Port News

Thursday, 11 April 2019 04:19

စူးအက္တူးေျမာင္း Suez Canal

စူးအက္တူးေျမာင္းသည္ ေျမထဲပင္လယ္ႏွင့္ စူးအက္ပင္လယ္ေကြ႕ကို ဆက္စပ္ေပးထားၿပီး ထိုမွတစ္ဆင့္ ဧဒုံပင္လယ္ (ပင္လယ္နီ) သို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ အီဂ်စ္ျပည္ရွိ လူလုပ္တူးေျမာင္း ျဖစ္သည္။ စူးအက္တူးေျမာင္းသည္ ၁၆၃ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားကာ အက်ယ္အေနျဖင့္ အနည္းဆုံး ၆၀ မီတာရွိသည္။

Thursday, 11 April 2019 04:12

သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားေျပာင္းလဲမွုျဖစ္စဥ္ (Freight Rate Mechanism)

ပင္လယ္ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္မွုသည္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးမွ ဆင့္ပြားေပၚေပါက္လာသည့္ ေတာင္းဆိုမွု (ဝယ္လိုအား) ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ဝယ္လိုအားအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း၊ နိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ား၊ ကမၻာ့စီးပြားေရး၊ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မွု၊ ပ်မ္းမၽွခရီး အကြာအေဝးႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုန္က်စရိတ္ တို႔ျဖစ္ပါသည္။ အျခားတစ္ဘက္တြင္ သေဘၤာလုပ္ငန္း ပံ့ပိုးနိုင္မွု (ေရာင္းလိုအား) အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ သေဘၤာ အေရအတြက္၊ ကုန္တင္ ေဆာင္နိုင္သည့္ ပမာဏႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ထိေရာက္မွုတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

Wednesday, 10 April 2019 11:30

ကုန္ပစၥည္းပ်က္စီးမွု ျဖစ္ေပၚသည့္အခါ ေဆာင္ရြက္ရန္ကိစၥမ်ား

သေဘၤာလုပ္ငန္းႏွင္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ျခင္းလုပ္ငန္းတို႔သည္ အစဥ္လွုပ္ရွားရွင္သန္ေနေသာ လုပ္ငန္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္ပစၥည္းပ်က္စီးမွုကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရာတြင္ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္နိုင္ေရးစဥ္းစား ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။

Wednesday, 10 April 2019 04:14

F.I.O.S.T Terms အရ သေဘၤာကုန္တင္/ကုန္ခ်စဥ္ ပ်က္စီးပါက မည္သူတြင္ တာဝန္႐ွိသလဲ . . .?

၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၉) ရက္၊ နံနက္ေစာေစာပိုင္းတြင္ အီရန္ႏိုင္ငံ Bandar Abbas ၿမိဳ႕ Shahid Rajaei Port တြင္ ကုန္ေသတၲာသေဘၤာ SL STAR ဟာ ကုန္တင္/ကုန္ခ်ေနစဥ္ ဆိပ္ကမ္းတံတား၌ တိမ္းေစာင္းနစ္ျမႇဳပ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကုန္တင္/ကုန္ခ်စဥ္ ဆိပ္ကမ္းကုန္တင္/ကုန္ခ် တာဝန္ခံ ကန္ထ႐ိုက္တာႏွင့္ သေဘၤာကုန္းပတ္အရာရွိတို႔အၾကား ညႇိႏိႈင္းခ်ိတ္ဆက္မႈ ခ်ိဳ႕ယြင္းသည့္အတြက္ ေၾကာင့္ ကုန္တင္ေဆာင္မႈမွားယြင္းၿပီး သေဘၤာတည္ၿငိမ္မႈပ်က္ကာ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကုန္ေသတၲာ “၁၅၃” လံုး ေရထဲျပဳတ္က်ကုန္ပါတယ္။

Thursday, 04 April 2019 05:34

သေဘၤာလုပ္ငန္းတြင္ပါဝင္သည့္ဇာတ္ေဆာင္မ်ား

ကုန္တင္ပို႔သူမ်ားသည္၎တို႔၏ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ကုန္တင္ဆိပ္ကမ္းမွ ကုန္ခ်ဆိပ္ကမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးရန္ အတြက္ သေဘၤာလုပ္ငန္း ဝန္ေဆာင္မွုမ်ားကို ေတာင္းဆိုၾကသည္။ သေဘၤာငွားရမ္း၍ အဓိကလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားမွာ ပို႔ကုန္ တင္ပို႔သူမ်ား(exporters) ႏွင့္ကုန္တင္သြင္းသူမ်ား (importers)၊ သေဘၤာတင္ပို႔သူမ်ား (consignors) ႏွင့္ ကုန္လက္ခံသူမ်ား (consignees) ျဖစ္ၾကသည္။ သေဘၤာလုပ္ငန္းတြင္ ဇာတ္ေဆာင္ အမ်ားအျပား ပါဝင္ၾကၿပီး ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေရေၾကာင္းမွ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ သက္ဆိုင္ရာက႑ အသီးသီးမွ ပံ့ပိုးမွုမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည္။ သေဘၤာလုပ္ငန္းတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကသူမ်ားမွာ-

Monday, 25 March 2019 11:10

ဟိုင္းႀကီးကြၽန္းအနီး ပင္လယ္ျပင္တြင္ ကရိန္း၊ ဘက္ဟိုးမ်ား တင္ေဆာင္လာသည့္ ေရယာဥ္တစ္စီးနစ္ျမႇဳပ္

ဧရာဝတီတိုင္း ဟိုင္းႀကီးကြၽန္းၿမိဳ႕ ေဖာင္ဒိုေက်းရြာအုပ္စု ကင္းဂူေက်းရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ တစ္မိုင္ေက်ာ္အကြာ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သေဘၤာဖ်က္လုပ္ငန္းပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္လာသည့္ Barge CBR 0740 ေရယာဥ္တစ္စီး မတ္လ ၂၄ ရက္ နံနက္ပိုင္းက တိမ္းေမွာက္နစ္ျမႇဳပ္ပီး ေရယာဥ္လုပ္သားတစ္ဦး ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့ေႀကာင္း သိရပါတယ္။

Tuesday, 19 March 2019 09:29

သေဘၤာလုပ္ငန္း ေရာင္းလိုအား (supply in shipping)

ပင္လယ္ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္မွုအတြက္ ေရာင္းလိုအားသည္ သေဘၤာတင္ခ ႏွုန္းထားေပၚတြင္ မ်ားစြာ မူတည္ေနသည္။ သေဘၤာလုပ္ငန္းအတြက္ ေရာင္းလိုအားသည္ သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထား အေျပာင္းအလဲတြင္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားမွ ပံ့ပိုးနိုင္သည့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မွုကို ျပသသည္။ သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားသည္ လုပ္ငန္းကုန္က်စရိတ္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ေနပါက သေဘၤာမ်ားကို ရပ္နားထားၾကမည္ျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ေရာင္းလိုအားမွာ က်ဆင္းသြားမည္။ သေဘၤာလုပ္ငန္းေရာင္းလိုအားသည္ အခ်က္သုံးခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္- • အရြယ္အစားႀကီးမားေသာ သေဘၤာမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္းတစ္ယူနစ္ (တစ္တန္) ေပၚတြင္ ကုန္က်စရိတ္ နည္းပါးသျဖင့္ ထိုသေဘၤာမ်ားမွာ ရပ္နားသည့္အခ်ိန္ နည္းပါးသည္။ ထိုအခ်က္သည္ စီးပြားေရး က်ဆင္းသည့္ ကာလတြင္ ေသးငယ္ေသာ သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္း မတြင္က်ယ္ေသာ သေဘၤာမ်ားမွာ ရပ္နားထားရန္ တြန္းအားတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ • အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္းေသာ သေဘၤာမ်ားသည္ လုပ္ငန္းကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားသျဖင့္ သေဘၤာတင္ခ ႏွုန္းထားမ်ား နည္းပါးသည့္အခါတြင္ ထိုသေဘၤာမ်ားကို ရပ္နားထားၾကမည္ျဖစ္သည္။ • သေဘၤာျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးနိုင္သည့္ စြမ္းရည္ (tonnage) အားလုံးကို အသုံးျပဳထားသည့္ အခ်ိန္တြင္ သေဘၤာမ်ား၏အျမန္ႏွုန္းကို ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ပိုမို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွုမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္သာ ေရာင္းလိုအားကို တိုးျမႇင့္နိုင္သည္။ သေဘၤာလုပ္ငန္း ေရာင္းလိုအားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ေဈးႏွုန္း က်ဳံ႕နိုင္ဆန္႔နိုင္ျခင္း (Price elasticity ) ကို သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထား အေျပာင္းအလဲတြင္ တုံ႔ျပန္မွုျဖင့္ တိုင္းတာနိုင္သည္။ စီးပြားေရး က်ဆင္းေနသည့္ ကာလမ်ားတြင္ သေဘၤာမ်ားကို ရပ္နားထားၾကသျဖင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္မွုအတြက္ ေရာင္းလိုအားမွာ အလြန္ပင္ က်ဳံ႕နိုင္ဆန္႔နိုင္သည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ price elasticity ဆိုသည္မွာ ေဈးႏွုန္း အတက္အက်တြင္ ဝယ္လိုအား အေျပာင္းအလဲျဖစ္သည္။ ေဈးႏွုန္းတက္ပါက ဝယ္လိုအား က်ဆင္းသြားျခင္း၊ ေဈးႏႈန္းက်ပါက ဝယ္လိုအား တက္လာျခင္းစသည့္ အေျခအေနမ်ားကို (price elasticity) ဟုေခၚသည္။ သေဘၤာမ်ားအားလုံး ေျပးဆြဲေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ေရာင္းလိုအားသည္ က်ဳံ႕နိုင္ဆန္႔နိုင္ျခင္းမရွိပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ ေဈးႏွုန္းအတက္အက် ရွိေသာ္လည္း ေရာင္းလိုအား အေျပာင္းအလဲမရွိပါ။ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားသည္ ၎တို႔၏သေဘၤာလုပ္ငန္းအတြက္ ေရာင္းလိုအားကို မည္သို႔ ခ်ိန္ညႇိၾကပါ သနည္း။ ေရတိုကာလတြင္ သေဘၤာလုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မွုအတြက္ ေရာင္းလိုအားကို ေလ်ာ့နိုင္တိုးနိုင္ရန္ မလြယ္ကူပါ။ ေရရွည္တြင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မည့္သူမ်ား ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ ၿပီးစီး၍ လက္ခံရယူသည့္အခ်ိန္ ႏွစ္ခုမွာ ကြာဟမွုရွိေနပါသည္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ သေဘၤာ တစ္စီးတည္ေဆာက္ရန္ အခ်ိန္ (၂) ႏွစ္ခန္႔ၾကာျမင့္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္း ဝန္ေဆာင္မွု အတြက္ ေရာင္းလိုအားမွာ က်ဳံ႕နိုင္ဆန္႔နိုင္သည့္ အေနအထားတႊင္မရွိဘဲ သေဘၤာတင္ခ ႏႈန္းထား အေျပာင္းအလဲတြင္ ဝယ္လိုအားကို ခ်က္ခ်င္းတုံ႔ျပန္နိုင္ျခင္း မရွိပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ သေဘၤာတင္ခ ႏႈန္းထားမ်ား ျမင့္တက္လာသည့္အခါ ေဈးကြက္လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္ရန္ သေဘၤာမ်ားကို ခ်က္ျခင္း ထပ္မံျဖည့္တင္းေပးနိုင္ျခင္း မရွိပါ။ ေရတိုကာလ သေဘၤာလုပ္ငန္းေရာင္းလိုအားကို ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားျဖင့္တြက္ဆနိုင္သည္- • ေရရွည္ကာလအတြက္ တည္ေဆာက္ေနဆဲ သို႔မဟုတ္ ျပျပဳင္ေနဆဲ သေဘၤာမ်ားကို သေဘၤာ လုပ္ငန္း ေရာင္းလိုအားတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္းမျပဳသင့္ပါ • မၾကာမီ ဖ်က္သိမ္းေတာ့မည့္ သေဘၤာမ်ားကို သဘၤာလုပ္ငန္းေရာင္းလိုအားတြင္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္း မျပဳသင့္ပါ • အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္းျဖင့္ ေရတိုကာလတြင္ သေဘၤာ အေရအတြက္ကို တိုးနိုင္ေလ်ာ့နိုင္ျခင္းမရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ လက္ရွိေျပးဆြဲေနေသာ သေဘၤာအေရအတြက္ႏွင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္း ေရာင္းလိုအားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ျခင္းမရွိပါ။ အကယ္၍ သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားမ်ားမွာ မၽွေျခ၏အထက္တြင္ ရွိေနလၽွင္ သို႔မဟုတ္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မွုေဈးကြက္ တိုးတက္ရန္ အလားအလာ ရွိသည္ဟု သေဘၤာလိုင္းမ်ားမွ ယူဆလၽွင္ျဖစ္ေစ သေဘၤာလုပ္ငန္းေရာင္းလိုအားမွာ ေအာက္ပါ ႁခြင္းခ်က္မ်ားအရ တိုးျမင့္လာနိုင္သည္- • သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေရယာဥ္စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ားကို အခ်ိန္ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္း • ပင္လယ္ျပင္တြင္ သြားလာသည့္အျမန္ႏွုန္းကို တတ္နိုင္သမၽွ အျမင့္ဆုံးသို႔ ျမႇင့္တင္ျခင္း • ဆိပ္ကမ္းတံတားတြင္ ဆိုက္ကပ္ထားရသည့္အခ်ိန္ တိုေတာင္းေစရန္ ကုန္တင္/ကုန္ခ်လုပ္ငန္းကို အျမန္ဆုံးေဆာင္ရြက္ျခင္း • ရပ္နားသည့္ သေဘၤာအေရအတြက္ကို ေလၽွာ့ခ်ျခင္း အကယ္၍ သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားမ်ားမွာ မၽွေျခ၏ေအာက္တြင္ရွိေနလၽွင္ သို႔မဟုတ္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မွု ေဈးကြက္ တိုးတက္ရန္ အလားအလာ မရွိနိုင္ဟု သေဘၤာလိုင္းမ်ားမွ ယူဆလၽွင္ျဖစ္ေစ သေဘၤာလုပ္ငန္းေ ရာင္းလိုအားမွာ ေအာက္ပါအေျခအေနမ်ား အရ ေလ်ာ့က်လာနိုင္သည္- • ပင္လယ္ျပင္သြားလာသည့္ အျမန္ႏွုန္းကို ေလၽွာ့ခ်ျခင္း • သေဘၤာ၏ကုန္တင္နိုင္သည့္ စြမ္းရည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းေသာ ကုန္ပစၥည္းကို လက္ခံ၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးျခင္း • ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္ငန္းကို ေႏွးေကြးစြာေဆာင္ရြက္ျခင္း • သေဘၤာမ်ားကို ရပ္နားထားျခင္း သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားအေနအထားႏွင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္းေဈးကြက္အေပၚ သေဘၤာလိုင္းမ်ား၏ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ တို႔ အေပၚမူတည္၍ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားသည္ ကုန္က်စရိတ္သက္သာေစရန္ႏွင့္ အျမတ္အစြန္းပိုမိုရရွိရန္ ရည္ရြယ္ကာ ေရတိုကာလတြင္ သေဘၤာလုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မွု ပမာဏကို ခ်ိန္ဆေဆာင္ရြက္ၾက ေလ့ရွိသည္။ ေရရွည္ကာလတြင္ သေဘၤာမ်ားကို ထပ္မံျဖည့္တင္းနိုင္သည္။ အခ်ိန္ႏွင့္အမၽွ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားသည္ သေဘၤာေလာကမွ ထြက္ခြါသြားနိုင္သည္ သို႔မဟုတ္ သေဘၤာေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္လာနိုင္သည္။ ေရရွည္ကာလတြင္ သေဘၤာလုပ္ငန္းေရာင္းလိုအား ပမာဏသည္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္။ • သေဘၤာလုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မွုအတြက္ ဝယ္လိုအားအေျခအေန • သေဘၤာလုပ္ငန္းေဈးကြက္အေပၚ သေဘၤာလိုင္းမ်ား၏ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ • သေဘၤာတည္ေဆာက္ရာတြင္ နည္းပညာတိုးတက္မွုမ်ားႏွင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္မွုမ်ား စသည့္ ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ပိုမိုထိေရာက္တြင္က်ယ္ေသာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား သေဘၤာတင္ခႏွုန္းထားမ်ား ျမင့္တက္သည္ႏွင့္အမၽွ သေဘၤာလိုင္းမ်ား၏ ေဈးကြက္ အေပၚ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ သည္လည္း ျမင့္မားလာသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေအာက္ပါတို႔ကို ေဆာင္ရြက္လာသည့္အခ ါ သေဘၤာျဖင့္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးနိုင္သည့္ ပမာဏမွာ တိုးတက္လာသည္- • သေဘၤာအသစ္မ်ားမွာယူျခင္း • အသုံးမျပဳဘဲထားသည့္သေဘၤာမ်ားကိုျပင္ဆင္ျခင္း Source ; Shipping and Logistics MyanmarLogisticsGuide

Tuesday, 19 March 2019 09:08

ပံ့ပိုးသေဘၤာလိုင္းမ်ားအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေသာအခ်က္မ်ား

ပံ့ပိုးသေဘၤာလိုင္းမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ျပင္ပအေၾကာင္းရင္းမ်ား (external factors)ႏွင့္အတြင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား (internal factors) ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားနိုင္ပါသည္။ ေဈးကြက္၊ ေဖာက္သည္၊ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပါတ္ဝန္းက်င္တို႔သည္ ျပင္ပအေၾကာင္းရင္းမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမွု ႏွင့္သေဘၤာပုံစံတို႔သည္ အတြင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

Tuesday, 19 March 2019 08:00

သေဘၤာအႀကီးႏွင့္အေသးမ်ားကိုေရာေႏွာအသုံးျပဳျခင္း (Fleet Mix)

သေဘၤာလုပ္ငန္းတိုးတက္မွုသည္ အျမဲေျပာင္းလဲေနေသာ စီးပြားေရးေလာကတြင္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ႀကံ့ႀကံ့ခံနိင္သည့္ စြမ္းရည္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ လုပ္ငန္း တိုးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ကုမၸဏီအရြယ္အစား ႀကီးမားလာျခင္းႏွင့္အတူ သေဘၤာ ႀကီးမ်ားကို အသုံးျပဳသည့္အတြက္ ပို႔ေဆာင္သည့္ ကုန္ပစၥည္း တစ္ယူနစ္တြင္ ကုန္က် စရိတ္ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းစသည့္ အက်ိဳးမ်ားကို ရရွိခံစားေစနိုင္သည္။