Port News

ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၏ ခင္းက်င္းမႈပုံစံ

ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၏ ခင္းက်င္းမႈပုံစံ google

ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၏ ခင္းက်င္းမွုပုံစံသည္ ရရွိသည့္ ေနေျမရာ အက်ယ္အဝန္း၊ ပုံသ႑ာန္၊ ရည္ရြယ္ထားသည့္ ကုန္စည္ပမာဏ၊ ဆက္စပ္မႈရွိသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနည္းလမ္းတို႔အေပၚ မူတည္၍ အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာလဲ ရိွပါတယ္။ ပုံတြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ခင္းက်င္းမႈပုံစံမွာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို အေျခခံ၍ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ပုံစံတခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

အထက္ပါပုံတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈပုံစံမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္-

 

• သြင္းကုန္ပို႔ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္နိုင္ေရးအတြက္ ကုန္ေသတၱာကိုင္တြယ္ရန္ gantry crane မ်ား၊ ကုန္ေသတၱာမသည့္ ဝန္မယာဥ္( reach stackers)၊ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေရြ႕ေျပာင္းေပးရန္( tractor-trailer) ယာဥ္ႏွင့္ေနာက္တြဲမ်ားစသည့္ စက္ယႏၲရားမ်ားကိုလည္း ကုန္ေသတၱာလြင္ျပင္အတြင္း တာဝန္ခ်ထားပါတယ္။

 

• ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ သို႔မဟုတ္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသည္ တံခါးမ(ဂိတ္)မွ ဝင္ေရာက္၍ ပို႔ကုန္မ်ားကို လြင္ျပင္အတြင္း ခ်ထားျခင္း၊ သြင္းကုန္မ်ားကို ထုတ္ယူ၍ ကားေပၚတင္ျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ ဂိတ္မွ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားပါတယ္။

 

• ကုန္ေသတၱာလြင္ျပင္သည္ ကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္းထားေသာ ကုန္ေသတၱာမ်ား၊ ကုန္ေသတၱာ အခြံလြတ္မ်ား၊ အေအးခံကုန္ေသတၱာ၊ အႏၲရာယ္ရွိကုန္ပစၥည္း ထည့္သြင္းထားသည့္ ကုန္ေသတၱာမ်ား၊ အမိုးဖြင့္ကုန္ေသတၱာမ်ား စသည့္ အထူးကုန္ေသတၱာမ်ား ထားရွိရန္အတြက္ သီးျခားေနရာမ်ားခြဲျခားသတ္မွတ္ကာ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို ထားသိုပါတယ္။

 

• ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းဝင္းအတြင္း ကုန္ေသတၱာ၊ ကုန္ေသတၱာပစၥည္း သိုေလွာင္႐ုံ တို႔အျပင္ ႐ုံးလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ အေဆာက္အဦး၊ စက္ယႏၲရားမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ အလုပ္႐ုံ၊ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈကို ေစာင့္ၾကည့္သည့္ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္း၊ လူ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ရထားမ်ား ဝင္/ထြက္ရာတြင္ လုံျခဳံေရးစိစစ္သည့္ တံခါးေပါက္မ်ား ပါဝင္ပါတယ္။

 

• ကုန္းတြင္းဆိပ္ကမ္းတစ္ခုတြင္ ကုန္းလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းႏွစ္ခု ဆုံေတြ႕သည့္ေနရာျဖစ္သည့္အတြက္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မွုရွုေထာင့္မွ ၾကည့္ပါက တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ဝင္ေပါက္မ်ားကို သီးျခားစီခြဲျခားထားသင့္ပါတယ္။ သို႔မွသာလၽွင္ ရထားတြဲမ်ား လမ္းလႊဲလမ္းေျပာင္းလုပ္ျခင္း (shunting)ႏွင့္ အဝင္အထြက္မ်ားတြင္ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေဆာင္ရြက္နိုင္မည္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

• ကုန္ေသတၱာပစၥည္းသိုေလွာင္႐ုံ (container freight station - CFS) သည္ ပို႔ကုန္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စုစည္းကာထုပ္ပိုးျခင္း၊ ကုန္ေသတၱာအတြင္းသို႔ ထည့္သြင္းျခင္း၊ အစုစပ္ ကုန္ေသတၱာမ်ားအတြင္းမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္ယူကာ ကုန္ပိုင္ရွင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ အလိုက္ ခြဲျခားထားေပးျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာ ေနရာျဖစ္သည့္အျပင္ သြင္းကုန္/ ပို႔ကုန္ပစၥည္းမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္စစ္ေဆးမႈခံယူသည့္ ေနရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

ကားမ်ားႏွင့္ ရထားတြဲမ်ားသည္ ကုန္ေသတၱာမ်ား ထားသိုသည့္ ေနရာတြင္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ျဖတ္သန္းျခင္းမရွိသည့္အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ကင္းစြာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္နိုင္မည္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Myanmar Logistics Guide

 



Read times
Rate this item
(1 Vote)