၂,ဝ၂၈ ဘီလ်ံေက်ာ္တြင္ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ အာမခံလုပ္ငန္းတို႔၏ အျမတ္ေငြပါဝင္မႈမွာ သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔သာရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။အျမတ္ႀကီးမားစြာရရန္ ရွိေနသည့္ အက္စ္အိုအီးအခ်ိဳ႕တြင္ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္းက က်ပ္ ၆၅၈ ဘီလ်ံခြဲ၊ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ငန္းက က်ပ္ ၁၇၅ ဘီလ်ံခန္႔၊ ျမန္မာ့သစ္လုပ္ငန္းက က်ပ္ ၁ဝ၅ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းက က်ပ္ ၉၈ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က က်ပ္ ၅၁ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ျမန္မာ့ေရနံဓာတုေဗဒလုပ္ငန္းက က်ပ္ ၄၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ စသည္ျဖင့္ အစဥ္လိုက္ရွိေနၿပီး က်န္အျမတ္အစြန္းရသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း သယံဇာတမ်ားႏွင့္ဆက္ႏႊယ္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္။ အရႈံးေပၚေနသည့္ အက္စ္အိုအီးမ်ားကို ေလ့လာလွ်င္ ျပည္သူတို႔၏ နိစၥဓူဝအတြက္ အေရးႀကီးသည့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာ့မီးရထားတို႔သည္ အရႈံးပမာဏ ႀကီးမားလ်က္ရွိေနသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသည္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၆၂၉ ဘီလ်ံေက်ာ္ အရႈံးေပၚမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားသကဲ့သို႔ ျမန္မာ့မီးရထားကလည္း က်ပ္ ၉၈ ဘီလ်ံနီးပါးရႈံးမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ျပည္သူမ်ားသို႔ ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရာတြင္ ဓာတ္အားတစ္ယူနစ္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တိုင္း အစိုးရက ၂၃ က်ပ္ႏႈန္း ရႈံးေနေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏိုင္က လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပထားသည္။ တစ္ယူနစ္ ပ်မ္းမွ်ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ ၇၇ ဒသမ ၂၅ က်ပ္ရွိေနေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားသို႔ တစ္ယူတစ္ပ်မ္းမွ် ၅၄ ဒသမ ၁၅ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားသုံးစြဲမႈ တိုးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် အစိုးရ၏ အရႈံးခံစိုက္ထုတ္ရသည့္ ပမာဏမွာလည္း ျမင့္မားလာသည္။ ဘတ္ဂ်က္ႏွစ္အလိုက္ အရႈံးခံ စိုက္ထုတ္ခဲ့မႈအရ ၂ဝ၁၆−၁၇ တြင္ က်ပ္ ၄၁၉ ဘီလ်ံခန္႔၊ ၂ဝ၁၇−၁၈ တြင္ က်ပ္ ၅ဝ၈ ဘီလ်ံခန္႔၊ ၾကားေျခာက္လ ဘတ္ဂ်က္တြင္ က်ပ္ ၃ဝ၉ ဘီလ်ံခန္႔ႏွင့္ လာမည့္ ၂ဝ၁၈−၁၉ တြင္ က်ပ္ ၆၂၉ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ အရႈံးခံ စိုက္ထုတ္သြားရဖြယ္ရွိေနေၾကာင္း ဝန္ႀကီးဌာနက တင္ျပထားသည္။ထိုကဲ့သို႔ပင္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ ျမန္မာ့မီးရထား(လုပ္ငန္း)သည္လည္း ျပည္သူမ်ား ျပည္တြင္းသြားလာမႈတြင္ သက္သာေစေရးအတြက္ အစိုးရက အရႈံးခံေျပးဆြဲေနရသည္။ ႏွစ္အလိုက္ အရႈံးစာရင္းမ်ားအရ ၂ဝ၁၆−၁၇ တြင္ က်ပ္ ဘီလ်ံ ၆ဝ၊ ၂ဝ၁၇−၁၈ တြင္ က်ပ္ ၇၉ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ၾကားေျခာက္လ ဘတ္ဂ်က္တြင္ က်ပ္ ၃၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ႏွင့္ လာမည့္ ၂ဝ၁၈−၁၉ တြင္ က်ပ္ ၉၈ ဘီလ်ံခန္႔ အရႈံးခံ ေျပးဆြဲေပးရဖြယ္ရွိေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။ အထက္ပါလုပ္ငန္းႏွစ္ခု၏ အရႈံးပမာဏ(ခန္႔မွန္း)သည္ အက္စ္အိုအီးမ်ား၏ စုစုေပါင္းအရႈံးပမာဏ(ခန္႔မွန္း)၏ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရွိေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအတြက္ပါ သက္ေရာက္မႈရွိလာႏိုင္မည့္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ကိုမူ လႊတ္ေတာ္တြင္ ထူးထူးျခားျခား ေဝဖန္ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ိဳး မေတြ႕ရေပ။ မီးရထားအတြက္ အသုံးျပဳသူဦးေရတိုးလာၿပီး အရႈံးသက္သာေစရန္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနက မၾကာခဏ ရွင္းလင္းတင္ျပေလ့ရွိသည္။သို႔ေသာ္လည္း ဓာတ္အားခ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံေရးမွာမူ ယခုအစိုးရ စတင္တာဝန္ယူစဥ္ကတည္းက ေျပာဆိုလာခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔အထိ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ေသးေပ။ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားအတြက္ ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ သို႔မဟုတ္ အနည္းဆုံးျဖစ္ေစရန္ စဥ္းစားေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္းသာ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္ေျဖၾကားေလ့ရွိသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ပြက္ေလာအ႐ိုက္ဆုံး အရႈံးေပၚလုပ္ငန္းမ်ားမွာ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ စက္႐ုံမ်ားျဖစ္သည္ ... အျခားအစိုးရဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ျမန္မာ့စာတိုက္လုပ္ငန္းတို႔ အရႈံးေပၚမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းကလည္း လာမည့္ႏွစ္တြင္ အရႈံးေပၚမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလာသည္။ ေၾကာ္ျငာဝင္ေငြ နည္းလာျခင္း၊ ေက်းလက္အထိ သတင္းစာပို႔ေဆာင္ေနရျခင္း စသည့္အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အစိုးရသတင္းစားကို အရႈံးခံ ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝေနရေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေဒါက္တာေဖျမင့္က လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့သည္။လႊတ္ေတာ္တြင္ ပြက္ေလာအ႐ိုက္ဆုံး အရႈံးေပၚလုပ္ငန္းမ်ားမွာ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ စက္႐ုံမ်ားျဖစ္သည္။ ျပည္ပပို႔ကုန္ထုတ္လုပ္ရန္၊ သြင္းကုန္အစားထိုးရန္ စသည့္ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ရန္ပုံေငြမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ေသာ္လည္း နည္းပညာေနာက္က်ျခင္း၊ အရည္အေသြးမီထုတ္ကုန္မ်ား မထုတ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္းျခင္း၊ ပင္စင္ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ႀကီးမားျခင္းစသည့္ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဘတ္ဂ်က္ေတာင္းလာတိုင္း ျငင္းပယ္ခံရျခင္း၊ စိစစ္ျဖတ္ေတာက္ခံရျခင္း၊ ေဝဖန္ခံရျခင္းမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေလ့ရွိသည္။ ထိုအရႈံးေပၚစက္႐ုံမ်ားကို ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္သင့္၊ မသင့္ ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္အတြက္ လႊတ္ေတာ္က ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းတြင္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းကမူ လႊတ္ေတာ္၏အႀကံျပဳခ်က္အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။အစိုးရမ်ားသည္ အက္စ္အိုအီးမ်ား တိုးတက္ေရး သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ အစိုးရလက္ထက္၊ ၂ဝ၁၂-၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အက္စ္အိုအီမ်ားအား မိမိဘ႑ာရန္ပုံေငြအေပၚ မိမိတို႔ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံခန္႔ခြဲမႈပုံစံအသစ္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည္။ ''အစိုးရဘတ္ဂ်က္မွာ ရေငြက ရေငြ၊ သုံးေငြက သုံးေငြ။ ရေငြကို ျပန္သုံးလို႔မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္း (အက္စ္အိုအီး) ေတြကိုေတာ့ သူတို႔ရတဲ့ေငြကို သူတို႔ကို ျပန္သုံးခြင့္ေပးခဲ့တယ္။ သူတို႔ကို ျမႇင့္တင္တာေပါ့'' ဟု ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီဥကၠဌ ဦးေအာင္မင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။အက္စ္အိုအီးမ်ားသည္ ရရွိသည့္အျမတ္ေငြထဲမွ အခြန္ေဆာင္ၿပီးေနာက္ က်န္ေငြအားလုံးကို ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ထည့္ဝင္ေငြအျဖစ္ ေပးသြင္းခဲ့ရေသာ္လည္း ထိုအစီအစဥ္ စတင္သည့္ႏွစ္မွစ၍ အျမတ္ေငြထဲမွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အခြန္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ထည့္ဝင္ေငြအျဖစ္လည္းေကာင္း ထည့္ဝင္ေစကာ က်န္သည့္ ၅၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုမူ ၄င္းတို႔အတြက္ သီးသန္႔ရန္ပုံံေငြအျဖစ္ စာရင္းဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။သို႔ေသာ္လည္း အက္စ္အိုအီးမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕သည္ တိုးတက္မႈမ်ား ရရွိမလာသည့္အျပင္ ၄င္းတို႔၏ အရႈံးပမာဏကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာက ျဖည့္ဆည္းေပးေနရေၾကာင္း မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္လႈိင္ဝင္းက ေျပာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက္စ္အိုအီးမ်ားကို လုပ္ငန္းသဘာဝတူရာ စုစည္းေစရန္၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္တင္ျပေစရန္၊ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အျမတ္ခြဲေဝမႈ မူဝါဒခ်မွတ္ရန္ႏွင့္ စီမံ/ဘ႑ာဝန္ႀကီးဌာနက အစိုးရကိုယ္စား ပိုင္ရွင္အျဖစ္ ၾကပ္မတ္ထိန္းေက်ာင္းရန္အခ်က္မ်ား ပါဝင္သည့္ အားလုံးကိုလႊမ္းၿခဳံေစေသာ အလုံးစုံ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈစီမံခ်က္ ေရးဆြဲအေကာင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုကို ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္က ယခုလအတြင္း တင္သြင္းခဲ့ျပန္သည္။ အက္စ္အိုအီးအမ်ားစု အရႈံးေပၚေနၿပီး ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြထဲမွ က်ခံသုံးစြဲေနရျခင္းသည္ ၄င္းတို႔၏ ပိုင္ဆိုင္မႈပုံစံ မွားယြင္းေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္က ေထာက္ျပသည္။ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းကမူ ၿပီးခဲ့သည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အေျခအေနအရ အက္စ္အိုအီးမ်ား၏ဝင္ေငြသည္ ျပည္ေထာင္စုဝင္ေငြတြင္ ၄၄ ဒသမ ၆၂ ရာခိုင္ႏႈန္းပါဝင္ေနၿပီး ၄င္းတို႔၏အသုံးစရိတ္သည္ ျပည္ေထာင္စု၏ အသုံးစရိတ္တြင္ ၃၁ ဒသမ ၇၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ပါဝင္ေနေၾကာင္း တုံ႔ျပန္ခဲ့သည္။ လာမည့္ ၂ဝ၁၈−၁၉ အတြက္ မူလခန္႔မွန္းေျခစာရင္းအရမူ အက္စ္အိုအီးမ်ား၏ ဝင္ေငြသည္ ျပည္ေထာင္စုဝင္ေငြတြင္ ၃၈ ဒသမ ၆၂ ရာခိုင္ႏႈန္း (က်ပ္ ၇ ထရီလ်ံေက်ာ္) ပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး သုံးေငြတြင္ ၃၆ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ (က်ပ္ ၈ ထရီလ်ံေက်ာ္) ပါဝင္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။အက္စ္အိုအီးမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းသင့္သည္ဟု ျမင္သူမ်ားရွိသကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႕ကို ဆက္လက္ထားရွိသင့္သည္ဟု ဆိုသူမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ျပည္တြင္းကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းကို ရပ္ဆိုင္းသင့္ၿပီဟု လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ဆိုသည္။ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဗိုလ္မႉးႀကီးမ်ိဳးဝင္းလႈိင္ကမူ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လက္ထားသင့္သည္ဟု ဆိုသည္။အက္စ္အိုအီးမ်ားကို နည္းလမ္းသုံးခုျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ကလည္း အႀကံျပဳထားသည္။ ပထမနည္းလမ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္က ဆက္လက္တာဝန္ယူၿပီး ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းေရးျဖစ္သည္။ ဒုတိယနည္းလမ္းသည္ ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္ေရးျဖစ္သည္။ ယခင္အေတြ႕အႀကဳံမ်ားအရ လႊဲေျပာင္းရယူသြားေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ဝန္ထမ္းမ်ားအား ကတိအတိုင္း ဆက္လက္မခန္႔ထားသကဲ့သို႔ တန္ဖိုးႀကီး ႏိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ်ၿပီး အျမတ္ရေရးအတြက္သာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ တတိယနည္းလမ္းသည္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းမ်ားအျဖစ္ အသြင္းေျပာင္းေရးျဖစ္သည္။ ထိုနည္းလမ္းအရ အက္စ္အိုအီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္အျဖစ္ ဆက္ရွိေနမည္ျဖစ္ၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ေကာ္ပိုေရးရွင္းသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ''ခပ္လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ ဒီအက္စ္အိုအီးေတြကို ဘီအိုဒီလို႔ေခၚတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအဖြဲ႕နဲ႔ စီမံသြားဖို႔ျဖစ္တယ္''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။စီမံ/ဘ႑ာဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းကမူ အက္စ္အိုအီးမ်ားပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းႏိုင္ေရးအတြက္ စံနမူနာစာခ်ဳပ္ (Model Contract) မ်ားကို IFC , JICA တို႔၏ အကူအညီမ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲထားသည္ဟု ေျပာသည္။ Source : Myanmar Time

Thursday, 27 September 2018 07:14

ကမၻာတစ္ဝွမ္းရွိ အြန္လိုင္းပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ထပ္မံတိုးျမႇင့္လာခဲ့

Walmart Inc သည္ မကၠဆီကို အစားအေသာက္ ပို႔ေဆာင္ေရးကုမၸဏီ Cornershop ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂၅ သန္းျဖင့္ ဝယ္ယူသြား

Thursday, 27 September 2018 04:52

အရိွန္ျမွင့္တင္ခဲ့တဲ့ ကုန္သြယ္ေရးစစ္ပြဲ

အေမရိကန္သမၼတ Donald Trump သည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ဝဝ ဘီလီယံႏွင့္ညီမွ်ေသာ တင္သြင္းခြန္ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခ်မွတ္ လိုက္ျခင္းျဖင့္ တ႐ုတ္ ႏွင့္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ကုန္သြယ္ေရးစစ္ပြဲကို အရွိန္ျမႇင့္တင္လုိက္ပါတယ္။သို႔ေသာ္ Apple ႏွင့္ Fitbit ၏ စမတ္နာရီမ်ားႏွင့္ စက္ဘီးဦးထုပ္မ်ား၊ ကေလးစီး ကားထုိင္ခုံမ်ားကဲ့သို႔ေသာ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားကိုမူ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားခဲ့ပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၏ တင္သြင္းခြန္မ်ားကို လက္တုန္႔ျပန္မႈတစ္ခုခု လုပ္လာပါက အျခားေသာ တင္သြင္းကုန္မ်ား အေပၚ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၇ ဘီလီယံ တန္ဖိုးရွိ တင္သြင္းခန္မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းခ်မွတ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း Trump က သူ၏ ေၾကညာခ်က္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ယခုခ်မွတ္သည့္တင္သြင္းခြန္မ်ားတြင္ ေတာ့ Apple ၏ ကုန္ပစၥည္းျဖစ္ေသာ iphone ေတာ့ မပါဝင္ေပ။သို႔ေသာ္ Trump အေနျဖင့္ တတိယအဆင့္အျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆၇ ဘီလီယံ တန္ဖိုးရွိ တင္သြင္းခြန္မ်ားခ်မွတ္ပါက iphone ႏွင့္ ယင္း၏ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားအေနျဖင့္ ခြၽင္း ခ်က္ ရရွိႏုိင္ဖြယ္မရွိေပ။ တင္သြင္းခြန္မ်ားသည္ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ အသက္ဝင္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္တြင္ ၂၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္သြားမည္ျဖစ္ပါတယ္။ထိုကဲ့သို႔ ဆိုင္းငံ့ထားျခင္းမွာ အေမရိကန္လုပ္ ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ရင္းျမစ္ရွာေဖြႏုိင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း အႀကီးတန္းအရာရွိမ်ားက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ကုန္သြယ္ေရး၊ နည္းပညာမွ်ေဝျခင္း၊ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာလုပ္ငန္း ေထာက္ပံ့မႈမူဝါဒမ်ားကို ေျပာင္းလဲရန္ တ႐ုတ္ကို ဖိအား ေပးသည့္အေနျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ဝ ဘီလီယံစာကိုသာ အေမရိကန္ဘက္က တင္သြင္းခြန္ ခ်မွတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ တ႐ုတ္ ဘက္ကလည္း လက္တုန္႔ျပန္ထားခဲ့ပါတယ္။ ကုန္သြယ္ေရး မညီမွ်မႈမ်ားကို ညႇိႏိႈင္းရန္ ႏုိင္ငံေဆြးေႏြးမႈမွ တစ္စံုတစ္ရာ ရလဒ္ မထြက္ဘဲ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ ၿပီးေနာက္တြင္ ယခု ကဲ့သုိ႔ Trump ဘက္က တင္သြင္းခြန္မ်ားကို အရွိန္ျမႇင့္လာျခင္းျဖစပါတယ္။အေမရိကန္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္တုန္႔ ျပန္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ဒုတိယအႀကီး အကဲ Premier liu He သည္ အဂၤါေန႔ ည ေနပိုင္းတြင္အစည္းအေဝးတစ္ရပ္က်င္းပ သြားမည္ျဖစ္ပါတယ္။တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အေမရိကန္၏ တင္ သြင္းခြန္အသစ္မ်ားကို လက္တုန္႔ျပန္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေငြေၾကးသည္အာရွေစ်း ကြက္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာႏွင့္ လဲလွယ္မႈ၌ ဝဒသမ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း က်သြားခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကန္ကုန္သြယ္ေရး႐ုံးသည္ ကုန္ စည္အမ်ိဳးအစားေပါင္း ၂၉၇ခုကို သြင္းကုန္ အခြန္ေကာက္ခံမႈမွ ပယ္ဖ်က္ခဲ့ပါတယ္။ထိုသုိ႔ ပယ္ဖ်က္ခဲ့ေသာ္လည္း တင္သြင္းခြန္ေကာက္ခံမည့္တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ဝဝ ဘီလီယံ ဝန္းက်င္တြင္ ရွိေနဦးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားကဆုိခဲ့ပါတယ္။အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလီယံ တန္ဖိုးရွိေသာ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳသည့္ ကုစည္မ်ားကေတာ့ တင္သြင္းခြန္ ေကာက္ခံ မႈထဲတြင္ ပါဝင္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ Source : Myanmar business today

Thursday, 27 September 2018 03:02

လက္ရွိ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ပို႔ကုန္ပမာဏ တိုးျမွင့္ရရွိထား

လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္ ၾကားကာလ ၾသဂုတ္လအထိ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆ ဘီလီယံခန႔္ရွိၿပီး

Tuesday, 25 September 2018 08:15

ျမ၀တီဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္တြင္ တစ္စီးလွ်င္က်ပ္သံုးသိန္းခန္႔ ျမင့္တက္လာၿပီး ျပည္တြင္းသို႔ တင္သြင္းမႈေလ်ာ႔က်လာခဲ့

ကမၻာ့ေငြေၾကးေစ်းကြက္တြင္ ေဒၚလာေစ်းႏွင့္အၿပိဳင္ ထိုင္းဘတ္ေငြေစ်း ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ ျမ၀တီနယ္စပ္ ဆိုင္ကယ္ေစ်းကြက္ ရပ္၀န္း

Tuesday, 25 September 2018 07:57

ေရႊတင္သြင္း၊ တင္ပို႔မႈ One Stop Service ၀န္ေဆာင္မႈကို တင္ဒါမေခၚဘဲ ကုမၸဏီတစ္ခုအား လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပး၍ ကန္႔ကြက္

ေရႊတင္သြင္း၊ တင္ပို႔ ျခင္းကို တစ္ေနရာတည္းအၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ (One Stop Service) စင္တာကို စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္တြင္ စတင္