ကင္ညာအစုိးရအေနျဖင့္ ေခ်းယူထားသည့္ႀကီးမားေသာ ေၾကြးမီွမ်ားကိုသာျပန္မဆပ္ႏုိင္ပါက ႏိုင္ငံ၏အဓိကဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေသာ Mombasa port ကို တရုတ္ႏိုင္ငံလက္သို႔ထုိးအပ္ရဖြယ္ရိွသည္ဟု သတင္းမ်ားကေဖာ္ျပေပးခဲ့သည္။
Mombasa ဆိပ္ကမ္းသည္ ကင္ညာ၏စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈအတြက္ အဓိကအခ်က္အခ်ာက်ေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ အဆုိပါဆိမ္းကမ္းအေနျဖင့္ Standard Gauge Railway (SGR) ရထားလမ္းပိုင္းအတြက္ ေငြေၾကးလုိအပ္စဥ္ကေခ်းယူထားေသာ အေၾကြးမ်ားကိုျပန္မဆပ္ႏုိင္ပါက မၾကာေတာ့ေသာလအနည္းငယ္တြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံလက္သုိ႔ထုိးအပ္ရဖြယ္ရိွသည္ဟု African Stand အေနျဖင့္ ယခင္ ၂၀၁၈ခုႏွစ္ ႏုိ္၀င္ဘာလကတည္းက ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းမွနာရိုဘီၿမိဳ႕အထိကုန္တင္ရထားလမ္းပိုင္းဆက္သြယ္ရာ ျဖစ္ေသာ Inland Container Depot သည္လည္း SGR ၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ အဆုိပါ SGR လမ္းပိုင္းႏွစ္ခုအတြက္ ေခ်းယူထားသည္မွာစုစုေပါင္း ရီွလင္ ၅၀၀ ဘီလီယံေလာက္အထိရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ယင္းပမာဏမွာ ေဒၚလာႏွင့္တြက္ပါက သန္း ၅၀၀ ေလာက္ရိွမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍လဲႊ ေျပာင္းရယူ မႈသာျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာအလုပ္သမားမ်ားသည္ တရုတ္ေၾကြးရွင္မ်ား၏တြင္ အတင္းအဓၶမ အလုပ္,လုပ္ရေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းတြင္လည္း အေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၇ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ သီရိလကၤာအစုိးရအေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၉၉ ႏွစ္တာကာလအတြက္ ေဒၚလာ ဘီလီယံႏွင့္ခ်ီေသာအၾကြးကို တရုတ္သုိ႔ျပန္လည္ဆပ္ႏုိင္ရန္ မေသခ်ာေတာ့ေသာေၾကာင့္ ယင္း၏ Hambantota port ကို ထုိးေပးခဲ့ရေသာ သာဓကလည္းရိွခဲ့သည္။ အဆုိပါဆိပ္ကမ္းသည္ တရုတ္၏ၿပိဳင္ဘက္ ျဖစ္ေသာအိႏိၵယကမ္းေျခႏွင့္ မုိင္တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္သာ ေ၀းေတာ့သျဖင့္အခ်က္အျခာက်ေသာ ေျခကုပ္ယူမႈ ဟုလည္းဆုိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ၂၀၁၈ခုႏွစ္စက္တင္ဘာလတုန္းကလည္း ဇမ္ဘီယာအေနနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ Kenneth Kaunda International Airport ကိုတရုတ္တုိ႔ရဲ႕ အေၾကြးနဲ႔သိမ္းျခင္းကို ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ရသည္။
SGR သည္ အေၾကြးျပန္ေပးႏုိင္ရန္မလံုေလာက္ပဲ ႀကီးမားေသာဆံုးရံႈးမႈကိုရင္ဆုိင္ရေစမည့္ ရင္းႏီွးမႈတစ္ခုျဖစ္ သည္ဟုလည္း အခ်ိဳ႕ကေဖာ္ျပေရးသားထားခဲ့ၾကသည္။
Source : africanstand.com