သီလဝါဆိပ္ကမ္း၌ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္ အေထြေထြကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္၌ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ ဝန္ထမ္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ခန႔္ထားေနၿပီး ဧၿပီလမွစ၍ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ သတင္းရရွိသည္။
ဂ်ပန္အိုဒီေအေခ်းေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း၂၀၀ ခန႔္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ အေထြေထြကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္ တည္ေဆာက္တပ္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးျခင္းအခမ္းအနားကို ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။အဆိုပါဆိပ္ခံတံတားသစ္မွာ လက္ရွိတြင္ သေဘၤာမ်ားဆိုက္ကပ္နိုင္ျခင္းမရွိေသးဘဲ ဆိပ္ကမ္းအား ကိုင္တြယ္မည့္ ကုမၸဏီထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ၿပီးမွသာ ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား လက္ခံေဆာင္ရြက္နိုင္မည္ဟု သိရသည္။
“ဆိပ္ကမ္းသစ္တည္ေဆာက္ၿပီး ကုန္ကိုင္တြယ္ကိရိယာေတြတပ္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းေတြၿပီးဆုံးၿပီျဖစ္လို႔ ဝန္ထမ္းေရြးခ်ယ္ခန႔္ထားမွုေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။ ဧၿပီမွာ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ၿပီးမွ သေဘၤာဆိုက္ကပ္တာေတြနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းေတြ လက္ခံေဆာင္ရြက္တာေတြကို ျပဳလုပ္ေပးနိုင္မွာပါ” ဟု ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ဒုတိယအေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ေဒါက္တာမ်ိဳးၿငိမ္းေအးက ေျပာၾကားသည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသရွိ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေျမကြက္မ်ားေပၚတြင္ ေျမကြက္တစ္ကြက္လၽွင္ (၂၀၀ မီတာ _၇၅၀ မီတာ) ရွိ ေျမကြက္ ၃၇ ကြက္ အားေဖာ္ေဆာင္ၿပီး ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမ်ားဖိတ္ေခၚကာ ဆိပ္ကမ္းဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ ေျမကြက္အမွတ္ ၂၅ ႏွင့္ ၂၆ ေပၚတြင္ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အေထြေထြကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ျပဳလုပ္နိုင္ေသာ ဆိပ္ခံတံတား ႏွစ္စင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာအေဆာက္အုံမ်ား၊ ကုန္ကိုင္တြယ္စက္ကိရိယာမ်ား ဝယ္ယူတပ္ဆင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေက်ာက္တန္းၿမိဳ႕နယ္ သီလဝါေဒသတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ တရားဝင္ ဖြံ့ၿဖိဳးမွု အကူအညီျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ယန္း ၂၃၄၈၀ သန္း (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ခန႔္) ျဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၄၀၀ မီတာ_ ၄၀ မီတာရွိ ပင္မတံတား (Steel Jacket Type)၊ ၈၀-၉၀ မီတာ_ ၁၅-၂၀ မီတာရွိ ခ်ဥ္းကပ္တံတားသုံးစင္း၊ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ ေနာက္ခံေၿမ ၃၇ ဧကေပၚတြင္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္စက္ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ Quay Crane ႏွစ္စင္း၊ RTG ေျခာက္စင္း၊ Reach Stacker သုံးစင္း၊ Trailer ေျခာက္စင္းႏွင့္ Chassis ေျခာက္စင္းဝယ္ယူ တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ေရးကာလမွာ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သီလဝါဧရိယာ အေျခခံအေဆာက္အုံမ်ား ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးသီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသသို႔ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း ပထမအဆင့္အတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔အၾကား ေခ်းေငြ စာခ်ဳပ္မ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ စာခ်ဳပ္çခ်ဳပ္ဆို၍ စီမံကိန္းအတြက္ အတိုင္ပင္ခံ အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ နီပြန္ကိုအိကုမၸဏီက Consulting Services လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ နီပြန္ကိုအိကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို႔ အၾကား ႏွစ္ဖက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တည္ေဆာက္ေရးကန္ထရိုက္တာအတြက္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ Price Bid Opening ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္ေရး ကန္ထရိုက္တာအျဖစ္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ TOYOJFEE Joing Venture ႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္တို႔ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ လက္မွတ္ေရး ထိုးေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Source : Eleven