သေဘၤာ ေတြရဲ႕ အလ်င္ (Velocity)ကုိ တင္တာနဲ႔ အမ်ွ ေလာင္စာဆီကလည္းဆတိုးၿပီး ပိုကုန္ပါတယ္။ သေဘၤာ ေမာင္းေလာင္စာဆီ ေစ်းေတြဟာ ၂၀၀၅ ခုနစ္က စၿပီးတက္လာတာပါ။ Rotterdam 380 centistroke အတန္းအစား ဆီဟာ ၂၀၀၀ခုႏွစ္ မွာတစ္တန္ကို ၁၃၈.၄ ေဒၚလာ ကေန ၂၀၀၇ တြင္ တစ္တန္ကို ၆၃၉.၆ ေဒၚလာ အထိ ၄ဆေက်ာ္တက္လာပါသည္။
၂၀၀၈ အထိ သေဘၤာခေတြ ေစ်းေကာင္းရေနလို႔ေလာင္စာဆီေစ်းတက္ေပမယ့္လည္း၊ သေဘၤာကို အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္ျခင္း မလုပ္ၾကပါဘူး။ သေဘၤာခက ကိုက္ေနသေရြ႔ ရသေလာက္ဆြဲၾကပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ကမၻာ စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ သေဘၤာ ခေစ်းေတြအလြန္က် ေသာ္လည္း၊ ဆီေစ်းကလည္း မက်တာေၾကာင့္ သေဘၤာလိုင္းေတြ အေနျဖင့္ ဆီကုန္သက္သာေအာင္၊ အ႐ွိန္ေလ်ာ့ ေမာင္း (Slow Steaming) လာၾကတာ ယေန႔ အခ်ိန္အထိပါဘဲ။
ေနာက္ပုိင္ေလာင္စာဆီးေဈး တစ္တန္ကို ေဒၚလာ ၃၀၀ ေအာက္ အထိျပန္က်လာေသာ္လည္း အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္းျခင္းဟာ ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာလိုင္းေတြအတြက္ ပုံမွန္လိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီလမွာ IFO 380 centistroke အတန္းအစားေလာင္စာဆီဟာ တစ္တန္ကို ၂၄၆ ေဒၚလာဘဲ ႐ွိပါေတာ့တယ္။
ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာႀကီးေတြရဲ႕ ပံုမွန္ အ႐ွိန္ျဖင့္ေမာင္းႏွင္မႈ (normal steaming) မွာ တစ္နာရီ ကို ေရမိုင္ ၂၃ မိုင္မွ ၂၅ မိုင္အတြင္းျဖစ္ပါတယ္။ အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္း (slow steaming) ပါက တစ္နာရီ ေရမိုင္ ၁၈မိုင္ မွ မိုင္ ၂၀ အတြင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္း(Ultra slow steaming) ပါက တစ္နာရီကို ေရမိုင္ ၁၅မိုင္မွ ၁၇မိုင္အတြင္းေမာင္းၾကပါတယ္။ ပံုမွန္ အ႐ွိန္ျဖင့္ေမာင္း(normal steaming) ပါကTEU 10000 အထက္ ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာ ႀကီးတစ္စီးဟာ တစ္ေနကို ေလာင္စာဆီ ၂၂၅ တန္မ်ွ ဆီစားေသာ္လည္း၊ အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္းပါက(slow steaming) တစ္ေန႔ ၁၂၅တန္ မွ တန္၁၇၅ အတြင္း ဆီစားပါတယ္။ အကယ္၍ အလြန္အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္းပါကတစ္ရက္ ၁၀၀ ထက္နည္းၿပီးဘဲ ဆီစားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ YEU 10,000 ဆန္႔ ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာတစ္စီးဟာ အာ႐ွ- ဥေရာပ လမ္းေၾကာင္းတြင္အသြားအျပန္တစ္ေခါက္ အလြန္အ႐ွိန္ေလ်ာ့ေမာင္းပါက (တစ္နာရီ ေရမိုင္ ၁၇မိုင္ႏူန္းျဖင့္) စုစုေပါင္းၾကာခ်ိန္ရက္ ၇၀ တြင္၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၌ ကုန္တင္/ကုန္ခ်ရန္ ၾကာခ်ိန္ ၁၂ ရက္ႏုတ္လိုက္ပါက ပင္လယ္ျပင္တြင္ သေဘၤာ ခုတ္ေမာင္း ခ်ိန္ ၅၈ ရက္×သက္သာေသာ္ေလာင္စာဆီ တစ္ရက္ကို ပ်ွမ္းမ်ွ ဆီတန္ ၇၅× တစ္တန္ ယေန႔ေပါက္ေစ်း $၄၅၀ ဆိုပါက ဆီဖိုး ၁.၈ သန္းေက်ာ္သက္သာသြားပါမယ္။
Source : Thant Zin