Port News

သ​ေဘၤာလိုင္​းမ်ားတြင္​ အဖုပုံသ႑ာန္​႐ွိ​ေသာ ဦးပိုင္​း မပါ႐ွိသည္​့ (bulb-less bow) သ​ေဘၤာပုံစံမ်ားကို အသုံးျပဳရန္​ျပင္​ဆင္​လာၾကျခင္​း

သ​ေဘၤာလိုင္​းမ်ားတြင္​ အဖုပုံသ႑ာန္​႐ွိ​ေသာ ဦးပိုင္​း မပါ႐ွိသည္​့ (bulb-less bow) သ​ေဘၤာပုံစံမ်ားကို အသုံးျပဳရန္​ျပင္​ဆင္​လာၾကျခင္​း google

သေဘၤာ​ေတြဟာ ေရွ့ကိုေမာင္းသြား တ့ဲအခါ ပံုမွန္ေရလိႈင္းေတြရဲ့ ရိုက္ခတ္မႈ ​ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ခုခံမႈ (Wave making resistance) ​ေၾကာင္​့ သေဘၤာရဲ႕အရိွန္ ေလ်ာ့က် သြား​ေစပါတယ္။

 

သေဘၤာဦးမွာ အဖုပုံသ႑ာန္​အလုံး (Bulbous bow) ကိုတပ္လိုက္တဲ့ အခါ၊ ဒီ Bow က ေရကို ထိုးခြဲတာေၾကာင့္ သဘာဝအတိုင္​းမဟုတ္​ဘဲ ဖန္​တီးထား​ေသာ ေရလိႈင္းေလးေတြ (artificial wave) ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။အဲဒီ Bulbous bow ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚ လာတဲ့ ေရလိႈင္း (bulb wave) က၊ သေဘၤာဦးကို ပုံမွန္လာတိုးတဲ့ေရလိႈင္း (natural bow wave) ေတြကို၊ အရြယ္ေသးငယ္သြားေစၿပီး၊ ပံုမွန္လိႈင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရိုက္ခတ္မႈ (Wave making resistance) ကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစ သလို သေဘၤာကိုယ္ထည္တစ္​​ေလ်ာက္​ လိႈင္းေတြရဲ ့ပြတ္တိုက္မႈကို ေလ်ာ့နည္းသြား​ေစပါတယ္။

 

 

38665672_2011887692456555_2056073382297862144_n.jpg

 

 

အစိမ္​း​ေရာင္​ျဖင္​့​ေဖာ္​ျပထားတဲ့လိႈင္​းက သ​ေဘၤာ​ေ႐ွ့က လာတဲ့ သဘဝလိႈင္​းျဖစ္​ၿပီး၊ အျပာ​ေရာင္​လိႈင္​းက အဖုပုံသ႑ာန္​ သ​ေဘၤာ ဦး​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာတဲ့လိႈင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။ အနီ​ေရာင္​လိႈင္​းကတာ့Bulbous ေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ ဒီ Bow wave နဲ႔ သေဘၤာေရွ့ကလာတဲ့ သဘာ၀လိႈင္း Natural wave နဲ ့ေပါင္းစပ္ၿပီး ေသးငယ္သြားတဲ့​ေရလိႈင္း (modified wave) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ Bulbous bow ​ေၾကာင္​့ သဘာဝ ပင္လယ္လိႈင္းရဲ႕အျမင္​့ ကိုအ​ေတာ္​အတန္​​ေလ်ာ့ခ်​ေပးႏုိင္တဲ့ အျပင္​​လိႈင္​းတိုက္​ခတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ တဲ့ Wave making resistance နဲ႔ သ​ေဘၤာကိုယ္​ထည္​ကိုပြတ္​တိုက္​မႈတို႔ ကိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ့သေဘၤာအရိွန္ႏႈန္း (Ship speed) ပိုျမန္လာၿပီး၊ အျမန္ႏုန္း အျပည့္ျဖင့္ေမာင္းပါ က ဆီစားႏူန္​းလည္​း ၁၅% ​ေလာက္​ သက္​သာသြား​ေစပါတယ္​။

 

ဒါ​ေပမဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဆယ္​စုႏွစ္​အတြင္​း သဘၤာ​ေမာင္​း​ေလာင္​စာဆီ​ေတြ ​ေဈး​တက္​လာလို႔ သ​ေဘၤာအျမန္​ႏူန္း​ေလ်ာ့​ေမာင္​းတာက ပုံမွန္​လိုျဖစ္​​ေနပါၿပီ။ သ​ေဘၤာလိုင္​း​ေတြအတြက္​က​ေတာ့ သ​ေဘၤာခ​ေတြ​​ေဈး​ေကာင္​းစဥ္​က အ​ေခါက္​​ေရမ်ားမ်ားရဖို႔ (fast transit time) ကအ​ေရးႀကီးပါတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာခ​ေတြ​ေဈးကက်၊ ​ေလာင္​စာဆီ​ေဈးကတက္​လာ​ေတာ့၊ သ​ေဘၤာအျမန္​ႏူန္​းထက္​၊ ကုန္​​ေသတၱာတစ္​လုံးစီအတြက္​ကုန္​က် စာရိတ္​ (per unit cost) သက္​သာဖို႔က ပိုအ​ေရးႀကီးလာပါတယ္​။

 

38454924_2011887785789879_5650910921141256192_n.jpg

 

 

ဒါ့အျပင္​ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာလိုင္​း​ေတြဟာ အသြား-အျပန္​ ၂​ေၾကာင္​းလုံး ကုန္​အျပည္​့ရတာမ႐ွိဘူး၊ အျပန္​တစ္​​ေၾကာင္​းမွာ ကုန္​​ေသတၱာအခြံလြတ္​​ေတြသယ္​လာရတာ​ေၾကာင္​့ သ​ေဘၤာဟာ​ေရစူးအျပည္​့ကုန္​သယ္​ရတာ မဟုတ္​​ေတာ့ပါဘူး။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ့သေဘၤာ ဦးပိုင္​းမွာ တပ္​ထားတဲ့ အဖုပုံသ႑ာန္​ အလုံး​ေၾကာင္​့ ရ႐ွိတဲ့ အက်ိဳး​ေက်းဇူး​ေတြဟာ ဆုတ္​ယုတ္​ ​ေလ်ာ့ပါးသြားပါတယ္​။ အျမန္ႏူန္းေလ်ာ့ေမာင္းသည့္အတြက္ အဖုပုံသ႑န္ သေဘၤာဦး ပုံစံဒီဇိုင္းေၾကာင့္ရ႐ွိလာမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားသည္ မူလ ရည္ရြယ္သည့္အတိုင္းျဖစ္မလာဘဲ တစ္လြဲေတြျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ အေစာ္ပိုင္းကာလေတြက တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာေတြရဲ႕ အဖု ပုံသ႑န္ သေဘၤာဦးပုံစံဒီဇုိင္းကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၾကပါတယ္။

 

ျပင္​သစ္​အ​ေျခစိုက္​ CMA CGM သ​ေဘၤာလိုင္​းဟာ TEU 22,000 အထိသယ္​ႏိုင္​တဲ့ အရြယ္​လြန္​ဧရာမ ကုန္​​ေသတၱာသ​ေဘၤာ (Ultra Large Container Ship) ၉စီးကို တ႐ုတ္​သ​ေဘၤာက်င္​း​ေတြမွာအပ္​ႏွံထားရာ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္​သတၱပါတ္​က Hudong Zhonghua သ​ေဘၤာက်င္​းက သ​ေဘၤာ၂စီး စတင္​တည္​​ေဆာက္​သည့္​့အခမ္​းအနားတြင္​ သ​ေဘၤာပုံစံကိုထုတ္​​ေဖာ္​ျပသခဲ့ပါတယ္​။ တည္​​ေဆာက္​မယ္​့ သ​ေဘၤာႀကီး​ေတြဟာ သ​ေဘၤာဦးပိုင္​း တြင္​ အဖုပံုသ႑ာန္​ အလုံးႀကီးမပါ​ေတာ့ဘဲ ဆြဲသ​ေဘၤာ (tug boat) ပုံစံ သ​ေဘၤာဦးအ​ေနျဖင္​့တည္​​ေဆာ​က္​မွာျဖစ္​ပါတယ္​။ အတန္း row ၂၄တန္း အထိတင္ႏိုင္ပါတယ္။

 

အ​ေမရိကန္​ႏိုင္​ငံႏွင္​့ က​ေနဒါႏိုင္​ငံ နယ္​ျခား Great Lakes ​ေရကန္​ႀကီး ၅ ကန္​ႏွင္​့ Saint Laurence seaway တြင္​​ေျပးဆြဲ​ေသာ သ​ေဘၤာမ်ားတြင္​လည္​း သ​ေဘၤာဦးတြင္​ အဖု Bulbous bow မ်ားမပါ႐ွိပါ ။ ဒါဟာ ဘာကို​ေဖာ္​ျပ​ေနသလဲဆို​ေတာ့ CMA CGM သ​ေဘၤာလိုင္​းအ​ေနျဖင့္​့အနာဂတ္​တြင္​ သ​ေဘၤာအျမန္​ႏူန္​း​ေလ်ာ့​ေမာင္​းရန္​ သႏၷိဌာန္​ခ်ထားပုံ​ေပၚပါတယ္​။ ဒါအျပင္​ အခုတည္​​ေဆာက္​​ေတာ့မယ္​့ သ​ေဘၤာႀကီး​ေတြဟာ LNG ​ေလာင္​စာ ကိုအသုံးျပဳ မွာျဖစ္​ပါတယ္​။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္(IMO) က သ​ေဘၤာ​ေလာင္​စာဆီမ်ားတြင္​ Sulphur ပါဝင္​မႈ ၀.၅% (5,000 ppm) ထက္​မမ်ားရန္​စည္​းကမ္​း သတ္​မွတ္​ခ်က္​ ​ဟာ ၂၀၂၀ ဇန္​နဝါရီလ ၁ ရက္​ မွာစတင္​ အာဏာ တည္​မွာျဖစ္​ပါတယ္​။လက္႐ွိ IMO ရဲ႕ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ 3.5% (35,000 ppm) ထက္မပိုရပါဘူး။ လက္႐ွိ Sulphur content 3.5% ပါတဲ့ သေဘၤာေမာင္းဆီ (IFO 380 CST) ရဲ႕ေစ်းက တစ္တန္ကို ၄၄၀ ဝန္းက်င္ေပါက္ေနၿပီး၊ Sulphur content 0.5% ထက္မမ်ားတဲ့ ေလာင္စာဆီဆိုပါက တစ္တန္ကို ေဒၚလာ ၁၅၀ က ၂၅၀ ေလာက္ထိ ပိုေပးရပါလိမ့္မယ္။ သ​ေဘၤာလိုင္​း​ေတြအ​ေနနဲ႔ ပိုေစ်းႀကီးတဲ့ ေလာင္စာဆီကို သုံးရမွာျဖစ္လို႔ ​ေလာင္​စာဆီ အတြက္​ ၅၀%ေလာက္ ပိုကုန္​က်​ေတာ့မွာျဖစ္​ပါတယ္​။

 

 

38444376_2011888172456507_1229987086346485760_n.jpg

 

 

အဆိုပါ သ​ေဘၤာႀကီး၂ စီးကို ၂၀၁၉ အတြင္​းမွာတည္​​ေဆာက္​ၿပီးစီးၿပီး ​ေရခ်ႏိုင္​လိမ္​့မယ္​လို႔​ေမ်ွာ္​မွန္​းထားပါ တယ္​။ အဲဒီအခ်ိန္​ဆိုရင္​ လက္​႐ွိ အႀကီးဆုံး ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီး ျဖစ္​တဲ့ TEU 21413 တင္​​ေဆာင္​ႏိုင္​တဲ့ OOCL Hong Kong ရဲ႕စံခ်ိန္​ကို ခ်ဳိး​သြားမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ သေဘၤာလုပ္ငန္း သုေတသနအဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့ Alphaliner ရဲ႕ အဆိုအရ အာ႐ွ-ဥ​ေရာပ လမ္​း​ေၾကာင္​းမွာ လက္​႐ွိ​ေျပးဆြဲ​ေန​ေသာ TEU 14,000 နဲ႔ 20,000 အၾကား႐ွိတဲ့ အရြယ္​လြန္​ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာႀကီး ၅၉စီး​ ႐ွိပါတယ္​။

 

Source : Thant Zin

 

Myanmar Logistics Guide

 

 

Read times
Rate this item
(1 Vote)