သုံးႏွစ္တာအတြင္း ဆိပ္ခံတံတားရွစ္စင္းအထိ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းေဒသတြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၏ အေထြေထြကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္ (TMIT) အား တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ ဂ်ပန္နိုင္ငံႏွင့္ ညႇိႏွိုင္းမွု ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
သီလဝါဆိပ္ကမ္းရွိ အေထြေထြကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္ (TMIT) အား ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ဆိပ္ခံတံတား (TMIT) မွာ ဇြန္ ၁ ရက္က စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဆိပ္ကမ္းလိပ္စာမ်ား သိရိွလိုပါက - https://www.logisticsguide.com.mm/en/category-index/logistics-services/ports.html
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ သုံးႏွစ္တာကာလအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားရွစ္စင္း အသစ္တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ၏ ရာခိုင္ႏွုန္း ၉၀ ေက်ာ္ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ သုံးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ဆိပ္ခံတံတားရွစ္စင္း အသစ္တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းအထိရွိလာကာ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မွုမ်ား လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္း အလ်ားမွာ ၁၃၈၅ မိုင္ရွိၿပီး အဆိုပါ ကမ္းရိုးတန္းတစ္ေလၽွာက္ ဆိပ္ကမ္းေပါင္း ကိုးခုခန႔္ရွိကာ ယင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ အဓိက ဆိပ္ကမ္းႀကီး တစ္ခုျဖစ္သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မွုပမာဏ၏ ရာခိုင္ႏွုန္း ၉၀ ေက်ာ္ကို ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္း သီလဝါ၏ Phase 2 အပိုင္းကို မၾကာမီ ခ်ဲ႕ထြင္ေတာ့မည္
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္မွုမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ယခင္ႏွစ္မ်ားက ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတား ၃၃ စင္းရွိၿပီး သုံးႏွစ္တာကာလအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားရွစ္စင္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သျဖင့္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းအထိရွိလာၿပီျဖစ္ကာ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မွုမ်ားကို လက္ခံေဆာင္ရြက္ ေပးနိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထပ္မံတည္ေဆာက္ ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ားတြင္ မီတာ ၂၀၀ ရွည္သည့္ Green Asia ဆိပ္ခံတံတား၊ Elite Petro Chemical ဆိပ္ကမ္း၊ Wilmar International ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ International Bulk Terminal Thilawa တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။Puma Energy Asia Sun ဆိပ္ခံတံတားမွာ ၁၃၅ မီတာရွည္ၿပီး သီလဝါေျမကြက္ အမွတ္ ၂၅၊ ၂၆ တြင္ ဂ်ပန္အိုဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ခံတံတား ႏွစ္စင္းတြင္ မီတာ ၄၀၀ ရွည္ေၾကာင္း သိရသည္။ Kyimyindaing International Port Terminal ဆိပ္ခံတံတားမွာ မီတာ ၈၀ ခန႔္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ တရားဝင္ဖြံ့ၿဖိဳးမွု အကူအညီျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ယန္း ၂၃၄၈၀ မီလ်ံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀၀ ခန႔္) ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၄၀၀ x ၄၀ မီတာရွိ ပင္မတံတား (Steel Jacket Type)၊ ၈၀-၉၀ x ၁၅-၂၀ မီတာရွိ ခ်ဥ္းကပ္တံတား သုံးစင္း၊ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ ေနာက္ခံေၿမ ၃၇ ဧကေပၚတြင္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ အေဆာက္အအုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္ စက္ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ Quay Crane ႏွစ္စင္း၊ Trailer ေျခာက္စင္းႏွင့္ Chassia ေျခာက္စင္းတို႔အား ဝယ္ယူတပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ReadMore - အာရွတံခါးေပါက္ျဖစ္လာႏိုင္မည့္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကို ရန္ကုန္ျမစ္၀တြင္တည္ေဆာက္မည္
Source : Eleven