Export & Import

Friday, 05 January 2018 08:55

ပုစြန္အေကာင္ေရ သိန္း ၄၀ ခန့္မ်ိဳးေဖာက္ျပီး ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ လစဥ္ေရာင္းခ်မည္

ျမန္မာ့မ်ိဳးရင္း ေရခ်ိဳပုစြန္အ ေကာင္ေရ သိန္း ၄၀ ခန္႔ကို မ်ိဳး ေဖာက္ကာ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ သို႔ လစဥ္ေရာင္းခ်မည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းငါးလုပ္ငန္း ဦးစီးဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရး မွဴး ဦးလွေဌးက အဆိုျပဳသည္။

Friday, 05 January 2018 03:52

စုိက္ပ်ိဳးေရးက႑ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ျခင္းႏွင့္ ေငြေစ်းက်ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ-ထို္င္း ကုန္သြယ္ေရးထိခိုက္

စိုက္ပ်ိဳးေရးက႑တြင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းျခင္းႏွင့္ က်ပ္ေငြတန္ဖိုးေလ်ာ့က်ျခင္း ေၾကာင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕၌ ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ျဖတ္သန္းေသာ ကုန္ သြယ္မႈတန္ဖိုးသည္ ယမန္ႏွစ္က ထက္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေလ်ာ့ က်ခဲ့သည္။

Wednesday, 03 January 2018 08:00

လက္ရိွဘ႑ာႏွစ္ကိုးလအတြင္း ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိၿပီး ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ေဒၚလာဘီလ်ံေက်ာ္ ျဖစ္ေပၚေန

လက္ရိွဘ႑ာႏွစ္ ကိုးလအတြင္းျပည္ပ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ရိွၿပီး သြင္းကုန္ပမာဏမ်ားေနသျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမ်ားေနသျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွရရိွသည့္ ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာ စာရင္းမ်ားအရ သိရရိွရပါတယ္။ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီ ၁ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ၂၂ ရက္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ၂၃၂၄၉ ဒသမ ၁၁၇ သန္းရိွၿပီး ဘ႑ာႏွစ္ ကာလတူထက္ ေဒၚလာ ၃၇၇၇ ဒသမ ၂၉၁ သန္းပိုမိုခဲ့ေၾကာင္း သိရိွရေသာေၾကာင့္ လက္ရိွဘ႑ာႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၂ရက္ အထိ ျပည္ပ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလ်ံေက်ာ္တြင္ ပင္လယ္ေရေႀကာင္းကုန္သြယ္မႈပမာဏေဒၚလာ ၁၇၆၄၄ ဒသမ ၃၅၁ သန္းႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ ေဒၚလာ ၅၆၀၄ ဒသမ ၇၆၆ သန္း ပါဝင္ၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ဘ႑ာႏွစ္ကာလတူထက္ ေဒၚလာ ၃၆၀၇ ဒသမ ၁၈၀ သန္းပိုမိုခဲ့ၿပီး နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ ယခင္ဘ႑ာႏွစ္ ကာလတူထက္ ေဒၚလာ ၁၇၀ ဒသမ ၁၁၁ သန္း ပိုမိုခဲ့ေႀကာင္း သိရွိရပါတယ္။ လက္ရိွဘ႑ာႏွစ္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၂၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ ပို႕ကုန္ တန္ဖိုး ေဒၚလာ ၉၉၉၁ ဒသမ ၅၅၆ သန္း၊ သြင္းကုန္ေဒၚလာ ၁၃၂၅၇ ဒသမ ၅၆၁ သန္း ပါဝင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ သြင္းကုန္တန္ဖိုးမွာ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးထက္ မ်ားျပားေနျခင္း ကုန္သြယ္မႈေဒၚလာ ၃၂၆၆ ဒသမ ၀၀၅ သန္းျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ကုန္သြယ္မႈေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လယ္ယာထြတ္ကုန္မ်ား၊ သတၱဳတြင္းထြတ္မ်ား၊ သစ္ေတာထြတ္ကုန္မ်ား၊ စက္မႈကုန္ေခ်ာမ်ား တင္ပို႔ခဲ့ၿပီး လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏ ေဒၚလာ ၂၉ဘီလ်ံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ေဒၚလာ တစ္ဘီလီလ်ံရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေငြအရ အသံုးခန္႔မွန္းေျခ အဆိုျပဳ တင္ျပခ်က္အႏွစ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျပည္ပ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးေဒၚလာ ၁၄၀၀၀ သန္းႏွင့္ သြင္းကုန္တန္ဖိုးေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ သန္းဟု ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ မွာ ေဒၚလာ ၂၉၀၀၀ သန္းျဖစ္ၿပီး ကုန္သြယ္မႈ လိုေငြမွာ ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀၀ (တစ္ဘီလ်ံ) ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ဗဟိုစာရင္းအင္းအဖြဲ႕မွ ထုတ္ျပန္သည့္ ကုန္သြယ္မႈစာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၉ သန္း၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ကုန္သြယ္မႈ လိုေငြ ေဒၚလာ ေဒၚလာ ၂၅၅၅ ဒသမ ၅သန္းရွိွခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ -၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြမွာ ေဒၚလာ ၄၉၁၂ ဒသမ ၅၅၉ သန္းရိွခဲ့ေႀကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Daily Eleven

Friday, 29 December 2017 10:42

လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၈ ရက္အထိ နယ္စပ္စခန္းမ်ားမွ ITC Card အသံုးျပဳ၍ က်ပ္ ၃၀၀၆၆ သန္းေက်ာ္ဖိုး ကုန္သြယ္ခဲ့

လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္ျဖစ္သည့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္အထိ နယ္စပ္စခန္းမ်ားမွ တစ္ဦးခ်င္းကုန္သါယ္မႈလုပ္ငန္းရွင္ မွတ္ပံုတင္လက္မွတ္ ITC ကတ္ အသံုးျပဳ၍ က်ပ္ ၃၀၀၆၆ သန္း ေက်ာ္ဖိုး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ကုန္သြယ္မႈစာရင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္။ လက္ရွိဘ႑ာႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၈ ရက္အထိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းအလိုက္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ တမူးနယ္စပ္မွ က်ပ္ ၁၄၈၂ သန္းေက်ာ္၊ မူဆယ္နယ္စပ္မွ က်ပ္ ၂၂ သန္းေက်ာ္၊ ျမ၀တီနယ္စပ္မွ က်ပ္ ၂၂၇၉၉ သန္းေက်ာ္၊ တာခ်ီလိတ္နယ္စပ္မွ က်ပ္ ၈၇၇ သန္းေက်ာ္၊ လြယ္ဂ်ယ္နယ္စပ္စခန္းမွ က်ပ္ သန္း ၇၀၊ ကန္ပိုက္တီးနယ္စပ္မွ က်ပ္ ၁၅၇၂ သန္းေက်ာ္၊ ေကာ့ေသာင္းနယ္စပ္မွ က်ပ္ ၅၆၉ သန္းေက်ာ္၊ ေမာေတာင္ နယ္စပ္မွ က်ပ္ ၁၈၇၆ သန္းေက်ာ္ႏွင့္ က်ဳိင္းတံုနယ္စပ္စခန္းမွ က်ပ္သန္း ၁၄၀ ေက်ာ္၊ ရိဒ္နယ္စပ္စခန္းမွ က်ပ္ ၆၉၆ သန္းေက်ာ္ႏွင့္ ခ်င္းေရႊေဟာ္နယ္စပ္စခန္းမွ က်ပ္ ေလးသန္းေက်ာ္ကုန္သြယ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္အထိ ITC ကတ္ျဖင့္ ပို႔ကုန္က႑မွ က်ပ္ ၂၇၂၄ သန္းေက်ာ္ႏွင့္ သြင္းကုန္က႑မွ က်ပ္ ၂၇၃၄၂ သန္းေက်ာ္ဖိုးအတြက္ ITC ကတ္ ထုတ္ယူအသံုးျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ က်ပ္ ၃၀၀၆၆ သန္းေက်ာ္ ရရွိထားေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈစာရင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္။ ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ITC ကတ္ ၂၉၂ ကတ္၊ ၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ITCကတ္ ၂၆၁ ကတ္၊ ၂၀၁၄-၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ITC ကတ္ ၃၁၇ ကတ္၊ ၂၀၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ITC ကတ္ ၁၄၆ ကတ္၊ ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ITC ကတ္ ၂၄၈ ကတ္ႏွင့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္အထိ ITC ကတ္ ၁၂၆ ကတ္ ထုတ္ေပးထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Daily eleven

Tuesday, 26 December 2017 04:15

ညာေမာင္းကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ေပးရန္ သမၼတ႐ံုးသို႔ တင္ျပျခင္း

၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၃ ရက္ေန႔ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ လာမည့္ႏွစ္အတြင္း ဘယ္ေမာင္းမ်ားအျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ ညာေမာင္းကားမ်ားလည္း တင္သြင္းခြင့္ေပးရန္ သမၼတ႐ံုးထံသို႔ တင္ျပေတာင္းဆိုထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရး အသင္းထံမွ သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္း ၂၃ ခုမွ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားထံမွ လက္မွတ္မ်ား ေကာက္ခံၿပီး ယင္းသို႔တင္သြင္းခြင့္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအသင္းထံမွ သိရပါတယ္။ လာမည့္ႏွစ္မူဝါဒသစ္ျဖင့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ (Free Permit)ႏွင့္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မ်ားအျဖစ္ လူစီးယာဥ္မ်ားအေနႏွင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ႏွင့္ ေမာ္ဒယ္လ္အထက္ကို ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားအျဖစ္ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ကာ Brand New ယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ၂၀၁၇၊ ၂၀၁၈ တို႔ကို တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ ေန႔က တင္လိုက္တာပါ။ အေၾကာင္းျပန္ၾကားတာေတြ ဘာေတြေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ညာေမာင္းေတြ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေစခ်င္တာကေတာ့ ေမာ္ဒယ္လ္ကေတာ့ ျမင့္ပါေစ။ ကိစၥမရွိဘူး။ တင္သြင္းခြင့္ရဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္ ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရးအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေအာင္သန္းဦးက ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ထိုသို႔ ဘယ္ေမာင္းမ်ားသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ ညာေမာင္းကားတစ္စီးလွ်င္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေဈးတက္လာခဲ့ေသာ္လည္း အသံုးျပဳၿပီး ဂ်ပန္ကားအေရာင္းအဝယ္ ေအးစက္ေနသည္မွာ လႏွင့္ခ်ီ၍ ၾကာျမင့္ေနၿပီျဖစ္ကာ ျပည္တြင္းထုတ္ကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ သြက္လက္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Voice

Tuesday, 28 November 2017 03:32

ႏိုင္ငံျခားဖက္စပ္ ကုမၸဏီမ်ားကို လယ္ယာသံုး စက္ကိရိယာမ်ား ပထမဆံုး တင္သြင္းခြင့္ျပဳ

ႏုိင္ငံျခားဖက္စပ္ကုမၸဏီ မ်ားကို လယ္ယာသံုးစက္ကိရိယာ မ်ား ပထမဆံုးအႀကိမ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း စီး ပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ႏို၀င္ဘာ ၁၇ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာသည္။ ယခင္က အဆိုပါလုပ္ငန္း ကို ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားကိုသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ဖက္စပ္ကုမၸဏီမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးျမင့္ခ်ဳိက ေျပာသည္။ ‘‘လယ္ယာက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးလာ ေစဖို႔ပါ။ ဖက္စပ္ကုမၸဏီႀကီးေတြ အဆင့္ျမင့္စက္ကိရိယာေတြပါ လာေစခ်င္လို႔ပါ။ ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြက သူ႕ေစ်းကြက္သူပါ။ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီေတြကို ထိ ခိုက္မယ္ မထင္ပါဘူး’’ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။ လယ္ယာသံုး စက္ကိရိယာ မ်ား တင္သြင္းေရာင္းခ်မည့္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီမ်ားသည္ အခ်က္ ေလးခ်က္ႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္မ်ားသည္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီ ေရာင္း၀ယ္ေရးလုိင္စင္ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီ၏ ရွယ္ယာအခ်ဳိးအတိုင္း ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ လယ္ ယာသံုးစက္ကိရိယာမ်ားကို လက္လီ၊ လက္ကားေရာင္းခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးသည့္ ရွယ္ယာပမာဏႏွင့္ ဘဏ္ေငြစာရင္းတို႔ကို တင္ျပရသည္။ အာဆီယံစီးပြားေရးအသိုက္အ၀န္း (AEC) အႀကိဳအျဖစ္ ျပည္ တြင္းကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ ကိုင္ေနသည့္ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီ မ်ားသို႔ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၅ ႏို၀င္ဘာတြင္ စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ ႀကီးဌာနက စတင္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ဖက္စပ္ ကုမၸဏီမ်ားသို႔ စတင္ကုန္သြယ္ခြင့္ျပဳသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ မ်ဳိးေစ့၊ ပိုးသတ္ေဆးႏွင့္ ေဆး႐ုံသံုးပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္။ Source: 7 days new

Monday, 20 November 2017 04:26

ေနျပည္ေတာ္ကို ႏွစ္(၃၀)အစီအစဥ္ျဖင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ရန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေရးဆြဲေနဟုဆို

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ႕ ေတာ္ေနျပည္ေတာ္ကို ႏွစ္(၃၀) အစီအစဥ္ျဖင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္လာရန္ အစိုးရ သစ္လက္ထက္တြင္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးစီမံကိန္းတစ္ခု စတင္ေရးဆြဲ ေနေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီဝင္ ဦးမင္း သူက ေျပာသည္။ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ သည္ ေနျပည္ေတာ္ကို ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းျဖင့္ တိတိက်က် မတည္ေဆာက္ခဲ့၍ ယခုအခါ အ ခ်က္ငါးခ်က္ပါဝင္သည့္ စီမံကိန္း တစ္ခု ေရးဆြဲေနေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။ ‘‘အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူတုိ႔ က လိုအပ္ခ်က္အရ အေျခအေန အရ ဇုန္ႀကီးငါးဇုန္နဲ႔တည္ေထာင္ ခဲ့တာ၊ အဲဒီတုန္းက အစိုးရရဲ႕ရည္ မွန္းခ်က္က ဘယ္လိုရွိလဲဆိုတာ ေသခ်ာမွ မသိႏိုင္ခဲ့တာ၊ လံုၿခံဳေရး အေျခအေနေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး စဥ္းစားခဲ့တာရွိတာကိုး’’ဟု ဦးမင္းသူက ေျပာသည္။ ေနျပည္ေတာ္ကို ေနခ်င္စ ဖြယ္ စိမ္းလန္းစိုျပည္သည့္ ၿမိဳ႕ ေတာ္၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ မပ်က္စီးေစသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစသည့္ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ေလေၾကာင္းႏွင့္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး ဗဟိုဌာနႏွင့္ ရာသီ ဥတု ေျပာင္းလဲမႈဒဏ္ခံႏိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ အခ်က္ငါးခ်က္ပါဝင္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။ ၂၀၁၇ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ ၿမိဳ႕ ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲရန္ ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေရးဆြဲေနၿပီး ၿပီးစီးမည့္အခ်ိန္ကို မသိရ ေသးေသာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ရရွိေသာ အခြန္ေငြမ်ား၊ အ ေထာက္အပံ့ေငြမ်ားျဖင့္ ေဆာက္ လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးမင္းသူက ေျပာသည္။ ‘‘အခ်က္အလက္ေကာက္ ယူေနတာ နည္းပညာဆိုင္ရာေတြ ေရာ၊ ေကာင္းကင္ေျမပံုေတြေရာ၊ အခ်က္အလက္ေကာက္ယူတဲ့အ ဖြဲ႕ေတြေရာ၊ အခ်က္အလက္ရရွိ တဲ့အေပၚမွာ မူတည္တယ္’’ ဟု ႏွစ္(၃၀)ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲမႈအေပၚ ဦးမင္းသူက ေျပာသည္။ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ၿမိဳ႕မေစ်း၊ သေျပကုန္းေစ်းႏွင့္ ေရႊၾကာပင္ စသည့္ ေနရာမ်ားတြင္သာ လူစည္ ကားေနၿပီး အျခားေစ်းမ်ား၊ ေနရာမ်ား၌ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအားနည္းကာ ဟိုတယ္ဇုန္မ်ားတြင္ တည္းခိုသူေလ်ာ့နည္းေနေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။ ေနျပည္ေတာ္ကို တပ္မ ေတာ္အစိုးရ လက္ထက္ ၂၀၀၃ က ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ဇုန္ႀကီးငါး ဇုန္အျဖစ္ ဥတၱရသီရိဇုန္၊ ဒကၡိဏ သီရိၿမိဳ႕နယ္ႏွစ္ၿမိဳ႕နယ္ဇုန္၊ ဝန္ ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းအိမ္ရာ မ်ားဇုန္၊ ေစ်းမ်ားဇုန္၊ ဟိုတယ္ဇုန္ မ်ားအေပၚ မူတည္၍ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ဦးမင္းသူက ရွင္းျပ သည္။ ေနျပည္ေတာ္တြင္ သြားလာ ေရးအေနျဖင့္ တစ္ေနရာႏွင့္တစ္ ေနရာ ေဝးကြာလြန္းၿပီး စီးပြားေရး ဇုန္မ်ား မရွိ၍ အလုပ္အကိုင္အ ခြင့္အလမ္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ျပင္ဆင္သင့္ ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေဆာင္းပါး မ်ား ေရးသားသူ ဆရာျမင့္မိုရ္္ေဆြ က ေျပာသည္။ ‘‘ဝန္ထမ္းအေျချပဳၿမိဳ႕ကေန ၿပီးေတာ့ တကယ့္ျပည္သူ အားလံုးကို အေျချပဳတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုမယ္’’ဟု ၎က ေျပာသည္။ ေနျပည္ေတာ္သည္ ဇမၺဴသီ ရိ၊ ေဇယ်ာသီရိ၊ ဥတၱရသီရိ၊ ဒကၡိ ဏသီရိ၊ ပုဗၺသီရိ၊ ပ်ဥ္းမနား၊ လယ္ေဝးႏွင့္ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ရွစ္ၿမိဳ႕ နယ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး စတုရန္းမိုင္ သံုးေထာင္ခန္႔ (၂,၇၂၄ ဒသမ ၇၅ စတုရန္းမုိင္) က်ယ္ဝန္းကာ လူဦးေရတစ္သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီအခ်က္အ လက္မ်ားအရ သိရသည္။ Source: 7 days new

Friday, 17 November 2017 07:40

ျမန္မာ - ထိုင္းနယ္စပ္ရွိ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားကို တရားဝင္ကုန္သြယ္မႈ ျဖစ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ဒုတိယ သမၼတ ေျပာၾကား

ျမန္မာ - ထိုင္းနယ္စပ္ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈမ်ားကို တရားဝင္ ကုန္သြယ္မႈ ျဖစ္လာရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယသမၼတက ႏိုဝင္ဘာလ ၇ ရက္ ျမဝတီ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အစည္းေဝး ခန္းမ၌ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တိုတ္တြန္း ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ မ်ဥ္းသည္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ ထားသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား၏ မဲေဆာက္ဘက္ကမ္းမွာ ရွိေနၿပီး ၎တံတားသည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္စည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာတြင္ အဓိကက်သည့္တံတား တစ္စင္းလည္း ျဖစ္ကာ ပို႔ကုန္၊ သြင္းကုန္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေရာင္းဝယ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသို႔ေသာ္လည္း ေသာင္ရင္းျမစ္တစ္ေလွ်ာက္တြင္ တရားမဝင္ ဝင္၊ ထြက္ေပါက္မ်ားရွိေနၿပီး တရားမဝင္ကုန္စည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈကို ဟန္႔တားႏိုင္ရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္းကုန္သည္မ်ားထံမွ သိရပါတယ္။ ျမဝတီ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အေနျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕လာေစေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသလို တရားမဝင္ကုန္စည္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္မႈမ်ား ပေပ်ာက္ေရးကိုလည္း တစ္ဘက္တစ္လမ္းမွ ကူညီလုပ္ေဆာင္ ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း တရားမဝင္ ကုန္စည္မ်ားကို သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေနသည့္ ေရွာင္ကြင္းလမ္းမ်ားသည္ ယခင္အခ်ိန္မ်ား ကတည္းက ရွိေနျခင္းေၾကာင့္္ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း၊ တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈ တိုက္ဖ်က္ႏိုင္ရန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံတာဝန္ရွိသူမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျမန္မာ၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ ထိုင္း ႏိုင္ငံတို႔ၾကား ေရလမ္း၊ ကုန္းလမ္းခရီးျဖင့္ စီးပြားေရး စႀကၤလမ္း တည္ေထာင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျမဝတီၿမိဳ႕သို႔ ျဖတ္သန္းၿပီး ကုန္စည္ ကူသန္းေရာင္းဝယ္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ျမဝတီဇုန္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းက႑ အသီးသီးတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အာဆီယံ ေဒသတြင္းမွာ ေအအီးစီလို႔ လူသိမ်ားေနတဲ့ အာဆီယံစီးပြားေရးအသိုက္အဝန္းကို စတင္တည္ေထာင္ဖို႔ စိုင္းျပင္းတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး အာဆီယံႏိုင္ငံ တစ္ဝန္း တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံၾကား ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္ေဆာင္ၾကရာမွာ စီးပြားေရး စႀကၤလမ္းေတြကို တည္ေဆာက္ၿပီး ႏိုင္ငံခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ကာ ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနၿပီး အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကၤကေတာ့ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၊ ဒါနန္းၿမိဳ႕မွ လာအိုႏုိင္ငံနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ျဖတ္သန္းမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ျမဝတီၿမိဳ႕အထိ လမ္းေၾကာင္းေရးဆြဲ ခ်မွတ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္းလမ္းခရီးကေန ဝင္ေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ လမ္းခရီး ၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေတြသက္သာသြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ဟု ကုန္သည္တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရပါတယ္။ ၎လမ္းေၾကာင္းကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ၊ မနီလာမွာ က်င္းပခဲ့သည့္ မဟာမဲေခါင္ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ဝန္ႀကီးမ်ားအဆင့္ ညီလာခံတြင္ အာဆီယံ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားအနက္ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ လာအိုႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံတို႔အၾကားစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းအစီစဥ္ကို ၂၀ဝ၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ စတင္လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ေၾကာင္း၊ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၏ ကုန္သြယ္ဘက္ႏိုင္ငံမ်ားပါ အက်ိဳးရွိေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျမဝတီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကိုလည္း ေခတ္မီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ အျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျမဝတီသည္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ အကြာအေဝးအေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံၿမိဳ႕ေတာ္၊ ဗန္ေကာက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ၁၉၄၄ မိုင္ ကြာေဝးၿပီး ရန္ကုန္မွ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံ၊ ဒါနန္းၿမိဳ႕သို႔ ၂၁၄၄ မိုင္ကြာေဝး သလို ဗန္ေကာက္မွ ဒါနန္းသို႔လည္း ၁ဝ၈၂ မိုင္ကြာေဝးေၾကာင္း၊ ကုန္းလမ္းခရီးတြင္ ရန္ကုန္မွ ဗန္ေကာက္ အကြာအေဝးသည္ မိုင္ ၄၅၀ ခန္႔သာရွိၿပီး ရန္ကုန္မွ ဒါနန္းသို႔ မိုင္ ၉၀ဝ ခန္႔သာ ကြာေဝးေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကုန္စည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈမွာ အခ်ိန္ကုန္သက္သာသည့္အျပင္ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ စရိတ္မ်ားပါ ပိုမိုသက္သာေစမည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေရးပါသည့္ ထြက္ေပါက္တစ္ခုအေနျဖင့္ တည္ရွိေနပါတယ္။ အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရး စႀကၤလမ္းသည္ အေရွ႕ဘက္မွာ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္၏ ထြက္ေပါက္ျဖစ္သလို အေနာက္ဘက္တြင္ကပၸလီ ပင္လယ္ျပင္ကို ထြက္ႏိုင္သည့္ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရပါတယ္။ ျမဝတီ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ဒုတိယပတ္အထိ ပို႔ကုန္က႑မွအေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၅ ဒသမ ၉၃၄ သန္း၊ သြင္းကုန္ က႑မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅၉ ဒသမ ၇၀၈ သန္း ရရွိထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ၂၀၁၆-၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ပို႔ကုန္ က႑မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၀ ဒသမ၁၉၉ သန္း၊ သြင္းကုန္က႑မွ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈၆၈ ဒသမ ၄၀၂ သန္း ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: The Farmer

Thursday, 16 November 2017 08:34

ႏိုင္ငံတကာ၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ခံေနရေသာ္လည္း ခုနစ္လအတြင္း ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေဒၚလာေလးဘီလီယံခြဲရွိ

ရခုိင္ျပည္နယ္အၾကမ္း ဖက္မႈျပႆနာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတ ကာတြင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားစြာရွိေန ေသာ္လည္း ယခုဘ႑ာႏွစ္ ခုနစ္ လအတြင္း ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈခြင့္ျပဳေပးသည့္ပမာဏ ကန္ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလီယံရွိ ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈ ေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴးဦးေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္ ျပႆနာ ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ ပုံရိပ္က်ဆင္းၿပီး စီးပြား ေရးက႑သုိ႔ ႐ုိက္ခတ္မႈမ်ားရွိလာ ႏုိင္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိေန ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈပမာဏသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၆ -၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ထက္ပုိမ်ားႏုိင္ ၿပီး ယခုဘ႑ာႏွစ္ကုန္ဆုံးခ်ိန္ တြင္ ေကာ္မရွင္မွ လ်ာထားသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏေျခာက္ဘီ လီယံကုိ ေက်ာ္လြန္ႏုိင္သည္ဟု ဦးေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာသည္။ ‘‘ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ပတ္သက္ ရင္ေတာ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ျပႆနာ က ေရတိုမွာ ဘာမွထိခုိက္မႈမရွိ ဘူးလုိ႔ပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကာလၾကာရွည္လာရင္အေနာက္ ဘက္က ၀င္လာမယ့္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈေတြ တု႔ံဆုိင္းသြားႏုိင္တယ္’’ ဟု ဦးေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာသည္။ အၾကမ္းဖက္မႈျပႆနာမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသသည္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရန္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံပုိင္းမွစ၍ လုိ အပ္ခ်က္မ်ားစြာရွိေနၿပီး လာမည့္ သုံးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္အတြင္း ႏုိင္ငံ ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဟု ဦးေအာင္ႏုိင္ဦး က ေျပာသည္။ ‘‘စီးပြားေရးလုပ္တဲ့သူေတြ က ျမတ္မယ္ဆုိရင္လာမွာပဲ။ စီး ပြားေရးလုပ္သာကုိင္သာရွိဖုိ႔ပဲ လုိ တယ္’’ ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံကုန္သည္ မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္ မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေလးက ေျပာသည္။ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားအပါအ ၀င္ အာရွႏုိင္ငံအမ်ားစုက ႏုိင္ငံ ျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား အၿပိဳင္ဆြဲ ေဆာင္ေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက လည္း အေျခခံအေဆာက္အအုံ ျပည့္စုံမႈ အပါအ၀င္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္သာကိုင္သာရွိ ေစရန္ ဖန္တီးေပးႏုိင္ေရးကအဓိ ကက်ေၾကာင္း ၎က ေျပာ ၾကားသည္။ ကမၻာ့ဘဏ္က ထုတ္ျပန္ ေသာ ၂၀၁၈ အတြက္ စီးပြားေရး လုပ္ကုိင္ရန္ အလြယ္ကူဆုံး (Doing Business)ႏုိင္ငံစာရင္း တြင္ ျမန္မာသည္အဆင့္တစ္ဆင့္ ထပ္မံက်ဆင္းခဲ့သည္။ ၂၀၁၈ Doing Business စာရင္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အဆင့္ သည္ (၁၇၁)ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၇ စာ ရင္းတြင္ ျမန္မာက အဆင့္(၁၇၀) ျဖစ္သည္။ ‘‘အဆင့္က်တာက ကုိယ္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုပ္တာ သူ မ်ားႏုိင္ငံေတြထက္ နည္းနည္းေႏွး လုိ႔ပါ’’ ဟု ဦးေအာင္ႏုိင္ဦးက သုံး သပ္သည္။ ကမၻာ့ဘဏ္၏ စီးပြားေရး လုပ္ကုိင္ရန္ အလြယ္ကူဆုံး အ ဆင့္သတ္မွတ္ရာတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ကုိင္ရန္ အဆင့္မ်ားမႈ၊ အခ်ိန္ ယူရမႈ၊ ေငြအကုန္အက်မ်ားမႈစ ေသာအခ်က္မ်ားျဖင့္ တိုင္းတာ ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရး က႑တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ျပဳလုပ္ရာ၌ ကုမၸဏီဥပေဒကဲ့သုိ႔ ဥပေဒပုိင္းဆိုင္ရာျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ ရွိေနသျဖင့္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ၾကာျမင့္ေၾကာင္း ဦးေအာင္ႏုိင္ဦး က ဆုိသည္။ Source: 7 days new