Local Industry

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ပထမအဆင့္စီမံကိန္းစတင္ရန္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈစတင္

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားဇုန္ ပထမအဆင့္စီမံကိန္းျဖစ္သည့္ ထိုင္းႏုိင္ငံနယ္စပ္ ကန္ခ်နာဘူရီမွ စီးပြားေရးဇုန္သို႔သြားသည့္ ႏွစ္ လမ္းသြားလမ္းမႀကီးကို စတင္ရန္ ျမန္မာ-ထိုင္းပညာရွင္မ်ား ေလ့ လာဆန္းစစ္မႈ စတင္ေနေၾကာင္း တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး၀န္ႀကီး ဦးၿဖိဳးေ၀ထြန္းက ေျပာသည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္းသည္ တနသၤာရီကမ္းေျမာင္ေဒသ ဖံြ႕ၿဖိဳး ေရးစီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံအစိုးရ၏ ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းျဖစ္သည္္ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

‘‘လက္ရွိ ေျမျပင္အေနအ ထားအရ လမ္းေဖာက္ဖို႔ ကြင္း ဆင္းစစ္ေဆးေနတယ္။ အဆင့္ ေလးေတြ နည္းနည္းက်န္ေနေသး ေတာ့ မၾကာခင္ လမ္းေဖာက္တာ စႏုိင္ေတာ့မွာပါ’’ဟု ဦးၿဖိဳးေ၀ထြန္းက ေျပာသည္။

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္သည္ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရွိၿပီး ပထမအဆင့္ကို ျမန္မာႏွင့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီတုိ႔ သ ေဘာတူစာခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယအ ဆင့္တြင္ ျမန္မာ၊ ဂ်ပန္၊ ထိုင္း အစိုးရမ်ားပါ၀င္ရန္ သေဘာတူ ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒လည္းျဖစ္ သူ ၎က ေျပာသည္။

‘‘ေနာက္ၿပီး ေရရွည္ဖံြ႕ၿဖိဳး ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ဂ်ပန္ပါ၀င္ ဖို႔လည္း ကတိက၀တ္ေတြရွိထား တယ္’’ဟု အဆိုပါ အထူးစီးပြား ေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခဲြမႈေကာ္မတီအ တြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာတင္ထြန္း ႏုိင္က ေျပာသည္။

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္အတြက္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ (ကန္ေဒၚလာ ၁၃၃ သန္း)ကို ထိုင္းအစိုးရထံမွ ေခ်းေငြရယူရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ၍ အတည္ျပဳမည္ဟု စီးပြား ေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာသန္းျမင့္က ဇူလိုင္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုင္းက ေဖေဖာ္၀ါရီတြင္ ယင္းေခ်းေငြကိုေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခ့ဲၿပီး ယင္းေခ်းေငြသည္ ၈၂ မိုင္ (၁၃၂ ကီလိုမီတာ) ရွည္လ်ား ေသာ ထိုင္းႏုိင္ငံနယ္စပ္ ကန္ခ်နာဘူရီမွ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္သို႔ သြားသည့္ လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရန္ျဖစ္သည္။

အဆုိပါေခ်းေငြသည္ ႏုိင္ငံ အစိုးရခ်င္း ေခ်းေငြယူျခင္းျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာအစိုးရက ကုမၸဏီမ်ားကို ေခ်းေငြျပန္လည္ ေပးအပ္မည္ျဖစ္ကာ အစိုးရက နာမည္ခံ ေခ်းေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာတင္ထြန္းႏုိင္က ေျပာသည္။ကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၅၀ တန္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ကို ၂၀၀၈ တြင္ ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ ႏုိင္ငံအစိုးရတို႔ လက္မွတ္ေရးထိုး ခဲ့ၿပီး ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္မွ အီတာလ်ံ ထိုင္းကုမၸဏီက စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။

၂၀၁၃ တြင္ ဘ႑ာေရးအ ခက္အခဲေၾကာင့္ စီမံကိန္းရပ္ဆုိင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ ဇူလိုင္က စီမံကိန္း ျပန္လည္စတင္ရန္ ျမန္မာ-ထိုင္း-ဂ်ပန္ သံုးႏုိင္ငံ အစိုးရခ်င္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

Source: 7 days new

Read times
Rate this item
(1 Vote)