ပထမဦးဆုံးထုတ္ေပးထားေသာ ကုန္တင္တန္ဆာ မူရင္းသုံးေစာင္ (တစ္စုံ) ကို သေဘၤာလိုင္းသို႔ ျပန္လည္အပ္ႏွံသည့္အခါ သေဘၤာလိုင္းမွ ကုန္တင္တန္ဆာအသစ္တစ္စုံ ျပန္လည္ထုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မူလကုန္သြယ္သည့္ အေျခအေနႏွင့္ အေနအထားေျပာင္းလဲသြားသည့္ အခါ Switch bills ကို ထုတ္ေပးရန္ေတာင္းဆိုေလ့ရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာအေၾကာင္းရင္းမ်ားမွာ
• ကုန္စည္တင္ေဆာင္လာေသာသေဘၤာသည္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သြားလာေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ကုန္လက္ခံ ရယူမည့္သူမွ ကုန္ပစၥည္းကို ေရာင္းခ်လိုက္သည့္အခါ ကုန္ခ်ဆိပ္ကမ္း ေျပာင္းလဲသြားသည့္အခါ
• ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔သူ(ပို႔ကုန္တင္ပို႔သူ၏ကိုယ္စားလွယ္)သည္ ကုန္တင္ပို႔သူ၏ အမည္မွန္ကို ကုန္လက္ခံသူ မသိေစလိုသည့္အခါ (ဆိုလိုသည္မွာ ကုန္ထုတ္ယူသူသည္ ကုန္တင္ပို႔သူႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မွုကို မျပဳလုပ္ေစသည့္အခါ)
• ကုန္ပစၥည္းေရာင္းခ်သူသည္ ကုန္ပစၥည္းမူလထုတ္လုပ္သည့္နိုင္ငံ (country of origin) ကို ကုန္ပစၥည္း ဝယ္ယူသူအား မသိေစခ်င္သည့္ အတြက္ မူလတင္ပို႔သည့္ဆိပ္ကမ္း port of loading အစား အျခားဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကို ေဖာ္ျပေပးရန္ ေတာင္းဆိုလာသည့္အခါ
သေဘၤာလိုင္းႏွင့္ ေနရာေဒသအက်ဳံးဝင္မွုတို႔အေပၚ မူတည္၍ ကမၻာတစ္ဝွမ္းလုံးမည္သည့္ေနရာမဆို ကုန္တင္တန္ဆာကို လဲလွယ္နိုင္ပါသည္။ ဥပမာ New York မွ Antwerp သို႔ ကုန္တင္ပို႔ရာတြင္ တင္ပို႔လိုက္သည့္သေဘၤာလိုင္း၏႐ုံးခြဲသည္ လန္ဒန္တြင္ရွိေနပါက လန္ဒန္တြင္ ကုန္တင္တန္ဆာကို ေျပာင္းလဲလဲလွယ္ နိုင္ပါသည္။
ကုန္တင္တန္ဆာတြင္ ပါဝင္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ေျပာင္းလဲေဖာ္ျပလိုက္သည့္အခါ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မွု ရွိပါသလားဆိုသည့္ ေမးခြန္းေပၚေပါက္လာပါသည္။လိမ္ညာလွည့္ျဖားရန္ႀကံရြယ္ခ်က္ မပါပါက switch bill of lading ထုတ္ေပးသည့္ကိစၥသည္ အထူးေျပာစရာ မရွိပါ။ ထိုသို႔ထုတ္ေပးသည့္ ကုန္တင္တန္ဆာသည္ ဝယ္ယူသူအတြက္ မမွန္ကန္ေသာ သို႔မဟုတ္ လိမ္လည္လွည့္ျဖားထားေသာ စာရြက္စာတမ္းအျဖစ္ နားလည္ျခင္း သို႔မဟုတ္ လက္ခံရရွိျခင္း မဟုတ္ပါက၊ မူလထုတ္ေပးသည့္ ကုန္တင္တန္ဆာႏွင့္ အဓိကအခ်က္အလက္မ်ားတြင္ ဆန္႔က်င္ျခင္း မရွိပါက အာမခံကုမၸဏီအမ်ားစုသည္ ကုန္တင္တန္ဆာအေပၚတြင္ ျပင္ဆင္ျခင္းဟူ၍သာ မွတ္ယူၾကပါသည္။
သေဘၤာလိုင္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ၎တို႔၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေပၚလာနိုင္သည့္ ေလ်ာ္ေၾကး ေတာင္းဆိုမွုမ်ား (possible claims) ကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္နိုင္ရန္အတြက္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္-
• switch bills of lading ထုတ္ေပးသည့္အခါ အာမခံအကာအကြယ္ ရယူထားရန္
• ထိုသို႔ထုတ္ေပးရသည့္ တိက်ေသာအေၾကာင္းရင္းကိုလည္း အာမခံကုမၸဏီသို႔အသိေပးထားရန္
• ထုတ္ေပးေသာအဖြဲအစည္းသည္ သေဘၤာလိုင္းပင္ရင္း (principal) ၏ ကိုယ္စားလွယ္ (acting as agents) အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါက principal ထံမွ စာျဖင့္ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူထားရန္
• မူလကုန္တင္တန္ဆာကို လက္ခံရယူၿပီးမွသာ ဒုတိယကုန္တင္တန္ဆာတစ္စုံကို ထုတ္ေပးရန္
• switch bills of lading တြင္ ပထမဦးဆုံးထုတ္ေပးေသာ အခ်က္အလက္ႏွင့္ ကြဲျပား ျခားနားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားမပါရွိေစရန္ (ကုန္ပစၥည္းအေနအထားႏွင့္ ပမာဏ ကြဲလြဲျခင္း)
• အကယ္၍ ထပ္မံထုတ္ေပးသည့္ ကုန္တင္တန္ဆာတြင္ နားလည္မွု သို႔မဟုတ္ ဘာသာျပန္ ဆိုရာတြင္ ကြဲလြဲမွုမ်ား (misrepresentations) ရွိနိုင္ပါက သေဘၤာလိုင္း သို႔မဟုတ္ ကိုယ္စားလွယ္သည္ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥမ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ဒုကၡေရာက္နိုင္သည့္အေနအထား (at risk of claims) ရွိနိုင္ပါသည္။
အကယ္၍ ေဖာက္သည္ထံမွ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အာမခံခ်က္ (indemnity) ကိုအေျခခံ၍ switch bill of lading ကို ထုတ္ေပးရန္ principal မွ agent ကို အေၾကာင္းၾကားလာသည့္အခါ ကုန္တင္တန္ဆာကို မထုတ္ေပးမီ မွန္ကန္ေသာစာသားႏွင့္ပုံစံအတိုင္း ေရးသားထားသည့္ indemnity ျဖစ္ေစေရးႏွင့္ principal ထံမွ indemnity ကို အတည္ျပဳနိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ထားရန္လိုအပ္ပါသည္။
Source : Shipping and Logistics