Export & Import

ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္သြယ္မႈ မၾကာခင္စတင္မည္

ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္သြယ္မႈ မၾကာခင္စတင္မည္ google

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားအနက္ ပထမဦးဆုံး နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္မႈအျဖစ္ ထိုင္း ၊ ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္သြယ္မႈကို လာမည့္ ဇူလိုင္လကုန္တြင္ စတင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ယခုအစီအစဥ္ကို ျမန္မာႏွင့္စတင္ရန္ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ကတည္းက ေဆြးေႏြးခဲ့တာပါ။

 

ျမန္မာ“ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ပို႔ေဆာင္ေရးက ကနဦးအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈဆိုင္ရာ နားလည္မႈစာလႊာ(Initial Implementation of a Cross-Border Transport Agreement (IICBTA MoU) ကို ယခုႏွစ္ မတ္ ၁၃ ရက္တြင္ ေရးထိုးခဲ့ၿပီးေနာက္ တစ္လအၾကာတြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ရန္ ရည္မွန္းထားခဲ့ပါတယ္။

 

သို႔ေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ေမလက ေဆြးေႏြးမႈအရ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ International Cross Border Operator (ICBO) လိုင္စင္ထုတ္ေပးေရးႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ယာယီဝင္ခြင့္လက္မွတ္(Temporary Expedition Document) လုပ္ငန္းစဥ္ ႏွစ္လၾကာျမင့္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ဇူလိုင္လကုန္တြင္ စတင္ႏိုင္မည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႈဳး ဦးဝင္းလႈိင္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။

 

ထိုင္း “ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္၍ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ရန္ တစ္ဖက္လွ်င္ ကားစီးေရ ၁၀ဝ စီကို တစ္ႏွစ္သက္တမ္းရွိ ယာယီဝင္ခြင့္လက္မွတ္ျဖင့္ ႏွစ္ဖက္အစိုးရက ထုတ္ေပးၿပီး ရန္ကုန္(သီလဝါ) “ျမဝတီမွ မဲေဆာက္ “ဘန္ေကာက္ (လန္ခ်န္ဘန္း) အထိ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ပါတယ္။

 

ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရကInternational Cross Border Operator(ICBO) လိုင္စင္မ်ားကို Logistic ကုမၸဏီမ်ား ကိုထုတ္ေပးရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ကနဦးအေနျဖင့္ ကုန္တင္ကား ၆၁ စီးကို လိုင္စင္ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိတြင္ အစီး ၄၀ ေက်ာ္ လိုင္စင္ထုတ္ေပးၿပီးၿပီျဖစ္ၿပီး က်န္အစီးအေရအတြက္ လိုင္စင္ထုတ္ေပးရန္ စိစစ္ေဆာင္႐ြက္ေနခဲ့ႀကပါတယ္။

 

ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ သိရိွလိုပါက - https://www.logisticsguide.com.mm/en/category-index/specialist-logistics/logistics-services.html

 

ႏွစ္ဖက္သေဘာတူညီခ်က္အရ အစီးေရ ၁၀ဝ ေျပးဆြဲ ႏိုင္ေသာ္လည္း ေလွ်ာက္ထားလာမႈနည္းၿပီး နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္သြယ္မႈကို ယခုမွ စိတ္ဝင္စား၍ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။လက္ရွိတြင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ခြင့္ရရွိမည့္ ကုမၸဏီသုံးခုျဖစ္ေသMK Transportation, Hercules Logistic ကုမၸဏီႏွင့္ Resource Group Logistic ကုမၸဏီ တို႔ကို အစိုးရက တရားဝင္ေၾကညာထားခဲ့ပါတယ္။

 

ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ စတင္ညႇိႏႈိင္းစဥ္က ျမန္မာဘက္မွ ျမဝတီ ၊ ေမာ္လၿမိဳင္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ျမဝတီ ၊ ရန္ကုန္ (သီလဝါ) စသည့္ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခု လ်ာထားခဲ့ပါတယ္။ ကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္မည့္ေနရာ၊ ယာဥ္ရပ္နားရာ ေနရာမ်ား ႏွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားျဖစ္သည့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ဌာနမွ ျမဝတီ ၊ သီလဝါ လမ္းေၾကာင္းကို စတင္ရန္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိခဲ့ရပါတယယ္။ထိုင္းႏိုင္ငံမွ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းျခင္းကိစၥရပ္ကို မဲေဆာက္တြင္ ျပဳလုပ္မည္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းျခင္းကို ျမဝတီ ၊ ေမာ္လၿမိဳင္လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါက ျမဝတီတြင္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမဝတီ ၊ ရန္ကုန္(သီလဝါ)ျဖစ္ပါက သီလဝါတြင္ ေဆာင္႐ြက္မည္ျဖစ္ျပီး"သူတို႔နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဆြးေႏြးခ်က္အရ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းျခင္းကို မဲေဆာက္မွာလုပ္မယ္။ မဲေဆာက္ “ လန္ခ်န္ဘန္ လမ္းေၾကာင္းမွာ လန္ခ်န္ဘန္ထိလည္း သြားလို႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းမွာရွိတဲ့ ကုန္ပစၥည္းကို အတင္၊ အခ် ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးလုပ္လို႔ရမယ့္ပုံစံမ်ိဳး ေျပာထားတယ္"ဟု ဦးဝင္းလႈိင္က ေျပာပါတယ္။

 

နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကားလမ္းေၾကာင္းအရ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ကားမ်ားသည္ ျမဝတီနယ္စပ္ကိုျဖတ္၍ ရန္ကုန္ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ သြားခြင့္ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကားမ်ားသည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ လန္ခ်န္ဘန္း ဆိပ္ကမ္းအထိ သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။"နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္က ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္ကလည္း ေနာက္ထပ္ ဘာမွေျဖေလွ်ာ့မႈမေပးဘဲ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ သြားတဲ့လမ္းအတိုင္းပဲ သြားရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွအက်ိဳးမထူးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ လန္ခ်န္ဘန္းမွာရွိတဲ့ အေကာက္ခြန္႐ုံးကလြဲၿပီး ဘယ္မွမသြားရဘူးဆိုရင္ အဆင္မေျပဘူး"ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ခင္ျမင့္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ကုန္တင္ကားမ်ားသည္ လန္ခ်န္ဘန္းရွိ ထိုင္းႏိုင္ငံအေကာက္ခြန္ဌာနထိသာ သြား၍ရမည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါေနရာတြင္ ကုန္ခ်ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ကေမာၻဒီးယား၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ တို႔မွ ကုန္တင္ကားမ်ား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းေရး ျပဳလုပ္ၿပီးပါက ခြင့္ျပဳထားရာလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ေဈးကြက္ႏွင့္ စက္မႈဇုန္မ်ားသို႔ ၂ မိုင္မွ ၆ မိုင္အထိ သြားခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။

 

"ဌာနေပါင္းစုံက စဥ္းစားၿပီး အေျဖတစ္ခုမထြက္ ေသးရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ကားေတြဝင္လာလည္း အက်ိဳးမရွိဘူး။ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ထဲပဲ သြားလို႔ရမယ္။ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ လန္ခ်န္ဘန္းကလြဲရင္ သြားမရေပမဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္ကေတာ့ ေျဖေလွ်ာ့ထားၿပီးျဖစ္လို႔သြားလို႔ရေအာင္ လုပ္ယူလို႔ရတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက သာလုပ္မရတာ"ဟုResource Group Logistic ကုမၸဏီ၏ပိုင္ရွင္လည္းျဖစ္သူ ဦးေအာင္ခင္ျမင့္က ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

ReadMore - ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား နယ္စပ္ကုန္စည္လမ္းေၾကာင္းသစ္ေဖာက္ရန္ ေဆြးေႏြး

 

Source : Myanmar time

 

Myanmar Logistics Guide

 

 

 

Read 1309 times
Rate this item
(1 Vote)