Local Industry

Thursday, 30 November 2017 04:52

အျငင္းပြားေရျပင္ေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္မည့္ ဒလတံတား

ဒလတံတားစီမံကိန္းကို ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူတို႔က ေဝဖန္ေနေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကမူ ယင္းတံတားကို အဆိုျပဳခဲ့သည့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားကတည္းက ကန္႔ကြက္သင့္ေၾကာင္း ဆိုသည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ေနသူမ်ားသည္ တံတားေဆာက္လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ရန္ လအနည္းငယ္အလိုတြင္ ရန္ကုန္-ဒလတံတား တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ဖ်က္သိမ္းေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ တံတားတည္ေဆာက္ရန္အဆိုကို ပထမဆံုးတင္သြင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ငါးႏွစ္အၾကာတြင္ ျဖစ္သည္။ အာဏာရ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တို႔က ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ စီမံကိန္း ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ၾကံစည္ေနၾကသည္ဟု စြပ္စြဲေျပာၾကားၾကၿပီး ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ကုမၸဏီမ်ားကမူ သူတို႔ႏွင့္ မည္သည့္အခ်ိန္ကမွ် မွန္မွန္ကန္ကန္ ညႇိႏႈိင္းတုိင္ပင္မႈ မရွိခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။ စီမံကိန္းပါ တံတားအျမင့္ လက္ရွိသတ္မွတ္ခ်က္မွာ ၄၉ မီတာျဖစ္သည့္အတြက္ ေနာင္အနာဂတ္ ၿမဳိ႕လယ္ဆိပ္ကမ္းမ်ား ခ်ဲ႕ထြင္ေရးစီမံကိန္းကို အေႏွာက္အယွက္ ျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း Myanmar Industrial Port (MIP) ၏ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးသိန္းေဌးက ေျပာသည္။ “စီမံကိန္းကို ဖ်က္ပစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆိိုျပဳေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွ႕ဆက္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ တျခားနည္းလမ္းရွာဖို႔ ေျပာေနတာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။ ယခုစီမံကိန္းအစား အစိုးရက ေျမေအာက္လုိဏ္ေခါင္းကို အသံုးျပဳၿပီး ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈနိမ္႔က်ေသာ ဒလၿမဳိ႕နယ္ကို ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးသင့္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေဆာင္႐ြက္ပါက ေဆာက္လုပ္စရိတ္ သက္သာၿပီး တာရွည္ခံႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသိန္းေဌးက အၾကံျပဳသည္။ ေအးရွားေဝါလ္ဆိပ္ကမ္း Asia World Port Terminal ၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ တပ္မေတာ္ပိုင္ အလံု အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း(၁) Ahlone International Port Terminal 1 တို႔အပါအဝင္ အဓိက ၿမဳိ႕လယ္ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ားကလည္း တံတားတည္ေဆာက္ေရးကို ဆန္႔က်င္ၾကေၾကာင္း သတင္းရင္းျမစ္မ်ားက ဆိုသည္။ ရန္ကုန္ျမစ္တြင္း စက္မႈဆိပ္ကမ္း၌ ဆိုက္ကပ္ရပ္နားထားသည့္ သေဘၤာမ်ား။ ဓာတ္ပုံ - စတိဗ္ တစ္ခ္နာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကမူ ယခုစီမံကိန္းကို ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး ဒလတံတားဟု တရားဝင္ လူသိမ်ားခဲ့ၿပီး ယခုတံတားကို ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ကုမၸဏီမ်ားက ကန္႔ကြက္မည္ဆိုပါက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းကပင္ ပြင့္လင္းစြာ ေျပာၾကားသင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားသည္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္က အစိုးရအဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ေသာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေနသျဖင့္ ယင္းအစိုးရလက္ထက္က စီမံကိန္းကို မဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ဒလၿမဳိ႕နယ္၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိန္ျမေအးက ေျပာသည္။ “အခုေတာ့ အင္န္အယ္လ္ဒီက အာဏာရေနၿပီး အခြင့္အေရးေတြ ထပ္လိုခ်င္လို႔ သူတို႔က တမင္သက္္သက္ ကန္႔ကြက္ေနၾကတာပါ” ဟု ၎ကေျပာသည္။ “ဒီစီမံကိန္းသာ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာဘူးဆိုရင္ ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္း တစ္ခုလံုးရဲ႕ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္ခုလံုး ပ်က္သုဥ္းသြားပါလိမ့္မယ္” ေတာင္ကိုရီးယား ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္မည့္စီမံကိန္းကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလက ယခင္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ယင္းႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္စဥ္က ပထမအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ အတိုးႏႈန္းသက္သာေသာ ေခ်းေငြ Soft Loan အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၈ သန္းအတြက္ အစိုးရ၏ ပန္ၾကားခ်က္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၅ ခု ေမလတြင္ အတည္ျပဳေပးခဲ့ၿပီး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ႏိုဝင္ဘာလ၌ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။ လုပ္ငန္းစတင္သည့္ အခမ္းအနားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ က်င္းပခဲ့သည္။ ၁,၈၇၂ မီတာရွည္ တံတားအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ သန္းရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားရာ က်န္အသံုးစရိတ္ကို အစိုးရက က်ခံမည္ျဖစ္သည္။ ေမလတြင္ က်င္းပသည့္ အစည္းအေဝး၌ ရန္ကုန္အစိုးရ၊ ရန္ကုန္တိုင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ လုပ္ငန္းဌာနမ်ားႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယား ကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားသည္ အျမင့္ ၄၉ မီတာ သတ္မွတ္ခ်က္အပါအဝင္ ဗိသုကာဒီဇိုင္းကို သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကို ယခုႏွစ္တြင္စတင္ၿပီး ၂၀၂၁ ခုႏွစ္၌ အၿပီးသတ္ႏိုင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း MIP ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလည္း ေမလအစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ဒီဇိုင္းကို သေဘာတူခဲ့ၾကေၾကာင္း ဦးစိန္ျမေအးက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားကမူ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ ေခ်းေငြကို စက္တင္ဘာ ၁၂ ရက္တြင္ အစိုးရထံ လႊဲေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္မွ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားက အဘယ့္ေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ေျပာဆိုရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါသနည္းဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေဇယ် (အင္န္အယ္လ္ဒီအမတ္၊ ဒဂံု -၂ မဲဆႏၵနယ္) က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ တံတားေနရာတြင္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းျဖင့္ အစားထိုးမည္ဆိုပါက အကုန္အက် သက္သာမည္ဆိုေသာအခ်က္ကို ၎ကျငင္းပယ္ခဲ့ၿပီး ဒီဇိုင္းသစ္ဆြဲရန္ အခ်ိန္ယူရမည္ျဖစ္သျဖင့့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။ “ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းက တံတားထက္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာလိမ့္မယ္လို႔ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ေျပာတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တယ္။ ဒီကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကပဲ ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။ အစိုးရက ဒလေဒသခံမ်ား၏ အျမင္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။ ကန္႔ကြက္ေျပာဆိုမႈမ်ားေၾကာင့္ စီမံကိန္းေႏွာင့္ေႏွးျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းမ်ား ျဖစ္လာမည္ကို ျပည္သူမ်ားက စိုးရိမ္ပူပန္လ်က္ရွိေၾကာင္း ဒလေဒသခံ ကိုမ်ဳိးစန္းက ေျပာသည္။ ဒလေဒသခံမ်ား ၿမဳိ႕ထဲသို႔ အလြယ္တကူ သြားႏိုင္ၿပီး၊ အထူးသျဖင့္ ကူးတို႔မ်ား မရွိေတာ့ေသာ ညဘက္တြင္ တံတားက ပိုမိုလြယ္ကူစြာ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ “ဒီတံတားေဆာက္ျဖစ္ဖို႔ လူတုိင္းက ဆုေတာင္းေနၾကတယ္” ဟု ကိုမ်ဳိးစန္းက ေျပာသည္။ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္သူမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ဆန္႔က်င္မႈမ်ားႏွင့္လည္း ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ရွိသည္။ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ အစိုးရက စီမံကိန္းကို မရပ္တန္႔ႏိုင္ေၾကာင္း အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီဝင္ျဖစ္သူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္ေစာေဝ (ရခိုင္အမ်ဳိးသားပါတီ၊ ရေသ့ေတာင္ၿမဳိ႕နယ္) က ေျပာသည္။ “အစိုးရက ေျမျပင္အေျခအေနကိုလည္း စစ္ေဆးဖို႔ လိုဦးမွာေပါ့ ” ဟု ၎ကေျပာသည္။ ညေနခင္း ဆည္းဆာအလွေနာက္ခံလ်က္ ဒလ-ရန္ကုန္ကူးတို႔ သေဘၤာ တစ္စင္းကို ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပုံ - စတိဗ္ တစ္ခ္နာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ေဝဖန္ခ်က္ကို Frontier က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း စီမံကိန္းအတြက္ တာဝန္ရွိပုဂၢဳိလ္ ခရီးသြားေနေၾကာင္းသာ သိခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ရန္ ေခ်းေငြအေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၄၀ ထုတ္ေခ်းမည္ဟု ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလက ေၾကညာခဲ့ေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဘ႑ာေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း International Finance Corporation-IFC တြင္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားက မဟာမိတ္အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကို ရရွိခဲ့သည္။ ထိုေကာ္ပိုေရးရွင္း၏ ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ မန္ေနဂ်ာ မစၥတာ ဗီကရန္ကူးမားက ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕သည့္အခါ အခက္အခဲမ်ား ေရွာင္ရွားႏိုင္ေရးအတြက္ တံတားအျမင့္ မည္မွ်ထားမည္ဟူေသာအခ်က္ အပါအဝင္ စီီမံကိန္းကို “လြတ္လပ္စြာ” အကဲျဖတ္ေရးက “အေရးပါ” သည္ဟု သူယံုၾကည္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ “ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ပိုမိုႀကီးမားတဲ့သေဘၤာေတြ လြန္းတင္ႏိုင္ဖို႔္ ေရေၾကာင္းမွာ ေသာင္တူးေဖာ္ေရး စီမံကိန္းကို (ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္အဖြဲ႔) က စီမံေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္။ ဒီသေဘၤာေတြက အနည္းဆံုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အျမင့္ လိုအပ္ခ်က္ထက္ ပိုၿပီးျမင့္ပါတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။ “ဒီအေျခအေနက ရန္ကုန္အဝင္အထြက္ သယ္ယူစရိတ္ကို ထူးထူးျခားျခား ေလ်ာ့က်ေစမွာျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးကို အေထာက္အကူေပးတဲ့ ဒီအက်ဳိးစီးပြားေတြနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့တံတားကို ေဆာက္လုပ္လို႔ရလာမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္ေတြကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္သင့္ပါတယ္” ဟု မစၥတာ ဗီကရန္ကူးမားက ေျပာသည္။ ျပည္တြင္းကုမၸဏီ ျမန္မာ့အဏၰဝါစြမ္းအားရွင္ဂ႐ု(ပ္)က ပိုင္ဆိုင္ေသာ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းကို အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ထုတ္ေခ်းရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ကမၻာ့ဘဏ္အုပ္စု၏ အဖြဲ႔ဝင္ IFC က ေစာေစာပိုင္းက ေျပာသည္။ တံတားအျမင့္ကို အဆိုျပဳထားသည့္အတိုင္း ဆက္လက္ထားရွိမည္ဆိုပါက ဘ႑ာေရးေထာက္ပံ့မႈ အစီအစဥ္ ထိခုိက္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ “ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတစ္ဦးျဖစ္ေနလို႔ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းကို ထိခိုက္ေစမယ့္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမွန္သမွ်က ဆိပ္ကမ္းမွာ ေဆာင္႐ြက္မယ့္ IFC ရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေပၚမွာ ဂယက္႐ုိက္ခတ္မႈ ႐ွိႏိုင္ပါတယ္” ဟု မစၥတာ ဗီကရန္ကူးမားက ေျပာသည္။ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ သဘာပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈ အကဲျဖတ္ခ်က္မ်ားအပါအဝင္ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္ အျပည့္အစံုကို ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္သူတို႔အား အစိုးရက မေပးေၾကာင္း ျမန္မာစက္မႈဆိပ္ကမ္း၏ အၾကံေပး ေဒၚခ်ယ္ရီ ထရီဗယ္ဒီက ေျပာသည္။ အစိုးရသည္ ကမၻာ့ဘဏ္ကဲ့သို႔ေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေအဂ်င္စီမ်ားထံမွ အၾကံဉာဏ္မ်ားကိုလည္း ပိုမိုရယူသင့္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။ “ေကာင္းမြန္တဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ တစ္ခုခုရွိမယ္ဆိုရင္ စီမံကိန္းကို ဆန္႔က်င္တဲ့သူရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စကတည္းက ဘယ္သူကမွ သေဘာမတူခဲ့ပါဘူး။ အစိုးရက ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္ ဇြတ္အတင္း လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြက ဆက္မလုပ္ဖို႔ ေျပာေနၾကတာပါ” ဟု ေဒၚခ်ယ္ရီ ထရီဗယ္ဒီက ေျပာသည္။ source:frontier ဆုျမတ္မြန္ေရးသားသည္။

Wednesday, 29 November 2017 11:25

ေမာေတာင္-ဆင္းခြန္နယ္စပ္ဂိတ္မွ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားသာ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ရၿပီး ယာယီနယ္စပ္ ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ကို အဓိကထားအသံုးျပဳလ်က္ရွိ

ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္ဂိတ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ေမာေတာင္-ဆင္းခြန္နယ္စပ္ဂိတ္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားသာ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ရွိေနေသးၿပီး ယာယီနယ္စပ္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ကိုသာ အဓိက အသံုးျပဳသြားလာလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ေမာေတာင္-ဆင္းခြန္ဂိတ္မွာ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ နယ္စပ္ဂိတ္သံုးခုအနက္ တစ္ခုတည္းသာရွိေတာ့ေသာ အထူးယာယီနယ္စပ္ဂိတ္တစ္ခုျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ထား၀ယ္ခ႐ုိင္အတြင္းရွိ ထီးခီး-ကန္ခ်နာဘူရီနယ္စပ္ဂိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေကာ့ေသာင္း-ရေနွာင္းနယ္စပ္ဂိတ္မ်ားအၿမဲတမ္းဂိတ္အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ထားႏိုင္ေသာ္လည္း ၿမိတ္ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေမာေတာင္-ဆင္းခြန္းနယ္စပ္ဂိတ္မွာ အထူးယာယီနယ္စပ္ဂိတ္အျဖစ္သာ တည္ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အၿမဲတမ္းဂိတ္မဖြင့္ႏိုင္ေသးသည့္အတြက္ နယ္စပ္ဂိတ္မွ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရွိသလို လူ၀င္လူထြက္မ်ားကိုလည္း ကန္႔သတ္မႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ေမာေတာင္ၿမိဳ႕ကေန တစ္ဖက္ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဆင္းခြန္ဂိတ္ကို နယ္စပ္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ BP ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြသြားလာတာ ၃၈၂၀ ရွိပါတယ္။ ေမာေတာင္-ဆင္းခြန္နယ္စပ္ဂိတ္က အၿမဲတမ္းဂိတ္မဟုတ္ဘဲ အထူးယာယီနယ္စပ္ဂိတ္အဆင့္မွာ ရွိေနေသးတဲ့အတြက္ ျမန္မာနဲ႔ထိုင္းႏိုင္ငံသားႏွစ္မ်ဳိးပဲ သြားလာျဖတ္သန္းခြင့္ရွိတယ္ဟု ေမာေတာင္ၿမိဳ႕တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရပါတယ္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ ပရာေက်ာ့ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ငါးျပတိုက္၊ ကမ္းေျခႏွင့္ ေမ်ာက္ေတာင္မ်ားသို႔သာ အဓိက သြားေရာက္လည္ပတ္ေနရသလို ကုန္သြယ္မႈမ်ားမွာလည္း ကန္႔သတ္ထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယာယီနယ္စပ္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ TBP ဆိုရင္ ၅၂၅၂၀ ဦးရွိပါတယ္။ တစ္ဖက္ထိုင္းႏိုင္ငံကေန ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ကို လာေရာက္လည္္ပတ္တဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြက BP နဲ႔ဆိုရင္ ၉၀၉ ဦး၊ TBP နဲ႔ဆုိရင္ ၅၃၅၂ ဦး ရွိပါတယ္။ ယခင္ႏွစ္နဲ႔တြက္ၾကည့္ရင္ လည္ပတ္သြားလာမႈတိုးတက္လာတယ္လုိ႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈက အရင္ကထက္ေကာင္းမြန္လုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ Source: Daily Eleven

Wednesday, 29 November 2017 11:23

ႏုိ၀င္ဘာမုိးေၾကာင့္ ဆန္ေခ်ာစပါး ပ်က္စီးမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕

ႏုိ၀င္ဘာအတြင္း ရြာ သြန္းသည့္မိုးေၾကာင့္ ေပၚဆန္း ကဲ့သုိ႔ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ စုိက္ပ်ိဳး ရသည့္ ဆန္ေခ်ာအမ်ိဳးအစား ထြက္ရွိေသာစပါးမ်ားသည္ ပ်က္ စီးဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ႀကံဳ႕ေတြ႕ေနရ ေၾကာင္း ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး မွ လယ္သမားမ်ားက ေျပာသည္။ အဆုိပါေပၚဆန္းအမ်ိဳးအ စား (သက္ႀကီးစပါး)သည္ ပုံမွန္ ရာသီဥတုတြင္ စုိက္ပ်ိဳးပါက တစ္ ဧကလွ်င္ စပါး ၄၅ တင္းမွ ၅၀ တင္းအၾကား ထြက္ေသာ္လည္း ႏုိ၀င္ဘာတြင္ မုိးရြာသြန္းမႈမ်ား ေၾကာင့္ အပင္မ်ားလဲၿပီး ပ်က္စီးျခင္း၊ ရိတ္သိမ္းထားသည့္ ေကာက္လႈိင္းတခ်ိဳ႕ပ်က္စီးျခင္း တို႔ျဖစ္ေပၚခဲ့သျဖင့္ စပါး ၂၅ တင္းမွ တင္း ၃၀ ၀န္းက်င္ၾကား သာရရွိသည္ဟု ဘုိကေလးၿမိဳ႕ နယ္မွ လယ္သမားဦးေအာင္သိန္း ႏုိင္က ေျပာသည္။ ‘‘လယ္သမားေတြအတြက္ ႏုိ၀င္ဘာမုိးက ထုိးႏွက္ခ်က္တစ္ ခုပဲ’’ ဟု ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္မွ လယ္သ မားဦးသိန္းေအာင္က ေျပာသည္။ စုိက္ပ်ိဳးရက္တိုသည့္ ဆန္ ၾကမ္းအမ်ိဳးအစားထြက္ရွိေသာ (ရက္တိုစပါး) အမ်ားစုသည္ လက္ရွိတြင္ ရိတ္သိမ္းၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ႏုိ၀င္ဘာ မုိးလြတ္သြား ေသာ္လည္း က်န္ရွိေနသည့္စပါး အခ်ိဳ႕ ထိခုိက္မႈမ်ားရွိႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။ လက္ရွိက်န္ရွိေနသည့္ ဆန္ ၾကမ္းအမ်ိဳးအစား စပါးမ်ားကုိ ေရနက္ကြင္းတြင္ စုိက္ပ်ိဳးသည္ ဟု ဧရာ၀တီတိုုင္းမွ လယ္သမား အခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။ ႏုိ၀င္ဘာအတြင္း မုိးရြာရက္ ဆက္ေနျခင္းေၾကာင့္ စပါးရိတ္ သိမ္းေနခ်ိန္တြင္ ေရစုိပ်က္စီးမႈ မ်ားလည္း ရွိသည္ဟု ေဒးဒရဲၿမိဳ႕ နယ္မွ လယ္သမားဦးေအာင္ဆုိင္ က ေျပာသည္။ စပါးေရစုိပ်က္စီး မႈေၾကာင့္ ဆန္စက္မ်ားသုိ႔ ေရာင္း ခ်ရာတြင္လည္း ေဒသေပါက္ေစ်း မရေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ဧရာ၀တီတိုင္းတြင္ ေပၚ ဆန္းအမ်ိဳးအစားေစ်းႏႈန္းသည္ ႏုိ၀င္ဘာလဆန္းတြင္ တင္းတစ္ရာလွ်င္ က်ပ္ရွစ္သိန္းေလးေသာင္း ရွိေနရာကႏုိ၀င္ဘာ ၂၃ ရက္တြင္ က်ပ္ခုနစ္သိန္းခန္႔သုိ႔ ေစ်း က်ဆင္းလာသည္။ ဆန္ၾကမ္းအမ်ိဳးအစား စပါးေစ်းႏႈန္းက က်ပ္ငါးသိန္းခြဲ၀န္းက်င္ေစ်းရွိသည္။ စပါးတြင္ အစုိဓာတ္ပါ၀င္မႈမ်ားပါက အဆုိပါေပါက္ေစ်းေအာက္ေစ်းေလွ်ာ့ၿပီး ေရာင္းခ်ေနရသည္ဟု ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္မွ လယ္သမား ဦးသိန္းေအာင္က ဆုိသည္။ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္မ်ားမွ ေလဖိအားနည္း ရပ္၀န္းမ်ား ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံေဒသအႏွံ႔အ ျပားတြင္ ႏုိ၀င္ဘာလကုန္အထိ အခ်ိန္အခါမဟုတ္မုိးရြာသြန္းႏုိင္ သျဖင့္ ရိတ္သိမ္းဆဲသီးႏွံမ်ားအ မုိးအကာေအာက္ ပု႔ိေဆာင္ထား ရန္ မုိးေလ၀သပညာရွင္ေဒါက္ တာထြန္းလြင္က သတိေပးထား သည္။ Source: 7 days new

Wednesday, 22 November 2017 07:16

တ႐ုတ္၊ ျမန္မာပူးေပါင္း၍ တနသၤာရီတုိင္းတြင္ စက္မႈဇုန္မ်ား တည္ေထာင္ရန္ စီစဥ္

တ႐ုတ္စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ားက ျပည္တြင္းကုမၸဏီ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ တနသၤာရီ တုိင္းတြင္ စက္မႈဇုန္တစ္ခုတည္ ေထာင္ရန္ တုိင္းအစိုးရႏွင့္ ညႇိႏိႈင္း ေနေၾကာင္း တနသၤာရီတုိင္း ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ား ၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာန တုိင္းဦးစီးမွဴး ေဒါက္တာထြန္းထြန္းက ေျပာ သည္။ တနသၤာရီတုိင္း ေမတၱာၿမိဳ႕ နယ္အတြင္းရွိ ေျမ ၆,၆၇၆ ဧက တြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ China PowerInvestment ကုမၸဏီႏွင့္ ျပည္ တြင္းကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ ပူးေပါင္းၿပီး စက္မႈဇုန္တစ္ခုထူေထာင္ရန္ တုိင္းအစိုးရႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေနသည္။ ‘‘ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေျမ ေနရာလ်ာထားတယ္။ ၿပီးရင္ နား လည္မႈစာခြၽန္လႊာထိုးၿပီး အဆုိျပဳ လႊာတင္ရမွာေပါ့’’ဟု ေဒါက္တာ ထြန္းထြန္းက ေျပာသည္။ ဧရာဝတီတုိင္း မအူပင္ၿမိဳ႕ နယ္တြင္လည္း တ႐ုတ္ကုမၸဏီတစ္ခုက ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ စက္မႈဇုန္တစ္ခု တည္ေထာင္ရန္ စီစဥ္ ေနသည္။ မအူပင္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမဧက ၂၅၀ တြင္ ကနဦးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကန္ေဒၚလာ ၂၈ သန္းျဖင့္ စက္မႈ ဇုန္ တည္ေဆာက္အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးဦးေအာင္ ႏုိင္ဦးက ေျပာသည္။ ‘‘ကနဦး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက ပမာဏသိပ္မမ်ားေပမယ့္ ေနာက္ ပိုင္း အဆင့္အလိုက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈေတြ ဆက္တိုးလာမယ္’’ ဟု ဦးေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာသည္။ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္းရွိ စက္မႈဇုန္ ၂၉ ခုတြင္ ေျမေဈးႀကီးမားျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ မ်ား အခက္အခဲရွိသျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ စက္မႈဇုန္မ်ားတည္ေထာင္ ရန္ အစိုးရကစီစဥ္ေနသည္။ စက္မႈဇုန္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အဓိကလုိအပ္ခ်က္သည္ လွ်ပ္စစ္မီးျဖစ္ၿပီး အ ေျခခံအေဆာက္အအံုျဖစ္ေသာ လမ္းမ်ား၊ ေရေျမာင္း စသည့္စနစ္ ေကာင္းမ်ားလည္း လိုအပ္ ေၾကာင္း လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္မွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။ Source: 7 days new

Wednesday, 22 November 2017 07:10

ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အားေကာင္းေစေရး ႏွစ္ႏိုင္ငံ စီးပြားေရးစႀကႍ တည္ေဆာက္ရန္ တ႐ုတ္အဆိုျပဳ

ႏွစ္ႏုိင္ငံဆုိင္ရာ လက္ေတြ႕ဆန္ေသာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈကို ေနာက္ထပ္တိုး ျမႇင့္ေစေရး ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ စီးပြားေရးစႀကႍတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အဆုိျပဳခဲ့ေၾကာင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဝမ္ယီက တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။ ေစာေစာပိုင္းက ႏုိင္ငံေတာ္ ၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြး ေႏြးခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပဳလုပ္ေသာ ပူးတြဲသတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ မစၥတာဝမ္က တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတုိ႔သည္ စီးပြားေရး၌ တစ္ ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံ အမွီသဟဲျပဳ မႈ ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအတြက္ ႀကီးမားေသာ အလားအလာရွိ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာၾကား က်ယ္ျပန္႔ေသာ မဟာဗ်ဴဟာ ေျမာက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ေနာက္ထပ္အားေကာင္းေစေရး ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား ႀကီးမားေသာ ပူး ေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ပံုစံတစ္ခုထူ ေထာင္ရန္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ စီးပြားေရးစႀကႍတည္ေဆာက္ရန္ အဆို ျပဳခဲ့ေၾကာင္း မစၥတာဝမ္က ေျပာ သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္ေရး အစီအစဥ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံ၏ အမွန္တကယ္လိုအပ္ခ်က္မ်ား ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားမႈမ်ား ပါဝင္ သည့္ ယင္းစီးပြားေရး စႀကႍကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္မွ ေျမာက္ဘက္တြင္ စတင္မည္ျဖစ္ ကာ ေတာင္ဘက္သို႔ ဆင္းကာ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွေန၍ အေရွ႕ဘက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ တိုးခ်ဲ႕ၿပီး အေနာက္ ဘက္ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရး ဇုန္အထိ အဓိကအေထာက္အခံ သံုးခုပါ ဧရာမ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မႈတစ္ရပ္ ထူေထာင္မည္ဟု မစၥတာဝမ္က ရွင္းျပသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ပံုစံအား လမ္း ေၾကာင္းမ်ားတစ္ေလွ်ာက္ ႀကီး မားေသာ စီမံကိန္းမ်ားအပါအဝင္ ဆက္သြယ္မႈအားေကာင္းေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္း ဟန္ခ်က္ညီညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေရး ရည္ရြယ္ေၾကာင္း မစၥတာဝမ္ က ေျပာသည္။ ယင္းအဆုိျပဳခ်က္သည္ ပိုးလမ္းမအစီအစဥ္အရ တ႐ုတ္- ျမန္မာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ထပ္မံတုိးတက္ေစရန္ အဆုိျပဳ ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း မစၥတာဝမ္က ေျပာသည္။ ယင္းအစီအစဥ္တြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ အေရးအႀကီးဆံုး လိုအပ္ ေနမႈမ်ား ထည့္သြင္း စဥ္းစားမည္ျဖစ္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အလိုအပ္ဆံုးေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို စလုပ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ႏွစ္ဖက္အက်ိဳးအျမတ္ရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ၎က ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။ ယင္းသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တြင္ မစၥတာဝမ္က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကိုလည္း ေထာက္ခံေၾကာင္း ေျပာၾကားၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေရး ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔သည္ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ အိမ္နီးခ်င္း မ်ားျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ အစိုးရသည္ ပင္လံုစိတ္ထားမ်ိဳးကို လိုက္နာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ၿမဲေစမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း မစၥတာဝမ္ကေျပာသည္။ Source: 7 days new

Tuesday, 21 November 2017 09:34

ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းေဖာ္ေဆာင္ရန္တ႐ုတ္ကုမၸဏီက ျမန္မာသုိ႔ ရွယ္ယာ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးမည္ဟုဆို

ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြား ေရးဇုန္ စီမံကိန္းအေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ ျမန္မာသုိ႔ ရွယ္ယာ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးမည္ဟု တ႐ုတ္ ကုမၸဏီက ေျပာၾကားထားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ ဦးက ႏုိဝင္ဘာ ၁၅ ရက္တြင္ ေျပာ ၾကားသည္။ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ တြင္ အဆုိပါစီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ ဘက္က ရွယ္ယာပိုင္ဆုိင္မႈ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ျမန္မာဘက္က ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ သေဘာတူထားၿပီး လက္ ရွိအစိုးရက သေဘာမတူ၍ ျပန္ လည္ညႇိႏိႈင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ‘‘သူတုိ႔ဘက္က တင္ထား တာပါ။ ကိုယ္ေတြဘက္ကလည္း ဝန္ႀကီးဌာနေတြ၊ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီး ျပင္ထားတာရွိတယ္။ လက္မွတ္ထိုးႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ ထားတဲ့ အေနအထားပါ။ တစ္ ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ညႇိႏိႈင္းေနပါ တယ္’’ဟု အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား ၏ တာဝန္ခံဝန္ႀကီးဌာနအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ ႀကီးဌာနမွ အထက္ပါတာဝန္ရွိသူ က ဆက္ေျပာသည္။ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရး ဇုန္သည္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ ျဖဴၿမိဳ႕တြင္ တည္ရွိၿပီး တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ CITIC ကုမၸဏီအုပ္စုက အ ေကာင္အထည္ေဖာ္ခြင့္ရထား သည္။ အဆုိပါစီမံကိန္းကို ယခင္ အစိုးရသက္တမ္းကုန္ဆံုးခါနီး တြင္ အလ်င္အျမန္အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး စီမံကိန္းအတြက္ တ႐ုတ္ထံမွ အစိုးရက ေခ်းယူရမည့္ေငြသည္ အတိုးႏႈန္းမ်ားသျဖင့္ ေဒသခံမ်ား က စိုးရိမ္ေနေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ သည္။ တင္ဒါေအာင္ထားသည့္ CITIC ကုမၸဏီအုပ္စုသည္ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ အတြင္း စက္မႈဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းစီမံကိန္းႏွစ္ခုကို ကန္ေဒၚ လာ ကိုးဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၿပီး ေျမဧက ၄,၂၀၀ ေက်ာ္ အသံုးျပဳ မည္ဟု ဆုိသည္။ ျမန္မာ့အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဆုိင္ရာ ဗဟိုအဖြဲ႕ဥကၠ႒ တာဝန္ ယူထားသည့္ ဒုတိယ သမၼတ (၂) ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူသည္ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာကို ႏုိဝင္ဘာ ၄ ရက္တြင္ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ၾကည့္႐ႈ ျခင္းသည္ ရွယ္ယာပိုင္ဆုိင္မႈမ်ား ေဆြးေႏြးစဥ္ ေျမျပင္အေနအထား ကို လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေၾကာင္း ရခုိင္ျပည္နယ္ ဘ႑ာေရး၊ အခြန္၊ စီမံကိန္းႏွင့္စီးပြားေရးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ေအးသိန္းက ေျပာသည္။ Source: 7 days new

Monday, 20 November 2017 04:27

ေတာင္ကိုရီးယားက ျမန္မာေစ်းကြက္သုိ႔ သစ္သီး ၃၇ တန္ တင္ပုိ႔မည္

ေတာင္ကိုရီးယားက ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ အတြင္း ထိေရာက္ေသာျဖန္႔ျဖဴး ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား ထူေထာင္ ရန္ႏွင့္ ၎တို႔၏အလားအလာကုိ အကဲျဖတ္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ သစ္ သီး ၃၇ တန္ခန္႔ သေဘၤာျဖင့္ တင္ပုိ႔မည္ဟု ေတာင္ကိုရီးယားစုိက္ပ်ဳိးေရး၀န္ႀကီးဌာနက ႏုိ၀င္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ေျပာသည္။ ေတာင္ကိုရီးယား အစားအ စာလက္ကားႏွင့္ ျပည္ပတင္ပို႔ေရး ေဂ်ေယာင္ဘက္ေကာ္ပိုေရးရွင္း က ပန္းသီး ခုနစ္တန္ႏွင့္ သစ္ေတာ္ သီး ရွစ္တန္ကို ႏုိ၀င္ဘာ ၁၆ ရက္ တြင္ သေဘၤာျဖင့္ တင္ပို႔မည္ျဖစ္ သည္။ ထုိ႔ျပင္ ယင္းေကာ္ပုိေရး ရွင္းက ပ်ားလိေမၼာ္ႏွင့္ တည္သီး ၁၇ တန္ကို ႏုိ၀င္ဘာ ၂၂ ရက္ တြင္ သေဘၤာျဖင့္ တင္ပို႔ကာ စေတာ္ဘယ္ရီသီး ငါးတန္ကို ဒီဇင္ဘာလဆန္း၌ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ တင္ပုိ႔မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ေစ်းကြက္အတြင္း ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလမ္းေၾကာင္း ရွာေဖြရန္ ယင္းေစ်းကြက္တြင္ သစ္သီးေရာင္းခ်မည့္ ေတာင္ကို ရီးယားကုမၸဏီမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းမႈ ကို ကူညီပံ့ပိုးမည္ဟု ေတာင္ကိုရီး ယား စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အစားအစာႏွင့္ ေက်းလက္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာသည္။ ျပည္ပက တင္သြင္းေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအေပၚ ျမန္မာအ စုိးရက တင္းက်ပ္ေသာ ထိန္းသိမ္းေရးအစီအစဥ္မ်ား မေဆာင္ရြက္မီ ယင္းေစ်းကြက္သို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမည့္ ေတာင္ကိုရီးယား ကုမၸဏီမ်ားကုိ အစိုးရက ကူညီေပးမည္ဟု ယင္း၀န္ႀကီးဌာန အရာရွိ ေဂ်ာင္ဆူယြန္က ေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကိုရီးယား တီဗီအစီအစဥ္မ်ားအား လူငယ္ ထုက အႀကိဳက္မ်ားမႈ သိသိသာသာ ပိုလာျခင္းႏွင့္အတူ ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္ ေစ်းကြက္ဖံြ႕ၿဖိဳးလာမည့္ အလားအလာႀကီးမားေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ လူဦးေရသန္း ၆၀ ခန္႔ရွိ ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံေစ်းကြက္သို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ ေတာင္ကိုရီးယား ကုမၸဏီမ်ားကစိတ္၀င္စားေသာ္ လည္း ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား တုိက္႐ုိက္ ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မရွိျခင္းႏွင့္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းေသာ သစ္သီး မ်ားအတြက္ ၀ယ္လိုအား နည္း ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းေစ်းကြက္သို႔ ၀င္ေရာက္ေရး အခက္အခဲမ်ား ႀကံဳေနေၾကာင္း ဆုိသည္။ ေတာင္ကိုရီးယား စုိက္ပ်ဳိး ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျမန္မာေစ်း ကြက္အတြင္း ထိေရာက္ေသာျဖန္႔ ျဖဴးေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားရွာေဖြ ကာ ယင္းေစ်းကြက္အတြင္း ႀကီးႀကီးမားမား ၀ယ္ယူမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကိုရွာေဖြရန္ ႀကိဳးပမ္းမည္ဟု ေျပာသည္။ အစားအစာႏွင့္ ဆုိင္ေသာ က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈကို တားဆီး ကာကြယ္ေရးအစီအစဥ္မ်ား လာ မည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ရန္ႏွစ္ႏုိင္ငံ ၾကား ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ယခုသစ္သီး တင္ပုိ႔မႈ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားကုိ ကမၻာ့ကုန္သြယ္ေရးအဖဲြ႕ (WTO)က သတ္မွတ္ထားေသာ အစားအ စာေဘးကင္းေရးအျပင္ တိရစၧာန္ ႏွင့္ အပင္က်န္းမာေရးစည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအတုိင္း ႏွစ္ ႏုိင္ငံ သေဘာတူညီမႈ ရယူ၍သတ္ မွတ္မည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေလာေလာ ဆယ္တြင္ အထူးထိန္းသိမ္းေရး အစီအစဥ္မ်ား မရွိဘဲ သစ္သီးမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားၿပီး ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ကုန္ သြယ္ေရး သေဘာတူထားသည့္ အာဆီယံအဖဲြ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ား၏ အ စားအစာ ထုတ္ကုန္မ်ားအေပၚ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အခြန္ေကာက္သည္။ ေတာင္ကိုရီးယားက ျမန္မာ ႏုိင္ငံသို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္အတြင္း စိုက္ပ်ဳိးေရးထုတ္ကုန္ကန္ေဒၚ လာ ၁၉ သန္းဖုိး တင္ပုိ႔ခဲ့ၿပီး ကန္ ေဒၚလာ ၂၃၀,၀၀၀ တန္ဖိုးရွိ သစ္ သီးမ်ားႏွင့္ အစားအစာမ်ား တင္ ပို႔ခဲ့ေၾကာင္း ေတာင္ကိုရီးယား စုိက္ပ်ဳိးေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာသည္။ Source: 7 days new

Friday, 17 November 2017 07:54

Damco က အသစ္ဖြင့္လွစ္လိုက္တဲ့ ျမန္မာ Logistics Centers(Damco opens Myanmar logistics centre)

ႏိုင္ငံတကာ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Damco ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Star Light Group နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ကူးသန္းပို႔ေဆာင္ေရးစင္တာ တစ္ခု ဖြင့္လွစ္လိုက္ပါတယ္။ Damco ရဲ႕ မူပိုင္၀က္ဘ္ဆိုက္ရဲ ေဖာ္ျပခ်က္အရ စင္တာက အဓိက ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားမွာ Inventory Management, ကုန္ပစၥည္းမွာေပးျခင္း order processing, RF Scanning ႏွင့္ bar coasting တို႔ကို အဓိက ၀န္ေဆာင္မႈေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အျပင္ ကုန္တင္ကား၀န္ေဆာင္ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းတုိ႔ကို ႏိုင္ငံတြင္းႏွင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကိုပါ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Damco ရဲ႕ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ ဗီယက္နမ္ဆိုင္ရာမန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာျဖစ္တဲ့ Mr.Merco Civarch ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္အရ ကုန္သိုေလွာင္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရးအတြက္လည္း သက္ဆိုင္ရာ Customer မ်ားျဖစ္ေနတဲ့အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းေပး၍ ၀န္ေဆာင္မႈအသစ္မ်ားေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ သိုေလွာင္ေရးဌာန warehouse ကေတာ့ သီလ၀ါအဓိကစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ နီးကပ္စြာ တည္ရွိၿပီး အက်ယ္အ၀န္းစုစုေပါင္း ၁၀၀၀၀ Square မီတာရွိပါတယ္။ Global logistics firm Damco has partnered with local construction company Star Light Group to open a new logistics centre in Yangon, the company has announced. In a statement published on its website, the Damco Myanmar Logistics Center will provide customers with services including inventory management, order processing, RF scanning and bar coding. It will also offer trucking services in -country and abroad, the statement said. “As a warehousing distribution hub, this new facility marks a significant step forward in better helping our customers to stay ahead in their respective markets,” said Mr Marco Civardi, managing director for Damco’s Vietnam, Cambodia and Myanmar offices. The warehouse will be located close to the Thilawa Special Economic Zone and will have a total space of 10,000 square metres. source:Thura NewsViews

Friday, 17 November 2017 07:46

မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ သစ္သီးေဈးကြက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမည္ခံ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြမ်ားလာ

မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ရွိ သစ္သီးအေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္တဲ့ေနရာမွာ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမည္ခံၿပီး သစ္သီးေရာင္းခြင့္ကတ္ေတြျပဳလုပ္ေရာင္းခ်ေနမႈဟာ ကုန္သည္ဦးေရရဲ႕ ထက္ဝက္ေက်ာ္ရွိေနတာေၾကာင့္ ျမန္မာသစ္သီးကုန္သည္ေတြအေနနဲ႔ နစ္နာမႈေတြရွိေနတယ္လို႔ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ရွိ သစ္သီးကုန္သည္ေတြဆီကသိရပါတယ္။ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းရဲ႕ သစ္သီးအေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္တဲ့ေနရာမွာ သစ္သီးဝလံကုန္စည္ဒိုင္အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကိုသာ ေရာင္းခြင့္ကတ္ထုတ္ေပးၿပီး သစ္သီးေတြေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳေနတာျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြလုပ္တဲ့လုပ္ငန္းမွာ သူတို႔ကလုပ္ေနတာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံသားေတြအေနနဲ႔ နစ္နာေနတာေပါ့၊ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ၾကာပါၿပီ၊ ပိုဆိုးလာတာကေတာ့ ခုႏွစ္ႏွစ္ ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ေလာက္ ရွိေနၿပီဟု မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္မွ သစ္သီးကုန္သည္တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရပါတယ္။ ယခုဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားကတ္နဲ႔ သစ္သီးေရာင္းခ်တဲ့ တ႐ုတ္ကုန္သည္ဦးေရက ထက္ဝက္ေလာက္ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဈးကြက္မွာေရာင္းလိုအားမ်ားၿပီး ဝယ္လိုအားနည္းလာႏိုင္တဲ့အတြက္ ေဈးႏႈန္းပိုင္းမွာလည္း ပိုၿပီးထိခိုက္မႈရွိလာႏိုင္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ စိုက္ကြင္းတစ္ခုမွာ ေတာင္သူေလးငါးဦးေလာက္ကို သူတို႔က စုလိုက္တယ္၊ တစ္ဦးကို ဧက ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္ရွိတယ္၊ အဲဒီေတာင္သူေတြရဲ႕နာမည္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြကိုေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့လကစၿပီး သစ္သီးဝယ္ယူခ်င္တဲ့သူ ေတြအေနနဲ႔ ကုန္စည္ဒိုင္ကို အာမခံစေပၚေငြယြမ္ ၃၀ဝ,ဝ၀ဝ တင္ထားမွသာ ကုန္စည္ဒိုင္အေနနဲ႔ ဝယ္ယူခြင့္ကတ္ထုတ္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဝယ္လက္ေတြကလည္း တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေရာင္းခ်တဲ့ေနရာမွာ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြကသာ ေဈးပိုရေလ့ရွိတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ တ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြအေနနဲ႔ အခုလို ျပည္တြင္းမွာ တရားမဝင္သစ္သီးေတြ လာစိုက္ေနတဲ့အျပင္ သစ္သီးေရာင္းခ်တဲ့ေနရာမွာပါဝင္ ေရာက္လာေနတဲ့အတြက္ ျမန္မာကုန္သည္ေတြ ေရာင္းခ်တဲ့ေနရာမွာ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ျမန္မာကုန္သည္ေတြအေနနဲ႔ အခုလိုတ႐ုတ္ကုန္သည္ေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမည္ခံၿပီး ေရာင္းခ်ေနတာကို အစိုးရအေနနဲ႔ စိစစ္ေပးေစလိုတယ္လို႔ ကုန္သည္ေတြရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရသိရပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ ကုန္စည္ဒိုင္အေနနဲ႔ စေပၚေငြတင္ျခင္းလုပ္ငန္းစဥ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေရာင္းခ်ခြင့္ကတ္ေတြကို ယခုရက္ပိုင္းမွာပိုၿပီးထုတ္ေပးေနတာျဖစ္တယ္လို႔လည္း မူဆယ္သစ္သီးကုန္သည္ေတြဆီက သိရပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ မူဆယ္သစ္သီးဝလံကုန္စည္ဒိုင္မွာ သစ္သီးအေရာင္းေဈးေတြျမင့္တက္ေနၿပီး ဖရဲေဈးႏႈန္းမွာလည္း အျမင့္ဆံုးတစ္တန္ကို ယြမ္ ၃၅၀ဝ ဝန္းက်င္အထိရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ၎အျပင္ အရင္လေတြက စံခ်ိန္တင္က်ဆင္းခဲ့တဲ့ ကုန္စည္ပို႔ခေဈးႏႈန္းေတြလည္း အနည္းငယ္ျပန္လည္ျမင့္ တက္လာေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။ Source: Kumura