Port News

Liner operator ႏွင္​့ သ​ေဘၤာ ကိုအခ်ိန္​ျဖင္​့ဌားရမ္​းျခင္​း ႏွင္​့ စင္​းလုံးဌားရမ္​းျခင္​း အ​ေၾကာင္​း သိ​ေကာင္​း စရာမ်ား။ (အပိုင္​း ၂)

Liner operator ႏွင္​့ သ​ေဘၤာ ကိုအခ်ိန္​ျဖင္​့ဌားရမ္​းျခင္​း ႏွင္​့ စင္​းလုံးဌားရမ္​းျခင္​း အ​ေၾကာင္​း သိ​ေကာင္​း စရာမ်ား။ (အပိုင္​း ၂) google

တတိယနည္​းလမ္​းက​ေတာ့တစ္​ျခားသူတစ္​ဦးမွ ​ေငြ​ေၾကးစိုက္​ထုတ္​ဝယ္​ယူ​ေပးၿပီး ကာလ႐ွည္​ျပန္​လည္​ဌားယူသည္​့နည္​းလမ္​း (Finance-based long-term charter) ျဖင္​့ သ​ေဘၤာ ရယူသည္​့နည္​းလမ္​းျဖစ္​ပါသည္​။ ဤနည္​းလမ္​းအရ Liner operator အ​ေနျဖင္​့လုပ္​ငန္​း ကြၽမ္​းက်င္​​ေသာ္​လည္​း၊ သူရဲ႕ သ​ေဘၤာလိုင္​းမွာထပ္​ျဖည္​့ဖို႔ သ​ေဘၤာ ဝယ္​ယူရန္ ​ေငြ​ေၾကးမတတ္​ႏိုင္​သည္​့အတြက္​လည္​း​ေကာင္း (သို႔မဟုတ္​ )​ ေခ်းဌားရန္​လည္​းအခက္​အခဲ႐ွိသည့္အတြက္​ လည္​း​ေကာင္​း၊ သ​ေဘၤာကို ႏွစ္​႐ွည္​ဌားရမ္​း လိုၾကပါ တယ္​။ တစ္​ဖက္​က​ေငြ​ေၾကးတတ္​ႏိုင္​​ၿပီး သ​ေဘၤာလုပ္​ငန္​းတြင္​ရင္​းႏွီးျမဳပ္​ႏွံလိုေသာ္​လည္​း သ​ေဘၤာလုပ္​ငန္​းနားမ လည္​သူတစ္​ဦးက ၾကားခံၿပီး သ​ေဘၤာဝယ္​ယူ​ေပးလိုက္​ပါက ၂ဦး ၂ဖက္​အဆင္​​ေျပ​ေ​စပါသည္​။ liner operator က ​ေငြစို္က္​ထု​တ္ဝယ္​​ေပးသူ၏ သ​ေဘၤာကို ကာလ႐ွည္​ (ႏွစ္​ ၂၀၊ ၂၅ႏွစ္​) ဌားရမ္​းၾကပါသည္​။ ထိုသို႔ဌားရမ္​းသည္​့ စာခ်ဳပ္​ကို Bareboat (သို႔မဟုတ္​) Demise charter ဟု​ေခၚပါသည္​။

 

Bareboat charter နဲ႔ Demise charter ကို အတူတူ သ​ေဘာထားၿပီး ​ေျပာဆို သံုးႏူန္​း​ေသာ္​​လည္​း၊ အနည္​းကြဲလြဲမႉ​ေတာ့႐ွိပါတယ္​။ Bareboat Charter မွာ သ​ေဘၤာဌားသူက သ​ေဘၤာကို လူ (crew) မပါဘဲ သ​ေဘၤာခ်ည္​းသာ စင္​း​လုံးဌားယူျခင္​းျဖစ္​​ပါတယ္​။ တစ္​ခ်ိဳ႕ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​​ေတြက မိမိ သ​ေဘၤာကို သ​ေဘၤာဌားသူထံသို႔ အျပည္​့အဝ လက္​​ေရာ​က္​ (complete possession) ​ေပးမထားလိုၾကပါဘူး။

 

သ​ေဘၤာဌားသူက အလုံးစုံ ထိန္​းခ်ဳပ္ (absolute control) ​သြားမွာကို မလိုလားၾကလို႔ပါ။ ဒါ​ေၾကာင္​့ သ​ေဘၤာ ဌားသူနဲ႔ စင္​းလုံးဌားစာခ်ဳပ္​အျပင္​ Management Agreement တစ္​ခုခု (BIMCO ၏ Shipmen 98) ျဖင့္​ သ​ေဘၤာသားမ်ားပါခန္​႔အပ္​ၿပီးထည္​့​ေပးလိုက္​ပါတယ္​။ တစ္​ခ်ိဳ႕က crew အျပည္​့အစုံ၊ ၊ တစ္​ခ်ိဳ႕က​ေတာ့ မာလိန္​မႉးဘဲထည္​့​ေပးတယ္​ crew မပါဘူး။ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က သူခန္​႔ၿပီးထည္​့​ေပးလိုက္​တဲ့ မာလိန္​မႈး ႏွင္​့ သေဘၤာသားမ်ားကို သူကဘဲ ခန္​႔အပ္​လစာ​ေပးပါတယ္​။ သ​ေဘၤာ ကိုယ္​ထယ္​အာမခံ (hull insurance) ကိုပါ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ကသာ​ေပးပါတယ္​။ အကယ္​၍ သ​ေဘၤာဌား သူက သ​ေဘၤာ ဌားခ​ေပးရန္​ပ်က္​ကြက္​ပါက သ​ေဘၤာ​ေပၚ႐ွိကုန္​ပစၥည္​း (သို႔) သ​ေဘၤာဌားသူ ရရန္႐ွိသည္​့ သ​ေဘၤာခ တို႔ကို သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က အာမခံအျဖစ္​ ထိန္​း ထား (Lien) ႏိုင္​မည္​ျဖစ္​ပါသည္​။ အဲဒီလို Crew ထည္​့​ေပးလိုက္​ရင္​ Demise charter လို႔​ေခၚပါတယ္​။

 

Bareboat charter သည္​ သ​ေဘၤာကို သ​ေဘၤာဌားရမ္​းသူအား လိုသလို အသုံးျပဳႏုိင္​​ေစရန္​ အဌားခ်ထားျခင္​း (lease) သာျဖစ္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာ ဌားသူဟာ သ​ေဘၤာကိုလက္​​ေရာက္​ရယူၿပီး မိမိ စိတ္​ႀကိဳက္​ စီမံခန္​႔ခြဲထိမ္​းခ်ဳပ္​ႏိုင္​ပါသည္​။ မာလိန္​မႉး ႏွင္​့ သ​ေဘၤာသား မ်ားကို လည္​း သ​ေဘၤာဌား သူကသာ ခန္​႔အပ္​လစာ​ေပးပါတယ္​။ သ​ေဘၤာ သားမ်ား သည္​ သ​ေဘၤာဌားသူ၏ဝန္​ထမ္​းမ်ား (servant of bareboat charterer) ျဖစ္​​ေၾကာင္​းကို BARECON 2001, clause 10(b) Operation of the Vessel တြင္​ ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း​ေဖာ္​ျပထားပါတယ္​။

 

ဒါ​ေၾကာင္​မာ့လိန္​မႉးက ကုန္​တင္​တန္​ဆာတြင္​လက္​မွတ္​​ေရးထိုးပါက၊ မာလိန္​မႈးသည္​ သ​ေဘၤာဌားသူ၏ ကိုယ္​စားလွယ္​ လည္​းုျဖစ္​ပါတယ္​။ ကုန္​တင္​တန္​ဆာႏွင္​ ့ပတ္​သက္​၍ တာဝန္​႐ွိသူမွာ သ​ေဘၤာဌားသူသာျဖစ္​ၿပီး သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​မဟုတ္​​ေၾကာင္​း Baumwoll v. Furness (1893) မွာဆုံးျဖတ္​ထားပါတယ္​။ (က်​ေနာ္​၏ "ပင္​လယ္​​ေရ​ေၾကာင္​းကုန္​သြယ္​မႉဆိုင္​ရာသိ​ေကာင္​းစရာမ်ားစာအုပ္​" shipowners`B/L ႏွင္​့ charteters ´ B/L တြင္​ ႐ွင္​းျပထားပါတယ္​။)

 

အကယ္​၍ သ​ေဘၤာခ်င္​းတိုက္​မိလို႔ ​ေပး​ေလ်ာ္​ရန္​တာဝန္​႐ွိလာပါက၊ Demise charterer ၏တာဝန္​သာျဖစ္​ၿပီး သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​မွာတာဝန္​မ႐ွိပါဘူး။ Bareboat charter ျဖင္​့ ဌားရမ္​း ထားစဥ္​ကာလတစ္​​ေလ်ာက္​လုံး သ​ေဘၤာဌားသူသည္​ သ​ေဘၤာ ပိုင္​၇ွင္​တစ္​ဦးကဲ့သို႔ စီမံခန္​ ့ခြဲ လုပ္​ငန္​းလုပ္​ကိုင္​ႏုိင္​ပါသည္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ သ​ေဘၤာ ဌားသူကို disponent owner ဟု​ေခၚပါသည္​။ ယာယီ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​လို႔လဲ ​ေခၚ​ေဝၚ သုံးႏူန္​းၾကပါတယ္​။

 

Liner operator ၏ မိခင္​ႏိုင္​ငံတြင္​ ​ေကာက္​ခံသည္​့ ပိုင္​ဆိုင္​မႉ အခြန္​ (property tax) မ်ားပါက သ​ေဘၤာကို အပိုင္​မဝယ္​​ေတာ့ဘဲ Bareboat charter ျဖင္​့ ကာလ႐ွည္​ဌားရမ္​း ၾကပါသည္​။ အခ်ိဳ႕ုႏိုင္​ငံ​​မ်ားၾက​ေတာ့ သ​ေဘၤာလုပ္​​ငန္​းဖြံ႔ၿဖိဳးး​ေစရန္​ အခြန္​​ေလ်ာ့​ေပးၾကပါတယ္​။ ဥပမာ- ဂ်ာမဏီႏိုင္​ငံသည္​ ဂ်ာမန္​ႏိုင္​ငံသားမ်ားႏွင္​့ ဂ်ာမန္​ကုမၸဏီမ်ား သ​ေဘၤာဝယ္​ယူပါက German KG scheme အစီအစဥ္​ အရ အခြန္​သက္​သာခြင္​့မ်ား ရ႐ွိသျဖင့္​ သ​ေဘၤာ ဝယ္​ယူၿပီး ျပန္​ဌားစာရာတြင္​ ​ေဈးႏူန္​း​ေလ်ာ့​ေပးႏိုင္​၍ သူမ်ားထက္​တစ္​ပန္​းသာပါတယ္​။

 

ဒါ​ေၾကာင္​့ liner သ​ေဘၤာ​ေတြကို အဓိက ပိုင္​ၾကတာက German သ​ေဘၤာပိိုင္​႐ွင္​​ေတြျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ အဌား​ေစ်းကြက္​ရဲ႕ ၃ပုံ၂ပုံကို ဂ်ာမန္​ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​​ေတြကထိန္​းခ်ဳပ္​ထားၾကပါတယ္​။ သ​ေဘၤာဌားစားတဲ့ အႀကီးဆံုး ဂ်ာမန္​ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ႀကီးမ်ားထဲက အခ်ိဳ႕ကို ​ေဖာ္​ျပရလ်င္​ C-P Offen, Peter Dohle, NSB N´ Elbe, Norddeutsche, Richmers, E.R. Schiff တို႔​ျဖစ္​ပါတယ္​ (Clarkson´s container intelligence monthly, May 2011)။ မႏွစ္​က ​ေဒဝါလီခံသြား တဲ့ Richmer ပိုင္​ Old Panamax အရြယ္​ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ (TEU 3000 မွ 5000) ၆စီးကို ဂ်ပန္​ သ​ေဘၤာ လိုင္​း MOL ကို အဌား ခ်ထားတာပါ။

 

တစ္​ခ်ိဳ႕ သ​ေဘၤာကုမၸဏီ​ေတြက​ေတာ့ ​ေငြလို လို႔​ေငြ​ေဖာ္​ခ်င္​တယ္​၊ ကိုယ္​့ သ​ေဘၤာ ကိုလည္​း ဆက္​ၿပီးသုံးခ်င္​​ေတာ့ သ​ေဘၤာကို​​ေတာ့​ေရာင္​းလိုက္​တယ္​၊ ၿပီး​ေတာ့ ဝယ္​သြားတဲ့သူဆီက ကိုယ္​့ သ​ေဘၤာကို Bareboat charter နဲ႔ျပန္​ဌားယူလိုက္​တယ္​။ ဝယ္​တဲ့သူကလည္​း သ​ေဘၤာဝယ္​ၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္​ခ်င္​းျပန္​ဌားလိုက္​ရ​ၿပီး ​ေငြခ်က္​ခ်င္​း ျပန္​ဝင္​လာ​မွာဆို​ေတာ့ ဝယ္​ဘို႔ စိတ္​ဝင္​စားတယ္​။ ဒီလို Bareboat charter မွာ ထူးျခားခ်က္​တစ္​ခုက သ​ေဘၤာဌားသူ က သက္​တမ္​း ​ေစ့တဲ့အခါ သ​ေဘၤာကို ႀကိဳတင္​သ​ေဘာ တူထားတဲ့ ​ေစ်းႏူန္​း တစ္​ခုနဲ႔ျပန္​ဝယ္​ခ်င္​ရင္​ဝယ္​ႏိုင္​တဲ့ သ​ေဘာတူညီခ်က္​ပါ စာခ်ဳပ္​ထဲမွာထည္​့ခ်ဳပ္​ ထား​ေလ့႐ွိပါ တယ္​။

 

နမူနာအ​ေနျဖင္​့ ယခု​ေမလအတြင္​း မွာဘဲ ဂရိ သ​ေဘၤာကုမၸဏီတစ္​ခုျဖစ္​တဲ့ DryShips သူ႔ရဲ႕ ဝမ္​းပံု​ေလာင္​း သ​ေဘၤာ (bulk carriers) ၅ စီးကို တ႐ုတ္​​ေငြ​ေခ်းဌားတဲ့ကုမၸဏီသို႔ sale and bareboat agreement နဲ႔ ​ေရာင္​း ခ်လိုက္​ပါတယ္​။ သ​ေဘာတူညီခ်က္​အရ သ​ေဘၤာ ၅စီးကို US$ ၁၆၄သန္​းနဲ႔​ေရာင္​းခ်တာျဖစ္​ၿပီး ​ေရာင္​းဖိုး​ေငြရဲ႕ တစ္​ဝက္​ကို လက္​ငင္​း​ေပးေခ်ရမွာျဖစ္​ပါ တယ္​။ သ​ေဘၤာ​ေတြကို​ေတာ့ DryShips ကုမၸဏီရဲ႕ လက္​​ေအာက္​ခံကုမၸဏီခြဲ​ေတြက Bareboat charter နဲ႔ ၈ ႏွစ္​ျပန္​ဌား​​ေပးရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ ၈ႏွစ္​ျပည္​တဲ့့ ၂၀၂၆ ​ေမလ ​ေရာက္​ရင္​ အဲဒီ သ​ေဘၤာ ၅စီးကို ဝယ္​​ေစ်းရဲ႕ ၄၆.၆၇% ႏူန္​း (US$ ၇၆.၅သန္​း) နဲ႔ျပန္​ဝယ္​​ေပးရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ 

 

၁၉၇၀ခုႏွစ္​ဝန္းက်င္​ကာလ က Bareboat ျဖင္​့ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းျခင္​း မ်ား ​ေရပန္​း မစား​ ေသာ​ေၾကာင္​့ Bareboat charter အတြက္​ သီးျခား စံသတ္​မွတ္​ထားသည္​့ စာခ်ဳပ္​ ပုံစံမ႐ွိဘဲ Time charter ကိုသာ လိုသလို ျပဳျပင္​၍အသုံးျပဳခဲ့ ၾက ရာမွ ၁၉၇၄ တြင္​ BIMCO က Bareboat charter ၂မ်ိဳးကိုု ကိုျပဳစုထုတ္​​ေဝ ခဲ့ပါတယ္​။ တစ္​ပါတ္​ရစ္​ သ​ေဘၤာကို Bareboat charter အျဖစ္​ဌားလိုပါက Barecon A ၊ အသစ္​တည္​​ေဆာက္​မယ္​့ သ​ေဘၤာကို ဌားလို ပါက Barecon B တို႔ကိုအသုံးျပဳ ပါတယ္​။ ၁၉၈၉ မွာ​ေတာ့ Barecon A ႏွင္​့ B form ႏွစ္​ခုကို တစ္​ခုတည္​း အျဖစ္​​ေပါင္​းၿပီး Barecon 89 အျဖစ္​ ျပဳစုထားပါသည္​။ အ​ေမရိကန္​ႏိုင္​ငံက​ေတာ့ ကိုယ္​ပိုင္​ Form 149 ကိုအသုံး ျပဳပါတယ္​။

 

လက္​႐ွိ​ေျပးဆြဲ​ေန​ေသာ တစ္​ပါတ္​ရစ္​ သ​ေဘၤာကိုBareboat charter ျဖင္​့ ဌားရမ္​းလိုပါက Time charter ျဖင့္​့ဌားရမ္​းသကဲ့သို႔ပင္​ သ​ေဘၤာ ဌားသူ က သူ၏ သ​ေဘၤာလိုင္​း အ​ေရာင္​​သို႔​ေျပာင္​းသုတ္​ႏိုင္​ပါသည္​။ ထူးျခားခ်က္​မွာ Bareboat charter ျဖင္​့ ဌားရမ္​းသည္​့ ကာလအတြင္​း သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​၏သ​ေဘာတူညီမႉျဖင္​့ သ​ေဘၤာအမည္​ကို ​ေျပာင္​းႏိုင္​ပါသည္​။

 

အကယ္​၍ သ​ေဘၤာအသစ္​ကို Bareboat charter ျဖင္​့ဌားလိုပါက ဌားရမ္​းသူ လိုခ်င္​သည္​့ပုံစံ (Specifications)အတုိင္​း ​ေငြစိုက္​ထုတ္​မည္​့ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​က သ​ေဘၤာက်င္​းတြင္​အပ္​ႏွံ​ေပးပါသည္​။ သာဓကအ​ေနျဖင္​့ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းမည့္​ ျပင္​သစ္​​ေဘၤာလိုင္​း CMA CGM ႏွင္​့ညိွႏိုင္​းၿပီး သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ ဂ်ာမန္​ Richmer ကုမၸဏီသည္​ ကိုရီးယား သ​ေဘၤာက်င္​းတြင္​အပ္​ႏွံထားသည္​့ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ ၅စီးကို မူလအပ္​ႏွံစဥ္​က TEU 12800 အရြယ္​မွ CMA CGM လိုခ်င္​သည္​့အရြယ္​ TEU 16000 အရြယ္​သို႔ ျပင္​ဆင္​ အပ္​ႏွံခဲ့ ပါသည္​။

 

Bareboat charter ျဖင္​့ဌားမည္​့ သ​ေဘၤာအသစ္ ရဲ႕အမည္​ကိုလည္​း သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​နဲ႔ သ​ေဘၤာဌားရမ္​းသူတို႔ညိွႏူိင္​းသ​ေဘာတူၿပီး ႀကိဳ္​က္​တဲ့အမည္​​ေပးလို႔ရတယ္​လို႔ BARECON 2001 Part III clause 4 မွာ​ ​ေဖာ္​ျပထားပါ တယ္​။ကို အမည္​​ေပးလိုပါက Barecon 2001, Part III, clause 4.

 

Name of VesseI တြင္​​ေဖာ္​ျပထားသည္​မွာ -

 


"The name of the Vessel shall be mutually agreed between the Owners and the Charterers and the Vessel shall be painted in the colors, display the funnel insignia and fly the house flag as required by the Charterers"

 

ဒါ​ေပမဲ့ အမည္​မ​ေပးရ​ေသးတဲ့ သ​ေဘၤာ အသစ္​ကို Time charter နဲ႔ဌား ရာတြင္​ သ​ေဘၤာက်င္​းက ​ေပးထားတဲ့ သ​ေဘၤာမွတ္​ပုံတင္​အမွတ္​ကိုဘဲ Name of Vessel ​ေနရာတြင္​ ​ေဖာ္​ျပ၍ ဌားၾကပါတယ္​။

 

့ liner operators ​ေတြဟာ သူတို႔လိုင္​းမွာ ​ေျပးဆြဲတဲ့ သ​ေဘၤာ​ေတြရဲ႕တစ္​ဝက္​​ေလာက္​ကိုဘဲပိုင္​ၾကတာျဖစ္​ၿပီး က်န္​တစ္​ဝက္​ ဟာ ဌားထားတာျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ Clarksons Research ရဲ႕ ၂၀၁၇ အခ်က္​အလက္​​ေတြအရ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာအမ်ားဆုံးပိုင္​သည္​့ႏိုင္​ငံမွာ ဂ်ာမဏီႏုိင္​ငံျဖစ္​ၿပီး အစီး​ေရ ၂၁၀၆ စီးပိုင္​ဆိုင္​ပါတယ္​။ Maersk လိုင္​းအ​ေျခစိုက္​သည္​့ ဒိန္​းမတ္​ ႏိုင္​ငံက​ေတာ့ အစီး ၃၀၀ ဘဲပိုင္​ပါတယ္​ (ပုံ ၁)။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ကမၻာ့ထိပ္​တန္​းကုန္ေသတၱာ သ​ေဘၤာပိုင္​တဲ့ႏိုင္​ငံ​ေတြနဲ႔ထိပ္​တန္​း ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ လိုင္​း​ေတြအ​ေျခစိုက္​တ​ဲ့ႏိုင္​ငံ​ေတြဟာ မတူညီ ၾကတာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဂ်ာမန္​ နဲ႔ ဂရိ​ ​ေတြဟာ ကမၻာမွာသ​ေဘၤာ အမ်ားဆုံး ပိုင္​ဆိုင္​သူ​ေတြျဖစ္​ၾက​ေပမဲ့ ထိပ္​တန္​း ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာလိုင္​းပိုင္​႐ွင္​​ေတြ မဟုတ္​ၾကပါဘူး။ သ​ေဘာ က​ေတာ့ သူတို႔ပိုင္​တဲ့ သ​ေဘၤာ​ေတြကို သ​ေဘၤာလိုင္​း​ေတြကို ဌားစားတဲ့သူ​ေတြ (charter-owner) ျဖစ္​ၾကပါသည္​။

 

၂၀၁၇အတြင္​း ကမၻာ့ အႀကီးဆံုး ကုန္​​ေသတၱာ လိုင္​း မွာ ဒိန္​းမတ္​ အ​ေျခစိုက္​ Maersk လိုင္း​ျဖစ္​ၿပီး သ​ေဘၤာအစီး​ေရ ၆၂၁စီး ျဖင္​့ လိုင္​း ​ေျပးဆြဲ​ေနျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​ ။ ဒါ​ေၾကာင္​့ Maersk လိုင္​းက သ​ေဘၤာ ၃၂၁ စီးကို သ​ေဘၤာဌားစားတဲ့ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​ (Charter-owners) ​ေတြထံက ႏွစ္​႐ွည္​အဌားစာခ်ဳပ္​နဲ႔ ဌား​ထားတာလို႔အၾကမ္​းဖ်င္​းတြက္​ဆလို႔ ရပါတယ္​။

 

Bareboat charter ရဲ႕ Time charter မဲ့မတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္​က သ​ေဘၤာဌားသူက သူ ဌားထားတဲ့ သ​ေဘၤာကို Bareboat Charter Registry ဆိုၿပီး ​ေနာက္​ထပ္​အၿပိဳင္​မွတ္​ပုံတင္​ (Parallel Registry) ထပ္​တင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ သ​ေဘၤာပိုင္​႐ွင္​(သို႔) ဝယ္​မယ္​့ သ​ေဘၤာကိုအ​ေပါင္​ခံၿပီး ​ေငြထုတ္​​ေခ်းထားတဲ့ ဘဏ္​က သူတို႔အမည္​နဲ႔မွတ္​ပုံတင္​ထားတဲ့ မူလမွတ္​ပုံတင္​ကို​ေတာ့ Underlying Registry လို႔​ေခၚပါတယ္​။

 

ျမန္​မာႏိုင္​ငံတြင္​ စင္​းလုံးဌားရမ္​းျခင္​း စာခ်ဳပ္​အရျဖစ္​​ေစ၊ လူမပါစင္​းလုံးဌားရမ္​းျခင္​းစာခ်ဳပ္​ အရျဖစ္​​ေစ၊ မွတ္​ပုံတင္​ရန္​အတြက္​ တင္​ျပရ မည္​့စာရြက္​စာတမ္​းမ်ားကို "ျမန္​မာ သ​ေဘၤာမ်ား မွတ္​ပုံတင္​ဥပ​ေဒ" ပုဒ္​မ ၁၉ တြင္​​ေဖာ္​ျပထားပါသည္​။

 

နိဂံုးခ်ဳပ္​အ​ေနျဖင္​့ Maersk Shanghai သ​ေဘၤာအ​ေၾကာင္​းကိုျပန္​​ေကာက္​ရပါက သ​ေဘၤာကလည္​း Maersk လိုင္​း၏ သ​ေဘၤာစာရင္​းတြင္​လည္​းမပါ၊ သ​ေဘၤာသားစာရင္​းကလည္​း Maersk လုိ္င္​း၏ crew list တြင္​မပါသျဖင္​့ Time charter ျဖင္​့ဌားသည္​ဟုထင္​စရာ႐ွိ​ေသာ္​လည္​း၊ သ​ေဘၤာအမည္​ကို Maersk Shanghai ဟုမည့္​​ေခၚထား သျဖင္​့ crewပါ စင္​းလုံးဌား(Demise charter) ျဖစ္​ပါသည္​။ Maersk Shanghai အပါအဝင္​ Maersk လိုင္​း ၏ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ ၅စီး အား လန္​ဒန္​ အ​ေျခစိုက္​ Zodiac Maritime ship management ကုမၸဏီမွတစ္​ဆင္​့ ဌားယူ (charter in) ထားျခင္​းျဖစ္​ပါ သည္​။ အဆိုပါ ကုန္​​ေသတၱာ သ​ေဘၤာ ၅ စီးမွာ-

 

MAERSK SHANGHAI (2016), 124092(DWT),10081(TEU)


MAERSK SHENZHEN (2016), 124092(DWT), 10081(TEU)


MAERSK SUZHOU (2016), 124092(DWT), 10081(TEU)


MAERSK SURABAYA (2006) 108349(DWT), 8845(TEU)


MAERSK SEMARANG (2007) 114653(DWT), 8845(TEU)

 

ReadMore - Liner operator မ်ားက သ​ေဘၤာကို အခ်ိန္​ျဖင္​့ဌားရမ္​းျခင္​း ႏွင့္​ လူမပါ စင္​းလုံးဌားျခင္​း အ​ေၾကာင္​းသိ​ေကာင္​း စရာမ်ား။ (ပထမပိုင္​း)

 

Source : Thant Zin

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)