Local Industry

Saturday, 11 January 2020 08:15

မြဝတီ-ကော့ကရိတ် အာရှလမ်းမတွင် ယာဉ်တိမ်းမှောက်မှုကြောင့် ထိခိုက်ဒဏ်ရာရရှိသူများအား ပြည်ပ အလုပ်သမား အသက်အာမခံကြေးပေးအပ်

ကရင်ပြည်နယ်၊ မြဝတီခရိုင်၊ မြဝတီ-ကော့ကရိတ်အာရှလမ်း၊ ကွမ်းခြံကွေ့နေရာတွင် ဇန်နဝါရီလ ၃ ရက်နေ့က ယာဉ်နှစ်စီးတိုက်မိပြီး မှန်လုံယာဉ် ချောက်ထဲထိုးကျမှု ဖြစ်စဉ်ဖြစ်ပွားခဲ့ရာ မြန်မာ့အာမခံ လုပ်ငန်းမှ မြန်မာနိုင်ငံသား (တရားဝင်) ပြည်ပအလုပ်သမား အသက်အာမခံ လျော်ကြေးငွေများကို အဆိုပါဖြစ်စဉ်မှ ထိခိုက်ဒဏ်ရာ ရရှိသူများအား မြဝတီခရိုင် ပြည်သူ့ဆေးရုံကြီးသို့ ယနေ့ ညနေ ၄ နာရီခန့် က သွားရောက်ပေးအပ်ခဲ့သည်။

Thursday, 09 January 2020 10:59

ပဲခူးတိုင်းတွင် ဟန်ဂေရီနိုင်ငံနှင့် ပူးပေါင်း၍ လျှပ်စစ်မော်တော်ကားထုတ်လုပ်ဖြန့်ဖြူးမည်

ပြည်တွင်းရှိ Phyo Kyaw Co., Ltd နှင့် ဟန်ဂေရီနိုင်ငံမှ နည်းပညာရှင်များနှင့် ပူးပေါင်း၍ ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီးတွင် EV Bus Car (လျှပ်စစ်မော်တော်ကား) ထုတ်လုပ်ဖြန့်ဖြူးပြေးဆွဲခြင်းနှင့် တောင်သူအကျိုးပြု ဓာတုကင်းလွတ် စိုက်ခင်းများ စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်နိုင်ရေး ဇန်နဝါရီလ ၇ ရက်နေ့က ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့ရုံးသို့ လာရောက်တွေ့ဆုံဆွေးနွေးခဲ့ကြောင်း သိရပါတယ်။ အဆိုပါဆွေးနွေးပွဲတွင် ဝန်ကြီးချုပ် ဦးဝင်းသိန်းက ယနေ့ကမ္ဘာ့နိုင်ငံအသီးသီးတွင် ရာသီဥတုဖောက်ပြန်၍ ရေဘေး၊ မီးဘေး၊ ငလျင်ဒဏ် စသည့် သဘာဝဘေးဒုက္ခများ ခံစားနေကြရကြောင်း၊ ယခုအခါ သဘာဝပတ်ဝန်းကျင် စဉ်ဆက်မပြတ် ပြန်လည်ဖွံ့ဖြိုးရှင်သန်နိုင်စေရန်အတွက် ဂေဟစနစ်များကို စနစ်တကျ ထိန်းသိမ်းလာနေကြပြီဖြစ်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ ဒ့ါပြင် လျှပ်စစ်မော်တော်ကား ထုတ်လုပ်ခြင်း၊ ဖြန့်ဖြူးခြင်းနှင့် ပြေးဆွဲခြင်းများသည် သဘာဝဂေဟစနစ် ပျက်စီးမှုကို လျော့ကျစေပြီး သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးအတွက် အလွန်အသုံးဝင်မည်ဖြစ်ကြောင်း၊ တောင်သူအကျိုးပြု ဓာတုကင်းလွတ် သီးနှံစိုက်ခင်းများ ဖော်ဆောင်၍ တန်ဖိုးမြှင့်ထုတ်ကုန်အဖြစ် ဖော်ဆောင်ရန် ရည်ရွယ်ချက်သည်လည်း ဒေသခံပြည်သူများအတွက် တိုက်ရိုက်အကျိုးရှိနိုင်ပြီး စားသုံးသူများကိုလည်း ကျန်းမာရေး အထောက်အကူဖြစ်စေနိုင်ကြောင်း၊ ယခုလာရောက်တင်ပြသည့် လုပ်ငန်းစဉ် (၂) ကို ကြိုဆိုပါကြောင်းနှင့် လုပ်ငန်းစဉ်အသေးစိတ်အား ထပ်မံလာရောက်တင်ပြပေးစေလိုကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ အခမ်းအနားသို့ ဝန်ကြီးချုပ် ဦးဝင်းသိန်း၊ အစိုးရအဖွဲ့ ညွှန်ကြားရေးမှူး၊ ဦးလှမင်းထွဋ်၊ သက်ဆိုင်ရာ တိုင်းဒေသကြီးအဆင့် ဌာနဆိုင်ရာများ၊ Phyo Kyaw Co., Ltd မှ Corporate Executive Manager ဦးမင်းရှိန် ဦးဆောင်သော တာဝန်ရှိသူများ တက်ရောက်ခဲ့ကြောင်း သိရပါတယ်။ >>>Zawgyi<<< ပဲခူးတိုင္းတြင္ ဟန္ေဂရီႏုိင္ငံႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးမည္ ျပည္တြင္းရွိ Phyo Kyaw Co., Ltd ႏွင့္ ဟန္ေဂရီႏုိင္ငံမွ နည္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးတြင္ EV Bus Car (လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကား) ထုတ္လုပ္ျဖန႔္ျဖဴးေျပးဆြဲျခင္းႏွင့္ ေတာင္သူအက်ိဳးျပဳ ဓာတုကင္းလြတ္ စိုက္ခင္းမ်ား စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး ဇန္နဝါရီလ ၇ ရက္ေန႔က ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔႐ံုးသို႔ လာေရာက္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဆိုပါေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္းက ယေန႔ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္၍ ေရေဘး၊ မီးေဘး၊ ငလ်င္ဒဏ္ စသည့္ သဘာဝေဘးဒုကၡမ်ား ခံစားေနၾကရေၾကာင္း၊ ယခုအခါ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပန္လည္ဖြံ႕ၿဖိဳးရွင္သန္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ေဂဟစနစ္မ်ားကို စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းလာေနၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒ့ါျပင္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ျဖန႔္ျဖဴးျခင္းႏွင့္ ေျပးဆြဲျခင္းမ်ားသည္ သဘာဝေဂဟစနစ္ ပ်က္စီးမႈကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ အလြန္အသုံးဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေတာင္သူအက်ိဳးျပဳ ဓာတုကင္းလြတ္ သီးႏွံစိုက္ခင္းမ်ား ေဖာ္ေဆာင္၍ တန္ဖိုးျမႇင့္ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္သည္လည္း ေဒသခံျပည္သူမ်ားအတြက္ တိုက္႐ိုက္အက်ိဳးရွိႏိုင္ၿပီး စားသုံးသူမ်ားကိုလည္း က်န္းမာေရး အေထာက္အကူျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယခုလာေရာက္တင္ျပသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ (၂) ကို ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္အေသးစိတ္အား ထပ္မံလာေရာက္တင္ျပေပးေစလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ အခမ္းအနားသို႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္း၊ အစိုးရအဖြဲ႕ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ ဦးလွမင္းထြဋ္၊ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးအဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ Phyo Kyaw Co., Ltd မွ Corporate Executive Manager ဦးမင္းရွိန္ ဦးေဆာင္ေသာ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Bago Region Government Office MyanmarLogisticsGuide

Thursday, 09 January 2020 10:17

PSR ဆိုတာ ဘာလဲ?

Logistics အခန်း ကဏ္ဍက နိုင်ငံအများစုရဲ့NGO အဖွဲ့အစည်းမှာဖြစ်စေ ၊ Company မှာဖြစ်စေ အရေးကြီးတဲ့အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုအနေနဲ့ လည်ပတ်နေခဲ့တာကြပါပြီ ။ ပြည်တွင်းမှာလည်း Logistics ပိုင်းက ယခုအချိန်မှာ တဖြည်းဖြည်းနဲ့ အရှိန်အဟုန်ကောင်းစပြု နေပေမယ့် Logistics အခန်း ကဏ္ဍ အတွက် လုပ်သားအရင်းအမြစ်တွေက ရှားပါးနေဆဲလို့ ယူဆမိပါတယ် ။ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေ နှင့် NGO အဖွဲ့ အစည်းအများစုမှာ Logistics က ဘယ်လောက်ထိ အရေးပါနေပြီလဲ ဆိုတာကိုမပြောပြခင် Logistics ဆိုတာ စိတ်ဝင်စားဖို့ကောင်းတဲ့ ကဏ္ဍဖြစ်တယ်ဆိုတာကို အရင်းဆုံးရှင်းပြပါ့မယ်။ Logistics ဆိုတာကို အဓိပ္ပါယ် အမျိုးမျိုးရှိတဲ့အနက် အတိုချုပ်ပြောရရင် “ထောက်ပံ့ဖြည့်ဆည်း”လို့ ခေါ်ဆိုသတ်မှတ်ကြပါတယ် ။ ကုမ္ပဏီတစ်ခုအတွက် (သို့) NGO အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုအတွက် Logistics Specialist တွေဘာတွေကို ထောက်ပံ့ ဖြည့်ဆည်းရတာလဲလို့ ဆိုရင် … ပထမဦးဆုံးအဆင့် အနေနဲ့ ဥပမာပြုပြောရရင် လုပ်ငန်းအတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်တဲ့ ပစ္စည်းတစ်ခုကို အချိန်တိုအတွင်းမှန်ကန်တဲ့‌ဈေးနှုန်းဖြင့် ်အရည်အသွေးပြည့်မှီစွာ အချိန်မှီဝယ်ယူရရှိအတန် အဓိက တာဝန်ယူရပါတယ်။ ဒုတိယအဆင့်အနေနဲ့ ဝယ်ယူပြီး ပစ္စည်းကို စနစ်တကျစာရင်းသွင်း မှတ်တမ်းတင်ထားရပါတယ်။တတိတယအဆင့် အနေနဲ့ မှတ်တမ်းတင်ပြီးပစ္စည်းကို သတ်မှတ်ထားသော ကာလာတစ်ခုအတွင်းမပျက်စီး ဘဲ ရေရှည်တည်တံ့ နိုင်အောင် စနစ်တကျ သိုလှောင် စေနိုင်ဖို့ စီစဉ်ရပါတယ်။ နောက်ဆုံးအဆင့်အနေနဲ့တော့ သိုလှောင်ထားသောပစ္စည်းကို သတ်မှတ်ထားသောနေရာသို့ ပကတိအနေအထားအတိုင်း အရေအတွက်ပြည့်စုံစွာ ပို့ဆောင်ဖြန့်ဖြူး နိုင်စေဖို့ အတွက် ကဏ္ဍတစ်ခုချင်းစီအတွင်းညှိုနှိုင်းဆောင်ရွက်ရသလို လုပ်ဆောင်မှုမျာအပြီးမှာလည်း သတင်းအချက်အလက်များကို အချိန်နှင့် တပြေးညီ ဆက်သွယ်အသိပေးနိုင်စေဖို့တွေကို ထောက်ပံ့ ဖြည်ဆည်ရေးကလုပ်ဆောင်ရတာပါ။ Logistics စနစ်ကောင်းမွန် ရင် ရလာနိုင်မယ့် အကျိုးကျေးဇူးတွေနှင့် ဘယ်လောက်ထိ အရေးပါလဲဆိုရင်တော့ ၁။ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုအတွင်း ပွင့်လင်း မြင်သာပြီး၊ စနစ်ကျသော ဈေးယှဉ်ပြိုင်ဝယ်ယူမှု ပုံစံကြောင့် မိမိထုတ်ကုန်အတွက် လိုအပ်သော ကုန်ကြမ်း၊ကုန်ချော ပစ္စည်းများကို ထောက်ပံ့ပေးသောSupplier များအကြားမှ အရည်အချင်းပြည့်မှီပြီးတာဝန်ယူမှု၊တာဝန်ခံမှုရှိသော ရောင်းချသူများကို စနစ်တကျ ရွေးထုတ်နိုင်သည့်အပြင် ဈေးနှုန်းသက်သာပြီး အရည်အသွေးပြည့်ဝသော ပစ္စည်းများ စဉ်ဆက်မပြတ် အလုံလောက်ရှိနေနိုင်ပါတယ်။ ၂။ NGO အဖွဲ့စည်းများတွင်လည်း Logistic ကဏ္ဍ၏ ပြည့်စုံတိကျတဲ့ Procurement Policy များကို လက်တွေ့ကျကျ လိုက်နာဆောင်ရွက် ခြင်း‌ကြောင့် ဝယ်ယူမှုအဆင့်တိုင်းမှာလာဘ်ပေးလာဘ်ယူမှုများ ၊ ဘက်လိုက်မှု ၊ မရိုးသားမှုကင်းစင်ပြီး အကူညီလိုအပ်နေသောနေရာများသို့ အချိန်မှီပေးဆောင် နိုင်မှုကြောင့် အဖွဲ့အစည်း ၏ Donor fund စဉ်ဆက်မပြတ်ရရှိမှုကိုလည်းအထောက်ကူပြုပါတယ်။ ၃။ Warehouse အတွင်း စနစ်တကျ ပျက်စီးမှုနည်းပါးအောင် ထားသိုနိုင်ပြီး သိုလှောင်ပစ္စည်း Movement တိုင်း Record & Report ပြုလုပ် ပေးနိုင်ခြင်း ဖြင့် အရေးပါ် အချိန်အတွင်း လိုအပ်သော ပစ္စည်းအမျိုးအစား နှင့် အရေအတွက်ကို ထိရောက် မြန်ဆန်စွာ ပို့ဆောင်မှုပုံစံမျိုးစုံ နှင့် အရောက်ထုတ်ပေးနိုင်ပါတယ်။ ၄။ Plannings , Reporting , Monitoring , Effective Communication တွေ ကြောင့် Overlap ဖြစ်မှု နည်းခြင်း ၊ နှစ်ခါပြန်အဝယ်မှားမှု မရှိစေခြင်းကြောင့် ကုန်ကျစရိတ်လျော့နည်းစေနိုင်ပါတယ်။ ၅။စနစ်တကျ မှတ်တမ်းတင်ထားခြင်းကြောင့် သိုလှောင်နေစဉ်အတွင်းမှာလည်း ပစ္စည်းအမျိုးအစား ၊ အရည်အတွက် စာရင်းများကို လွယ်ကူစွာ စစ် ဆေးမှတ်သားနိုင်ပါတယ်။ သိုလှောင်ထားတဲ့အချိန်ကာလ လျော့ချပြီး အကူအညီ လိုအပ်သောနေရာများသို့ မြန်မြန် ဆန်ဆန် ပို့ဆောင်ပေးနိုင်ပါတယ်။ ၆။ ဘေးအန္တရာယ်ကင်းပြီး အာမခံရှိတဲ့ သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး Speed ကြောင့် နေရာဒေသမရွေး ၊ ရာသီဥတုအချိန်ကာလမရွေး တစ်နေရာမှ တစ်နေရာသို့ တိကျမြန်ဆန်စွာ လျင်မြန်စွာ ဝန်ဆောင်မှုပေးနိုင်ပါတယ်။ ၇။ ရေရှည်သုံး ပစ္စည်းများကို စနစ်တကျ မှတ်တမ်းတင် ထိန်းသိမ်း ထားပေးခြင်းကြောင့် ကာလကြာရှည်စွာ အသုံးပြုနိုင်ပြီး လိုအပ်ရင် Maintenance ပြုလုပ်ခြင်း ၊ Warranty ကာလအတွင်း အလွယ်တကူ ကုန်ကျ စရိတ် နည်းပါးစွာ ပြုပြင်နိုင်ခြင်း ၊ သက်တမ်း လွန် ပစ္စည်း များကို စနစ်တကျ Disposal ပြုလုပ်နိုင်ခြင်း ၊ အသုံးမလိုသော ပစ္စည်းများကို Procedure ကျကျ ပေးကမ်း လှူဒါန်းနိုင်ခြင်း ၊ မျှဝေသုံးစွဲနိုင်ခြင်း စတဲ့ အကျိုးကျေးဇူးတွေရရှိနိုင်ပါတယ်။ ကောင်းမွန်သော Logistics စနစ်မရှိခဲ့လျှင် ဖြစ်ပေါ်လာမယ့်ဆိုးကျိုးတွေကတော့ ၁။ စံချိန် စံညွှန်းကိုက်ညီမှုမရှိသော ဝယ်ယူမှုပုံစံတွေကြောင့် ကုန်ကျစရိတ်မြင့်တက်ပြီး လုပ်ငန်းအတွက် ခွင့်ပြုထားသော ငွေကြေးထက် ဈေးကြီးပေးဝယ်ယူမိခြင်း နှင့် မရိုးသားသော ရောင်းချသူများထံမှ အရည်အသွေး မပြည့်မီသော ပစ္စည်းများရရှိနိုင်သည့်အတွက် လုပ်ငန်းရဲ့ Operation Cost များတက်နိုင်ပါတယ်။ ၂။ ဝယ်ယူပြီးပစ္စည်းများကို စနစ်တကျ မထိန်းသိမ်းနိုင်ခြင်းကြောင့် ရှာဖွေရခက်ခဲပြီး လိုအပ်ချိန်တွင် အချိန်ပို လုပ်အားပိုအားစိုက်ထုတ်ရခြင်း ၊ သက်ဆိုင်ရာ အာမခံစာရွက်စာတမ်းများ သေချာမရှိခြင်းကြောင့် ပြုပြင် စရိတ်ပိုမိုကုန်ကျခြင်း ၊ပျောက်ရှမှု ရှိခြင်းကြောင့် ထပ်မံ ဝယ်ယူဖြည့်တင်း ရမှုကြောင့် ကုန်ကျစရိတ်မျာထပ်မံများပြားနိုင်ပါတယ်။ ၃။ အရေးတကြီးလိုအပ်ချိန်တွင် အဆင်သင့်ထားသိုမှု ၊ ထုတ်ပိုးထားမှုမရှိခဲ့ရင် Labor cost, shipping cost, transport cost များ မြင့်တက်စေနိုင်ပါတယ်။ ၄။ သိုလှောင် ရုံအတွင်း များပြားလှသော ပစ္စည်းမျိုးစုံကို စနစ်တကျ အမျိုးအစား အလိုက် သီးခြား စာရင်းသွင်း မှတ်တမ်းပြုမထားလျှင် လိုအပ်လာချိန်၌အလွယ်တကူ မရှာဖွေ နိုင်ခြင်း ၊ သက်တမ်းလွန် ပစ္စည်းအရေ အတွက်များပြားခြင်း၊ လိုအပ်သောနေရာသို့ အချိန်မှီ မပို့ဆောင် နိုင်လျှင် customer များ၏ စိတ်ပျက်မှုကြုံတွေ့ရနိုင်ခြင်းကြောင့် order မှာယူမှုနည်းပါးကာ လုပ်ငန်းကျရှုံးနိုင်သည်အထိကြုံတွေ့နိုင်ပါတယ်။ ၅။သတင်းအချက်အလက် ပေးပို့မှုအားနည်းခြင်း၊ အပြန်အလှန် သဘောထားတူညီမှု မထားရှိခြင်း ၊ကောင်းမွန်သော ထုပ်ပိုးမှုမရှိဘဲ ရေမြေဒေသ မကျွမ်းကျင်သော အာမခံချက်မရှိသော သယ်ယူပို့ဆောင် မှုပုံစံတွေကြောင့် နေရာမှားပို့ခြင်း ၊ ပျက်စီးနေသော ပစ္စည်းအမျိုးအစားနှင့် မှာယူထားသောအရေအတွက်မှားပို့မိခြင်း တွေကြောင့် သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးတွေကြောင့် တစ်နေရာမှ တစ်နေရာသို့ အချိန်မှီ မရောက်ရှိနိုင်ခြင်း စတဲ့ ဆိုးကျိူးများနှင့်ရင်ဆိုင်ရနိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် မိတ်ဆွေတို့ အနေနဲ့လည်း မိမိလုပ်ငန်း ကုန်ထုတ်လုပ်ငန်းမှာ ကောင်းမွန်စွာ စနစ်တကျ လည်ပတ် နိုင်ရေးအတွက် Logistics နှင့် Supply Chain Management ကိုပိုမိုဦးစားပေးလုပ်ဆောင်သင့်နေပါပြီ။လက်ရှိ NGO အဖွဲ့အစည်း တွေ နှင့် လုပ်ငန်းများမှာ လက်ခံကျင့်သုံးနေကြတဲ့ Logistics နှင့် ပတ်သတ်သော Policy တွေကို အခြေခံကျကျ နားလည်သဘောပေါက်အောင် ၊ Supply Chain ရဲ့ကွင်းဆက် တစ်ခုချင်းစီ အဆင်ပြေ ချိတ်ဆက်လည်ပတ်နိုင်စေဖို့ လိုအပ်သော Procedure တွေကို လက်တွေ့ကျကျ လုပ်ကိုင်တတ်အောင် ကြုံတွေရမယ့် အခက်အခဲတွေ ကို အောင်မြင်စွာ ကျော်ဖြတ်အနိုင်ယူဖို့ PSR Team က မိတ်ဆွေတို့ကို ကူညီဖို့ အသင့်ရှိနေပါပြီ။အပတ်စဉ်တိုင်းမှာ Logistics နှင့်ဆိုင်တဲ့ Knowledge များကို Share သွားမှာဖြစ်လို့ Page ကို Like & Follow လုပ်ပေးထားကြပါ။ Zawgyi ျဖင့္ဖက္ရႈ႕ရန္>>>>>>>>>> PSR ဆိုတာ ဘာလဲ? Logistics အခန္း က႑က ႏိုင္ငံအမ်ားစုရဲ႕NGO အဖြဲ႕အစည္းမွာျဖစ္ေစ ၊ Company မွာျဖစ္ေစ အေရးႀကီးတဲ့အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ လည္ပတ္ေနခဲ့တာၾကပါၿပီ ။ ျပည္တြင္းမွာလည္း Logistics ပိုင္းက ယခုအခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းစျပဳ ေနေပမယ့္ Logistics အခန္း က႑ အတြက္ လုပ္သားအရင္းအျမစ္ေတြက ရွားပါးေနဆဲလို႔ ယူဆမိပါတယ္ ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ႏွင့္ NGO အဖြဲ႕ အစည္းအမ်ားစုမွာ Logistics က ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါေနၿပီလဲ ဆိုတာကိုမေျပာျပခင္ Logistics ဆိုတာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ က႑ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အရင္းဆုံးရွင္းျပပါ့မယ္။ Logistics ဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့အနက္ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ “ေထာက္ပံ့ျဖည့္ဆည္း”လို႔ ေခၚဆိုသတ္မွတ္ၾကပါတယ္ ။ ကုမၸဏီတစ္ခုအတြက္ (သို႔) NGO အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြက္ Logistics Specialist ေတြဘာေတြကို ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္းရတာလဲလို႔ ဆိုရင္ … ပထမဦးဆုံးအဆင့္ အေနနဲ႔ ဥပမာျပဳေျပာရရင္ လုပ္ငန္းအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုကို အခ်ိန္တိုအတြင္းမွန္ကန္တဲ့‌ေဈးႏႈန္းျဖင့္ ္အရည္အေသြးျပည့္မွီစြာ အခ်ိန္မွီဝယ္ယူရရွိအတန္ အဓိက တာဝန္ယူရပါတယ္။ ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ ဝယ္ယူၿပီး ပစၥည္းကို စနစ္တက်စာရင္းသြင္း မွတ္တမ္းတင္ထားရပါတယ္။တတိတယအဆင့္ အေနနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ၿပီးပစၥည္းကို သတ္မွတ္ထားေသာ ကာလာတစ္ခုအတြင္းမပ်က္စီး ဘဲ ေရရွည္တည္တံ့ ႏိုင္ေအာင္ စနစ္တက် သိုေလွာင္ ေစႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္အေနနဲ႔ေတာ့ သိုေလွာင္ထားေသာပစၥည္းကို သတ္မွတ္ထားေသာေနရာသို႔ ပကတိအေနအထားအတိုင္း အေရအတြက္ျပည့္စုံစြာ ပို႔ေဆာင္ျဖန႔္ျဖဴး ႏိုင္ေစဖို႔ အတြက္ က႑တစ္ခုခ်င္းစီအတြင္းညႇိဳႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ရသလို လုပ္ေဆာင္မႈမ်ာအၿပီးမွာလည္း သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ ဆက္သြယ္အသိေပးႏိုင္ေစဖို႔ေတြကို ေထာက္ပံ့ ျဖည္ဆည္ေရးကလုပ္ေဆာင္ရတာပါ။ Logistics စနစ္ေကာင္းမြန္ ရင္ ရလာႏိုင္မယ့္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါလဲဆိုရင္ေတာ့ ၁။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြင္း ပြင့္လင္း ျမင္သာၿပီး၊ စနစ္က်ေသာ ေဈးယွဥ္ၿပိဳင္ဝယ္ယူမႈ ပုံစံေၾကာင့္ မိမိထုတ္ကုန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ကုန္ၾကမ္း၊ကုန္ေခ်ာ ပစၥည္းမ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးေသာSupplier မ်ားအၾကားမွ အရည္အခ်င္းျပည့္မွီၿပီးတာဝန္ယူမႈ၊တာဝန္ခံမႈရွိေသာ ေရာင္းခ်သူမ်ားကို စနစ္တက် ေ႐ြးထုတ္ႏိုင္သည့္အျပင္ ေဈးႏႈန္းသက္သာၿပီး အရည္အေသြးျပည့္ဝေသာ ပစၥည္းမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ အလုံေလာက္ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ၂။ NGO အဖြဲ႕စည္းမ်ားတြင္လည္း Logistic က႑၏ ျပည့္စုံတိက်တဲ့ Procurement Policy မ်ားကို လက္ေတြ႕က်က် လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ ျခင္း‌ေၾကာင့္ ဝယ္ယူမႈအဆင့္တိုင္းမွာလာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ၊ ဘက္လိုက္မႈ ၊ မ႐ိုးသားမႈကင္းစင္ၿပီး အကူညီလိုအပ္ေနေသာေနရာမ်ားသို႔ အခ်ိန္မွီေပးေဆာင္ ႏိုင္မႈေၾကာင့္ အဖြဲ႕အစည္း ၏ Donor fund စဥ္ဆက္မျပတ္ရရွိမႈကိုလည္းအေထာက္ကူျပဳပါတယ္။ ၃။ Warehouse အတြင္း စနစ္တက် ပ်က္စီးမႈနည္းပါးေအာင္ ထားသိုႏိုင္ၿပီး သိုေလွာင္ပစၥည္း Movement တိုင္း Record & Report ျပဳလုပ္ ေပးႏိုင္ျခင္း ျဖင့္ အေရးပၚ အခ်ိန္အတြင္း လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစား ႏွင့္ အေရအတြက္ကို ထိေရာက္ ျမန္ဆန္စြာ ပို႔ေဆာင္မႈပုံစံမ်ိဳးစုံ ႏွင့္ အေရာက္ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၄။ Plannings , Reporting , Monitoring , Effective Communication ေတြ ေၾကာင့္ Overlap ျဖစ္မႈ နည္းျခင္း ၊ ႏွစ္ခါျပန္အဝယ္မွားမႈ မရွိေစျခင္းေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္ပါတယ္။ ၅။စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းေၾကာင့္ သိုေလွာင္ေနစဥ္အတြင္းမွာလည္း ပစၥည္းအမ်ိဳးအစား ၊ အရည္အတြက္ စာရင္းမ်ားကို လြယ္ကူစြာ စစ္ ေဆးမွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။ သိုေလွာင္ထားတဲ့အခ်ိန္ကာလ ေလ်ာ့ခ်ၿပီး အကူအညီ လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားသို႔ ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၆။ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းၿပီး အာမခံရွိတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး Speed ေၾကာင့္ ေနရာေဒသမေ႐ြး ၊ ရာသီဥတုအခ်ိန္ကာလမေ႐ြး တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ တိက်ျမန္ဆန္စြာ လ်င္ျမန္စြာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ပါတယ္။ ၇။ ေရရွည္သုံး ပစၥည္းမ်ားကို စနစ္တက် မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္း ထားေပးျခင္းေၾကာင့္ ကာလၾကာရွည္စြာ အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီး လိုအပ္ရင္ Maintenance ျပဳလုပ္ျခင္း ၊ Warranty ကာလအတြင္း အလြယ္တကူ ကုန္က် စရိတ္ နည္းပါးစြာ ျပဳျပင္ႏိုင္ျခင္း ၊ သက္တမ္း လြန္ ပစၥည္း မ်ားကို စနစ္တက် Disposal ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း ၊ အသုံးမလိုေသာ ပစၥည္းမ်ားကို Procedure က်က် ေပးကမ္း လႉဒါန္းႏိုင္ျခင္း ၊ မွ်ေဝသုံးစြဲႏိုင္ျခင္း စတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ Logistics စနစ္မရွိခဲ့လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ဆိုးက်ိဳးေတြကေတာ့ ၁။ စံခ်ိန္ စံၫႊန္းကိုက္ညီမႈမရွိေသာ ဝယ္ယူမႈပုံစံေတြေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ျမင့္တက္ၿပီး လုပ္ငန္းအတြက္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ေငြေၾကးထက္ ေဈးႀကီးေပးဝယ္ယူမိျခင္း ႏွင့္ မ႐ိုးသားေသာ ေရာင္းခ်သူမ်ားထံမွ အရည္အေသြး မျပည့္မီေသာ ပစၥည္းမ်ားရရွိႏိုင္သည့္အတြက္ လုပ္ငန္းရဲ႕ Operation Cost မ်ားတက္ႏိုင္ပါတယ္။ ၂။ ဝယ္ယူၿပီးပစၥည္းမ်ားကို စနစ္တက် မထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ရွာေဖြရခက္ခဲၿပီး လိုအပ္ခ်ိန္တြင္ အခ်ိန္ပို လုပ္အားပိုအားစိုက္ထုတ္ရျခင္း ၊ သက္ဆိုင္ရာ အာမခံစာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား ေသခ်ာမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျပဳျပင္ စရိတ္ပိုမိုကုန္က်ျခင္း ၊ေပ်ာက္ရွမႈ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထပ္မံ ဝယ္ယူျဖည့္တင္း ရမႈေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ာထပ္မံမ်ားျပားႏိုင္ပါတယ္။ ၃။ အေရးတႀကီးလိုအပ္ခ်ိန္တြင္ အဆင္သင့္ထားသိုမႈ ၊ ထုတ္ပိုးထားမႈမရွိခဲ့ရင္ Labor cost, shipping cost, transport cost မ်ား ျမင့္တက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ၄။ သိုေလွာင္ ႐ုံအတြင္း မ်ားျပားလွေသာ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံကို စနစ္တက် အမ်ိဳးအစား အလိုက္ သီးျခား စာရင္းသြင္း မွတ္တမ္းျပဳမထားလွ်င္ လိုအပ္လာခ်ိန္၌အလြယ္တကူ မရွာေဖြ ႏိုင္ျခင္း ၊ သက္တမ္းလြန္ ပစၥည္းအေရ အတြက္မ်ားျပားျခင္း၊ လိုအပ္ေသာေနရာသို႔ အခ်ိန္မွီ မပို႔ေဆာင္ ႏိုင္လွ်င္ customer မ်ား၏ စိတ္ပ်က္မႈႀကဳံေတြ႕ရႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ order မွာယူမႈနည္းပါးကာ လုပ္ငန္းက်ရႈံးႏိုင္သည္အထိႀကဳံေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ၅။သတင္းအခ်က္အလက္ ေပးပို႔မႈအားနည္းျခင္း၊ အျပန္အလွန္ သေဘာထားတူညီမႈ မထားရွိျခင္း ၊ေကာင္းမြန္ေသာ ထုပ္ပိုးမႈမရွိဘဲ ေရေျမေဒသ မကြၽမ္းက်င္ေသာ အာမခံခ်က္မရွိေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ မႈပုံစံေတြေၾကာင့္ ေနရာမွားပို႔ျခင္း ၊ ပ်က္စီးေနေသာ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားႏွင့္ မွာယူထားေသာအေရအတြက္မွားပို႔မိျခင္း ေတြေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြေၾကာင့္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ အခ်ိန္မွီ မေရာက္ရွိႏိုင္ျခင္း စတဲ့ ဆိုးက်ိဴးမ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိတ္ေဆြတို႔ အေနနဲ႔လည္း မိမိလုပ္ငန္း ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမွာ ေကာင္းမြန္စြာ စနစ္တက် လည္ပတ္ ႏိုင္ေရးအတြက္ Logistics ႏွင့္ Supply Chain Management ကိုပိုမိုဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္သင့္ေနပါၿပီ။ credit : PSR NGO Logistics and Supply Chain Management MyanmarLogisticsGuide

Thursday, 09 January 2020 04:17

လုပ်သက်ရင့်ဝန်ထမ်းကားပါမစ် (အခွန်လွတ်ကားပါမစ်) ဆိုင်းငံ့ဟု သတင်းများထွက်ပေါ်

ပြည်သူ့ဝန်ထမ်းများနှင့် နိုင်ငံဝန်ထမ်းများအတွက် မော်တော်ယာဉ်ရောင်းချပေးရေးကိစ္စအတွက် စီးပွားရေးနှင့် ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေး ဝန်ကြီးးဌာနမှ ကြော်ငြာချက်တစ်ရပ်ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့် ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်နှင့် အထက် အဆင့်ပြည့်သူ့ဝန်ထမ်းနှင့် နိုင်ငံဝန်ထမ်းများအား အခွန်ကင်းလွတ်ခွင့်ဖြင့် မော်တော်ယာဉ်ရောင်းချပေးရေး ကိစ္စနှင့် ပတ်သက်၍ သတင်းများကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်ထွက်ပေါ်လျှက်ရှိသည်။ ၂၀၂၀ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလ ၈ ရက်နေ့ ကားလောက အတွင်းပြောဆိုမှုများအရ အခွန်လွတ်ကားပါမစ်အတွက် ဆိုင်းငံ့ထားကြောင်း ယနေ့ ၉ ရက်နေ့တွင် တိတိကျကျထုတ် ပြန်ချက်တစ်ခုထွက်လာဖွယ်ရှိကြောင်း ကားလောကကျွမ်းသူများ၏ ဖော်ပြပြောဆိုမှုများအရသိရသည်။ အဆိုပါအခွန်လွတ်ကားပါမစ်က ဘာတွေကင်းလွတ်ခွင့်ရမယ်လို့ သတင်းထွက်နေတာလဲမြန်မာပြည်တွင် ပြည်ပမှတင်သွင်းလာသောကားအပေါ်ကောက်ခံသည့် အကောက်ခွန်ဂျူတီ၊ ကညနအခွန်အခမှာ ကားအဂ်ျင် ပါဝါမူတည်၍ကားတန်ဘိုး၏ ၁၀၀% မှ ၁၅၀% အထိရှိပါသည်။ ဥပမာ ကားတန်ဘိုး သိန်း ၃၀၀ ဆိုပါက အခွန်အခမှာ သိန်း ၃၀၀-၄၀၀ ကျသင့်ပါသည်။ ယခုပါမစ်သည်အဆိုပါ အခွန်အခသက်သာခွင့်ရရှိပါမည်။ ထို့အပြင် ရန်ကုန်လိုင်စင်အတွက် အိုဟောင်းစလစ် ကပ်စရာမလိုသည့်အတွက် သိန်းတစ်ရာကျော်ထပ်မံသက်သာပါသည်။ အဂ်ျင်ပါဝါ၁၅၀၀ စီစီကျော်ပါကအထူးကုန်စည်ခွန်နှင့် ကုန်သွယ်ခွန်ကိုပေးသွင်းရပါမည်။ ပထမ တစ်နှစ်အတွင်းပိုင်ရှင်အမည် ပြောင်းလဲ၍ မရပါ။ ပထမအဆင့် ညွန်ချုပ်နှင့်အထက် မှာ (၅၀၀) ဝန်းကျင်ခန့်ရှိပါသည်။ ဒုတိယအဆင့် ဝန်ထမ်းအားလုံး လုပ်သက်(၂၅) နှစ်နှင့်အထက်၊ ဝန်ထမ်းစည်းကမ်းဖေါက်ဖျက်ခြင်းမရှိသူ( ပြည်သူ့ဝန်ထမ်းကောင်းလက်မှတ်ရသူ) များမှာ စာရင်း ပြုစုဆဲဖြစ်ပြီး။ အရေအတွက် ထောင်နှင့်ချီပြီးရှိနိုင်ပါသည်။ Zawgyi ျဖင့္ဖက္ရႈ႕ရန္>>>>>>>>>> လုပ္သက္ရင့္၀န္ထမ္းကားပါမစ္ (အခြန္လြတ္ကားပါမစ္) ဆိုင္းငံ့ဟု သတင္းမ်ားထြက္ေပၚ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းခ်ေပးေရးကိစၥအတြက္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးးဌာနမွ ေၾကာ္ျငာခ်က္တစ္ရပ္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွင့္ အထက္ အဆင့္ျပည့္သူ႕၀န္ထမ္းႏွင့္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းမ်ားအား အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းခ်ေပးေရး ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းမ်ားက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ ၂၀၂၀ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၈ ရက္ေန႔ ကားေလာက အတြင္းေျပာဆိုမႈမ်ားအရ အခြန္လြတ္ကားပါမစ္အတြက္ ဆိုင္းငံ့ထားေၾကာင္း ယေန႔ ၉ ရက္ေန႔တြင္ တိတိက်က်ထုတ္ ျပန္ခ်က္တစ္ခုထြက္လာဖြယ္ရွိေၾကာင္း ကားေလာကကၽြမ္းသူမ်ား၏ ေဖာ္ျပေျပာဆိုမႈမ်ားအရသိရသည္။ အဆိုပါအခြန္လြတ္ကားပါမစ္က ဘာေတြကင္းလြတ္ခြင့္ရမယ္လို႔ သတင္းထြက္ေနတာလဲျမန္မာျပည္တြင္ ျပည္ပမွတင္သြင္းလာေသာကားအေပၚေကာက္ခံသည့္ အေကာက္ခြန္ဂ်ဴတီ၊ ကညနအခြန္အခမွာ ကားအဂ္်င္ ပါဝါမူတည္၍ကားတန္ဘိုး၏ ၁၀၀% မွ ၁၅၀% အထိရွိပါသည္။ ဥပမာ ကားတန္ဘိုး သိန္း ၃၀၀ ဆိုပါက အခြန္အခမွာ သိန္း ၃၀၀-၄၀၀ က်သင့္ပါသည္။ ယခုပါမစ္သည္အဆိုပါ အခြန္အခသက္သာခြင့္ရရွိပါမည္။ ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္လိုင္စင္အတြက္ အိုေဟာင္းစလစ္ ကပ္စရာမလိုသည့္အတြက္ သိန္းတစ္ရာေက်ာ္ထပ္မံသက္သာပါသည္။ MyanmarLogisticsGuide

Wednesday, 08 January 2020 08:53

အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၏ Website Domain Name အား အမည် ပြောင်းလဲအသုံးပြု

ရည်ညွှန်းချက် >>>>>>>> (၁) e-Government ဦးဆောင်ကော်မတီ၏ (၂၅.၄.၂၀၁၉) ရက်စွဲပါ စာအမှတ်၊ဆသ-၅/ e - Gov (Domain)/ ၂၀၁၉ (၄၃၈) (၂) စီမံကိန်းနှင့်ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာန၊ အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၏ (၂၀.၆.၂၀၁၉)ရက်စွဲပါ စာအမှတ်၊ ၁-ကထ/ ၂၀၁၉ (၀၅၇) ၁။ အထက်အကြောင်းအရာပါ ကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာနမှ Www.myanmar customs.gov.mm အမည်ရှိ Website အား (၁.၁၁.၂၀၁၁) ရက်နေ့မှစတင်၍ လွှင့်တင်သုံးစွဲလျက် ရှိပါသည်။ ထိုသို့ အသုံးပြုလျက်ရှိသော Domain Name များအား “မြန်မာနိုင်ငံကိုယ်စားပြု Country code. (.mm) အမည် ပါဝင်ပြီးဖြစ်သည့်အတွက် စကားလုံးကျစ်လျစ်မှုရှိစေရန် Third Level Domain Name နေရာများတွင် Myanmar ဆိုသည့် စကားရပါအား အသုံးမပြုရန်ဟု " e-Government ဥိးဆောင်ကော်မတီမှ ရည်ညွှန်း (၁) ပါစာဖြင့် ညွှန်ကြားလာခဲ့ပါသည်။ ၂။ အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၏ Website အား ယခင်အသုံးပြုနေသည့် www.myanmarcustoms. gov.mm Domain Name အစား e-Government ဦးဆောင်ကော်မတီမှ အဆိုပြုထားသည့် www.customs.gov.mm သို့ ပြောင်းလဲပြင်ဆင်အသုံးပြုလိုကြောင်း ရည်ညွှန်း (၂) ပါစာဖြင့် ပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနသို့ တင်ပြ၍ (၁.၈.၂၀၁၉) ရက်နေ့မှ စတင်ပြီး ပြောင်းလဲအသုံးပြုခဲ့ပြီး ဖြစ်ပါသည်။ ထိုသို့ ပြောင်းလဲသုံးစွဲမည်ဖြစ်ကြောင်း အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၏ Website နှင့် MACCS Facebook စာမျက်နှာများတွင်လည်း (၂၃.၇.၂၀၁၉) ရက်နေ့၌ ကြိုတင်ကြေညာခဲ့ပြီးဖြစ်ပါသည်။ ၃။ သို့ဖြစ်ပါ၍ လိပ်မူပါဌာနများအနေဖြင့် အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၏ Website Domain Name အား www.customs.gov.mm ဟု ပြောင်းလဲအသုံးပြုနိုင်ပါရန် အသိပေးအကြောင်းကြားအပ်ပါသည်။ Zawgyi ျဖင့္ဖက္ရႈ႕ရန္>>>>>>>>>> အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ Website Domain Name အား အမည္ ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳ ရည္ၫႊန္းခ်က္ >>>>>>>> (၁) e-Government ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ၏ (၂၅.၄.၂၀၁၉) ရက္စြဲပါ စာအမွတ္၊ဆသ-၅/ e - Gov (Domain)/ ၂၀၁၉ (၄၃၈) (၂) စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ (၂၀.၆.၂၀၁၉)ရက္စြဲပါ စာအမွတ္၊ ၁-ကထ/ ၂၀၁၉ (၀၅၇) ၁။ အထက္အေၾကာင္းအရာပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ Www.myanmar customs.gov.mm အမည္ရွိ Website အား (၁.၁၁.၂၀၁၁) ရက္ေန႔မွစတင္၍ လႊင့္တင္သုံးစြဲလ်က္ ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ အသုံးျပဳလ်က္ရွိေသာ Domain Name မ်ားအား “ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳ Country code. (.mm) အမည္ ပါဝင္ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ စကားလုံးက်စ္လ်စ္မႈရွိေစရန္ Third Level Domain Name ေနရာမ်ားတြင္ Myanmar ဆိုသည့္ စကားရပါအား အသံုးမျပဳရန္ဟု " e-Government ဥိးေဆာင္ေကာ္မတီမွ ရည္ၫႊန္း (၁) ပါစာျဖင့္ ၫႊန္ၾကားလာခဲ့ပါသည္။ ၂။ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ Website အား ယခင္အသုံးျပဳေနသည့္ www.myanmarcustoms. gov.mm Domain Name အစား e-Government ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ အဆိုျပဳထားသည့္ www.customs.gov.mm သို႔ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္အသုံးျပဳလိုေၾကာင္း ရည္ၫႊန္း (၂) ပါစာျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပ၍ (၁.၈.၂၀၁၉) ရက္ေန႔မွ စတင္ၿပီး ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေျပာင္းလဲသုံးစြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ Website ႏွင့္ MACCS Facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္လည္း (၂၃.၇.၂၀၁၉) ရက္ေန႔၌ ႀကိဳတင္ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ၃။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ လိပ္မူပါဌာနမ်ားအေနျဖင့္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၏ Website Domain Name အား www.customs.gov.mm ဟု ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳႏိုင္ပါရန္ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားအပ္ပါသည္။ MyanmarLogisticsGuide

Wednesday, 08 January 2020 08:09

၂၀၁၉ တွင် ရေနံဈေး ၁၄ ရာခိုင်နှုန်းမြင့်တက်ပြီးနောက်ပိုင်း အမြင့်ဆုံးဖြစ်ရန်တာဆူနေသည့် ရေနံဈေး

သမ္မတ Donald Trump ကအမိန့်ပေးခဲ့သည့်အမေရိကန်လေကြောင်းတိုက်ခိုက်မှုတစ်ခုတွင်အီရန်ထိပ်တန်းအရာရှိတစ် ဦး သေဆုံးပြီးနောက်သောကြာနေ့တွင်ရေနံဈေးနှုန်းများမြင့်တက်ခဲ့သည်။

Friday, 03 January 2020 11:19

အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာန၊ MACCS ဌာနခွဲ၏ ကြေညာချက်

MACcs System ကို သုံးစွဲကြသည့် Private User များအနေဖြင့် (၅.၁.၂၀၂၀) ရက်နေ့ နောက်ပိုင်း၌ နောက်ဆက်တွဲ တွင်ဖော်ပြထားသော Error များ ဖြစ်ပေါ်ခဲ့ပါက သွင်းကုန်ထုတ်ကုန်လုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်နေသူများသည် မိမိတို့၏ ပသက (အဟောင်း)အမှတ်များကို TIN Number Fomat ဖြင့် ထုတ်ပေးသော ပသက (အသစ်) အမှတ်များသို့ ပြောင်းလဲခြင်းအား ကုန်သွယ်ရေးဦးစီးဌာနသို့ သွားရောက်၍ အမြန်ဆောင်ရွက်ရမည် ဖြစ်ပါသည်။ ထို့သို့ TIN No. သို့ ပြောင်းလဲဆောင်ရွက်ပြီး ကြောင်း ကုန်သွယ်ရေးဦးစီးဌာနမှ အကောက်ခွန်ဦးစီးဌာနသို့ အကြောင်းကြားလာသည့်နေ့ နောက်တစ်ရက်တွင်ကြေညာလွှာများကိုဆက်လက်ဆောင်ရွက်နိုင်မည်ဖြစ်ပါသည်။

Friday, 03 January 2020 08:08

အခွန်ကင်းလွတ်ခွင့်ရပါမစ်က ဘာတွေကင်းလွှတ်ခွင့်ရမှာလဲ ?

ရှေ့အပတ်တွင် အခွန်ကင်းလွတ်ခွင့်ရသည့် လုပ်သက်ရင့်ဝန်ထမ်းကားပါမစ်များထွက်လာတော့ပါမည်။