Export & Import

ဆုံးရႈံးမႈနည္းေစဖို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔လိုအပ္

ဆုံးရႈံးမႈနည္းေစဖို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔လိုအပ္ google

          စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူကေန စတင္ကာ ျပည္ပပို႔ကုန္ အျဖစ္ ဝင္ေငြရရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရာမွာ ကုန္သည္ပြဲစားေတာင္သူနဲ႔ ယာဥ္မာင္းေတြအပါအဝင္အဆင့္ဆင့္တိုင္းက ေဆာင္႐ြက္သူေတြ အဆင္ ေျပဖို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ကို အ စိုးရအေနနဲ႔အေလးထား ေဆာင္ ႐ြက္ ခ်ိန္ ေရာက္ၿပီလို႔ ကုန္သည္ေတြက ဆို ၾကပါတယ္။သည္လိုေဆာင္႐ြက္မႈက ေခတ္အဆက္ဆက္မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ျပႆ နာေတြျဖစ္သလို ေခတ္ေျပာင္းတိုင္း စိန္ေခၚမႈအသစ္ ေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ ငန္းမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူေတြက အစိုးရရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ နဲ႔ ေဈးကြက္ မွ်တတဲ့ ကုန္သြယ္မႈတစ္ရပ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။

          

          နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ပိုမိုဖြံၿဖိဳး တိုးတက္ၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႕ ပို႔ကုန္လည္း တိုးတက္ေစဖို႔လက္ရွိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွာ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲ ေတြ ကိုေျဖရွင္းႏိုင္ ဖို႔လိုအပ္ေနတယ္ လို႔ကုန္သည္ အမ်ား စုက ဆိုၾကပါ တယ္။ အထူးသ ျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းေတြရဲ႕ အရည္ အ ေသြးျပည့္မီေရးကို အေလး ထား ေဆာင္႐ြက္လာေရး၊ တရားဝင္ လမ္းေၾကာင္းကေနအမ်ားဆုံး သြား ႏိုင္ေရး၊တရားမဝင္  ကုန္ စည္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေရးစတဲ့ က႑ေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရင္ပဲ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရး က သိသိသာ သာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာ မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။


တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈ

>>>>>>>>>>>>>>>

          နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကိုထိ ခိုက္ ေစ တဲ့ က႑ထဲမွာ တရား မဝင္ကုန္ သြယ္ မႈက႑လည္းအဓိကပါဝင္ပါ တယ္။ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္ေရးမွာ အဓိကႀကဳံ ေတြ႕ရ တာ ျဖစ္ပါတယ္။အထူးသျဖင့္ တရား မဝင္ကုန္စည္စီးဆင္းမႈကို မ တား ဆီးႏိုင္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘ႑ာေငြေတြ ဆုံးရႈံးေစပါတယ္၊။ ၿပီး ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၆ ရက္ေန မွာ ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္ရွိ ျမဝ တီ နယ္စပ္ မွာတရားမဝင္ကုန္ သြယ္ မႈ ေလ်ာ့ က် ေစ ဖို႔အတြက္ျမဝတီ ကုန္ သြယ္ ေရးဇုန္ အေရွ႕ လမ္း မ ႀကီးမွာ ည အခ်ိန္ကုန္ သြယ္  ယာဥ္မ်ားသြားလာ မႈကို အစိုးရ က ယာယီ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရပါ တယ္။ည ၈းဝဝ နာရီကေန မနက္၆းဝဝ နာရီ အ ထိ သြားလာခြင့္ ပိတ္ထားခဲ့ပါ တယ္။ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္ကုန္ သြယ္ ေရး ကို ျမဝတီ။တာခ်ီလိတ္၊ က်ိဳင္း တုံ၊ေကာ့ေသာင္း စတဲ့ကုန္ သြယ္ ေရး စခန္းေတြကေနကုန္ သြယ္မႈျပဳလုပ္ေန တာ ျဖစ္ၿပီးျမန္ မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ ေရး ၿပီးရင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ ေရးကို ဒုတိယအမ်ားဆုံး ကုန္ သြယ္မႈျပဳ လုပ္ေပးေနတဲ့ ကုန္ သြယ္ မႈ လမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ပါ တယ္။

 

          ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒုတိယ အႀကိမ္ လႊတ္ ေတာ္ က်င္းပစဥ္က ကရင္ျပည္ နယ္ လႈိင္းဘြဲ႕မဲဆႏၵနယ္မွ အမ်ိဳး သားလႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေစာမိုးျမင့္ က “သံ တို သံစ၊သံ ထည္ ေဟာင္းမ်ား ျမဝ တီ လမ္း ေၾကာင္း ကေန ျပည္ပႏိုင္ငံ မ်ား သို႔ တင္ပို႔ ရာ မွာႏိုင္ငံေတာ္မွ အခြန္ ရရွိ ျခင္း ရွိမရွိ”ေမးခြန္းနဲ႔စပ္လ်ဥ္းၿပီး ေမး ျမန္း ရာမွာ သံတို သံစေတြထိုင္း ႏိုင္ငံ ဘက္ကို တရားမဝင္သြာေန ေၾကာင္း ကို လည္း ထည့္သြင္း  ေဆြး ေႏြး ခဲ့ပါ တယ္။သည္ေမးျမန္း ေဆြး ေႏြးမႈနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီးစီမံဘ႑ာ ဝန္ႀကီး ဌာနမွ ဒုတိ ယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ ဝင္း က “သံ တို၊ သံစမ်ားမွာ ျမဝ တီ လမ္း ကုန္ သြယ္ ေရးဇုန္ကိုေရွာင္ ကြင္း ၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံ သို႔တင္ပို႔မႈမ်ားရွိႏိုင္ တာ ေၾကာင့္တရားမဝင္လမ္း ေၾကာင္း ေရွာင္ ကြင္း လမ္းမ်ားမွ သြားလာမႈ ေတြကို ျပည္ နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕၊ သက္ ဆိုင္ ရာဌာန အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္႐ြက္ ေန ပါတယ္”လို႔ ေျဖ ၾကား ခဲ့ပါတယ္။

 

          ေနျပည္ေတာ္မွပို႔ကုန္လုပ္ ငန္း ရွင္ ဦးကိုကိုက“ႏိုုင္ငံအတြက္နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္ေရးက အေရး ပါတယ္၊ေနာင္လဲ အေရးပါေနဦး မွာပဲ၊ရထားလမ္းေတြ ကားလမ္း ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရင္ ပို႔ရတာ ျမန္ ဆန္ တယ္၊တရာမဝင္သြားေနတာ ေတြထိန္းဖို႔လဲအေရးႀကီတာပဲ၊ အခု ေတာ့ လိုတာေတြကေတာ့အမ်ား ႀကီး ပဲ၊ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား ဘယ္လို အ ရည္အ ေသြးေတြနဲ႔ လုပ္ေပးပါဆို တဲ့ သေဘာ တူ ညီ ခ်က္တို႔ တရား ဝင္ တင္ပို႔ရ တဲ့ ကုန္စည္ေတြ မ်ား လာ ဖို႔လိုတာ ေပါ့”လို႔ ေျပာပါတယ္။

 

အခက္အခဲနဲ႔ဆုံးရႈံးမႈေတြ

>>>>>>>>>>>>>>>>>

          ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ျပည္ပ ကုန္ သြယ္ မႈမွာ နယ္ေျမဆက္စပ္ လွ်က္ရွိတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ျမန္မာ-အိႏၵိယ၊ျမန္မာ-ထိုင္း၊ျမန္မာ-တ႐ုတ္၊ျမန္မာ-ဘဂၤ လားေဒ့ရွ္တို႔နဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စာခ်ဳပ္ မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးျဖစ္ပါ တယ္။ သည္ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္မႈျပဳ လုပ္ဖို႔ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ကုန္သြယ္ ေရး စခန္း ေတြက မူဆယ္၊လြယ္ ဂ်ယ္၊ ကန္ပိုက္ တီး၊ ခ်င္းေ႐ႊ ေဟာ္၊ တ မူး၊ရိဒ္၊ ျမဝ တီ၊ တာခ်ီလိတ္၊ က်ိဳင္း တုံ၊ေကာ့ ေသာင္း၊ ၿမိတ္၊ ထီး ခီး၊ ေမာေတာင္၊ စစ္ေတြ၊ ေမာင္ ေတာ၊ မယ္စဲ့နဲ႔ ထန္တလန္တို႔ ျဖစ္ ပါ တယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔သည့္ ထက္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ ကုန္သြယ္မႈအရ အခ်က္အခ်ာက် တဲ့ ေနရာေတြမွာ ကုန္သြယ္ေရး စခန္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ေတာ့ စီစဥ္ေန တယ္လို႔ သိရ ပါ တယ္။ ဒါေပ မဲ့ လက္ရွိရွိၿပီးသား နယ္ စပ္ကုန္ သြယ္ေရးက႑ေတြကိုေတာင္ လို အပ္ ခ်က္ ေတြ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ ျခင္း မရွိ တဲ့ အတြက္ကုန္သည္ေတြ အ ေန နဲ႔ နစ္ နာ ဆုံးရႈံးမႈေတြ အခက္အခဲ ေတြရွိ ေနပါတယ္။

 

          ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ကုန္ သြယ္ေရးက႑ကိုၾကည့္ရင္တ ရားဝင္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ မဖန္တီးႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ စက္ တင္ဘာ လကေန ႏိုဝင္ဘာလ ေလာက္ အ ထိ တ႐ုတ္ဘက္ကတရား မဝင္ ကုန္ စည္ေတြကို ဆက္တိုက္ဖမ္း ဆီးကာ ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္ ေရး ရပ္တန႔္လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ရပါ တယ္။သည့္အတြက္ ျမန္မာဘက္က ပို႔ကုန္ေတြျဖစ္တဲ့ ဆန္ေတြ၊သၾကား ေတြ၊ေျပာင္းေတြ ေဈးႏႈန္းက် ဆင္း ၿပီး ကုန္ သည္ေတြ၊ေတာင္သူ ေတြအပါ အ ဝင္ ဆက္စပ္တဲ့ က႑ကိ ု ထိခိုက္ ေစ ပါတယ္။ ကြၽဲႏြားေတြဆိုရင္ လည္း မူဆယ္နယ္စပ္မွာ ရက္ အ တန္ ၾကာ ပိတ္မိေနခဲ့တဲ့ အတြက္ အစာေရ စာ ျပတ္လပ္ၿပီး ကုန္ သည္ေတြဒုကၡ ေရာက္ၾကရသလို ျပန္ေရာင္းတဲ့အခါ မွာလည္း ေဈး ေကာင္းမရရွိခဲ့ၾကဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ လည္းကြၽဲ၊ႏြားတင္ပို႔မႈအပိုင္းမွာ အစိုးရအေနနဲ႔ MoU လက္မွတ္ေရးထိုးကာ တင္ပို႔ ႏိုင္ ေရး ေဆာင္႐ြက္ေနတာ ျဖစ္ ပါတယ္။

 

          ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ကုန္ သြယ္ ေရးကို အဓိကုန္သြယ္မႈျပဳ ေပးေနတဲ့ မူဆယ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းမွာဆိုရင္ သည္လို အေျခအ ေန ေတြ ျဖစ္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ေအာက္ တိုဘာလကေန ဒီဇင္ ဘာလ အ တြင္း ကုန္သြယ္မႈပမာ ဏ ဟာ ကာလတူထက္ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၆၀ ေက်ာ္ေလ်ာ့နည္းခဲ့ပါ တယ္။ လက္တေလာ အဝင္ဂိတ္ ေပါက္နည္း မႈ ေၾကာင့္ ႀကံဳေတြ႔ရ တဲ့ ကားလမ္း ပိတ္ မႈ မွာဆိုရင္ အ ခ်ိန္တိုေလး အတ∑င္း မွာ ကို အထား မခံ တဲ့သစ္သီကား ေတြရဲ႕ ဆုံးရႈံးမႈ တန္ဖိုးက သိန္းေထာင္ခ်ီ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ျမန္မာ- တ႐ုတ္ နယ္ စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္မႈ ပမာဏစုစုေပါင္းရဲ႕၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကိုကုန္သြယ္ မႈ ျပဳ လုပ္ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

          ေမာ္ေ႐ႊလီကုန္သြယ္မႈဗဟိုဌာနမွ တာဝန္ခံဦးခြန္မင္းသန႔္က “တ႐ုတ္ ဘက္ကတရားမဝင္ သတ္ မွတ္ မထား တာ မဟုတ္ေတာ့ဖမ္း ဆီးတာေတြ လုပ္လိုက္ကုန္သြယ္ မႈ က ရပ္သြားလိုက္ ထူးကိုမထူး ဆန္း ေတာ့တာ၊ ျဖစ္ေနတာပဲ၊ နစ္နာတာေတြကေတာ့ အမ်ား ႀကီးပဲကုန္သည္ေတြေရာ၊ ေတာင္ သူေတြေရာ ကိုတာနဲ႔သြား ႏိုင္ ရင္ ေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ့” လို႔ေျပာ ပါတယ္။

 

အရည္အေသြးပိုင္း

>>>>>>>>>>>>

 

          ေနာက္တစ္ခု ႀကဳံေတြ႕ ရတာ က ေတာ့ ပို႔ကုန္ေတြရဲ႕ အရည္အ ေသြး မ ျပည့္မီမႈေၾကာင့္ နစ္နာမႈ ေတြ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္စည္ေတြရဲ႕ အရည္ အေသြး မ ျပည့္ မီမႈ အပိုင္းက နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္ေရးေရာ ပင္လယ္ ေရ ေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈမွာပါ ႀကဳံေတြ႕ရ တဲ့ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိ သာ ထင္ရွားတာကေတာ့ အ ရည္ အ ေသြး မျပည့္မီမႈေၾကာင့္ ဆုံးရႈံး မႈ နစ္နာမႈေတြ  ႀကဳံေတြ႕ ၾက ရတာဟာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အနီးစပ္ဆုံး ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ တ႐ုတ္ ဘက္ကိုတင္ပို႔တဲ့ျမန္မာ့ဖရဲ၊သခြား၊ သရက္စတဲ့သစ္သီးဝလံေတြ ဟာ ေဈး ႏႈန္း ရတဲ့အပိုင္းမွာ အရည္အေသြး အ လိုက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ကြာျခား မႈရွိ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 

          ခြာညိဳသစ္သီးပြဲ႐ုံမွဦးစိုင္း ခင္ ေမာင္က“အရည္အေသြးထုပ္ပိုးမႈပုံစံကအစ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုတယ္၊ ဒို ႏိုင္ငံ က ဒီဘက္မွာ အရမ္းလိုက္ နာမႈ အားနည္း တယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။ဒါ့အျပင္ လယ္ယာထြက္ကုန္ ေတြ၊ ေရထြက္ကုန္ေတြဆိုရင္ ပိုး မႊားကင္းစင္ဖို႔လိုပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ လယ္ ယာထြက္ကုန္ေတြ၊ ေရထြက္ ကုန္ ေတြကို တ႐ုတ္ ဘက္ သို႔နယ္စပ္ က ေန အမ်ားဆုံးတင္ပို႔ ေနတာေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံၫႊန္း ေတြ ျပည့္မီဖို႔လိုပါ တယ္။ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က တ႐ုတ္ဘက္ေန စစ္ေဆးမႈေတြ တင္း က်ပ္ တာက လည္း သူ တို႔ ႏိုင္ ငံ အေနနဲ႔ ပိုးမႊားကင္း စင္းေရးကို အေလးေပးေဆာင္႐ြက္ လာတာ ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါ တယ္။

 

လို အပ္ေန

>>>>>>>

          ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ျပည္ပပို႔ကုန္ တင္ ပို႔ မႈက်ဆင္းၿပီး သြင္းကုန္ျမင့္ တက္ ေန တက္ေနတဲ့အတြက္ႏွစ္ စဥ္ကုန္သြယ္ မႈ လိုေင ြ(Trade Deficit) ဆက္တိုက္ ျပ ေန ဆဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ၿပီးခဲ့တဲ့ မီနီ ဘတ္ ဂ်တ္မွာ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ဘ႑ာ ႏွစ္ကာလတူထက္ ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္ေပမဲ ့ ကုန္သြယ္မႈလိုေငြ က ေတာ့ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာ ႏွစ္မွာ ကုန္သြယ္မႈ လိုေငြ ကန္ ေဒၚလာ ငါး ဘီလ်ံ ေက်ာ္ ေလ်ာ့ ခ်ႏိုင္ ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ မွာ ေတာ့ ကန္ေဒၚလာ သုံးဘီလ်ံအထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါ တယ္။ကုန္သြယ္မႈလိုေငြကိုေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ေဆာင္႐ြက္ရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ အတြက္သြင္း ကုန္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ေတာ့မျဖစ္ ႏိုင္ ေသး ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပို႔ကုန္ ဘက္ ကိုသာ တိုး တက္ ေအာင္ေဆာင္ ႐ြက္ ေနရတယ္ လို႔ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူး သန္း ေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ လက္ေထာက္ အ တြင္း ဝန္ ဦးခင္ေမာင္လြင္က ေျပာပါ တယ္။

 

          အခုလိ ု ပို႔ကုန္တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ ႐ြက္တဲ့ ေနရာမွာ လက္ရွိ ျမန္ မာ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔အား ထား ေနရတာ က အထည္ခ်ဳပ္က႑၊ လယ္ ယာ ထြက္ ကုန္က႑နဲ႔ ေရ ထြက္ကုန္ က႑တို႔ ျဖစ္ ပါ  တယ္။ ဒါအျပင္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ထဲ မွာ စတင္ခဲ့ တဲ့ ကြၽဲ၊ႏြားတင္ပို႔မႈ အပိုင္း ျဖစ္ပါ တယ္။ သည္က႑ေတြ ကိုၾကည့္ မယ္ ဆိုရင္ အမ်ားစုဟာ နယ္စပ္ ကေန သြားေနၾကရတဲ့ ကုန္ စည္ ေတြ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ ပို႔ကုန္တိုး တက္ဖို႔၊ ပို႔ကုန္ေတြအ ဆင္ ေျပ ေခ်ာ ေမြ႕ၿပီး ဆုံးရႈံးမႈ နည္းဖို႔ဆိုရင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ ေရးအဆင္ေျပဖို႔ အ ေရးႀကီး ပါ တယ္။

 

          ႏိုင္ငံရဲ႕ျပည္ပကုန္သြယ္ေရး ကို ေဆာင္႐ြက္ရာမွာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း နဲ႔နယ္စပ္ဆိုၿပီး ကုန္ သြယ္ မႈႏွစ္မ်ိဳး နဲ႔ေဆာင္ ႐ြက္ေန တာျဖစ္ ပါတယ္။ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ေတာ့ နယ္စပ္ စခန္း ၁၇ ခုကေန ေဆာင္႐ြက္လွ်က္ ရွိပါတယ္။ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္ သြယ္ ေရးနဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ယွဥ္ လိုက္ရင္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းရဲ႕ ကုန္ သြယ္မႈပမာဏက မ်ားေပမဲ့ လည္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးက ျပည္ပ ကုန္ သြယ္ ေရးရဲ႕ သုံးပုံ တစ္ပုံ ေလာက္ ကုန္ သြယ္မႈျပဳေနတာ ျဖစ္ တဲ့ အတြက္ သူ လည္းအေရးႀကီး ပါ တယ္။လက္ရွိ ဘ႑ာႏွစ္ရဲ႕ ဧၿပီလကေန စက္တင္ဘာလအထိျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏကို ၾကည့္ရင္ ပင္လယ္ေရ ေၾကာင္း ကကန္ေဒၚလာသန္း ၁၄,ဝဝဝ ေက်ာ္ ရွိၿပီး နယ္စပ္က ကန္ေဒၚလာသန္း ၄၂ဝဝ ေက်ာ္ရွိခဲ့ပါတယ္။

 

          ဒါ့အျပင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးကို အ ေျခခံ တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္သလို ျမန္မာ့ လယ္ ယာ ထြက္ ကုန္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ဆန္၊ ေျပာင္း၊ ပဲ၊ ႏွမ္း စတဲ့ေကာက္ ပဲ သီးႏွံ ေတြကိုလည္း နယ္စပ္ကေန တင္ပို႔ေန တာမ်ားပါ တယ္။ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈ ဟာ ပင္ လယ္ ေရ ေၾကာင္း ထက္ ျမန္ ဆန္တဲ့ အ တြက္ ကုန္သည္အမ်ားစု အ သုံးျပဳတဲ့ လမ္းေၾကာင္း လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ သည္လိုအားသာ ခ်က္ ေတြရွိ တာ ေၾကာင့္ နယ္စပ္ ကုန္ သြယ္ေရးမွာ အ ဟန႔္အတား ေတြ၊ အ ခက္ အခဲေတြ ရွိတာဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ကုန္ သြယ္မႈပမာဏ ကိုေလ်ာ့နည္းေစသ လို ပို႔ကုန္ က႑ ကိုလည္း မ်ားစြာ ထိခိုက္ ေစ တယ္ လို႔ ကုန္သည္အခ်ိဳ႕က သုံး သပ္ ၾက ပါ တယ္။

 

          လက္ရွိ ဘ႑ာႏွစ္ေအာက္ တို ဘာလကေန ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ ေန႔အထိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာ ဏ ကေတာ့ ပို႔ကုန္ပမာဏ ကန္ ေဒၚ လာ သန္း ၁၂ဝဝေက်ာ္ရွိၿပီး သြင္းကုန္ ပမာ ဏကေတာ့ကန္ ေဒၚ လာသန္း ၅ဝဝ ျဖစ္တယ္လို႔ စီးပြားကူးသန္းဝန္ႀကီး ဌာနရဲ႕ စာရင္း ေတြ အရ သိရပါတယ္။

 

Source : kumudra

Read 253 times
Rate this item
(0 votes)