Port News

Friday, 26 October 2018 08:47

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစီမံကိန္း ဆိပ္ကမ္းေအာ္ပေရတာ

ျမန္မာ-အိႏၵိယ ႏွစ္ႏိုင္ငံပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေသာ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုးျဖတ္သန္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ ဆိပ္ကမ္းေအာ္ပေရတာ (Private Port Operator) ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔အပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရပါတယ္။ အဆိုပါေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔အပ္မည့္ ဆိပ္ကမ္းေအာ္ပေရတာသည္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းတြင္ပါဝင္ေသာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၊ ပလက္ဝဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား၊ အေဆာက္အအံုမ်ား စီမံခန္႔ခြဲျခင္း ႏွင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းဝန္ႀကီးဌာနထံမွသိခဲ့ရပါတယ္။ ထိုဆိပ္ကမ္းေအာ္ပေရတာကို ေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားႏိုင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ-အိႏၵိယ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာကို ေအာက္တိုဘာလ ၂၂ ရက္ေန႔၌ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ႀကပါတယ္။ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ျဖတ္သန္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းသည္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ႏွစ္ေသာင္း ေရယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသို႔ တန္ခ်ိန္ ၆၀၀၀ရွိ ေရယာဥ္မ်ား ဝင္ထြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ လံုေလာက္ေသာ ေရအနက္ရွိေစရန္ေသာင္တူးျခင္း၊ ပလက္ဝမွ ျမန္မာ-အိႏၵိယနယ္စပ္အေဝးေျပးကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းတို႔ အပါအဝင္ တန္ခ်ိန္ ၃၀၀ ရွိ ေရယာဥ္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း စီမံကိန္း ႏွင့္ အျခားပင္လယ္ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမ်ားပါဝင္သည့္ စီမံကိန္းတစ္ခုလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၈၄ သန္းခန္႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္းကို အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ အေထာက္အပံ့မ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရပါတယ္။ Source : The Voice

Friday, 19 October 2018 07:09

သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္ (Bill of lading)ဆိုင္ရာ အေျခခံသိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား

အနက္အဓိပၸာယ္အရ သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္ဆိုသည္မွာ သေဘၤာပိုင္ရွင္ ကိုယ္စားသေဘၤာဦးစီးမွူးက ကုန္ပို႔သူထံမွ ကုန္ပစၥည္းလက္ခံရရွိေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေျပစာတခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။အဆိုပါေျပစာတြင္ ကုန္စည္မ်ားကို သတ္မွတ္သည့္ခရီးလမ္းဆုံးသို့ တာ၀န္ခံေပးပို႕ရန္ ႏွင့္ ကုန္စည္ကို လက္ခံရယူမည့္သူ၏ အမည္နာမကို သတ္မွတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္တြင္ ပါ၀င္ရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ သာမန္အားျဖင့္ သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္တြင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားပါ၀င္ရမည္- (၁) ကုန္စည္ပို့ေဆာင္ေရးကုမၸဏီ/လုပ္ငန္းရွင္၏ အမည္ (၂) မည္သည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ သေဘၤာျဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ (၃) ကုန္စည္တင္ပို့သူ၏ အမည္ (၄) ကုန္စည္လက္ခံမည့္သူ၏ အမည္။(အဆိုပါေနရာတြင္ ကြက္လပ္ထားေလ့ရွိသည္) (၅) ကုန္တင္သည့္ ဆိပ္ကမ္း၏ အမည္ (၆) ကုန္ခ်မည့္ ဆိပ္ကမ္း၏ အမည္ (၇) ကုန္စည္ အမ်ိုးအမည္၊ ကုန္အမွတ္အသား၊အေရအတြက္ ႏွင့္ အျခားေဖာ္ျပခ်က္မ်ား (၈) သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္ ျပုလုပ္သည့္ေနရာ၊ ရက္စြဲ (၉) ကုန္သယ္ယူပို့ေဆာင္ခ ႏႈန္းထား (၁၀) သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္ မိတၱဴအေရအတြက္ ကုန္စည္မ်ားကို ကုန္သေဘၤာေပၚတင္ျပီးသည္ ႏွင့္ ေရယာဥ္မွဴးက သေဘၤာကုန္တင္လက္မွတ္ ၃စုံတြင္လက္မွတ္ေရးထိုးရမည္။ ပထမတစ္စုံကို ေရယာဥ္မွဴးက ထိန္းသိမ္းထားျပီး ဒုတိယတစ္စုံကို ကုန္စည္တင္ပို႔ခံရသူထံ ေပးပို႔ထားသည္။ တတိယတစ္စုံကို ကုန္စည္ပို႔သူက ၄င္း၏ကုန္ပိုင္ဆိုင္မႈ အာမခံခ်က္အျဖစ္ကိုင္ေဆာင္ထားသည္။ကုန္တင္ပို႔သူက ကုန္တင္ရမည့္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ကုန္မ်ားကို ေပးအပ္လိုက္သည္အခါ mate'sreceiptကို ထုတ္ေပးရသည္။ အဆိုပါ mate'sreceipt သည္ ကုန္စည္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္စာခ်ဳပ္စာတမ္းအျဖစ္ မမွတ္ယူရပါ။ mate's receipt သည္ေနာင္အခါ Bill of lading ႏွင့္ လဲလွယ္ရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ mate's receipt ႏွင့္ Bill of lading ရရွိသူ မတူညီသည့္အခါ Bill of lading ႐ရွိသူကိုသာ ကုန္စည္မ်ားကို လက္ေရာက္ေပးအပ္ရမည္။mate's receipt ပါ ကုန္စည္ ႏွင့္ Bill of lading ပါ ကုန္စည္ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိ စစ္ေဆးျပီးမွ ေရယာဥ္မွဴးက လက္မွတ္ေရးထိုးရမည္။ ထို႔ျပင္ကုန္စည္မ်ား သေဘၤာေပၚတင္ခ်ိန္ ပ်က္စီးခ်ိဳ႔ယြင္းေနပါက Bill of lading တြင္ တပါတည္းေဖာ္ျပရမည္။ ကုန္စည္ပ်က္စီးခ်ို့ယြင္းမႈ ရွိပါလ်က္ႏွင့္သေဘၤာဦးစီးမွဴးက ကုန္စည္မ်ား ေကာင္းမြန္ေသာအေျခအေနတြင္ရွိသည္ဟု Bill of ladingတြင္clean bill of lading ဟုေဖာ္ျပထားပါက သေဘၤာဦးစီးမွဴးတြင္ တာ၀န္ရွိလာႏိုင္ပါသည္။ Bill of ladingတြင္ all on Deck at ShipperRisks ဟု ေရးသားထားသည့္တိုင္ သေဘၤာပိုင္ရွင္အေနျဖင့္ မိမိ၏ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ ကုန္ပတ္ေပၚမွကုန္စည္ပ်က္စီးမႈအတြက္ ကင္းလႊတ္ခြင့္မရရွိပါ။ကုန္ပို႔သူက Bill of ladingကို ျဖည့္စြက္ျပီးသင့္ေလ်ာ္ေသာအခ်ိန္အတြင္း သေဘၤာဦးစီးမွဴးထံျဖစ္ေစ/ သေဘၤာကိုယ္စားလွယ္ထံျဖစ္ေစလက္မွတ္ေရးထိုး ေပးအပ္ရသည္။ သို႔ရာတြင္ကုန္တင္ပို႕ သူက မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ တာ၀န္ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါက ေႏွာင့္ေႏွးၾကန့္ၾကာမႈအတြက္သေဘၤာပိုင္ရွင္က နစ္နာေၾကးကို ကုန္ပို႔သူထံမွေတာင္းခံပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ သေဘၤာဦးစီးမွဴးသည္ ကုန္ပို႔ေဆာင္ခ႐ရွိသည္ ႏွင့္ Bill of lading ကိုင္ေဆာင္သူ/ Bill of ladingပါ ကုန္လက္ခံသူထံ ကုန္စည္မ်ားကို လက္ေရာက္ေပးအပ္ရမည္။ကုန္စည္တင္ပို႕သူသည္ သေဘၤာေပၚကုန္တင္ေနခ်ိန္ သို႕မဟုတ္ ေနာက္ပိုင္းခိိ်န္တြင္ Bill of lading ကိုေတာင္းခံပိုင္ခြင့္ရွိသည္။Bill ofladingသည္ သေဘၤာကုန္ပတ္ေပၚကုန္စည္တင္ျပီးေၾကာင္း ျမင္သာေသာ အေထာက္အထား ျဖစ္သကဲ့သို႕ ကုန္ပို႔သူ ႏွင့္ သေဘၤာဦးစီးမွဴးတို႔အၾကား အျပီးသတ္သက္ေသခံခ်က္ျဖစ္သည္။ Bill of lading ကိုလႊဲေျပာင္းျခင္း ==================== Bill of lading သည္ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ဥပေဒအရ ကုန္စည္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္စာခ်ုပ္စာတမ္းျဖစ္သည္။ထို႕ျပင္ Bill of lading သည္ ကုန္စည္မ်ားကိုကိုယ္စားျပဳ၍ ၄င္းလက္မွတ္ကို လႊဲေျပာင္းျခင္းသည္ ကုန္စည္မ်ားကို လႊဲေျပာင္းျခင္းအျဖစ္အတည္ျဖစ္သည္။ Bill of lading Act ဥပေဒအရ ထပ္ဆင့္လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္း႐ရွိသူသည္ သယ္ေဆာင္သူကို တရားစြဲဆိုႏိုင္သည္။သယ္ေဆာင္သူကလည္း ၄င္းအေပၚတရားစြဲဆိုႏိုင္သည္။Bill of lading Act ဥပေဒအရ ကုန္တင္ကုန္ခ်အဆင္ေျပေစရန္ Bill of lading လႊဲေျပာင္းရရွိသူကုန္ပို႕သူ၏ ကိုယ္စားလွယ္ကိုျဖစ္ေစ၊ ေရာင္းသူကအဆိုပါ ကုန္စည္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ကို ဆက္လက္ထားရွိေၾကာင္း ညႊန္ျပသည့္ အေျခအေနတြင္ Bill of lading ကို လက္ခံရရွိသူသည္ သူ့ကိုလႊဲေျပာင္းေပးသူ ထက္ပို၍ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရရွိသည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ Bill of lading တြင္ ကုန္လက္ခံသူအျဖစ္ ေဖာ္ျပထားေသာ ကုန္၀ယ္သူသည္ ေရာင္းသူ၏ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ကုန္စည္ေပးအပ္ျခင္းကိုလက္ခံျပီး ေရာင္းသူ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ ထိုသုို႕ မေဆာင္ရြက္မီ အထိေရာင္းသူ၏ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္သည္ ၀ယ္သူသို႕ လႊဲေျပာင္းျခင္းမရွိေပ။၀ယ္သူသည္ ေရာင္းသူ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းျပည့္မီေအာင္ မေဆာင္ရြက္မီ အခ်ိန္အထိ သယ္ေဆာင္သူအေပၚ တရားစြဲဆိုခြင့္မရွိေပ။ (၁)ႏွစ္အတြင္းတရားစြဲဆိုရျခင္း ================= ကုန္စည္မ်ားကို ဆိပ္ကမ္းသို႕မခ်မီျဖစ္ေစ၊ခ်ျပီးျဖစ္ေစကုန္စည္ပ်က္စီးမႈရွိပါက သယ္ေဆာင္သူထံသို႔ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားစာေပးပို႕ရမည္။ ကုန္စည္ခ်ျပီ ၂ရက္အတြင္း ထိုသို႕အေၾကာင္းမၾကားပါက Bill of ladingပါေဖာ္ျပခ်က္အတိုင္း ကုန္စည္သည္ ေကာင္းမြန္ေသာအေျခအေနျဖင့္ လက္ေရာက္ေပးအပ္လိုက္သည္ဟု သယ္ေဆာင္သူက မွတ္ယူရမည္ျဖစ္သည္။ ကုန္စည္မ်ားကို ေပးအပ္ရမည့္အခ်ိန္မွစ၍ (၁)ႏွစ္အတြင္း သို႕မဟုတ္ ကုန္စည္မ်ားကို ကုန္လက္ခံမည္သူထံေပးအပ္ျပီး (၁)ႏွစ္အတြင္း ကုန္စည္မ်ား ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဆုံးရႈံးျခင္း၊ ေပ်ာက္ဆုံးျခင္းမ်ားေၾကာင့္တရားမစြဲဆိုပါက သေဘၤာပိုင္ရွင္အေနျဖင့္ မိမိ၏တာ၀န္ရွိမႈမွ လုံး၀ကင္းလႊတ္ခြင့္ရသည္။ Credit>> wara logistics & supply chain

Thursday, 18 October 2018 07:21

တူညီစုဖြဲ႕ကုန္စည္စီမံမႈစနစ္ (Unitization of Cargo)

Containerization ေခတ္ အဆက္ဆက္တြင္ ကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပိုမိုလြယ္ကူမႈရွိရန္၊ ထိေရာက္မႈ ရွိရန္၊ အခ်ိန္တိုတို ႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္၊ ကုန္စည္ ကိုင္တြယ္စီမံမႈကို ကုန္က်စရိတ္ သက္သာစြာျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္၊ ကုန္စည္မ်ားအား ဆက္လက္ ပို႔ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အတြက္ အဆင္သင့္ အေနအထား ပိုမိုေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္၊ ကုန္စည္မ်ား ေဘးကင္းလုံၿခဳံမႈရွိရန္ စသျဖင့္ စဥ္းစားၿပီး ကုန္စည္စုဖြဲ႕စီစဥ္မႈကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ အစဥ္အၿမဲႀကံစည္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ ကုန္စည္ကို တင္/ခ် ကိုင္တြယ္ရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း သယ္ယူစီမံရာတြင္ လည္းေကာင္း ထိေရာက္စြာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကုန္စည္မ်ားကို တူညီသည့္စုဖြဲ႕မႈ ပုံစံျဖစ္ေအာင္ စီမံေဆာင္႐ြက္ျခင္းကို Unitization ဟု ေခၚေဝၚ သုံးစြဲေလ့ရွိပါသည္။ ယေန႔ ေရေၾကာင္းကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ သာမက၊ ကုန္းလမ္း (ရထား/ကား) ျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈအပါအဝင္ ဘက္စုံပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ အသုံးျပဳလွ်က္ရွိသည့္ ပို႔ေဆာင္မႈ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ကုန္ေသတၱာျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ျခင္း (Containerization) စနစ္သည္လည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ လြယ္ကူေအာင္ စဥ္းစားစီမံ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကသည့္ အက်ိဳးဆက္ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ Unitization ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ===================== ကုန္စည္မ်ားတြင္ ကုန္စည္၏ အေနအထား အရအိပ္မ်ား၊ ကပ္ထူပုံးမ်ား၊ သစ္သားပုံမ်ား စသျဖင့္ အမ်ိဳးသင့္ေတာ္သည့္ ပုံစံ၊ အမ်ိဳးအစား ႏွင့္ ကုန္စည္ သဘာဝအလိုက္တူညီစုဖြဲ႕ ကုန္စည္စီမံမႈစနစ္ (Unitization) ကို ေဆာင္႐ြက္ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈကို ေဆာင္႐ြက္ေလ့ရွိၾကပါသည္။Unitization အား အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈ အေနျဖင့္ English Oxford Dictionary မွ"(Noun); The packaging of cargo into unit loads; (တစ္စု တစ္စည္းထဲျဖစ္ေအာင္ ျပဳျခင္း)” ဟု လည္းေကာင္း၊ ကမာၻ႔ဘဏ္မွ ျပဳစုသည့္ ဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းစကားရပ္မ်ား (Glossary of Port and Shipping Terms) တြင္ “The consolidation of a quantity of individual items into one large shipping unit for easier and faster handling through methods such as palletizing. stripping, slinging and containerization. (သီးျခားစီ ကြဲျပားစြာ ရွိေနသည့္ ကုန္စည္မ်ားကို ပိုမိုသက္သာ ျမန္ဆန္စြာ ကိုင္တြယ္ စီမံေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အခင္းျပား၊ စည္းေႏွာင္မႈ၊ ႀကိဳးျဖင့္သိုင္းျခင္း ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာ အသုံးျပဳျခင္း အစရွိသည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို အသုံးျပဳကာ စုစည္းပို႔ေဆာင္မႈ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း) ဟု လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ေခတ္ကာလ၊ ေနရာေဒသအလိုက္ ေဆာင္႐ြက္မႈ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားျခားနားၾကေသာ္လည္း အသုံးမ်ားသည့္ တူညီစုဖြဲ႕ ကုန္စည္စီမံမႈ စနစ္ (Unitization) ပုံစံမ်ားမွာ - (က)Palletization (ကုန္စည္မ်ားအား အခင္းျပားႏွင့္ စုေပါင္းတင္ေဆာင္သည့္စနစ္) (ခ) Pre-slinging (ကုန္စည္ကို ႀကိဳတင္စည္းေႏွာင္ ႀကိဳးသိုင္း စီစဥ္သည့္စနစ္) (ဂ) Lighter Aboard SHIP - LASH (ကုန္စည္မ်ားအားတြဲေရယာဥ္မ်ားတြင္ စီစဥ္ထည့္သြင္းၿပီး သေဘၤာႀကီးျဖင့္ စုေပါင္းသယ္ယူသည့္ စနစ္) (ဃ) Rol-on/ Roll-off - Ro/Ro (ေမာင္းတက္/ ေမာင္းဆင္း စနစ္) (င) Containerization (ကုန္ေသတၱာျဖင့္ ထည့္သြင္း သယ္ေဆာင္သည့္ စနစ္) ထိုသို႔ Unitization ျပဳလုပ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈ ႏွင့္ ကုန္တင္/ ကုန္ခ် လုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္မႈတြင္ အားသာခ်က္ မ်ားစြာ ရရွိေစႏိုင္ပါသည္။ သိသာထင္ရွားသည့္ေကာင္းမြန္မႈမ်ားမွာ- (က) ကုန္ကိုင္တြယ္ရာတြင္ လွ်င္ျမင္မႈ ရွိျခင္းႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္သက္သာျခင္း၊ (ခ) ကုန္စည္မ်ား ေပ်ာက္ရွမႈ ႏွင့္ ပ်က္စီးမႈတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဘးကင္းလုံၿခဳံမႈ ပိုမိုရရွိျခင္း၊ (ဂ) ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုပ္ပိုးမႈ သက္သာျခင္း ႏွင့္ (ဃ) အိမ္တိုင္ယာေရာက္ door-to-door ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈကို အမွန္တကယ္ ေဆာင္႐ြက္လာႏိုင္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ အဆိုပါ ေကာင္းမြန္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ ႏိုင္ငံတကာ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုတိုးတက္လာၿပီး ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ ကုန္စည္ဘက္စုံပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ကမာၻၾကည့္ ၾကည့္ျမင္ကာ က်ယ္ျပန႔္စြာ စီမံေဆာင္႐ြက္လာႏိုင္သျဖင့္ ကမာၻေဒသအသီးသီးမွနံမည္ ေက်ာ္ၾကားသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ ေဈးကြက္သို႔ ေကာင္းမြန္စြာ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး ကမာၻႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပားရွိ စားသုံးသူလက္ဝယ္သို႔ Logistics ကုန္က်စရိတ္ သက္သာစြာျဖင့္ ေရာက္ရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Source : Dr.Myo

Thursday, 18 October 2018 04:31

ျပည္တြင္းသြား ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ား ျဖည့္တင္းတည္ေဆာက္ျခင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေျမမ်က္ႏွာ အသြင္အျပင္၊ ေတာင္တန္းမ်ား တည္ရွိမႈ ႏွင့္ အဓိက ျမစ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္တည္မႈတို႔အရ ေျမာက္မွ ေတာင္သို႔ စီးဆင္းလွ်က္ရွိသည့္ ဧရာဝတီျမစ္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္၊ စစ္ေတာင္းျမစ္ ႏွင့္ သံလြင္ျမစ္တို႔ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဆိုပါ ႏိုင္ငံ၏ ျမစ္မ်ားအနက္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါဝင္သည့္ ဧရာဝတီျမစ္တြင္ ေရစီးႏႈန္း ႏွင့္ ေရအနက္ ေျပာင္းလဲမႈအရ တစ္ႏွစ္လုံးအေနျဖင့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ ေဒသမွ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ အထိ လည္းေကာင္း၊ ေႏြရာသီ ေရၿငိမ္သည့္ ကာလတြင္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕အထိလည္းေကာင္း ေရလမ္းေၾကာင္း အျဖစ္အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီး၊ အျခားျမစ္မ်ားတြင္လည္း ထိုနည္းတူစြာ ရာသီအလိုက္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းစြာ သြားလာႏိုင္သည့္ အကြာအေဝးမ်ား ကြဲျပားစြာ ျဖစ္ေပၚလွ်က္ ရွိၾကပါသည္။ အဓိက ျမစ္ႀကီးမ်ား အပါအဝင္ ႏိုင္ငံ တစ္ဝွမ္းလုံး အတိုင္းအတာအရ ျမစ္မ်ားအား ေရလမ္းေၾကာင္း သုံးစြဲႏိုင္မႈ အေနအထားမွ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ အသုံးျပဳ ႏိုင္သည့္ ေရလမ္းေၾကာင္း အရွည္ (ကီလိုမီတာ) ဧရာဝတီျမစ္ ေရလမ္းေၾကာင္း ၁,၅၃၄ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ေရလမ္းေၾကာင္း ၇၃၀ သံလြင္ျမစ္ ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ရွိ ျမစ္မ်ား ၃၈ဝ ဧရာဝတီ ျမစ္ဝွမ္းေဒသရွိ ျမစ္မ်ား ၂၄၀၄ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိျမစ္မ်ား ၁,၆၀၂ စုစုေပါင္း အသုံးျပဳ ႏိုင္သည့္ ေရလမ္းေၾကာင္း ၆,၆၅ဝ အဆိုပါ ေရလမ္းေၾကာင္းအသုံးျပဳ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေနသည့္ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕မ်ား (၅၀) ခန႔္ရွိပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ သဘာဝ ကမ္းနားသို႔ကမ္းထိုးၿပီး ျဖစ္ေစ၊ ကုန္းေပါင္ ႏွင့္ ယာယီ ဆက္စပ္၍ ျဖစ္ေစ ဆိုက္ကပ္ အသုံးျပဳသည့္ ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ဆိပ္ကမ္း တစ္ခု၏ လိုအပ္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ျခင္းမရွိၾက သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ျမစ္တြင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားအား ေကာင္းမြန္ ျပည္စုံေသာ ဆိပ္ကမ္း တံတားမ်ားအျဖစ္ မေဆာက္ႏိုင္ျခင္း၏ အဓိကအခ်က္မွာ ျမစ္၏ ေရအတက္အက် အနိမ့္ အျမင့္ ကြာျခားမႈလြန္စြာ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ အနိမ့္ အျမင့္ ကြာျခားခ်က္မွာ (၁၁) မီတာ ခန႔္အထိ ကြာျခားသည့္ ဆိပ္ကမ္း ေနရာမ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ အခ်ိဳ႕ ဆိပ္ကမ္း ေနရာမ်ားတြင္ ရာသီအလိုက္ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္အလိုက္ လည္းေကာင္း မၾကာခဏ ေနရာ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြားသည့္ ဆိပ္ကမ္း ေနရာမ်ားလည္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သဘာဝ ျမစ္ေရ တက္/က် မႈ၊ ျမစ္ကမ္းပါး တိုက္စားမႈ စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စုံစြာ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္သည့္ အတည္တက် ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း လက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္း ကူညီမႈျဖင့္ေဆာင္႐ြက္လွ်က္ရွိေသာ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး ေလ့လာမႈမ်ား၊ ျမစ္ ေရ လမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းမႈမ်ားႏွင့္ အတူ ေရေၾကာင္းကုန္စည္မ်ား ပို႔ေဆာင္ခ ခ်ိဳသာစြာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရး အသုံးျပဳႏိုင္သည့္ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို အဆင့္အလိုက္ တိုးတက္ တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ား တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈအား ကုန္စည္ ကိုယ္တြယ္သည့္ နည္းလမ္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္သည့္ စက္ကိရိယာ ႏွင့္ စီမံခန႔္ခြဲသည့္ စနစ္ သုံးစြဲႏိုင္မႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အဆင့္ (၇) ဆင့္ ခြဲျခား ေဆြးေႏြး သြားပါမည္။ (၁) သမ႐ိုးက် ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္း တံတား (Conventional Style) ================= ျမစ္ကမ္းပါးရွိ ဆိပ္ကမ္း ေနရာႏွင့္ ေရယာဥ္တို႔အၾကား ဆက္စပ္သည့္ ခ်ဥ္းကပ္ တံတား (ယာယီ ျဖစ္ေစ) အသုံးျပဳၿပီး ဆိုက္ကပ္ခါ ကုန္စည္မ်ားကို အလုပ္သမား အသုံးျပဳၿပီး ျဖစ္ေစ၊ ကုန္တင္ယာဥ္ (Truck) ႏွင့္ တင္ေဆာင္ ေမာင္းႏွင္ ခ်ထားျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေဆာင္႐ြက္သည့္ ဆိပ္ကမ္းေနရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ မ်ားစြာေတြ႕ရွိရသည့္ ဆိပ္ကမ္းပုံစံ ျဖစ္ပါသည္။ (၂) ဆိပ္ကမ္း လြင္ျပင္ႏွင့္ သိုေလွာင္႐ုံ အသုံးျပဳ ဆိပ္ကမ္း တံတား (Yard &Warehouse Operation) ========================= ဆိပ္ကမ္း တံတား၏ လြင္ျပင္ ေနရာတြင္ ကုန္စည္ ခ်ထားႏိုင္ရန္ ဂိုေဒါင္ အေဆာက္အဦ၊ အခင္းစသည့္ အေဆာက္အဦမ်ား ပါဝင္ၿပီး ဆိပ္ကမ္းသည္ ကုန္ တင္/ခ် ရန္သာမက ေခတၱသိုေလွာင္ သိမ္းဆည္းျခင္း၊ စုပုံျခင္း စသည့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားပါ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါသည္။ဧရာဝတီျမစ္၏ အခ်ိဳ႕ ဆိပ္ကမ္း ေနရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။သယ္မရန္ အတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ကိုင္တြယ္ ကိရိယာမ်ားပါ ပံ့ပိုး ေပးႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ (၃) ကုန္စည္ လြယ္ကူစြာ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းတံတား(Palletization in Port Terminal) ========================= ဆိပ္ကမ္း တံတား၏ လြင္ျပင္ ေနရာတြင္ ကုန္စည္ ခ်ထားႏိုင္ရန္ ဂိုေဒါင္ အျပင္၊ ကုန္စည္မ်ား ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေနရာခ်ထားရန္ အတြက္ Pcllet မ်ား အသုံးျပဳကာ၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသယ္မရန္ အတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ကိုင္တြယ္ ကိရိယာမ်ားပါ ပံ့ပိုး ေပးႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္းတံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ (၄) ေလးလံသည့္ ကုန္စည္မ်ား ကိုင္တြယ္ရန္ စီမံထားသည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား (HeavyCargo Handling) =========================== ဆိပ္ကမ္း တံတားသို႔ အလြန္ေလးလံသည့္ ကုန္စည္တင္ သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကပ္ အသုံးျပဳႏိုင္သည့္ အျပင္၊ အဆိုပါ အလြန္ေလးလံသည့္ ကုန္စည္မ်ားကို လြင္ျပင္တြင္ ေနရာ ခ်ထားႏိုင္ရန္အတြက္ ေ႐ႊ႕လ်ားသြားလာႏိုင္သည့္ Mobile Crane ကဲ့သို႔ေသာ ကုန္ကိုင္တြယ္ ကိရိယာမ်ား ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္႐ြက္ ေပးသည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ (၅) ေမာင္းတက္/ ေမာင္းဆင္း (RO-RO - Roll On-Roll Off) ================== ေမာင္းတက္/ ေမာင္းဆင္း (RO-RO - Roll On-Roll Off) လုပ္ႏိုင္သည့္ ကုန္စည္ အမ်ိဳးအစား (ဥပမာ - ကား တင္ေဆာင္သည့္ ေရယာဥ္) ျဖစ္ၿပီး ကား စက္႐ုံမွ Distribution ေဆာင္႐ြက္မည့္ ျမစ္ကမ္း ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သယ္ေဆာင္သည့္ အခါတြင္ တည္ေဆာက္ အသုံးျပဳသည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါသည္။ ကုန္စည္ တင္ေဆာင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တိုက္႐ိုက္ ေမာင္းတက္/ ေမာင္းဆင္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သျဖင့္ ကုန္စည္ အတင္/အခ် လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါသည္။ (၆) Pallet အခင္း အသုံးျပဳ ကုန္စည္မ်ား ကိုင္တြယ္ စီမံခန႔္ခြဲႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား(CompletePalletization) ==================== Pallet အသုံးျပဳ ကုန္စည္ တင္/ခ် သယ္/ပို႔ျခင္း လုပ္ငန္းကို ဆိပ္ကမ္း တံတားအတြင္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုလုံးတြင္ အသုံးျပဳေဆာင္႐ြက္သျဖင့္ ကုန္စည္ ထားသို၊ တင္/ခ်၊ သယ္/ပို႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ပိုမိုျမန္ဆန္ ထိေရာက္စြာ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ပါသည္။ ကုန္စည္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေနရာခ်ထားျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားစြာအတြက္ Folk Lift ကဲ့သို႔ေသာ ကုန္ ကိုင္တြယ္ စက္ကိရိယာမ်ားကို အသုံးျပဳ ေဆာင္႐ြက္သည့္ ဆိပ္ကမ္း တံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ (၇) ကုန္ေသတၱာ ကုန္စည္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္းတံတား (ContainerHandling) ====================== ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေဆာင္႐ြက္တြင္ ဘက္စုံပို႔ေဆာင္ေရး နည္းလမ္း အသုံးျပဳ ေဆာင္႐ြက္မည္ ဆိုပါက ကုန္ေသတၱာမ်ား အသုံးျပဳၿပီး ကုန္စည္ တင္ပို႔ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ (Containerization) သည္ အသင့္ေတာ္ဆုံးျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ကုန္ေသတၱာ ကုန္စည္မ်ားကို ကိုင္တြယ္ႏိုင္သည့္ Container Handling ဆိပ္ကမ္းတံတား အေနျဖင့္ ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခအျပင္ အျခား ဆက္စပ္ Logistics လုပ္ငန္း ကုန္က်စရိတ္မ်ားအတြက္ပါ ေလ်ာ့ခ် ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္တြင္း ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈတို႔ အၾကား ဆက္စပ္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည္ အထိ အေထာက္အပံ့ ေပးႏိုင္ေသာ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းတံတား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဆိပ္ကမ္းတံတား ကုန္ကိုင္တြယ္မႈ ပုံစံအလိုက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အမ်ိဳးအစား ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လိုအပ္ေသာ ကုန္ကိုင္တြယ္ စက္ကိရိယာမ်ား ျဖည့္တင္းျခင္းျဖင့္ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္း ကုန္တင္ ေရယာဥ္မ်ားေကာင္းမြန္စြာ အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီး ကုန္စည္ တင္/ခ်မႈ ျမန္ဆန္ျခင္း၊ ကုန္ ပို႔ေဆာင္ခ ခ်ိဳသာေစျခင္း စသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကနဦး ေဆြးေႏြး တင္ျပခဲ့သည့္ ျမစ္ ေရ အနိမ့္အျမင့္ ကြာျခားမႈမ်ားျပားသည့္ အခက္အခဲကိုေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္အတြက္ Floating Pontoon Dock Jetty စနစ္ (သို႔မဟုတ္) Incline Concrete Jetty စနစ္တို႔မွ ကိုက္ညီသည့္ နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳ၍ ျဖစ္ေစ၊ လက္ရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ပုံစံမ်ားကို အသုံးျပဳ၍ ျဖစ္ေစ၊ ျမစ္တြင္း ဆိပ္ကမ္းတံတားမ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ စီမံေဆာင္႐ြက္သြားသင့္ပါသည္။ Source :Dr.Myo

Friday, 12 October 2018 07:57

ရန္ကုန္ျမစ္ဝမွ မိုင္ ၂၀ အကြာ၌ ေရေၾကာင္းျပအေဆာက္အအုံေဆာက္လုပ္

ယင္းစီမံကိန္းကို ရန္ကုန္ျမစ္ဝမွ ပင္လယ္ဘက္သို႕ ေရမိုင္ ၂ဝအကြာ တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး သံုးထပ္သံကူကြန္ကရစ္အေဆာက္အအံုတစ္လံုးအပါအဝင္ ဆိပ္ခံတံတားတစ္စင္း၊ေရေၾကာင္းျပဆိုင္ရာပစၥည္းကိရိယာမ်ား၊Pilot Boat တို႕လည္းပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။ေရေၾကာင္းျပသံုးထပ္သံကူကြန္ကရစ္အေဆာက္အအံုသည္အလ်ား ၃၃.၂ မီတာ၊အနံ ၃ဝ.၄ မီတာရွိၿပီး ယင္းအေဆာက္အအံုအတြင္းမီးစက္၊ေရသန္႕စင္စက္၊ေရဆိုးသန္႕စင္စက္၊ေရေၾကာင္းဆက္သြယ္ေရးကိရိယာ၊ေရဒါစက္ႏွင့္ Pilot Boat သံုးစင္းပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္မည့္ ဆိပ္ခံတံတားမွာ GRT 1500 အရြယ္ ေရယာဥ္မ်ားဆိုက္ကပ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကန္ေဒၚလာ ၂ဝ.၉သန္းအကုန္အက်ခံေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ရန္ကုန္ျမစ္ထဲကို ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား အဝင္အထြက္လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းသည္အမ်ားႀကီးအေထာက္အကူျပဳမည္ျဖစ္သည္။အက်ိဳးရွိေစေသာ စီမံခန္႕ခဲြမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု သိရသည္။ ထုိ႕ျပင္အေပ်ာ္စီးသေဘၤာမ်ား အမ်ားအျပားဝင္ေရာက္ေလ့ရွိသျဖင့္ ေရေၾကာင္းအႏၱရာယ္ကင္းေဝးေစရန္ႏွင့္ ယင္းစီမံကိန္းက အေထာက္အကူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။လက္ရွိတြင္ေရေၾကာင္းျပအေဆာက္အအံု (Offshore Fixed Pilot Station)စီမံကိန္းသည္ ၆ဝရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနၿပီး မိုးတြင္းကာလတြင္လုပ္ငန္းမ်ား ေခတၱရပ္နားထားကာ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္မွ သာဆက္လက္လုပ္ကိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားမွတစ္ဆင့္ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာ ကမ္းေဝးပိုင္းပင္လယ္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသည့္ China Harbour Engineering မွ တင္ဒါေအာင္ျမင္ကာ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ႏိုင္ငံစီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္ အကူျပဳရန္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝပင္လယ္ဘက္ေရမိုင္ ၂၀ အကြာတြင္ ေရေၾကာင္းျပ အေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ေနေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဌာန ၿမိဳ႕ျပ လုပ္ငန္း ဒုအင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ဦးေနမ်ိဳးၫြန္႔က ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္၌ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္႐ုံး၌ျပဳလုပ္သည့္ ရွင္းလင္းပြဲ၌ ေျပာဆိုသည္။ အေထာက္အကူျပဳ ============ "ဒီအေဆာက္အအုံၿပီးရင္ ဆိပ္ကမ္းကို ဝင္ထြက္ဆိုက္ကပ္တဲ့ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား အခ်ိန္ အခါ ရာသီမေ႐ြးေမာင္းႏွင္ေပးႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႕ သြင္းကုန္ပို႔ကုန္ကို ပိုမိုကိုင္တြယ္ႏိုင္ကာ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကို အေထာက္ အကူျပဳေစမွာပါ"ဟု ၎က ေျပာဆိုသည္။ ေရေၾကာင္းျပ အေဆာက္အအုံ တည္ ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ရာသီဥတုဆိုး႐ြားေသာ္ လည္း ေရေၾကာင္းျပမႉးႀကီးမ်ားႏွင့္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္သူမ်ားအား အျခားေနရာသို႔ ေ႐ႊ႕ ေျပာင္းရန္မလိုျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း၊ ေဘးအႏၲရာယ္လုံၿခဳံ စိတ္ခ် ရျခင္းစသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားရရွိမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။ ယင္းသို႔ တည္ေဆာက္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျပည္တြင္းတင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာ ကမ္းေဝးပင္လယ္ျပင္တည္ ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကဳံရွိသည့္ China Harbour Engineering Co.,Ltd က တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စီမံကိန္း၏ တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဒသမ ၉ သန္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတည္ေဆာက္ ေရးလုပ္ငန္း ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေနေၾကာင္း သိရသည္။ Source : Myanmar Time/Myawaddy

Wednesday, 10 October 2018 03:42

Logistics Performance Index (LPI)

၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြက္ Logistics Performance Index (LPI) တြက္ခ်က္မႈ ရလဒ္ေတြ ထြက္ရွိလာပါျပီ။ LPI နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ျပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္က သတင္းစာမွာ ေဆာင္းပါး ေရးထားခဲ့ဘူးေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဒီ LPI တိုင္းတာမႈ အေျဖေတြ ထြက္လာမလဲ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘယ္ေလာက္ရမလဲဆိုတာ တိတ္တိတ္ေလး စိတ္ပူမိတာ အမွန္ပါပဲ။ တကယ္တမ္း ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြက္ LPI တြက္ခ်က္မႈ အေျဖထြက္လာတာ (၁) လေလာက္ေတာ့ ရွိသြားပါျပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အဆင့္ (LPI rank) က ၁၃၇ အဆင့္ကို ျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တိုင္းတာမႈအရ (၁၁၃) အထိ ေကာင္းမြန္ခဲ့ရာကေန အဆင့္ (၂၄) ဆင့္ ျပန္ဆင္းသြားပါတယ္။ အဆင့္ ဆင္းတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်၊ အမွတ္လည္း အေတာ္က်သြားရွာပါတယ္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္က LPI Score (၂.၄၆) ရခဲ့ရာကေန ဒီႏွစ္ တိုင္းတာမႈမွာ (၂.၃၀) ပဲ ရတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ LPI အတြက္ တိုင္းတာတဲ့ Indicator (၆) ခု ရွိရာမွာ timeliness လို႔ ေခၚတဲ့ (အခ်ိန္ မွန္ကန္စြာ ဆက္စပ္ ေဆာင္ရြက္မႈ က႑) တစ္ခုကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ က႑ေတြျဖစ္တဲ့ Custom (အေကာက္ခြန္ ရွင္းလင္းျခင္း က႑)၊ Infrastructure (အေျခခံ အေဆာက္အဦ က႑)၊ International shipments (နိုင္ငံတကာသို့ကုန္ပစၥည္း ပို့ေဆာင္မႈ က႑)၊ Logistics competence (ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆည္း စီမံေဆာင္ရြက္သူမ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈ အရည္အေသြးက႑) ႏွင့္ Tracking and tracing (ပို့ေဆာင္သည့္ ကုန္စည္၏ အေျခအေနကို သိရွိနိုင္မႈက႑) ေတြ အားလံုးမွာ ၂၀၁၆ တိုင္းတာမႈထက္ အေတာ္က်ဆင္း ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အာဆီယံ ႏိုင္ငံေတြထဲမွာလည္း ေအာက္ဆံုးက ျပန္ျပီး ရပ္တည္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တိုင္းတာမႈအရ အာဆီယံ (၁၀) ႏိုင္ငံမွာ အမွတ္စဥ္ (၉) အျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့တာပါ။ ခုေတာ့ အားလံုးက အဆင့္ (၁၀၀) ေအာက္ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က (၁၃၇) ဆိုေတာ့၊ ဘယ္လို ေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။logistics Unfriendly ဆိုတဲ့ ေနရာကို ျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။ ခံစားခ်က္က ဒီလိုခင္ဗ်။ ကိုယ့္ခေလး ကိုယ္ကေတာ့ စာၾကိဳးစားတယ္ ထင္တာေပါ့ေနာ္။ ေအာင္စာရင္းထြက္လာေတာ့ အဆင့္ကလည္း အရင္ကထက္ဆိုး၊ အမွတ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္နည္း ဆိုေတာ့ မင္းတို႔ စာေမးပြဲစနစ္က ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ႔လားကြယ္ဆိုျပီး ေက်ာင္းက ဆရာေတြကို ရန္လုပ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတတ္တဲ့ မိဘမ်ားရဲ႕ ခံစားခ်က္မ်ိဳး လိုလို . . . ျမန္မာ ေဘာလံုးပြဲလာတိုင္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အျပည့္နဲ႔ အားေပးျပီး၊ ပြဲအျပီးမွာေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမွတ္မရွိသူၾကီးရယ္လို႔ ေနာင္တနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံသားေကာင္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ ခံစားခ်က္မ်ိဳး လိုလို . . .ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္ခ်စ္ေနဦးမွာပါ။ Logistics နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္၊ ေျပာေန၊ ေရးေန၊ ေလ့လာေနဦးမွာပါ။ သိပ္ေတာ့ မေက်နပ္ဘူးဗ်ာ . . .ဒါေပမယ့္ - LPI တြက္ခ်က္တဲ့ နည္းစဥ္ေတြ မွားတာေနမွာပါ တို႔ . . . - Questionnaire ေျဖတဲ့သူေတြ ေပါက္တတ္ကရ ေျဖလိုက္လို႔ ေနမွာပါ တို႕ . . . - ဆရာ ေအာ္ပီက်ယ္ ေစတနာနဲ႔ ေရးခဲ့တဲ့ ကာတြန္း တစ္ခုထဲကလို “ဘိတ္ဆံုးက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ၊ ကိုယ့္ ထမင္းကိုယ္စားတာ ဘယ္သူ႔မွ ဂရုမစိုက္ဘူး” ဆိုတာမ်ိုး တို႔ . . . အဲသည္လိုမ်ိဳးေတြ မေတြးမိေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး . . . လာမယ့္ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္ LPI တိုင္းတာမႈေတြ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ Logistics က႑ ဒီထက္ပိုတဲ့ တိုးတက္မႈ တစ္ ခုခု ကို ရႏိုင္ေအာင္၊ LPI တိုင္းတာမႈေတြကို အေကာင္းဆံုး ေျဖဆို ေဆာင္ရြက္နိုင္ေအာင္ စုေပါင္းျပီး ၾကိဳးစားၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ Source : Dr. Myo -Logistics

Friday, 05 October 2018 08:53

ကြန္တိန္နာယာဥ္ေျပးဆြဲဖို႔ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ေပးထား

ကြန္တိန္နာတင္ယာဥ္ေတြကို သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ ေျပးဆြဲဖို႔ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ညႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒီညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို ေျဖေလ်ာ့ေပးလိုက္ၿပီလို႔ ရန္ကုန္တိုင္းလမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။ ဒီေန႔ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဦးေဝၿဖိဳးဟန္ကကြန္တိန္နာယာဥ္ေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ က အသက္ဝင္ေနပါေသးလားဆိုတာနဲ႔ ဘာေၾကာင့္အသက္မဝင္ေတာ့သလဲဆိုတာကို အမ်ားျပည္သူသိရွိေအာင္ ေျဖၾကားေပးဖို႔ တိုင္းအစိုးရရဲ႕ အစီအမံကို ေမးျမန္းခဲ့တာပါ။ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈကိုေျဖရွင္းဖို႔ဆိုၿပီး ကြန္တိန္နာယာဥ္ေတြကို ည၉နာရီကေန မနက္၆နာရီထိသာေျပးဆြဲဖိို႔ ရန္ကုန္တုိင္းအစိုးရက ၂၀၁၇ဒီဇင္ဘာလမွာ ညႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုမၸဏီအသင္းအဖြဲ႔ေတြက တိုင္းအစိုးရကိုတင္ျပတာေတြရွိလို႔ ကြန္တိန္နာယာဥ္ေျပးဆြဲမႈေတြကို ယာဥ္ေၾကာရွင္းလင္းတဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြမွာေန႔ခင္းဖက္ေတြမွာပါ အခ်ိန္သတ္မွတ္ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္လို႔ ေဒၚနီလာေက်ာ္ကေျပာပါတယ္။ ကြန္တိန္နာယာဥ္ေတြ၊ တြဲကားေတြဟာ လမ္းေဘးမွာ စည္းကမ္းမဲ့ ရပ္နားထားတာေတြ၊ လမ္းစည္းကမ္းကိုမလိုက္နာဘဲေမာင္းႏွင္တာေတြရွိေနတာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြစိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေဝၿဖိဳးဟန္ကေျပာပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းလမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းအတိုင္း မလိုက္နာရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရအေရးယူဖို႔ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္အသင္းနဲ႔ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႔တို႔ကပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့တာပါ။ ဒါ့အျပင္ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြနဲ႔ ကြန္တိန္နာကားေတြရပ္နားမယ့္ ကားဝင္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔စီစဥ္ေနတယ္လို ရန္ကုန္တုိင္းလမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္ကေျပာပါတယ္။ Source : 7 day daily

Tuesday, 02 October 2018 10:13

ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရပိုင္နက္တြင္ေသာင္တင္ခဲ့ေသာ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံအလံတင္ထားသည့္ ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးနစ္ျမဳပ္

သုံးခြၿမိဳ႕နယ္ သမစိတၱေက်း႐ြာႏွင့္ ဆားတလင္းေက်း႐ြာအုပ္စု ေရမိုင္ ၇ မိုင္အနီး ျမန္မာပင္လယ္ျပင္ ပိုင္နက္အတြင္းသို႔ ေမာင္းသူမဲ့ေရာက္ရွိလာၿပီး ေသာင္တင္ေနသည့္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံအလံတင္ထားသည့္ MV SAM RATULANGI ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမွာ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။'' သေဘၤာက မေန႔က ညေန ၅ နာရီခြဲမွာ စၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ခန္းဘက္က စၿပီးဖင္ထိုင္ၿပီး ေဘးတစ္ ေစာင္းအေနအထားျဖစ္သြားတယ္။ဒီေန႔ထိေတာ့ တစ္စင္းလုံးျမဳပ္သံမၾကားေသးဘူး။ ငါးဖမ္းသေဘၤာေလးေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ခိုင္းထားတယ္။ ေရတပ္၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕နဲ႔ သက္ဆိုင္ရာကအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ကနဦး သြားစစ္တုန္းကလည္း သေဘၤာကနည္းနည္းေစာင္းမလိုျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ သေဘၤာအင္ဂ်င္ခန္းထဲက အပိုင္းအစေတြက တစ္စစီျဖစ္ေနတယ္။အေကာင္းႀကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး။ဝမ္းဗိုက္ေတြလည္း သံေခ်းစားၿပီးေပါက္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ေနာက္ပိုင္းျပည္တြင္းေရေၾကာင္းကိုလႊဲလိုက္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ေတြလည္း မၾကာခဏ ေရစူးလာတိုင္းတာတို႔ စစ္ေဆးတာေတြရွိတယ္"ဟု သုံးခြၿမိဳ႕ ေအာင္သာတန္းေက်း႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ကိုေအာင္ၿဖိဳးျမင့္က ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ေရေသရက္(ေရၿငိမ္ရက္)ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ေသာင္ခုံေရတိုက္စားျခင္းေၾကာင့္ သေဘၤာ တစ္ေစာင္းအေနအထားျဖစ္သြားသည္ဆိုျခင္းမွာလည္း ျပန္လည္တည့္မတ္ရန္မလြယ္ကူေၾကာင္း အျခားတစ္ဖက္ေသာင္ခုံေရတိုက္စားခံရပါက ျပန္လည္တည့္မတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၄င္းက သုံးသပ္ထားခဲ့ပါတယ္။" ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္တဲ့ အခ်ိန္ကို မသိေသးဘူး။ သေဘၤာကနဦးေတြ႕တုန္းက သေဘၤာေပၚတက္ခဲ့တဲ့ ေရလုပ္သားေတြကိုပဲ စစ္ေဆးမႈေတြလုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းထဲက သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕ အစည္းေတြကိုလႊဲေပးခဲ့တာပါ"အဆိုပါသေဘၤာမွာ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ သေဘၤာအင္ဂ်င္ခန္းအတြင္းမွ စတင္ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ သေဘၤာတစ္စီးလုံးနစ္ျမဳပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ကုန္တင္သေဘၤာသည္ ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္အတြင္းကို ၾသဂုတ္ ၃၀ ရက္ေန႔ ညပိုင္းတြင္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စစ္ေဆးခ်က္မ်ားအရ အဆိုပါ သေဘၤာေပၚတြင္ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မပါရွိဘဲ ေရာက္ရွိေသာင္တင္ေနေၾကာင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕က ကနဦး သတင္းထုတ္ျပန္ထားခဲ့ပါတယ္။ေမာင္းသူမဲ့ သေဘၤာျမန္မာ့ပင္လယ္ေရပိုင္နက္အတြင္း ေသာင္တင္ေတြ႕ရွိမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ ျမစ္ဝႏွင့္စစ္ေတာင္းျမစ္ဝၾကားတြင္ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံသို႔ခုတ္ေမာင္းေနသည့္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ အယ္လီဗန္နက္ အမည္ရွိ ပင္လယ္သြားတြဲခ်ိတ္ယာဥ္တစ္စီးကို ျမန္မာပင္လယ္ေရျပင္ပိုင္နက္ႏွင့္ မိုင္ ၅၀ အကြာတြင္ ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၁ နာရီ အခ်ိန္ခန္႔တြင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါတြဲဆြဲေရယာဥ္သည္ မေလးရွားႏိုင္ငံမွျဖစ္ၿပီး ေရယာဥ္ေပၚတြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသား အဖူဒန္အပါဝင္ ၁၃ဦးတို႔ကို ေတြ႕ရွိသျဖင့္ စစ္ေဆးခဲ့ျပီး အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံမွ MV SAM RATULANGI ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံရွိ သေဘၤာဖ်က္စက္႐ုံကို ပို႔ေဆာင္ရန္ ၾသဂုတ္ ၂၃ရက္တြင္ အယ္လီဗန္ ့ အမည္တြဲဆြဲယာဥ္ျဖင့္ ထြက္ခြာခဲ့ေၾကာင္း၊ၾသဂုတ္၂၆ရက္တြင္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝေတာင္ဘက္ကို ေရာက္ရွိစဥ္ ရာသီဥတုဆိုး႐ြားကာ တြဲျခမ္းအခ်ိဳ႕ပ်က္ေတာက္ကာေရစီးႏွင့္အတူေမ်ာပါခဲ့သည့္အတြက္ထားရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေရပိုက္နက္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာသည့္ အဆိုပါသေဘၤာႀကီး ႏွင့္ပတ္သက္၍ တြဲဆြဲေရး ယာဥ္ပါ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင့္ေရယာဥ္တြဲဆြဲကုမၸဏီတို႔ကို တရားစြဲဆိုရန္ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးထံ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ေတာင္းခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေသာင္းႀကိဳင္က စက္တင္ဘာ ၆ ရက္က ေျပာၾကားခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။ Source : Myanmar Time

Tuesday, 18 September 2018 06:41

ကုန္ထုတ္ေပးမိန္႔ (Delivery Order) ႏွင့္ ကုန္တင္တန္ဆာ မပါရွိပဲ ကုန္ထုတ္ေပးျခင္း (Telex Release)

ကုန္ထုတ္္ေပးမိန္႔သည္ ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ သေဘၤာလိုင္းမွ ထုတ္ေပးသည့္ စာရြက္စာတမ္းျဖစ္သည္။