ပခုကၠဴၿမိဳ႕ရွိ လက္ရွိဆိပ္ကမ္းကို ေရေၾကာင္းေျပာင္းလဲမႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ အသုံးမျပဳနိုင္သျဖင့္ ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ဘက္ “ေအး” ကၽြန္းေပၚတြင္ ဆိပ္ကမ္းအသစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။
ယေန႔ ဧၿပီလ ၂၉ရက္ေန႔က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတ္ာအစည္းအေဝးတြင္း မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးမဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၉)မွ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမမင္းေဆြ၏ “နိုင္ငံေတာ္၏ အဓိက ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္သည့္ ပခုကၠဴ ဆိပ္ကမ္းကို ေခတ္မီ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္လာေအာင္ အဆင့္ျမႇင့္ျပဳျပင္ ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ဒုတိယဝန္ႀကီးက ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
“ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းေနရာတစ္ခု ေရြးခ်ယ္ရာမွာ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၊ ေရလမ္းေၾကာင္းေကာင္းမြန္ရန္လိုအပ္ပါသျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ေရနည္းခ်ိန္ႏွင့္ ေရမ်ားခ်ိန္တို႔တြင္ တိုင္းတာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဒသအလိုက္ ႏွစ္စဥ္ ေဆာင္ရြက္ ၿပီး ဆိပ္ကမ္းေနရာကို ထပ္မံေျပာင္းေရႊ႕ရန္ မလိုအပ္မည့္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ဘက္ “ေအး” ကၽြန္းေပၚတြင္ ပခုကၠဴ ဆိပ္ကမ္းအသစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ထားပါသည္”ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။
ထိုသို႔ နိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေခတ္မီဆိပ္ကမ္းတစ္ခု တည္ေဆာက္နိုင္ေရးအတြက္ ပဏာမေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ (Feasibility Study)ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ပဏာမ လ်ာထားေနရာေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ ပဏာမ ဒီဇိုင္းပုံစံ ေရးဆြဲျခင္းတို႔ကို ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
အသစ္တည္ေဆာက္မည့္ “ေအး” ကၽြန္းေပၚရွိ ဆိပ္ကမ္းonf အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂၅)သန္းခန႔္ကုန္က်မည္ျဖစ္ၿပီး အလ်ားမီတာ (၁၈၀)ရွိကာ ကြန္ကရစ္ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ (Pontoon Type) ဆိပ္ခံအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္ေရးအတြက္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၏ စီမံကိန္းဘဏ္ (Project Bank) ဆိုင္ရာ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ နိုင္ငံတကာဖြံ့ၿဖိဳးမႈ အကူအညီရရွိေရး သို႔မဟုတ္ PPPစနစ္ျဖင့္ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဖိတ္ေခၚေရးအတြက္ ၄င္းစီမံကိန္းကို Project Bank တြင္ ထည့္သြင္းနိုင္ရန္ အဆိုျပဳ တင္ျပထားေၾကာင္း စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ စိစစ္ခ်က္ရရွိၿပီးပါက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
Source : Mizzima