Port News

တ​ေစၦ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ

တ​ေစၦ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ google

ကုလသမဂၢ အေရးယူပိတ္ဆို႔ျခင္း ခံထားရသည့္ ေျမာက္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပဳလုပ္သည္ဟု သံသယရွိေၾကာင္း ေအာက္ပါ သေဘၤာ ၉ စီးအား Office of Foreign Assets Control (OFAC) မွ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္လိုက္သျဖင့္ ေအာက္ပါ သေဘၤာမ်ားတြင္ သြားေရာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ မသင့္ေၾကာင္း Department of Maritime Administration (DMA) အသိေပးတဲ့ ၂၀၁၈ ဧၿပီလ ၉ ရက္​စြဲျဖင္​့ ျဖန္​႔​ေဝစာကို ဖတ္​လိုက္​ရပါတယ္​။ တရုတ္နဲ႔ ကိုရီးယား ႏိုင္ငံေတြမွာ ကုလသမဂၢရဲ႕ အေရးယူ ပိတ္ဆို႔ျခင္း ခံထားရတဲ့ ေျမာက္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံပိုင္သေဘၤာ ​ေတြ နဲ႔ ကုန္သြယ္လို႔ ဆိုျပီး ျမန္မာသေဘၤာသားေတြ အမ်ားၾကီး အထိိန္းသိမ္းခံေနရ​ေၾကာင္​းလည္​း Social media မွာဖတ္​ရပါတယ္​။

 

အဲဒါနဲပါတ္​သက္​ၿပီး တ​ေစၧ သ​ေဘၤာလိမ္​လည္​မႈအ​ေၾကာင္​း​ေလး ဗဟုသုတအျဖစ္​ မ်ွ​ေဝလိုပါတယ္​။ တ​ေစၦ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ ဆိုတာ ဂိုဏ္​းဖြဲ ့ၿပီးက်ဴ းလြန္​တဲ့ ႐ႈပ္​​ေထြး​ေသာလိမ္​လည္​မႈျဖစ္​ၿပီးသ​ေဘၤာ တစ္​စီး လံုးစာကုန္​​ေတြကိုအ​ေပ်ာက္​႐ိုက္​တာပါ။တ​ေစၦ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ ​ေတြဟာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္​ မ်ားႏွင္​့ ၁၉၉၀ ခုနစ္​မ်ား တြင္​ အင္​ဒိုနီး႐ွား၊ မ​ေလး႐ွား ၊ ထိုင္​း၊ ဖိလစ္​ပိုင္​ ၊ တ႐ုတ္​ ႏိုင္​ငံ အနီးတဝိုက္ စတဲ့ အ​ေ႐ွ့အာ႐ွ​​ေဒသတြင္​ပံုမွန္​ ျဖစ္​ပြားခဲ့​ပါတယ္​။တ​ေစၦ သ​ေဘၤာလိမ္​လည္​မႈႏွင္​္​့ ပါတ္​သက္​ၿပီး ​ေရ​ေၾကာင္​းအာမခံ​ေလာက မွာ ထင္​႐ွားတဲ့အမႈတစ္​ခုအ​ေၾကာင္​း မ်ွ​ေဝခ်င္​ပါတယ္​။ အဲဒီအမႈက "Shell Petroleum International Co Ltd v Caryl Antony Vaughan Gibbs (The Salem)" ျဖစ္ပါတယ္​။

 

၁၉၇၉ ခုႏွစ္​ ႏို၀င္​ဘာလ တြင္​လူလိမ္​​ေတြဟာ သူတို႔ထိန္​းခ်ဳပ္​ထားတဲ့ American Polomax International (API)ဆိုတဲ့ ကုမၸဏီ အသံုးခ် ၿပီး၊ ​ေတာင္​အာဖရိကႏိုင္​ငံ Strategic Fuel Fund (SFF) ကို ​ေဆာ္​ဒီအာ​ေရဗ် ​ေရနံစိမ္​း စည္​​ေပါင္​း ၁.၅သန္​း ကို အ​ေမရိကန္​​ ​ေဒၚလာ ၅၆သန္​းနဲ႔ ​ေရာင္​းခ်ရန္​ သ​ေဘာတူခဲ့ပါတယ္​။ ​ေရနံစိမ္​း ​ေတြကို ​ေတာင္​အာဖရိကႏိုင္​ငံ Durban ဆိပ္​ကမ္​း တြင္​ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္​ ဒီဇင္​ဘာလ မွာ ကုန္​အပ္​ႏွံရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ ​ေငြလြဲစာတမ္​း စနစ္​ျဖင္​့ ​ေငြ​ေခ်ရမွာျဖစ္​ၿပီး SFF က US$ 12.3 သန္​းႀကိဳတင္​​ေပး​ေခ်ထားရမွာျဖစ္​ပါတယ္။ က်န္​​ေငြ ကို ​ေရနံစိမ္​း​ေတြ Durban ဆိပ္​ကမ္​း ​ေရာက္​တဲ့အခါ​မွသာ ​ေပး​ေခ်ရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။


လူလိမ္​ ​ေတြက တန္​ခ်ိန္​ ၂၀၀,၀၀၀ ဆန္​႔ ​ေရနံတင္​ သ​ေဘၤာ ႀကီး "The South Sun"ကိုဝယ္​ယူၿပီး ၊ ဒီဇင္​ဘာလ (၃) ရက္​ ၁၉၇၉ မွာ၊ The Salem ဆိုတဲ့ အမည္​နဲ႔ မွတ္​ပံုတင္​အသစ္​ျပန္​လုပ္​ပါတယ္​။ (Phantom ship အျဖစ္​အသုံးျပဳမယ္​့ သ​ေဘၤာ​ေတြကို သ​ေဘၤာဖ်က္​မယ္​့ သ​ေဘၤာက်င္​း​ေတြက​ေန သံကြၽပ္​အ​ေလးခ်ိန္​ (Light Displacement Tonnage) ျဖင္​့ တစ္​စီးကို ​ေဒၚလာ ၄၊ ၅၊ ၁၀ သိန္​း​ေလာက္​နဲ႔ဝယ္​ၾကပါတယ္​။ တ႐ုတ္​ႏိုင္​ငံက သ​ေဘၤာဖ်က္​တဲ့ သ​ေဘၤာက်င္​း​ေတြရဲ႕ ယခုအခ်ိန္​ သံကြၽပ္​​ေစ်းက တစ္​တန္​ကို ​ေဒၚလာ၂၅၀ ဝန္​းက်င္​​ေပါက္​​ေနပါတယ္​။) မွတ္​ပံုတင္​ကို​ေတာ့ လူလိမ္​ ​ေတြထိန္​းခ်ဳပ္​ထားတဲ့ လိုင္​​ေဘးရီးယား ကုမၸဏီ တစ္​ခုျဖစ္​သည္​့့ Oxford Shipping Co. Inc. အမည္​နဲ႔ မွတ္​ပံုတင္​တာျဖစ္​ပါတယ္​။

 

အဲ့ဒီ​ေနာက္​ လူလိမ္​​ေတြက ပါ႐ွန္​းပင္​လယ္​​ေကြ႕မွာ ​ေရနံစိမ္​းတင္​ၿပီး ဥ​ေရာပတိုက္​နဲ႔ ကာရစ္​ဘီယန္​မွာကုန္​ခ်လိုတဲ့သူ​ေတြ ကို သ​ေဘၤာ အငွါးလုိက္​လို​ေၾကာင္​း ​ေစ်းကြက္​မွာ Offer တင္​လုိက္​ပါတယ္​။ အဲ့ဒီ Offer ကို ဆြစ္​ဇာလန္​ႏိုင္​ငံ Lausanne ၿမိဳ႕က Pontoil SA ကုမၸဏီ က သူဝယ္​မယ္​့ ​ေရနံစိမ္​း​ေတြသယ္​​ေပးဖို႔ လက္​ခံလိုက္​ပါတယ္​။ Pontoil ကုမၸဏီက ဒီလိမ္လည္​မႈနဲ႔ ဘာမ်ွ မပါတ္​သက္​ပါဘူး။ Pontoil ကလည္​း ၊ ကူဝိတ္​​ေရနံ ကုမၸဏီႏွင္​႔ ​ေရနံစိမ္​း တန္​ ၂၀၀,၀၀၀ ကို Free on Board (FOB) Kuwait term နဲ႔ဝယ္​ဖို႔ အ​ေရာင္​း အဝယ္​ Contract လုပ္​ထားၿပီးပါၿပီ။ FOB Term အရ ​ေရနံ သယ္​ဖို႔ ဝယ္​သူ Pontoil က ကူဝိတ္​ဆိပ္​ကမ္​း ကို​ေရနံတင္​ သ​ေဘၤာ လြတ္​​ေပးရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ The Salem သ​ေဘၤာ ကို ကူဝိတ္​ မွ ​ေရနံစိမ္​းတင္​ၿပီး ဥ​ေရာပတိုက္​သို႔ ခရီးစဥ္​ တစ္​​ေခါက္​အတြက္​ သ​ေဘၤာ ငွါးလိုက္​ပါတယ္​။

 

သ​ေဘၤာ ဟာ တန္​ခ်ိန္​ ၂၀၀,၀၀၀ ​ေက်ာ္​လို႔ ဆူးအက္​တူး​ေျမာင္​းကို ျဖတ္​လို႔မရဘဲ ​ေတာင္​အာဖရိက Cape of Good Hope အငူကိုပတ္​ၿပီး ၊ ဥ​ေရာပ ကိုသြားရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာခကို ဆြစ္​ဇာလန္​ႏိုင္​ငံ ဇူးရစ္​ၿမိဳ႕ ရဲ႕လိပ္​စာကို​ေဖာ္​ျပထားတဲ့ မမွန္​မကန္​ ကုမၸဏီ တစ္​ခုျဖစ္​တဲ့ Shipomex SA အမည္​နဲ႔ ဆြစ္​ဇာလန္​ဘဏ္​ကို​ေပးပို႔ခိုင္​းပါတယ္​။


The Salem သ​ေဘၤာ ဟာ သ​ေဘၤာ ငွါး သူ၏ ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အရ ကူဝိတ္​ႏိုင္​ငံ Mina Al Ahmad ဆိပ္​ကမ္​းကိုကုန္​တင္​ဖို႔​ေရာက္​႐ွိလာပါတယ္​။ အဲ့ဒီ ဆိပ္​ကမ္​းမွာလက္​႐ွိလူ​ေဟာင္​း Crew ကုိ လူလိမ္​​ေတြရဲ႕ သ​ေဘၤာ Crew အသစ္​နဲ႔ အစားထိုးလဲလွယ္​ပါတယ္​။ Crew အသစ္​မွာ အရာ႐ွိက ဂရိ​ေတြျဖစ္​ၿပီး အျခားအဆင္​့​ေတြက တူနီး႐ွား​ေတြျဖစ္​ပါတယ္​။


ကူဝိတ္​ ဆိပ္​ကမ္​း က​ေနၿပီး၊ ​ေရနံစိမ္​း တန္​ခ်ိန္​ ၁၉၅,၀၀၀ တန္​သယ္​ၿပီး The Salem သ​ေဘၤာ ဟာ အီတလီႏိုင္​ငံ Genoa ဆိပ္​ကမ္​းကိုသြားရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာ ကုန္​တင္​တန္​ဆာမွာ ကုန္​လက္​ခံမည္​့သူ Consignee ​ေနရာမွာ "to the order of Pontoil SA Lausanne" လို႔​ေဖာ္​ျပထားပါတယ္​။ Pontoil က ​ေရနံစိမ္​း ​ေတြအတြက္​ အာမခံ​ေပၚလစီ (Lloyd´s SG Policy) ကိုဝယ္​လိုက္​ပါတယ္​။ (အဲ့ဒီ အခ်ိန္​ တုန္​းက Ship and Goods Policy ဘဲ႐ွိပါ​ေသးတယ္​။Institute Cargo Clause ​ေတြက ၁၉၈၀မွ စ​ေပၚတာပါ။

 

သ​ေဘၤာ ထြက္​သြား တဲ့အခါ Pontoil ကုမၸဏီက ​ေရနံစိမ္​း​ေတြကို Shell ကုမၸဏီအား Cost Insurance Freight (CIF) Term နဲ႔​ေရာင္​းလိုက္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ အာမခံ ​ေပၚလစီကို Shell ကုမၸဏီအား (assignee) လြဲ​ေပးပါတယ္​။ The Salem ဟာ ​ေတာင္​အာဖရိက Durban ဆိပ္​ကမ္​း ကိုခုတ္​​ေမာင္​းၿပီး၊ API နဲ႔ ​ေတာင္​အာဖရိက SFF တို႔၏ ​ေရနံစိမ္​း အ​ေရာင္​းအဝယ္ ပဋိညာဥ္​ အရ ​ေရနံစိမ္​း တန္​ခ်ိန္​ ၁၈၀,၀၀၀ ကို Durban ကမ္​းလြန္​မွာ ခ်​ေပးလိုက္​ပါတယ္​။ အိနိၵယ သမုဒၵရာ အတြင္​း Durban သို႔အသြား လမ္​းခရီး မွာ သ​ေဘၤာ အမည္​ကို The Salem မွ The Lema သို႔​ေျပာင္​းထားလိုက္​ပါ တယ္​။ ​ေတာင္​အာဖရိက SFF ကလည္​း ​ေရနံစိမ္​းဖိုး​ ေပးရန္​က်န္​​ေငြကို လူလိမ္​​ေတြရဲ႕ ဆြစ္​ဇာလန္​မွာ႐ွိတဲ့ဘဏ္​စာရင္​း​ေတြထဲကို​ေျပာင္​း ထည္​့​ေပးလိုက္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာဟာ ၁၉၈၀ ဇန္​န၀ါရီ လ (၂) ရက္​ မွာ Durban ဆိပ္​ကမ္​း မွ​ေနၿပီးလက္​က်န္​ ​ေရနံစိမ္​း ၁၅၈၄၀ တန္​ျဖင္​့ ထြက္​ခြာလာပါတယ္​။ သ​ေဘၤာရဲ႕ ​ေရနံ ​ေလွာင္​ကန္​​ေတြထဲကုိ ပင္​လယ္​​ေရ​ေတြျဖည္​့ၿပီး သ​ေဘၤာ ကိုကုန္​အျပည္​့တင္​ထားတဲ့ပံုဖမ္​းထားခဲ့ပါတယ္​။


ဆီနီ​ေဂါကမ္​းလြန္​မွာ သ​ေဘၤာမာလိန္​မႉးနဲ႔ သ​ေဘၤာသား​ေတြဟာ လူလိမ္​​ေတြရဲ႕ၫႊန္​ၾကားခ်က္​အရ သ​ေဘၤာကိုစြန္​႔ခြာၿပီး ​ေရျဖည္​့ ႏွစ္​ျမဳပ္​ ျပစ္​ခဲ့ပါတယ္​။​ေရနံစိမ္​းပိုင္​႐ွင္​ Shell ကုမၸဏီ က သူရဲ႕ အာမခံ ​ေပါလစီအရ အာမခံကုမၸဏီ ထံက ​ေလ်ာ္​​ေၾကး ​ေတာင္​းပါတယ္​။ အာမခံကုမၸဏီက စုံစမ္​းတဲ့အခါ ကယ္​ဆယ္​​ေရးအဖြဲ႔​ေတြက သ​ေဘၤာအရာ႐ွိ နဲ႔ အမႉထမ္​း​ေတြကို အသက္​ကယ္​​ေလွ မွ ကယ္​ယူစဥ္​မွာ သူတို႔နဲ႔ အတူ ခရီး​ေဆာင္​လက္​ဆြဲအိတ္​​ေတြပါ​ေတြ႕ရလို႔ ​ေဘးအႏၲရာယ္​​ ေတြ႕ၾကဳံခဲ့ရတယ္​ဆိုတာ သံသယဝင္​စရာျဖစ္​ခဲ့ၿပီး သ​ေဘၤာသား​ေတြကိုစစ္​​ေဆးရာမွ လိမ္​လည္​မႈကို ​ေဖာ္​ထုတ္​ႏိုင္​ခဲ့ပါတယ္​။

 

ဒါ​ေၾကာင္​့ အာမခံကုမၸဏီက ​ေရနံစိမ္​း​ေတြအတြက္​​ေလ်ာ္​​ေၾကး​ေပးဖို႔ျငင္​းဆန္​ပါတယ္​။ ​ေနာက္​ဆုံး တရားတ​ေပါင္​ ျဖစ္​ၾက​ေတာ့ အယူခံတရား႐ုံးက ဆုံးျဖတ္​​ေပးရာတြင္​ ကုန္​စည္​ကို ၂ သုတ္​ ခြဲလိုက္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာ ႏွစ္​ျမႇဳပ္​စဥ္​ တစ္​ပါတည္​း ပါသြားတဲ့ ​ေရနံစိမ္​း ၁၅၈၄၀ တန္​ကို အာမခံ​ေပါလစီတြင္​ အက်ံဳး၀င္​ တဲ့ ​ေဘးအႏၲရာယ္​ (insured risks) ျဖစ္​တဲ့ ပင္​လယ္​ျပင္​​ေဘးအႏၲရာယ္​ (peril of the sea) အရ​ေလ်ာ္​​ေၾကး​ေပးဖို႔ ဆုံးျဖတ္​ခဲ့ပါတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ လူလိမ္​​ေတြအလြဲသုံးစားလုပ္​သြားတဲ့ ​ေရနံစိမ္း​တန္​ ၁၈၀,၀၀၀ က​ေတာ့ အာမခံ ​ေပါလစီတြင္​အက်ဳံးမဝင္​လို႔ ဆုံးျဖတ္​​ေပးခဲ့ပါတယ္​။
၁၉၀၆ ​ေရ​ေၾကာင္​းအာမခံအက္​ဥပ​ေဒ ပုဒ္​မ ၄၄ မွာ​ ျပဌာန္​းထားတာက "သ​ေဘၤာ ဦးတည္​ထြက္​ခြာသည္​့ဆိပ္​ကမ္​းသည္​ အာမခံ​ေပါလစီ တြင္​​ေဖာ္​ျပထားသည္​့ ဆိပ္​ကမ္​း မဟုတ္​ပါက အာမခံ​ထားသည္​့ ​ေဘးအႏၲရာယ္​ႏွင္​့အက်ံုးမဝင္​ပါ" လို႔​ေဖာ္​ျပထားပါတယ္​။


MIA Section 44: Sailing for different destination-


Where the destination is specified in the policy, and the ship, instead of sailing for that destination, sails for any other destination, the risk does not attach.
(အာမခံ နဲ႔ ​ေျပာစရာ​ေတြ အမ်ားျကီး ႐ွိ​ေပမဲ့ စာ႐ွည္​မွာစိုးလို႔ ခ်န္​ခဲ့ပါမယ္​။)

 

အျခားထင္​႐ွားတဲ့ တ​ေစၧ သ​ေဘၤာလိမ္​လည္​မႈ​ေတြက​ေတာ့ ၁၉၉၉ခုႏွစ္​ မတ္​လ ကျဖစ္​ခဲ့တဲ့ MV Prestrioka ျဖစ္​ၿပီး ျမန္​မာ သ​ေဘၤာသား Mr. Aung ဟာ ​ေဟာင္​​ေကာင္​ အယူခံတရား႐ုံးမွာ သက္​​ေသထြက္​ဆိုခဲ့ရပါတယ္​။ ​ေနာက္​တစ္​မႉက MV Jahan ျဖစ္​ၿပီး ျမန္​မာ သ​ေဘၤာသားတစ္​ဦးပါဝင္​ပါတယ္​။

 

တ​ေစၦ သ​ေဘၤာလိမ္​လည္​မႉမ်ားဟာ ​ေထာင္​စုႏွစ္​​ေနာက္​ပိုင္​းတြင္​ ​ေလ်ာ့နည္​း သြား​ေသာ္​လည္​း၊ လုံးဝ ပ​ေပ်ာက္​သြားၿပီ လို႔​ေတာ့မဆိုႏိုင္​​ေသးပါဘူး။


အျပည္​ျပည္​ဆိုင္​ရာ ​ေရ​ေၾကာင္​းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္​ (IMO) ကလည္​း တ​ေစၧ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ ​ေတြ​ေလ်ာ့နည္​းသြား​ေစဖို႔ အားထုတ္​မႈ​ေတြ ျပဳလုပ္​ခဲ့ပါတယ္​။


Safety Of Live At Sea (SOLAS) Convention 1974 Chaptet XI-1 :

 

၁။Resolution 19 အရ သ​ေဘၤာ​ေတြမွာ Automatic Information System (AIS) တပ္​ဆင္​ဖို႔၊


၂။ Resolution 3 အရ IMO ၏ ship identification number ကို အျမဲတမ္​း မပ်က္​သည္​့အမွတ္​အသားျဖင္​့ ျပဳလုပ္​ထားဖို႔ လိုအပ္​ပါတယ္​။


၁၉၈၇ ခုႏွစ္​တြင္​ IMO Resolution A. 600 (15) အရ ship identification number ကိုစတင္​အသုံးျပဳခဲ့တာ ျဖစ္​​ၿပီး သ​ေဘၤာမွတ္​ပုံတင္​​ေျပာင္​းသြား​ေသာ္​လည္​း ထာဝရမ​ေျပာင္​းလဲ​ေတာ့ဘဲ၊ သ​ေဘၤာႏွင္​့သက္​ဆိုင္​သည့္​့စာရြက္​စာတမ္​းအားလုံးတြင္​​ေဖာ္​​ျပ ရပါတယ္​။


IMO ship identification numbers ​ေၾကာင္​့ ရာဇဝတ္​ဂိုဏ္​း​ေတြအ​ေနနဲ႔ တ​ေစၧ သ​ေဘၤာလိမ္​လည္​မႉက်ဳုးလြန္​ဖို႔အတြက္​ၾကဳံရာက်ပန္​း သ​ေဘၤာ ​ေတြကိုအသုံးျပဳဖို႔ခက္​ကုန္​ပါတယ္​။

 

Source : Thant Zin

 

Myanmar Logistics Guide

 

 
Read times
Rate this item
(1 Vote)