Port News

ရန္ကုန္ အလုံဆိပ္ကမ္းသစ္က ကုန္ေသတၱာ အဝင္အထြက္ တိုးလာရန္ ေမၽွာ္မွန္း

ရန္ကုန္ အလုံဆိပ္ကမ္းသစ္က ကုန္ေသတၱာ အဝင္အထြက္ တိုးလာရန္ ေမၽွာ္မွန္း irrawaddy

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မွတ္ပုံတင္ထားၿပီး စင္ကာပူႏွင့္ ပူးေပါင္းထားသည့္ Adani က ရန္ကုန္ အလုံၿမိဳ႕နယ္တြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္ေသတၱာ ဆိပ္ကမ္းတခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ရွိေနသည္။ လာမည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ကုန္ေသတၱာ အဝင္အထြက္ တိုးတက္လာလိမ့္မည္ဆိုသည့္ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။

 

၅၄ ဧက က်ယ္ဝန္းသည့္ ေျမေပၚတြင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း (MEC) က ပိုင္ဆိုင္သည့္ ၆၃၀ မီတာ(၂၀၆၇ ေပ) ရွိေသာ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္အတူ အလုံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း ၂ (AIPT) ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္၊ လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္ရန္ႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ဧၿပီလ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ Adani Myanmar က ျမန္မာနိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု ေကာ္မရွင္ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိခဲ့သည္။ MIC ၏ အဆိုအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရေသာ ကာလမွာ ကနဦး အေနျဖင့္ ႏွစ္ ၅၀ ျဖစ္သည္။

 

“စီးပြားေရးနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရး ဖြံ့ၿဖိဳးလာတာနဲ႔ အမၽွ ျမန္မာနဲ႔ ရန္ကုန္မွာ ကုန္ေသတၱာ အဝင္အထြက္က တိုးပြားလာလိမ့္မယ္ လို႔ က်ေနာ္တို႔ အလြန္ပဲ ေမၽွာ္လင့္ထားပါတယ္။ လာမယ့္ ႏွစ္ေတြမွာ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ GDP က ၆.၅ ရာခိုင္ႏွုန္းကေန ၇ ရာ ခိုင္ႏွုန္း တိုးတက္လာဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမၽွာ္လင့္ေနပါတယ္” ဟု Adani Yangon International Terminal Co. Ltd., ၏ အမွုေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ Sunil Seth က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

 

ဆိပ္ကမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၉၀ ရွိလိမ့္မည္ဟု Adani က ေမၽွာ္မွန္းထားသည္။ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အဆင့္ ၂ ဆင့္ ခြဲထားသည္။အဆင့္ (၁) ကို စက္တင္ဘာလတြင္ စတင္ရန္ ေမၽွာ္မွန္းထားၿပီး ၿပီးဆုံးရန္ ၁၂ လ ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးဆုံးသည့္အခ်ိန္တြင္ အျမင့္ဆုံးအေနျဖင့္ ေပ ၂၀ ႏွင့္ ညီမၽွေသာ ယူနစ္ ၁၅၀၀၀၀ (တေနရာလၽွင္ ေပ ၂၀ ကုန္ေသတၱာ တလုံးစာႏွင့္ ညီမၽွသည္။ TEU ဟုလည္း သိၾကသည္) ကို ကိုင္တြယ္နိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆင့္(၂) ကို ေနာက္ထပ္ ၅ လ သို႔မဟုတ္ ၆ လ တြင္ စတင္ရန္ ေမၽွာ္လင့္ထားၿပီး ဆိပ္ကမ္းက အျမင့္ဆုံးအျဖစ္ ၈၀၀၀၀၀ TEU ကိုင္တြယ္သြားနိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

 

“က်ေနာ္တို႔က ဒီဆိပ္ကမ္းကို အေကာင္းဆုံး နည္းပညာ ယူေဆာင္လာပါမယ္။ ကုန္ေသတၱာ အေရအတြက္ ျမင့္ျမင့္မားမား ကိုင္တြယ္ေပးနိုင္ဖို႔နဲ႔ သေဘၤာေတြ ကုန္တင္ကုန္ခ် ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ၿပီးေျမာက္ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ခြာနိုင္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အဓိက ဦးစားေပးျဖစ္ပါတယ္” ဟု Sunil Seth က ေျပာသည္။(အေျခခံအေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္ေရး၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရး၊ စြမ္းအင္၊ သေဘၤာလုပ္ငန္းႏွင့္ ရထားတို႔ကို အဓိက လုပ္ကိုင္သည့္) အိႏၵိယ အေျခစိုက္ Adani Group ၏ ဝင္ေငြက ေဒၚလာ ၁၁ ဘီလီယံေက်ာ္သည္။

 

ရန္ကုန္တြင္ ဆိပ္ကမ္း အနည္းဆုံး ၁၂ ခုရွိထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္း အတင္အခ် အဝင္အထြက္က ၿပီးခဲ့သည့္ ၄ ႏွစ္ အတြင္းတြင္ ၁၃ ရာခိုင္ႏွုန္းနီးပါး တိုးတက္ခဲ့သည္ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၏ အဆိုအရ သိရသည္။မတ္လတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံက ပို႔ကုန္ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ အမ်ိဳးသားပို႔ကုန္ မဟာဗ်ဴဟာ (၂၀၂၀-၂၀၂၅) က်ဳ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အျခားအရာမ်ားႏွင့္ အတူ အဓိက အားျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးထြက္ကုန္၊ ေရလုပ္ငန္းထြက္ကုန္၊ သစ္ေတာထြက္ကုန္၊ သတၱဳတြင္း ထြက္ ႏွင့္ အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းထြက္ကုန္မ်ား ပါဝင္သည္။

 

စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ အဆိုအရ ဧၿပီလ ၂၆ ရက္ေန႔ အထိ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပင္လယ္ရပ္ျခား ကုန္သြယ္ေရးက ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရး ႏွစ္အတြက္ ေဒၚလာ ၁၉.၉ ဘီလီယံ ရရွိထားသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အလားတူကာလ ထက္စာလၽွင္ ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ တိုးလာျခင္း ျဖစ္သည္။ လာမည့္လမ်ားအတြင္းတြင္ ကုန္သြယ္ေရး ပမာဏက ေဒၚလာ ၃၁.၁ ဘီလီယံ(ပို႔ကုန္ တန္ဘိုး ေဒၚလာ ၁၅.၃ ဘီလီယံႏွင့္ သြင္းကုန္တန္ဘိုး ေဒၚလာ ၁၅.၈ ဘီလီယံ) အထိ ေရာက္ရွိရန္ ဝန္ႀကီးဌာနက ေမၽွာ္လင့္ထားသည္။

 

“စိုက္ပ်ိဳးေရး ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ဆန္၊ အထည္ခ်ဳပ္၊ ဖိနပ္နဲ႔ အေသးစား စက္ပစၥည္း အစရွိတဲ့ ဧရိယာေတြမွာ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ ပို႔ကုန္က လက္ရွိ အဆင့္အတန္းထက္ တိုးလာဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမၽွာ္လင့္ပါတယ္” ဟု Sunil Seth ကေျပာသည္။

 

Source : irrawaddy

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)