Export & Import

မြန်မာနိုင်ငံသို့ ကုန်ပစ္စည်းများ တင်ပို့မည့် ဗီယက်နမ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအား တိုက်တွန်းနှိုးဆော်ချက်

မြန်မာနိုင်ငံသို့ ကုန်ပစ္စည်းများ တင်ပို့မည့် ဗီယက်နမ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအား တိုက်တွန်းနှိုးဆော်ချက် google

မြန်မာနိုင်ငံ ဈေးကွက်ထဲတွင် အသုံးမချရသေးသော အခွင့်အလမ်းများရှိနေသည်မှာ မှန်သော်လည်း ဗီယက်နမ်ပို့ကုန်တင်ပို့သူများအနေဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံသို့ ကုန်ပစ္စည်းများကို တင်ပို့ရာတွင် သတိထားရန်လိုအပ်ကြောင်း ဗီယက်နမ်ကုန်သွယ်ရေးရုံးမှ တိုက်တွန်းနှိုးဆော်ထားသည်။

 

မြန်မာနိုင်ငံ၏ စည်းမျဉ်းများအရ အကယ်၍ တင်သွင်းထားသော ကုန်ပစ္စည်းများသည် နိုင်ငံ၏ ဆိပ်ကမ်းများသို့ ရောက်ရှိပြီး ရက်ပေါင်း ၆၀ အတွင်း အကောက်ခွန်ရှင်းလင်းရန် ပျက်ကွက်ပါက ထိုကုန်စည်များကို လေလံတင်ရောင်းချခြင်း သို့မဟုတ် သိမ်းဆည်းခြင်း ခံရလိမ့်မည်။ ထို့ကြောင့် စီးပွားရေးဆုံးရှုံးမှုများကို ရှောင်ရှားနိုင်ရန် ဗီယက်နမ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများသည် မြန်မာနိုင်ငံသို့တင်ပို့ရာတွင် သတိထားရန် လိုအပ်ကြောင်း ၎င်းရုံးက သတိပေးပြောကြားခဲ့သည်။

 

ကုမ္ပဏီများအနေဖြင့် ဒေသတွင်းမိတ်ဖက်များနှင့် အရောင်းအဝယ်ပြုလုပ်နေစဉ် တိုင်းပြည်၏ ဥပဒေများနှင့် ပတ်သက်၍ ပိုမိုနားလည်မှုရှိစေရန် ဆောင်ရွက်သင့်ကြောင်း ၎င်းရုံးက ပြောကြားခဲ့သည်။ထို့အပြင ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများသည် သွင်းကုန်လိုင်စင်လိုအပ်ချက်များ၊ ကုန်ပစ္စည်းရှင်းလင်းခြင်း နှေးကွေးခြင်း၊ ဒေသခံပြည်သူအများစု၏ ဝင်ငွေနည်းပါးခြင်းနှင့် ဈေးဝယ်ခြင်းဆိုင်ရာ အလေ့အထအချို့တို့ကြောင့် ဈေးကွက်တွင် အခြားစိန်ခေါ်မှုများနှင့် ရင်ဆိုင်ရနိုင်သည်။

 

ကုန်သွယ်ရေးကျွမ်းကျင်သူများအဆိုအရ စားသုံးသူများသည် ကော်ဖီနှင့်သစ်သီးကဲ့သို့သော ဗီယက်နမ်နိုင်ငံထွက် လတ်ဆတ်သောထုတ်ကုန်များနှင့် ပြုပြင်စီမံထားသောအစားအစာများကို အထူးနှစ်သက်ကြသည်။ဗီယက်နမ်ကုန်ပစ္စည်းများ၏ ဈေးနှုန်းသည် ဈေးကွက်အတွင်းမှာအလွန်ယှဉ်ပြိုင်နိုင်ကြောင်း၊ သို့သော်လည်း ဗီယက်နမ်ကုန်ပစ္စည်းများသည် ဒေသတွင်းရှိ အခြားကုမ္ပဏီများနှင့် ပြင်းထန်သောယှဉ်ပြိုင်မှုနှင့် ရင်ဆိုင်နေရဆဲဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ဗီယက်နမ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအနေဖြင့် ကုန်ပစ္စည်းအရည်အသွေးတိုးတက်စေရန်နှင့် သူတို့၏ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းကို တိုးတက်စေရန်အလို့ငှာ ကုန်ကျစရိတ်ကို လျှော့ချရန် လိုအပ်သည်။

 

ဗီယက်နမ်ထုတ်လုပ်သူများက ကမ္ဘာ့အမှတ်တံဆိပ်ကို တည်ထောင်ရန်နှင့် ထုတ်ကုန်ထုပ်ပိုးခြင်းနှင့်တံဆိပ်ကပ်ခြင်းများတွင် ပိုမိုရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန် အားထုတ်သင့်ကြောင်း ၎င်းရုံးက ပြောကြားခဲ့သည်။ဤစိန်ခေါ်မှုများရှိသော်လည်း ဗီယက်နမ်ကုမ္ပဏီများအဖို့ မြန်မာနိုင်ငံအတွင်း ထုတ်လုပ်မှုစွမ်းရည် မလုံလောက်ခြင်း၊ တင်သွင်းသည့်ကုန်ပစ္စည်းများအတွက် တင်းကျပ်သော နည်းပညာဆိုင်ရာ အတားအဆီးများ မထားရှိခြင်းနှင့် အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများမှ တင်သွင်းသောကုန်ပစ္စည်းများအတွက် အခွန်ပေးဆောင်မှု သက်သာခြင်းများကြောင့် ဗီယက်နမ်ကုမ္ပဏီများအတွက် အကျိုးအမြတ်များသည့် ဈေးကွက်အဖြစ် ဆက်လက်ရှိနေဆဲဖြစ်သည်။

 

သတင်းအချက်အလက်နှင့် ဆက်သွယ်ရေးမှအစ စားသောက်ကုန်နှင့်ပစ္စည်းများမှသည် လျှပ်စစ်နှင့် လျှပ်စစ်ပစ္စည်း၊ သံနှင့်သံမဏိ၊ စက်ဘီးနှင့်မော်တော်ဆိုင်ကယ်များအထိ မြန်မာနိုင်ငံသည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ အမျိုးမျိုးသော ၀ န်ဆောင်မှုနှင့် ပို့ကုန်များအတွက် ဈေးကွက်ကြီးဖြစ်ကြောင်း ၎င်းရုံးက ဆိုသည်။နှစ်နိုင်ငံအကြားကုန်သွယ်မှုသည် ၂၀၁၀ ခုနှစ်တွင် ဒေါ်လာ ၁၆၂ သန်းမှ ၂၀၁၉ ခုနှစ်တွင်ဒေါ်လာ ၈၆၀ သန်းအထိ သိသိသာသာတိုးတက်ခဲ့သည်။ ၂၀၂၉ ခုနှစ်တွင်ဒေါ်လာ ၁.၀၅ ဘီလီယံအထိရောက်ရှိလိမ့်မည်ဟု ခန့်မှန်းရသည်။

 

ဗီယက်နမ်သည် မြန်မာနိုင်ငံတွင် သတ္တမမြောက်အကြီးမားဆုံး ရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူဖြစ်ပြီး စုစုပေါင်းဒေါ်လာ ၂.၂ ဘီလီယံခန့်တန်ဖိုးရှိသော စီမံကိန်းကြီး ၁၈ ခုနှင့်အတူ Hoàng Anh Gia Lai၊ Bank for Investment and Development နှင့် Viettel ကဲ့သို့သော ကုမ္ပဏီကြီးများလည်း လုပ်ကိုင်လျက်ရှိသည်။

 

>>>Zawgyi<<<

 

ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပုိ႔မည့္ ဗီယက္နမ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ခ်က္

 

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဈးကြက္ထဲတြင္ အသုံးမခ်ရေသးေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိေနသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ဗီယက္နမ္ပို႔ကုန္တင္ပို႔သူမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တင္ပို႔ရာတြင္ သတိထားရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ဗီယက္နမ္ကုန္သြယ္ေရး႐ုံးမွ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ထားသည္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ားအရ အကယ္၍ တင္သြင္းထားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံ၏ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းရန္ ပ်က္ကြက္ပါက ထိုကုန္စည္မ်ားကို ေလလံတင္ေရာင္းခ်ျခင္း သို႔မဟုတ္ သိမ္းဆည္းျခင္း ခံရလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရးဆုံးရႈံးမႈမ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ ဗီယက္နမ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔တင္ပို႔ရာတြင္ သတိထားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎႐ုံးက သတိေပးေျပာၾကားခဲ့သည္။

 

ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ေဒသတြင္းမိတ္ဖက္မ်ားႏွင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ေနစဥ္ တိုင္းျပည္၏ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုနားလည္မႈရွိေစရန္ ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း ၎႐ုံးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ထို႔အျပင ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ သြင္းကုန္လိုင္စင္လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ကုန္ပစၥည္းရွင္းလင္းျခင္း ေႏွးေကြးျခင္း၊ ေဒသခံျပည္သူအမ်ားစု၏ ၀င္ေငြနည္းပါးျခင္းႏွင့္ ေစ်းဝယ္ျခင္းဆိုင္ရာ အေလ့အထအခ်ဳိ႕တို႔ေၾကာင့္ ေစ်းကြက္တြင္ အျခားစိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္သည္။ကုန္သြယ္ေရးကြၽမ္းက်င္သူမ်ားအဆိုအရ စားသုံးသူမ်ားသည္ ေကာ္ဖီႏွင့္သစ္သီးကဲ့သို႔ေသာ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံထြက္ လတ္ဆတ္ေသာထုတ္ကုန္မ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္စီမံထားေသာအစားအစာမ်ားကို အထူးႏွစ္သက္ၾကသည္။

 

ဗီယက္နမ္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ ေဈးႏႈန္းသည္ ေဈးကြက္အတြင္းမွာအလြန္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ဗီယက္နမ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ ေဒသတြင္းရွိ အျခားကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ျပင္းထန္ေသာယွဥ္ၿပိဳင္မႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗီယက္နမ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းအရည္အေသြးတိုးတက္ေစရန္ႏွင့္ သူတို႔၏ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းကို တိုးတက္ေစရန္အလို႔ငွာ ကုန္က်စရိတ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ လိုအပ္သည္။

 

ဗီယက္နမ္ထုတ္လုပ္သူမ်ားက ကမာၻ႔အမွတ္တံဆိပ္ကို တည္ေထာင္ရန္ႏွင့္ ထုတ္ကုန္ထုပ္ပိုးျခင္းႏွင့္တံဆိပ္ကပ္ျခင္းမ်ားတြင္ ပိုမိုရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း ၎႐ုံးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ဤစိန္ေခၚမႈမ်ားရွိေသာ္လည္း ဗီယက္နမ္ကုမၸဏီမ်ားအဖို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းရည္ မလုံေလာက္ျခင္း၊ တင္သြင္းသည့္ကုန္ပစၥည္းမ်ားအတြက္ တင္းက်ပ္ေသာ နည္းပညာဆိုင္ရာ အတားအဆီးမ်ား မထားရွိျခင္းႏွင့္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားမွ တင္သြင္းေသာကုန္ပစၥည္းမ်ားအတြက္ အခြန္ေပးေဆာင္မႈ သက္သာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ဗီယက္နမ္ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားသည့္ ေစ်းကြက္အျဖစ္ ဆက္လက္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။

 

သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးမွအစ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ပစၥည္းမ်ားမွသည္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ သံႏွင့္သံမဏိ၊ စက္ဘီးႏွင့္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားအထိ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ၀ န္ေဆာင္မႈႏွင့္ ပို႔ကုန္မ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ၎႐ုံးက ဆိုသည္။ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကားကုန္သြယ္မႈသည္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ ၁၆၂ သန္းမွ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္တြင္ေဒၚလာ ၈၆၀ သန္းအထိ သိသိသာသာတိုးတက္ခဲ့သည္။ ၂၀၂၉ ခုႏွစ္တြင္ေဒၚလာ ၁.၀၅ ဘီလီယံအထိေရာက္ရွိလိမ့္မည္ဟု ခန႔္မွန္းရသည္။

 

ဗီယက္နမ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သတၱမေျမာက္အႀကီးမားဆုံး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္းေဒၚလာ ၂.၂ ဘီလီယံခန႔္တန္ဖိုးရွိေသာ စီမံကိန္းႀကီး ၁၈ ခုႏွင့္အတူ Hoàng Anh Gia Lai၊ Bank for Investment and Development ႏွင့္ Viettel ကဲ့သို႔ေသာ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားလည္း လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည္။

 

Myanmar Logistics Guide

 

 
Read times
Rate this item
(0 votes)