Sunday, 26 April 2020 04:20
သင်္ဘောသားများ အတက်အဆင်း အိန္ဒိယတွင် စတင်ခွင့်ပြု
သင်္ဘောသားများ သင်္ဘောမှ အတက်အဆင်း sign-on နှင့် sign-off လုပ်ကြသည်ကို အိန္ဒိယနိုင်ငံတွင် စတင်ခွင့်ပြုလိုက်ပြီ ဖြစ်သည်။
အိန္ဒိယအစိုးရသည်နိုင်ငံ၏ ဆိပ်ကမ်းများတွင် သင်္ဘောအမှုထမ်းများ လူစားလဲလှယ်ပြောင်းလဲခြင်းကို လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ စနစ်တကျ ပြဌာန်းပြီး ခွင့်ပြုလိုက်သည်။
COVID-19 ကူးစက်ရောဂါဖြစ်ပွားပြီးနောက် မတ်လ ၂၅ ရက်နေ့မှစ၍ တစ်နိုင်ငံလုံးအနှံ့အပြား ပိတ်ဆို့မှုများကို ဆက်လက်ထားရှိရန် လိုအပ်နေသည့်ကြားမှ အိန္ဒိယအစိုးရ၏ ပြောင်းလဲမှုတစ်ရပ် ဖြစ်သည်။
အိန္ဒိယသင်္ဘောသား အမြောက်အမြားသည် Lockdown ကြောင့် အိန္ဒိယဆိပ်ကမ်းများ၌ ကျောက်ချရပ်နားနေသော သင်္ဘောများပေါ်တွင် သောင်တင်နေသည်။
ပြည်ထဲရေး ၀ န်ကြီး AK Bhalla ကပြောကြားရာတွင် အိန္ဒိယသင်္ဘောသားများသည် နိုင်ငံ၏ဆိပ်ကမ်းများ၌ အတက်အဆင်း sign-on နှင့် sign-off လုပ်ကြသည့်အခါ ပြဌာန်းပေးလိုက်သော လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများနှင့် အညီ လိုက်နာလုပ်ဆောင်ကြရမည်။
သင်္ဘောတက်ပြီး တာဝန်ထမ်းဆောင်မည့် သင်္ဘောသားကို သင်္ဘောပိုင်ရှင် သို့မဟုတ် လူသစ်စုဆောင်းရေးနဲ့နေရာချထားရေးဌာန (RPS) အေဂျင်စီက မည်သူမည်ဝါ sign-on သင်္ဘောတက်မည်ကို ရေကြောင်းပို့ဆောင်ရေးညွှန်ကြားမှု ဦး စီးဌာန (DGS)သို့ အကြောင်းကြား သတင်းပေးပို့ရမည်။
ရေကြောင်းပို့ဆောင်ရေးညွှန်ကြားမှု ဦး စီးဌာန (DGS) မှချမှတ်ထားသော လုပ်ထုံးလုပ်နည်း အတိုင်း လွန်ခဲ့သည့် ၂၈ ရက်အတွင်း၎င်းတို့၏ခရီးသွားခြင်းနှင့် ထိတွေ့ဆက်သွယ်မှုသမိုင်းကြောင်းကို အီးမေးလ် ဖြင့်ပေးပို့ရမည်။
ရေကြောင်းပို့ဆောင်ရေးညွှန်ကြားမှု ဦး စီးဌာန (DGS)မှ စိစစ်အတည်ပြုပေးပြီးသောအခါ ဒေသဆိုင်ရာ အာဏာပိုင်များနှင့် ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ကာ ခရီးသွားလာ ဖြတ်သန်းခွင့်ကို စီစဉ်ပေးမည်။ ပို့ဆောင်မည့် ကားပေါ်တွင် သင်္ဘောသားနှင့် ယာဉ်မောင်းတို့သာ လိုက်ပါရမည်။
သင်္ဘောပေါ်မှ ဆင်းလိုသည့် sign-off သင်္ဘောသားကိုလည်း အလားတူပင် ရေကြောင်းပို့ဆောင်ရေးညွှန်ကြားမှု ဦး စီးဌာန (DGS)သို့ တင်ပြပြီး အတည်ပြုခွင့်ပြုချက် ရယူပြီး ခရီးသွားလာ ဖြတ်သန်းခွင့်ကို ေ'သဆိုင်ရာ အာဏာပိုင်များနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ပေးမည် ဖြစ်သည်။
သင်္ဘောသားအား လုံခြုံသောသယ်ယူပို့ဆောင်ရေးကို သေချာစေရန် သတ်မှတ်ထားသောလမ်းကြောင်းနှင့်သတ်မှတ်ထားသောအချိန်ကာလတစ်ခုအတွင်း ဖြတ်သန်းသွားရမည့် ခွင့်ပြုမိန့်ကို ပေးအပ်မည်ဖြစ်သည်။
ဆိပ်ကမ်းများသည် ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်စ်ကပ်ဘေးကြောင့် ကုန်တင်ကုန်ချ နှောင့်နှေးပြီး သင်္ဘောများ မိမိအလှည့် ရောက်ဖို့ စောင့်ဆိုင်းနေကြရသည်ကိုလည်း အမြန်ဆုံး ဖြေရှင်းပေးနေသည်။
တိုင်းပြည်၏ အကြီးဆုံး ဆိပ်ကမ်းဖြစ်သော Jawaharlal Nehru port (JNPT) သည် ယခုအခါ ပုံမှန် အနေအထားသို့ ရောက်ရှိသွားပြီ ဖြစ်သည်။ ဆိပ်ကမ်းတွင် သင်္ဘောများ ဆိုက်ကပ်ရန် နေရာလွတ် စီမံပေးထားနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။
တိုင်းပြည်၏ တတိယအကြီးမားဆုံး ကွန်တိန်နာဆိပ်ကမ်း ဖြစ်သော ချန်နိုင်း ဆိပ်ကမ်းသည်လည်း ၂၄ နာရီအတွင်း ကွန်တိန်နာပမာဏ 1,758 teu ကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်းပေးနိုင်ပြီ ဖြစ်သည်။
ယခုကြေညာချက် အစီအစဉ်သည် အိန္ဒိယနိုင်ငံ ဆိပ်ကမ်းများတွင် လူအပြောင်းအလဲ အတက်အဆင်း ဆောင်ရွက်ရန်အတွက်သာ ဖြစ်သည်။ ပင်လယ်ရပ်ခြားရှိ သင်္ဘောများပေါ်မှ သင်္ဘောသားများအတွက် အမိန့် တစ်စုံတစ်ရာ ထုတ်ပြန်ခြင်း မရှိသေးချေ။
Seatrade-maritime.com
သေဘၤာသားမ်ား အတက္အဆင္း အိႏၵိယတြင္ စတင္ခြင့္ျပဳ
သေဘၤာသားမ်ား သေဘၤာမွ အတက္အဆင္း sign-on ႏွင့္ sign-off လုပ္ၾကသည္ကို အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ စတင္ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယအစိုးရသည္ႏိုင္ငံ၏ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ သေဘၤာအမႈထမ္းမ်ား လူစားလဲလွယ္ေျပာင္းလဲျခင္းကို လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား စနစ္တက် ျပဌာန္းၿပီး ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။
COVID-19 ကူးစက္ေရာဂါျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ မတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔မွစ၍ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအႏွံ႔အျပား ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ဆက္လက္ထားရွိရန္ လိုအပ္ေနသည့္ၾကားမွ အိႏၵိယအစိုးရ၏ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယသေဘၤာသား အေျမာက္အျမားသည္ Lockdown ေၾကာင့္ အိႏၵိယဆိပ္ကမ္းမ်ား၌ ေက်ာက္ခ်ရပ္နားေနေသာ သေဘၤာမ်ားေပၚတြင္ ေသာင္တင္ေနသည္။
ျပည္ထဲေရး ၀ န္ႀကီး AK Bhalla ကေျပာၾကားရာတြင္ အိႏၵိယသေဘၤာသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံ၏ဆိပ္ကမ္းမ်ား၌ အတက္အဆင္း sign-on ႏွင့္ sign-off လုပ္ၾကသည့္အခါ ျပဌာန္းေပးလိုက္ေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ အညီ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ၾကရမည္။
သေဘၤာတက္ၿပီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္မည့္ သေဘၤာသားကို သေဘၤာပိုင္ရွင္ သို႔မဟုတ္ လူသစ္စုေဆာင္းေရးနဲ႔ေနရာခ်ထားေရးဌာန (RPS) ေအဂ်င္စီက မည္သူမည္ဝါ sign-on သေဘၤာတက္မည္ကို ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦး စီးဌာန (DGS)သို႔ အေၾကာင္းၾကား သတင္းေပးပို႔ရမည္။
ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦး စီးဌာန (DGS) မွခ်မွတ္ထားေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း အတိုင္း လြန္ခဲ့သည့္ ၂၈ ရက္အတြင္း၎တို႔၏ခရီးသြားျခင္းႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္သြယ္မႈသမိုင္းေၾကာင္းကို အီးေမးလ္ ျဖင့္ေပးပို႔ရမည္။
ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦး စီးဌာန (DGS)မွ စိစစ္အတည္ျပဳေပးၿပီးေသာအခါ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ကာ ခရီးသြားလာ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို စီစဥ္ေပးမည္။ ပို႔ေဆာင္မည့္ ကားေပၚတြင္ သေဘၤာသားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းတို႔သာ လိုက္ပါရမည္။
သေဘၤာေပၚမွ ဆင္းလိုသည့္ sign-off သေဘၤာသားကိုလည္း အလားတူပင္ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦး စီးဌာန (DGS)သို႔ တင္ျပၿပီး အတည္ျပဳခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူၿပီး ခရီးသြားလာ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို ေ'သဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။
သေဘၤာသားအား လုံၿခဳံေသာသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ေသခ်ာေစရန္ သတ္မွတ္ထားေသာလမ္းေၾကာင္းႏွင့္သတ္မွတ္ထားေသာအခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း ျဖတ္သန္းသြားရမည့္ ခြင့္ျပဳမိန႔္ကို ေပးအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ ကို႐ိုနာဗိုင္းရပ္စ္ကပ္ေဘးေၾကာင့္ ကုန္တင္ကုန္ခ် ေႏွာင့္ေႏွးၿပီး သေဘၤာမ်ား မိမိအလွည့္ ေရာက္ဖို႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကရသည္ကိုလည္း အျမန္ဆုံး ေျဖရွင္းေပးေနသည္။
တိုင္းျပည္၏ အႀကီးဆုံး ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေသာ Jawaharlal Nehru port (JNPT) သည္ ယခုအခါ ပုံမွန္ အေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းတြင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ရန္ ေနရာလြတ္ စီမံေပးထားႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
တိုင္းျပည္၏ တတိယအႀကီးမားဆုံး ကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္း ျဖစ္ေသာ ခ်န္ႏိုင္း ဆိပ္ကမ္းသည္လည္း ၂၄ နာရီအတြင္း ကြန္တိန္နာပမာဏ 1,758 teu ကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ယခုေၾကညာခ်က္ အစီအစဥ္သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ လူအေျပာင္းအလဲ အတက္အဆင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္သာ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ရပ္ျခားရွိ သေဘၤာမ်ားေပၚမွ သေဘၤာသားမ်ားအတြက္ အမိန႔္ တစ္စုံတစ္ရာ ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးေခ်။
seatrade-maritime.com