Port News

Tuesday, 13 February 2018 11:15

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း မွ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မႈ ရာခုိင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဖိတ္ေခၚ

ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ၏ ရာခုိင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္ကို ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ ေဆာင္ရႊက္ေနရသည့္အတြက္ အျခားကမ္း႐ိုးတန္း ဆိပ္ကမ္းမ်ားအား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေအာင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဖိတ္ေခၚသြားမည္ ျဖစ္ေႀကာင္း

Tuesday, 06 February 2018 05:10

ေတာင္ကိုရီးယား ကန္ ၉၈ သန္း တန္ logistics Hub ကို ရန္ကုန္တြင္ တည္ေဆာက္

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ေရးတြင္ အေရးပါလာေသာ ကုန္စည္ေထာက္ပံံံ့ ပို႔ေဆာင္ေရး ဗဟိုစခန္း၌ (Logistics Hub)ကို ေတာင္ကိုရီယားႏိုင္ငံက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေ႐ႊလင္ဗန္းစက္မႈဇုန္နယ္ေျမတြင္ အေမရိက န္ေဒၚလာ ၉၈ သန္းခန႔္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၿပီး တည္ေဆာက္သြားမည္။

Wednesday, 31 January 2018 05:28

ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ ကန္ေဒၚလာသန္း ၉၀ ေက်ာ္အသံုးျပဳၿပီး ကုန္စည္ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးစခန္းတစ္ခု တည္ေဆာက္သြားမည္

စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာကုန္သြယ္မွဳ ျမွင့္တင္ေရးအဖြဲ႔ႏွင့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ HUBS MK Company Limited တို႔ပူးေပါင္းကာ ကန္ေဒၚလာသန္း ၉၀ ေက်ာ္အသံုးျပဳကာ ကုန္စည္ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးစခန္း(Logistics Hub) တစ္ခု တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ၀န္ၾကီးဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။

Friday, 12 January 2018 06:57

ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းရွိ ဆိပ္ကမ္း၊ သီလ၀ါအထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းရွိ ရန္ကုန္ေလဆိပ္၊စက္မႈဥယ်ာဥ္ႏွင့္ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း ခ်ိတ္ဆက္မည့္ကီလိုမီတာ၂၀ေက်ာ္ ရန္ကုန္အဆင့္ျမင့္ မိုးပ်ံအျမန္လမ္း စီမံကိန္းအတြက္ ပုဂၢလိကက႑မွ ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ ၀န္းက်င္သံုး

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ပိုင္းရွိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၊ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ရန္ကုန္စက္မႈဥယ်ာဥ္ႏွင့္ ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းတို႔ကို ခ်ိတ္ဆက္မည့္ ၂၀ ဒသမ ၅ ကီလိုမီတာအရွည္ရွိ ရန္ကုန္အဆင့္ျမင့္ မိုးပ်ံအျမန္လမ္းမႀကီး စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္ ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ၀န္းက်င္ သံုးစြဲသြားမည္ျဖစ္သည္။

Thursday, 07 December 2017 05:00

အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာေနမႈေတြေၾကာင့္ အေကာက္ခြန္ဆိပ္ကမ္း သြင္းကုန္လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္မ်ားကို ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္ေန႔က စတင္ၿပီး ေလွ်ာ့ခ်

ကုန္သြယ္ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာေနတာေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတိုင္းမွာ ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္ေန႔ကစတင္ၿပီး အေကာက္ခြန္ဆိပ္ကမ္း သြင္းကုန္လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ် သြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနကေန သိရပါတယ္။ ကုန္သြယ္မႈ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔ေစဖို႔အတြက္ အေကာက္ခြန္ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ေတြ (သြင္းကုန္) ေလွ်ာ့ခ်ေရးကို Asia World ဆိပ္ကမ္းမွာ စတင္ စမ္းသပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ လုပ္ငန္းမ်ားအဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ဆိပ္ကမ္း၊ ျမန္မာ့ စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊ ထီးတန္းဆိပ္ကမ္း၊ အလံုကုန္ေသတၲာ ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္က စတင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ "ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏိုဝင္ဘာ ၂၉ ရက္မွာ ဆိပ္ကမ္းအသီးသီးက တာဝန္ခံေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းညႇိႏိႈင္း အစည္းအေဝးလုပ္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ သြင္းကုန္ပိုင္း ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းအဆင့္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်တာကို ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္မွာ စတင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္" လို႔ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်မႈကို ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔အညီ စမ္းသပ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အဆင့္ေတြေလွ်ာ့ခ်မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတ့ဲ မသမာမႈေတြကို ေႏွာင္းစာရင္းစစ္ေဆးျခင္း Post Clearance Audit (PCA) နဲ႔ ထိန္းေက်ာင္းသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရပါတယ္။ “အဆင့္ေလွ်ာ့ခ်တာမွာ အရင္က အဆင့္ရွစ္ဆင့္ေဆာင္ရြက္ရတာ အခုအဆင့္တစ္ဆင့္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ထုတ္ယူတဲ့အဆင့္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ အရင္လာ မွတ္ပံုတင္ရတယ္။ Register လုပ္ရတယ္။ စစ္ေဆးခံရတယ္။ ခ်ိပ္စီးထိုးရတယ္။ အခု Custom က ခ်ိပ္စီးမထိုးဘဲ သူ႔ဘာသာတာ ဝန္ခံၿပီး ထုတ္ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ တာဝန္ယူၿပီး ေၾကညာရတယ္။ မသမာမႈမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ Post Clearance Audit(PCA) နဲ႔ ျပန္ထိန္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္က ဆိပ္ကမ္းအတြင္းမွာ ကားက်ပ္တာလည္း ေလ်ာ့သြားတယ္။ ကားေတြဆိုရင္လည္း တကယ္စစ္ေဆးခံရမယ့္ ကားေတြပဲရွိေတာ့တယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ်ာ့သြားတယ္။ Green Channel ရတဲ့ ကြန္တိန္နာတစ္လံုးက အရင္ဆို ပ်မ္းမွ် ေလးနာရီ၊ ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီေလာက္ ၾကာတယ္။ အခုဆို မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ပဲ ၾကာေတာ့တယ္" လို႔လည္း အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ ေႏွာင္းစာရင္းစစ္ေဆးျခင္း Post Clearance Audit (PCA) ဆိုတာက စနစ္က်တ့ဲ အေကာက္ခြန္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈမွာ တိုက္႐ိုက္ သို႔မဟုတ္ သြယ္ဝိုက္ၿပီး ပါဝင္တ့ဲ အစစ္ေဆးခံထိုက္တ့ဲ ကုမၸဏီေတြ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ဘယ္လိုစနစ္နဲ႔မဆို ထိန္းသိမ္းထားရွိတ့ဲ မွတ္ တမ္းမွတ္ရာေတြ၊ ကုန္သြယ္မႈ နည္းလမ္းေတြကို စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ေၾကညာလႊာေတြရဲ႕ မွန္ကန္ တိက်မႈအေပၚ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက ေက်နပ္လက္ခံႏိုင္တ့ဲအထိ စစ္ေဆးႏိုင္တ့ဲ လုပ္ငန္း စဥ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ Source: Democracy today

Friday, 08 September 2017 12:07

ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ထြက္ခြာတဲ့ ဆီတင္သေဘၤာ ကပၸတိန္ကို ေထာင္ေျခာက္လခ်

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ဆိပ္ကမ္းကေန ထြက္ခြာသြားတဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ဆီတင္သေဘၤာရဲ႕ကပၸတိန္ကို ေထာင္ဒဏ္ေျခာက္လ ခ်မွတ္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး သေဘၤာကပၸတိန္ဦးေဆာင္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား ၁၅ ဦး၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသားႏွစ္ဦးနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေလးဦးလိုက္ပါလာတဲ့ ဆီတင္သေဘၤာတစ္စီးက ဇူလိုင္ ၁၂ ရက္မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းကေန ထြက္ခြာသြားလို႔ တပ္မေတာ္စစ္ေရယာဥ္က လိုက္လံတားဆီးကာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကို ကမ္းျပန္ကပ္ေစခဲ့တာပါ။ အဆိုပါ သေဘၤာက စင္ကာပူႏိုင္ငံအေျခစိုက္ Bravely Int’l Pte, Ltd ပိုင္ ဆီတင္သေဘၤာနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအေျခစိုက္ PT Power ကုမၸဏီကို ဒီဇယ္ဆီ မက္ထရစ္တန္ ၁၂,၀၀၀ ေက်ာ္ကို ဇူလိုင္ ၁၁ ရက္က လာေရာက္ပို႔ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ဇူလိုင္ ၁၂ ရက္မွာ ျမန္မာဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က ထြက္ခြာခြင့္ပယ္ဖ်က္ ထားတာကို မလိုက္နာဘဲ တိတ္တဆိတ္ေမာင္းႏွင္ထြက္ေျပးခဲ့တာလို ႔ ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးကိုကိုႏိုင္က ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းဥပေဒအရ သေဘၤာထြက္ခြာရင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ေရေၾကာင္းျပမွဴးႀကီးလိုက္ ပါရမွျဖစ္ေပမယ့္ အဆိုပါ သေဘၤာက ဇူလိုင္ ၁၂ ရက္ မနက္ပိုင္းမွာ ေရေၾကာင္းျပမွဴးႀကီးမပါဘဲ ထြက္ခြာခဲ့တာေၾကာင့္ တားဆီးအေရးယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။