Local Industry

အမည္ေျပာင္းကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ အျမင့္ကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ ေအးသြားသည့္ ႏိုဝင္ဘာလဆန္း ကားေစ်းကြက္

အမည္ေျပာင္းကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ အျမင့္ကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ ေအးသြားသည့္ ႏိုဝင္ဘာလဆန္း ကားေစ်းကြက္ google

မျဖစ္မေန အမည္ေျပာင္းျပဳလုပ္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ နယ္အဝယ္ အဆင္းနည္းသြားသလို အေရာင္းအဝယ္လည္း ၿငိမ္သက္သြားခဲ့သည္။ အျမင့္ကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ေအးေနၿပီး နံပါတ္ထြက္ၿပီးသား က်ပ္သိန္း ႏွစ္ရာဝန္းက်င္ Toyota Vitz ၊ Honda Fit ၊ Toyota Belta ၊ Toyota Probox စသည့္ ၁၃ဝဝ စီစီကားမ်ားသာ အဝယ္ရွိသည္။ ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ရွိလာေသာေၾကာင့္ ၁၃ဝဝ စီစီကားမ်ား အေရာင္းအဝယ္ ေကာင္း ေနသလို ၆၆ဝ စီစီ လုပ္ငန္းသုံး ပစ္ကပ္မ်ားလည္း အဝယ္ျပန္လိုက္ လာသည္။

 

“ညာေမာင္းကားေတြထဲမွာ က်ပ္သိန္း ႏွစ္ရာဝန္းက်င္ ၁၃ဝဝ စီစီ ကားေတြေလာက္ပဲ အဝယ္ရွိပါတယ္၊ မိုဒယ္ျမင့္ ဘယ္ေမာင္းကားေတြနဲ႔ အျမင့္ကားေတြကေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ ျပန္ေအးသြားပါတယ္၊ နယ္ အဝယ္လည္း အဆင္းနည္းသြားတဲ့အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ လေလာက္ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ မေကာင္းပါဘူး၊ ကားေတြကို အမည္ေပါက္ ျပဳလုပ္ရ မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥနဲ႔ ကားအေရာင္းစင္တာ၊ ကားအေရာင္းျပခန္းေတြက ကား ေတြကို Sale Invoice အတိုင္း ေကာက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြေၾကာင့္ သို႔ေလာ သို႔ေလာနဲ႔ မေရာင္းရဲ မဝယ္ရဲ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ လာမယ့္ႏွစ္အတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ မိုဒယ္သတ္မွတ္ခ်က္ကလည္း ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္ ဘဲ ပုံမွန္အတိုင္း Model Year တစ္ႏွစ္စီ ခုန္သြားတာျဖစ္လို႔ ေစ်းကြက္ အေပၚ သက္ေရာက္မႈမရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္၊ ေၾကညာခ်က္ေတြနဲ႔ လုံးဝ မသက္ဆိုင္တဲ့ ျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့ SKD ကားေတြကေတာ့ ပုံမွန္အတိုင္း အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ပါတယ္၊ အခုအခ်ိန္မွာ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ဝယ္ခ်င္တဲ့သူ မ်ားတဲ့အတြက္ ညာေမာင္းကားေတြထက္စာရင္ SKD ကား ေတြက ပိုၿပီးေရာင္းရပါတယ္”ဟု MMM ကားအေရာင္းစင္တာမွ ကိုမင္း မင္းေမာင္က ေျပာသည္။

 

၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ဆိုင္ရာ မိုဒယ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ လူစီးကားမ်ား တင္သြင္းရာတြင္ ၂ဝ၁၇ မိုဒယ္ႏွင့္ အထက္ ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားကိုသာ ခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ ကားနည္းသြားသလို မူရင္းကားတန္ဖိုးမ်ားလည္း မ်ားသြားမည္ ျဖစ္သည္။ လာမည့္ႏွစ္စပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္လိုင္စင္ျဖင့္ ကားဝယ္ယူအသုံးျပဳခြင့္ YVQC စနစ္ကို စတင္က်င့္သုံးမည္ဟု သတင္းမ်ားထြက္ေပၚေနၿပီး အမွန္တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါက ဘယ္ေမာင္းကား တင္သြင္းမႈ မ်ား အားေကာင္းလာႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္။

 

“ဒီရက္ပိုင္းမွာ ကားအေရာင္းအဝယ္ ျပန္ေအးသြားပါတယ္၊ ပြင့္ လင္းရာသီျဖစ္ၿပီး စပါးနဲ႔ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ ေပၚတဲ့ရာသီျဖစ္ေပမဲ့ သီးႏွံေစ်းေတြ မေကာင္းတဲ့အတြက္ နယ္ဘက္က ကားအဝယ္ေတြ အရင္ ႏွစ္ကေလာက္ မဆင္းပါဘူး၊ နယ္အဝယ္ဆင္းတာ နည္းတဲ့အတြက္လည္း ညာေမာင္းကားေတြ အဝယ္ေအးေနၿပီး အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ဝယ္ယူလို႔ရတဲ့ ွကဖကုင ကားေတြေလာက္ပဲ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ပါတယ္၊ လတ္တ ေလာမွာ အျမင့္ကားေစ်းကြက္ကေတာ့ သိသိသာသာ ေအးေနပါတယ္၊ အခုအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ကားႀကိဳက္တဲ့သူက က်ပ္သိန္း သုံးရာေအာက္ကား ကို ရွာဝယ္ၿပီး အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ကားသစ္စီးခ်င္တဲ့ သူေတြကေတာ့ SKD ကားေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္လာၾကပါတယ္”ဟု United Eleven ကားအေရာင္း စင္တာမွ ဒါ႐ိုက္တာ ကိုေအာင္သူက ဆိုသည္။

 

ကားေစ်းကြက္အတြင္း နံပါတ္ထြက္ၿပီးသား ညာေမာင္းကားမ်ားမွာ ဝယ္လိုအားမ်ားေနၿပီး Toyota Vitz ၂ဝ၁၁ မိုဒယ္ကို က်ပ္ ၁၈၅ သိန္း ဝန္းက်င္၊ Toyota Probox ၂ဝဝ၇၊ ၂ဝဝ၈ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ၁၉ဝ ဝန္းက်င္၊ Honda Fit ၂ဝဝ၈ မိုဒယ္(မွန္မည္း)ကို က်ပ္ ၁၉၅ သိန္းဝန္းက်င္ တြင္ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ေနသည္။ အျမင့္ကားထဲမွ Toyota Crown ၂ဝဝ၄ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ၄၁ဝ ဝန္းက်င္၊ Honda CR-V၂ဝဝ၆ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ၄၂ဝ ဝန္းက်င္၊ Toyota Kluger ၂ဝဝ၆ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ငါးရာဝန္းက်င္၊ Toyota Alphard ၂ဝဝ၄ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ၄၅ဝ ဝန္းက်င္ႏွင့္ Toyota Vanguard ၂ဝ၁ဝ မိုဒယ္ကို က်ပ္သိန္း ၆၅ဝ ဝန္းက်င္တို႔တြင္ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္သည္။

 

“ရန္ကုန္အဝယ္ေရာ၊ နယ္အဝယ္ပါ အဆင္းနည္းတဲ့အတြက္ ယာဥ္ ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းေတြမွာေတာ့ ထင္သေလာက္ အေရာင္းအဝယ္ မေကာင္းပါဘူး၊ အခြန္ကိစၥေၾကာင့္ ညာေမာင္းကားေတြက ေရာင္းရခက္ ဝယ္ရခက္ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕ကလည္း အမည္ေပါက္ရၿပီး အရစ္ က်စနစ္နဲ႔ ဝယ္လိုရတဲ့ကားသစ္ေတြကို စိတ္ဝင္စားမႈ ပိုမ်ားသြားပါတယ္၊ Suzuki SKD ကားေတြဆိုရင္ ခုနစ္ႏွစ္အထိ အရစ္က်စနစ္နဲ႔ ဝယ္လို႔ရ သလို ကားေဟာင္းနဲ႔လည္း အလဲအထပ္ လုပ္လို႔ရတဲ့အတြက္ အေရာင္း အဝယ္အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေနပါတယ္၊ လက္ရွိ မိုဒယ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကားအသစ္ တင္သြင္းမယ္ဆိုရင္ လုံးဝ မကိုက္ေတာ့တ့ဲအတြက္ နံပါတ္ ထြက္ၿပီးသား ကားေဟာင္းေတြကိုပဲ လွည့္ပတ္ဝယ္ၿပီး အေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္ေနရပါတယ္”ဟု ကားဝယ္/ေရာင္း ကိုသီဟက ေျပာသည္။

 

စလစ္ဝယ္လိုအား နည္းေသာ္လည္း အပ္ကားရွားပါးျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္လိုင္စင္ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ အမည္ေပါက္စလစ္သည္ က်ပ္ ၁၂၈ သိန္း ဝန္းက်င္ႏွင့္ တိုက္ေၾကစလစ္သည္ က်ပ္ ၁၁၈ သိန္းဝန္းက်င္တြင္ ေပါက္ ေစ်းရွိေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္အတြင္းမွ သိရသည္။

 

Source : Automobile

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)