Monday, 29 October 2018 04:25
အေရွ႕ေမွ်ာ္မူဝါဒႏွင့္အတူ အေရွ႕အာရွက လာေရာက္မည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို အဓိကထားမည့္ ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျမႇင့္တင္ေရးစီမံကိန္း (MIPP) သည္ စတင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။စီမံကိန္းအရ ၂ဝ၃ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အလယ္အလတ္ ဝင္ေငြရွိေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ရန္ ရည္႐ြယ္ထားၿပီး ငါးႏွစ္အၾကာတြင္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ဝင္ေငြတစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္ ၄,၅ဝဝ မွ ၅,ဝဝဝ ၾကား ရရွိရန္ ရည္႐ြယ္ထားသည္။
၂ဝ၁၆−၁၇ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၃၅−၂ဝ၃၆ ခုႏွစ္အထိ ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာမည္ျဖစ္ေသာ ယခုစီမံကိန္းသည္ အာရွအတြင္း ႀကီးမားစြာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္သည့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ တ႐ုတ္၊ ေဟာင္ေကာင္၊ မကာအို၊ ထိုင္း၊ မေလးရွား စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားကို စနစ္တက် ဖိတ္ေခၚမည္ဟု ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးသန္းေအာင္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
''တိုင္းျပည္ရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ကို စဥ္းစားေတာ့လည္း အေရွ႕အာရွကို အဓိကထား စည္း႐ုံးတဲ့ မူဝါဒကို ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္သြားမယ္။ အေရွ႕က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို အမ်ားဆုံးဖိတ္ေခၚမယ္။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရည္မွန္းထားတယ္''ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိ အဓိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ အာရွတြင္းႏိုင္ငံမ်ားမွျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္၊ စင္ကာပူ၊ ထိုင္း၊ေဟာင္ေကာင္တို႔မွ အဓိက အမ်ားဆုံး လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ နည္းၿပီးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံပါကလည္း ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ရွာေဖြေရးႏွင့္ သတၱဳက႑မ်ားတြင္သာ အဓိကထားၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ရခိုင္အေရး ပဋိပကၡႏွင့္ဆက္စပ္၍လည္း အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက ဖိအားေပးေနၾကသည့္ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။ ရခိုင္အေရးႏွင့္ဆက္စပ္ၿပီး ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ကတည္းက စတင္ျပင္ဆင္လာခဲ့ေသာ အီးယူ-ျမန္မာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အကာအကြယ္ေပးေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို အီးယူဘက္က ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ႏိုင္ဦးကလည္း အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေမွ်ာ္လင့္၍မရေတာ့ေၾကာင္းကို ယခုစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ပြဲတြင္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနရွိေနေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရနံႏွင့္သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ သတၱဳက႑သို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား မၾကာခင္ ဝင္ေရာက္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး ယင္းက႑မ်ား၏ ပို႔ကုန္သည္လည္း တိုးတက္လာမည္ဟု ဦးသန္းေအာင္ေက်ာ္က ဆိုသည္။
''ဒီအစိုးရသစ္တက္ကတည္းက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မူဝါဒမွာအရင္းအျမစ္ကို ထုတ္ေရာင္းၿပီး ပိုက္ဆံရွာတဲ့အလုပ္သိပ္အားမေပးဘူး။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ဒါကို စနစ္တက်ထုတ္မယ္။ ဥပေဒနဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းနဲ႔ထုတ္မယ့္ ပုံစံေတြကို အခုဖိတ္ေခၚတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခြန္ကင္းလႊတ္ခြင့္၊ သက္သာခြင့္မေပးဘူး''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။လက္ရွိတြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ က်ဆင္းေနၿပီး ႏိုင္ငံတကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာရန္ ရခိုင္အေရးကို အျမန္ဆုံးေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္သည္ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျမႇင့္တင္ေရးစီမံကိန္း ေမွ်ာ္မွန္းလ်ာထားခ်က္သည္ စီမံကိန္းကာလ ႏွစ္ ၂ဝ အတြင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာဘီလ်ံ ၂၂ဝ ေက်ာ္ဝင္ ေရာက္လာရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ ပထမ ငါးႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံ၊ ဒုတိယငါးႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၈ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ၊ တတိယငါးႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၂ ဒသမ ၃ ဘီလ်ံႏွင့္ ေနာက္ဆုံးငါးႏွစ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကန္ေဒၚလာ ၁၇ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံ ခန္႔မွန္းထားသည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ ၂ဝ၁၇−၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ ဒသမ ၁ ဘီလ်ံရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ပထမ ငါးႏွစ္ကာလအတြင္း ႏွစ္စဥ္ဝင္ရန္ မွန္းသည့္ ၅ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံသည္ လက္ေတြ႕ ေျမျပင္ႏွင့္ ကြာဟမႈ မရွိေၾကာင္း ဦးသန္းေအာင္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ထဲတြင္ အစိုးရစီမံခ်က္မ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည့္စီမံကိန္းမ်ား၊ ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား စသည့္သုံးခုကို ဟန္ခ်က္ညီညီျဖင့္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုသို႔ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္း တစ္ဖက္တြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး လုပ္သာကိုင္သာရွိမႈကို လက္ရွိအဆင့္ ၁၇ဝ မွ ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာခ်ိန္တြင္ အဆင့္ ၅ဝ အတြင္းေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
စီမံကိန္းကို ပို႔ကုန္အသားေပးလုပ္ငန္း၊ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္အသားေပးလုပ္ငန္း၊ သယံဇာတ အေျချပဳလုပ္ငန္းႏွင့္ အသိပညာဦးစားေပး လုပ္ငန္းစသျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလမ္းေၾကာင္း ေလးသြယ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။
''ႏိုင္ငံအတြက္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္သိမႈ အရည္အေသြးရွိတဲ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ဘယ္လိုဖိတ္ေခၚမလဲ။ ဒီလူေတြ လာခ်င္ေအာင္ ဘယ္လိုဖိတ္ေခၚမလဲ။ ပါမစ္ရေအာင္ ဘယ္လိုလြယ္လြယ္ကူကူလုပ္ေပးမလဲ။ ရၿပီးရင္လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္လိုလုပ္ေပးမလဲ။ အဲဒါေတြအားလုံးကို ဒီအဆင့္မွာေဆြးေႏြးမယ္''ဟု ဦးသန္းေအာင္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပင္ဆင္ညႇိႏႈိင္းရမည္မ်ား၊ တိုင္းျပည္ပုံရိပ္ တင္ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပပြဲမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ သြားေရာက္ဖိတ္ေခၚမႈမ်ား၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား လိုအပ္မႈအတြက္ ျဖည့္ဆည္းရန္၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ ၄င္းတို႔၏ ကုန္စည္မူပိုင္ခြင့္ အကာအကြယ္ေပးေရးအဖြဲ႕၊ လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ ဘဏ္ကိစၥမ်ားေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းတိုင္ပင္ရန္အဖြဲ႕ စသျဖင့္ တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္သည္။
ပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ မိမိႏိုင္ငံ၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ လယ္ယာက႑ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသုံးခ်၍ ဝင္ေငြရွာေဖြေရး နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္လည္း ေဆာင္႐ြက္မည္ျဖစ္သည္။ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္လာေစခ်င္ပါက အဓိက အေရးႀကီးသည္မွာ ေရးဆြဲေသာ မူဝါဒအားလုံးသည္ ေျပာဆို၊ ဖိတ္ေခၚမႈျဖင့္ပင္ မရဘဲ လက္ေတြ႕က်က်လုပ္ေဆာင္ျပရန္ လိုအပ္သည္ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားက ေထာက္ျပၾကသည္။ ''လက္ေတြ႕က်ဖို႔က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတဲ့သူက ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဘာေၾကာင့္လာၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမွာလည္း အေျဖ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေပးႏိုင္ရမယ္။ အဲဒါမေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတဲ့သူက အေနာက္ပဲ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္၊ အေရွ႕ပဲ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ ဘယ္သူမွ လာမွာ မဟုတ္ဘူး''ဟု အင္န္အယ္လ္ဒီ စီးပြားေရးေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္ ဦးရဲမင္းဦးက ဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား လာေရာက္စုံစမ္းၾကရာတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ လိုအပ္သည့္ စာ႐ြက္စာတမ္းကိစၥ အဆင့္ဆင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းရျခင္းမ်ား၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ ျဖတ္ရျခင္း အေျခအေနမ်ားကို စုံစမ္းၾကသည္။ ယင္းေနာက္ အလုပ္သမားခႏွင့္ အလုပ္သမားကြၽမ္းက်င္မႈ၊ ပညာတတ္ေျမာက္မႈ၊ စက္႐ုံေဆာက္ရန္ေျမေနရာ ႏိုင္ငံ၏အေျခအေန၊ လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးစသည့္အခ်က္မ်ားကို ၾကည့္ၾကသည္။
''အဲဒါေတြအားလုံးကို ၾကည့္ၿပီးသြားရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ တပ္ေခါက္ၿပီး ျပန္သြားၾကတာမ်ားတယ္''ဟု ဦးရဲမင္းဦးက ဆိုသည္။အဓိကအခ်က္မွာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ အားနည္းေနၿပီး ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါကလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ညႇိႏႈိင္း၍ ေျဖေလ်ာ့မႈ ျပဳလုပ္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ပါက ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားစြာမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရသည့္အတြက္ ဌာနအားလုံးမွ လြယ္ကူေအာင္ လုပ္မေပးပါက ၾကန္႔ၾကာမႈရွိေနဦးမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းႏွင့္တြဲလ်က္ အဂတိလိုက္စားမႈပါ ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာသည္။
''လက္ေတြ႕မွာ အခက္အခဲေတြရွိၾကတယ္ ေျပာတယ္။ စာ႐ြက္စာတမ္းစုံရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ရက္ ၆ဝ အတြင္း ခ်ေပးမယ္ေျပာတယ္။ သို႔ေသာ္ စာ႐ြက္စာတမ္းစုရတာ ျပႆနာရွိတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ ေထာက္ခံခ်က္ေတြ၊ ေျမကိစၥ၊ ဒါေတြအကုန္ပါေတာ့ အဲဒီမွာ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္။ ကိုယ့္ဌာနေတြက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တာဝန္ယူၿပီး အဲဒါေတြ စုေဆာင္းေပးရင္ေတာ့ လုပ္တဲ့သူအတြက္ ပိုလြယ္တာေပါ့''ဟု ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ဆိုသည္။
တစ္ဖက္ကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျမႇင့္တင္ေရးစီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ MIC ႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန တစ္ခုတည္း လုပ္ေဆာင္သြား၍မရပဲ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား ပါဝင္ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္လိုအပ္သည္ဟု ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားက ေျပာဆိုသည္။
''ဒါကိုနားလည္ရမယ္။ MIC ကို ပူးေပါင္းရမယ္။ MIC လိုခ်င္တဲ့ ကိစၥမွန္သမွ်ကို ပံ့ပိုးေပးရမယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ သြားခ်င္တဲ့လမ္းေၾကာင္းကို အားလုံးက လိုက္ေပးရမယ္။ အခုက ဝန္ႀကီးေတြ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ သူလည္း ဝန္ႀကီး၊ ကိုယ္လည္း ဝန္ႀကီးပဲဆိုၿပီး လုပ္ေနတာ။ ရာထူးအတူတူပဲ။ သူလုပ္တာကို ဘာလို႔ ငါတို႔ဘက္က လိုက္ေျဖေလ်ာ့ေပးရမွာလဲ။ ကူညီရမွာလဲဆိုတာမ်ိဳး တခ်ိဳ႕ေတြက ေတြးတာေပါ့။ အားလုံးကို ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး'' ဟု ဦးရဲမင္းဦးက ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္သည္ အုပ္စုဖြဲ႕ ေငြေၾကးကစားေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အုပ္စုဖြဲ႕ ေစ်းကြက္ ကစားေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအစား အေသးစားအလတ္စားႏွင့္ ျပည္တြင္းစက္မႈထုတ္ကုန္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျမႇင့္တင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ တစ္သားတည္း လိုက္ပါႏိုင္ရန္လိုေၾကာင္း၊ တာဝန္ရွိေသာ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးႏွင့္ တာဝန္ရွိလုပ္ငန္းရွင္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားက ယခင္ကအမူအက်င့္မ်ားကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ ေခတ္စနစ္သစ္ မူေဘာင္တိုးတက္တက္ေရးအတြက္ အာဆီယံ ၁ဝ ႏိုင္ငံတြင္ ေနာက္က်က်န္ေနသည့္ အေနအထားမွ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္တက္ႏိုင္ဖို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္ဦးေအးလြင္က ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေစ်းကြက္ႀကီးမားသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ၾကားတြင္ တည္ရွိေနျခင္းကလည္း အားသာခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေျမ၊ ေရရွိၿပီး အလုပ္သမား အင္အားမ်ားစြာ ရွိသည္။ မိမိႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္မေပးႏိုင္၍သာ မေလးရွား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ အလုပ္ထြက္လုပ္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္၍ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴ ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္ျခင္းႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ထုပ္ပိုး၍ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံႀကီးႏွစ္ခုသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ရွိေနသည္။ ထိုက႑မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ေခၚယူႏိုင္မည္ဟု ဦးရဲမင္းဦးက ဆိုသည္။
''ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တကယ္လာေစခ်င္ရင္ တံခါးကို က်ယ္က်ယ္ဖြင့္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ဟစိ ဟစိ လုပ္ေနရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူက ဝင္ရမလိုလို၊ မဝင္ရမလိုလို ျဖစ္ေနမွာပဲ''ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
Credit : Myanmar Time