Port News

Liner operator မ်ားက သ​ေဘၤာကို အခ်ိန္​ျဖင္​့ဌားရမ္​းျခင္​း ႏွင့္​ လူမပါ စင္​းလုံးဌားျခင္​း အ​ေၾကာင္​းသိ​ေကာင္​း စရာမ်ား။ (ပထမပိုင္​း)

Liner operator မ်ားက သ​ေဘၤာကို အခ်ိန္​ျဖင္​့ဌားရမ္​းျခင္​း ႏွင့္​ လူမပါ စင္​းလုံးဌားျခင္​း  အ​ေၾကာင္​းသိ​ေကာင္​း စရာမ်ား။ (ပထမပိုင္​း) google

မတ္​လ ၃ရက္​​ေန႔က ရာသီဥတု ဆိုးဝါးသျဖင္​့ Oregon Inlet ကမ္​း႐ိုးတန္​းမွ ၁၇ မိုင္​ အကြာတြင္​ Maersk Shanghai သ​ေဘၤာ​၏ Bay ၄၂ ​ေပၚမွ ျပဳတ္​က်သြား​ေသာ္​ ကုန္​​ေသတၱာ ၇၆ လုံး တြင္​ ဆာလဖ်ဳရစ္​အက္​စစ္​ ၅၉၀၀ ​ေပါင္​ ​ပါ​ေသာ္​ကုန္​​ေသတၱာတစ္​လုံးပါ​ေၾကာင္​း Maersk လိုင္​းက ​ေၾကညာခ်က္​ထုတ္​ျပန္​ထားပါသည္​။

 

ဒီသတင္​းနဲ႔ပတ္​သက္​ၿပီး Post တစ္​ခု တြင္​ Maersk Shanghai သ​ေဘၤာ သည္​ Maersk လိုင္​း၏ သ​ေဘၤာစာရင္​းထဲတြင္​မပါဝင္​​ေၾကာင္​း၊ သ​ေဘၤာသား စာရင္​းတြင္​လည္​း Maersk Shanghai ၏ သ​ေဘၤာသားမ်ားမပါဝင္​​ေၾကာင္​း၊ ဒါ​ေၾကာင္​့ Maersk Shanghai ဟာ တစ္​ျခားကုမၸဏီမွ ကုန္​အဌားလိုက္​​ေသာ ခ်ာတာသ​ေဘၤာျဖစ္ႏုိင္​​ေၾကာင္​း ​ေရးထားတာ​ေလး ဖတ္​လိုက္​ရပါတယ္​။ သ​ေဘၤာအဌားလိုက္​တာက ကုန္​လိုက္​႐ွာၿပီးတင္​တဲ့ tramp shipping ျဖစ္​ပါတယ္​။

 

Linner shipping ဆြဲ​ေနတဲ့ Maersk လိုင္းဟာ Maersk Shanghai သ​ေဘၤာက္ို လန္​ဒန္​ အ​ေျခစိုက္​ Zodiac Maritime Ship management ကုမၸဏီ ကတဆင္​့ စင္​း လုံးဌားစာခ်ဳပ္​ (Demise charter) ျဖင္​့ ဌားယူ (charter in) ထားတာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒီအ​ေၾကာင္​းကို နည္​းနည္​း႐ွင္​းျပလိုပါတယ္​။Liner operators အ​ေနျဖင္​့ သ​ေဘၤာ လိုင္​း​ေျပးဆြဲဖို႔ လိုအပ္​သည္​့ သ​ေဘၤာမ်ားရ႐ွိရန္​ဘယ္​လိုပုံစံနဲ႔​​ေဆာင္​ရြက္​သလဲဆိုတာ​ရယ္​​၊ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းသည္​့ပံုစံ အခ်ိဳ႕ကို ဗဟုသုတအျဖစ္​ ေဆြး​ေႏြးလိုပါတယ္​။

 

သ​ေဘၤာလိုင္​း​ေတြအ​ေနနဲ႔ လိုအပ္​တဲ့ သေဘၤာ​ေတြရ႐ွိ​ေအာင္​ နည္းလမ္​း ၃ သြယ္​ျဖင္​့ ​ေဆာင္​ရြက္​ၾကပါတယ္​။

 

၁။ ပထမနည္​းမွာ လိုအပ္​​​ေသာ​သေဘၤာ ကိုဝယ္​ယူလိုက္​ျခင္​း (outright purchase) ျဖစ္​ပါတယ္​။ ထိုသို႔ဝယ္​ယူရာတြင္​ Liner operator ၏ ကိုယ္​ပိုင္​​ေငြျဖင္​့ဝယ္​ယူသကဲ့သို႔ ​ေခ်းဌား၍လည္​းဝယ္​ယူၾကပါသည္​။ အဌားဝယ္​စံနစ္​ (Hire Purchase) ျဖင္​့လည္​းဝယ္​ၾကပါသည္​။

 

၂။ ဒုတိယနည္​းမွာ အခ်ိန္​နဲ႔ဌားရမ္​းျခင္​း (Time charter)ျဖစ္​​ပါတယ္​။ ဌားရမ္းသည့္​​​ကာလသည္​ လအနည္​းမွ ၄၊၅၊ ၁၀ႏွစ္​ အထိျဖစ္ၾက ပါတယ္​။ liner operator ရဲ႕ သ​ေဘၤာ Dock တင္​ဖို႔႐ွိတဲ့အခါ၊ လုပ္​ငန္​းလိုအပ္​ခ်က္​အရ သ​ေဘၤာအ​ေရအတြက္​အတိုး အ​ေလ်ာ့လုပ္​ဖို႔ (Fleet Adjustment ) လိုတဲ့အခါ​၊ သ​ေဘၤာတိုက္​မိလို႔ျပင္​ဆင္​​ေနခ်ိန္​ေတြမွာ အစားထိုးဖို႔လိုတဲ့အခါ​ေတြမွာ သ​ေဘၤာကို အခ်ိန္​နဲ႔ဌား ၾကပါတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ သ​ေဘၤာသား ခန္႔​႔အပ္​တာနဲ႔ လစာ​ေပးတာက​ေတာ့ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ဘဲျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒီ​ေနရာ မွာ သ​ေဘၤာမာလိန္​မႈးဟာ ဘယ္​သူဝန္​ထမ္​းလည္​း၊ ဘယ္​သူ႔ၫႊန္​ၾကားခ်က္​ကိုလိုက္​နာ ရမွာလည္​း၊ဆိုတာ​ေဆြး​ေႏြးဖို႔ လိုလာျပန္​ပါတယ္​။

 

မာလိန္​မႉးဟာ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က လစာ​ေပး ခန္​႔အပ္​ထားတာျဖစ္​လို႔ servant of the ship owner ျဖစ္​ၿပီး သ​ေဘၤာ​ေမာင္​းႏွင္​​မႈႏွင့္​့စီမံခန္​႔ခြဲမႈဆိုင္​ရာကိစၥရပ္​မ်ား (Instructions of Navigation and Ship Management)တြင္​ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​၏ညႇြန္​​ၾကားခ်က္​ကိုသာ လိုက္​နာရမည္ ​ျဖစ္​ပါသည္​။ သို႔​ေသာ္​ သ​ေဘၤာကိုဘယ္​ဆိပ္​ကမ္​းသြားၿပီးဘာကုန္​ကိုတင္​၊ ဘယ္​ဆိပ္​ကမ္​းမွာခ်ဆိုတဲ့ Commercial instruction ကို​ေတာ့ သ​ေဘၤာဌားသူ​ကေပးတဲ့ၫႊန္​ၾကားခ်က္​ကိုလိုက္​နာရမည္​ျဖစ္​ေၾကာင္​းကို အခ်ိန္​ျဖင္​့ သ​ေဘၤာဌား စာခ်ဳပ္​ (Time charter) ​ေတြျဖစ္​တဲ့ NYPE 93 clause 6 နဲ႔ Balltime clause 9, တို႔၏ Employment and Agency clause တြင္​​ေဖာ္​ျပထားသည္​မွာ-

 

" The Master shall be under the orders of the Charterer as regards employment, agency, or other arrangements."

 

ဒါ​ေပမဲ့ သ​ေဘၤာကို ဘယ္​လမ္​း​ေၾကာင္​း (Route) ကသြားမည္​လည္​း ​ေရြးခ်ယ္​တာသည္​ သ​ေဘၤာ​ေမာင္​းႏွင္​ျခင္​း အတတ္​ပညာ (Navigation) နဲ႔မသက္​ဆိုင္​ဘဲ ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​​ေရးအတြက္​ သ​ေဘၤာ ဌားရမ္​းျခင္​းဆိုင္​ရာကိစၥသာ ျဖစ္​တယ္​လို႔ The Hill Harmony (2001) အမႈတြင္​ဆုံးျဖတ္​ထားပါတယ္​။ သို႔​ေသာ္​ သ​ေဘၤာ​ေဘးကင္​းလုံုျခဳံ​ေရးအတြက္​ လိုအပ္​ပါက သ​ေဘၤာဌားသူ ၫႊန္​ၾကား​ေသာ္​ လမ္​း​ေၾကာင္​း ၊ ဆိပ္​ကမ္​း တို႔ကို မာလိန္​မႉးအ​ေနျဖင္​့ ျငင္​းဆန္ႏိုင္​ပါသည္​။

 

သ​ေဘၤာဌားသူက လမ္​း​ေၾကာင္​း​ေရြးခ်ယ္​တာနဲ႔ပါတ္​သက္​လို႔ ယခု Maersk Shanghai သည္​ Maersk line ၏ TP 11 service လမ္​း​ေၾကာင္​း တြင္​​ေျပးစြဲ​ေန​ေသာ သ​ေဘၤာ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း Maersk လိုင္​းက သတင္​း ထုတ္​ျပန္​ထားပါတယ္​။ TP 11 service လမ္​း​ေၾကာင္​း သည္​ အ​ေ႐ွ့အာ႐ွ တ႐ုတ္​ႏိုင္​ငံ Xiamen ဆိပ္​ကမ္​း၊ ထိုင္​ဝမ္​ Kaohshung ဆိပ္​ကမ္​းတို႔ မွ စင္​ကာပူ၊ မလႅကာ ​ေရလက္​ၾကား၊ အိနိၵယ သမုဒၵရာ၊အ​ေ႐ွ့အလယ္​ပိုင္​း အိုမန္​ႏိုင္​ငံ Salalah ဆိပ္​ကမ္​း၊ ထိုမွတစ္​ဆင္​့ ဆူးအက္​ တူး​ေျမာင္​းကို ျဖန္​သန္​းၿပီး​ေျမထဲပင္​လယ္​မွ အတၱလႏၲတိတ္​ သမုဒၵရာ ကိုျဖတ္​ကာ အ​ေမရိကန္​ ႏိုင္​ငံ အ​ေ႐ွ့ ဖက္​ကမ္​းဆိပ္​ကမ္​းမ်ားျဖစ္​​ေသာ္​ Norfolk, Charleston ႏွင္​့ Miami တို႔သို႔ ​ေျပးဆြဲ​ေသာလမ္​း​ေၾကာင္​းျဖစ္​ပါသည္​။

 

 

22308730 1924416711203654 2660490887746751278 n

 

 

(ယခင္​က Maersk လိုင္​းက အ​ေ႐ွ့ အလယ္​ပိုင္​းမွာ ဒူဘိုင္​း-ယူ​ေအအီး ရဲ႕ Jebel Ali ဆိပ္​ကမ္​းမွာကပ္​ပါတယ္​။ ကာတာ သံတမန္​အက်ပ္​အတည္​းျဖစ္​​ၿပီး၊ ကာတာႏိုင္​ငံအတြက္​လႊဲ​ေျပာင္​း တင္​မဲ့ကုန္​​ေတြကို Jebel Aliဆိပ္​ကမ္​း မွာ​ေပးမခ်​ေတာ့ဘူး။ ဒါ​ေၾကာင္​့ Maersk က သူ႔ သ​ေဘၤာႀကီး​ေတြကို အိုမန္​ႏိုင္​ငံ Salalah ဆိပ္​ကမ္​း မွာကပ္​ၿပီး Maerdk လိုင္​းပိုင္​freder သ​ေဘၤာ ငယ္​​ေတြနဲ႔ ကာတာႏုိင္​ငံ Doha ကိုုျပန္​ပို႔ပါတယ္​။ "ပင္​လယ္​​ေရ​ေၾကာင္​းကုန္​သြယ္​မႉဆိုင္​ရာသိ​ေကာင္​းစရာမ်ား" စာအုပ္​ ကာတာသံတမန္​အက်ပ္​အတည္​း မွာ ​ေဖာ္​ျပထားပါ တယ္​)။

 

မဟာမိတ္​ သ​ေဘၤာလိုင္​းအုပ္​စုႀကီး ၃ခုအနက္​ Maersk လိုင္​းႏွင္​့ MSC လိုင္​းတို႔ မဟာမိတ္​ ဖြဲ႔ထားသည္​့ 2M Alliance သည္​ အ​ေရွ့အာ႐ွမွ အ​ေမရိကန္​ အ​ေ႐ွ့ဘက္​ကမ္​း ဆိပ္​ကမ္​းမ်ားသို႔ အထက္​တြင္​​ေဖာ္​ျပထားသည္​့ ဆူးအက္​တူး​ေျမာင္​းကို ျဖတ္​သည္​့ လမ္း​​​ေၾကာင္​းကို​ေရြးခ်ယ္​​ေျပးဆြဲ​ေသာ္​လည္​း၊ အျခားမဟာမိတ္​ႏွစ္​ဖြဲ႔ ျဖစ္​သည္​့ OCEAN Alliance ႏွင္​့ THE Alliance တို႔က​ေတာ့ အ​ေ႐ွ့အာ႐ွ မွ အ​ေမရိကန္​အ​ေ႐ွ့ဖက္​ကမ္​းဆိပ္​ကမ္​းမ်ားျဖစ္​​ေသာ Norfolk, Charleston တို႔ကို​ေျပးဆြဲရာတြင္​ ယခင္​က ဆူးအက္​တူး​ေျမာင္​းကို ျဖတ္​၍သြား​ေသာ္​လမ္​း​ေၾကာင္​းကိုအသုံးျပဳ​ေျပးဆြဲ​ေနရာမွ ပနားမားတူး​ေျမာင္​း ခ်ဲ့ၿပီးသြား​ေသာ အခါ ပစိဖိတ္​ သမုဒၵရာ ကိုျဖတ္​၍ ပနားမားတူး​ေျမာင္​း ကိုျဖတ္​သည္​့လမ္​း​ေၾကာင္​းကို​ေရြးခ်ယ္​လာၾကပါသည္​။ (ပင္​လယ္​​ေရ​ေၾကာင္​း ကုန္​သြယ္​မႈဆိုင္​ရာ သိ​ေကာင္​းစရာမ်ား စာအုပ္​တြင္​လည္​း ႐ွင္​းျပထားပါသည္​။)

 

သ​ေဘၤာသား​ေတြကိုအလုပ္​ခန္​႔ၿပီး လစာ​ေပးတာက​ေတာ့ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ျဖစ္​တယ္​လို႔ Balltime 2001 စာခ်ဳပ္​clause 3. Owners' obligations တြင္​​ေအာက္​ပါအတိုင္​း​ေဖာ္​ျပထားပါတယ္​။

 

"The Owners shall provide and pay for the Insurance of the Vessel and for all provisions, cabin, deck, engine-room and other necessary stores; shall pay for wages,and have a full complement of officers and crew."

 

သ​ေဘၤာမာလိန္​မႈး နဲ႔ အရာ႐ွိ​မ်ား၊ အင္​ဂ်င္​နီယာမ်ားကို သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က လစာ​ေပးခန္​႔အပ္​ထားတာျဖစ္​လို႔ အကယ္​၍ သ​ေဘၤာ ဌားသူက သူတို႔ရဲ႕ လုပ္​းငန္​း​ေဆာင္​ရြက္​မႉကိုသ​ေဘာမက် ပါက သ​ေဘၤာ ပိုင္​႐ွင္​ကိုတိုင္​ၾကားႏိုင္​ၿပီး၊ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​မွ စုံစမ္​းစစ္​​ေဆး၍ လိုအပ္​ပါက လူစားလဲ ခန္​႔အပ္​​ေပးရ မယ္​လို႔ NYPE 46, Clause 9 တြင္​​ေဖာ္​ျပထားပါသည္​။

 

 

29792939 1924496037862388 8071170909861360035 n

 

 

Time charter နဲ႔ သ​ေဘၤာကိုဌားရမ္​းထားသူဟာ သ​ေဘၤာကိုယ္​ထည္​​၏အ​ေရာင္​ကို သူ႔ သ​ေဘၤာလိုင္​းရဲ႕အ​ေရာင္​သို႔ေျပာင္​း လဲသုတ္​ႏိုင္​ၿပီး၊ သ​ေဘၤာ မီးခိုး​ေခါင္​းတိုင္​နဲ႔ ကိုယ္​ထည္​မွာ သူ႔လိုင္​းရဲ႕တံဆိပ္​ကို​ေရးခ်ယ္​ထားႏိုင္​တယ္​လို႔ NYPE Clause 36 မွာ​ေဖာ္​ျပထား ပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ Maersk လိုင္​းကသ​ေဘၤာ​ေတြရဲ႕အ​ေရာင္​ကိုအျပာႏု​ေရာင္​သုတ္​ထားၾကပါတယ္​။ သ​ေဘၤာဌားကာလ​ျပည္​့လို႔ ပိုင္​႐ွင္​ထံ ျပန္​အပ္​တဲ့အခါ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းသူက မိမိစားရိတ္​ျဖင္​့ မူလအ​ေရာင္​ ျပန္​သုတ္​​ေပးရပါမယ္​။

 

သ​ေဘၤာဌားရမ္​းထားစဥ္​ကာလအတြင္​း သ​ေဘၤာအမည္​နဲ႔ သ​ေဘၤာမွတ္​ပုံတင္​တဲ့ႏိုင္​ငံတို႔ကို​ေျပာင္​းလို႔မရပါဘူး။ ဒါ​ေပမဲ့ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က သ​ေဘၤာကို​ေရာင္​းလိုက္​လို႔ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​​ေျပာင္​း သြားရင္​​ေတာ့ ​ေနာက္​ပိုင္​႐ွင္​က သူႀကိဳက္​တဲ့အမည္​​ေျပာင္​းႏိုင္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေပမဲ့ မွတ္​ပုံတင္​တဲ့ႏိုင္​ငံ​ေျပာင္​းခ်င္​ရင္​​ေတာ့ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းသူနဲ႔ ညိွႏိူင္​းသ​ေဘာတူညီမႈ ယူဖို႔လိုပါတယ္။

 

လူမပါ သ​ေဘၤာစင္​းလုံးဌားရမ္​းျခင္​း (Bareboat charter) အ​​ေၾကာင္း​ကို ဆက္​လက္​​ေဖာ္​ျပပါမယ္​။

 

ReadMore - တ​ေစၦ သ​ေဘၤာ လိမ္​လည္​မႈ

 

Source : Thant Zin

 

Myanmar Logistics Guide

 

 

Read times
Rate this item
(0 votes)