Port News

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးပိုင္ ေရွးအက်ဆုံးႏွင့္ အႀကီးမားဆုံးသေဘၤာက်င္းျဖစ္သည့္ ဒလသေဘၤာက်င္း

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးပိုင္ ေရွးအက်ဆုံးႏွင့္ အႀကီးမားဆုံးသေဘၤာက်င္းျဖစ္သည့္ ဒလသေဘၤာက်င္း Transcom

၁၈၇၅ ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရက ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္အား ဧရာဝတီဖလိုတီလာကုမၸဏီကို ႏွစ္ရွည္လုပ္ပိုင္ခြင့္ငွားရမ္းခဲ့သည္။ ၁၉၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ဧရာဝတီဖလိုတီလာကုမၸဏီမွ အၿပီးအပိုင္ဝယ္ယူလိုက္ၿပီး လြန္းက်င္းလုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁) ရက္တြင္ ဧရာဝတီဖလိုတီလာကုမၸဏီကို ျပည္သူပိုင္ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ဒလသေဘၤာက်င္းသည္လည္း ထိုေန႔မွစ၍ ႏိုင္ငံပိုင္ သေဘၤာက်င္းတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ ေပါက္ဖြားလာသည့္ အသီးအပြင့္ဟုဆိုခ်င္ပါသည္။

 

၁၈၅၂ ခုႏွစ္၊ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲၿပီးဆုံးသည့္အခါ အဂၤလိပ္အစိုးရသည္ စစ္အတြင္းအသုံးျပဳခဲ့ေသာ ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္မွ သရက္ၿမိဳ႕အထိ ခရီးသည္မ်ားပို႔ေဆာင္ေရးကို ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားအား ကမ္းလွမ္းခဲ့ရာ TODD & FINLEY CO. မွ ဒလသေဘၤာက်င္း၏ ျပင္ဆင္ႏိုင္စြမ္းကိုအားကိုး၍ အဂၤလိပ္အစိုးရထံမွ မ်ားစြာပ်က္စီး ေနခဲ့ေသာေရယာဥ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေျပးဆြဲရန္ဝယ္ယူခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားအရသိရသည္။ ဒလသေဘၤာက်င္းသည္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္မတိုင္မီကပင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရွိရသည္။

 

 

Image may contain: outdoor

 

 

ဒလသေဘၤာက်င္းသည္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးပိုင္ သေဘၤာက်င္း (၆) ခုအနက္ ေရွးအက်ဆုံးႏွင့္ အႀကီးဆုံးသေဘၤာက်င္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ဒလၿမိဳ႕တြင္တည္ရွိသည္။ သေဘၤာက်င္း၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ကမာေအာင္ေခ်ာင္းရွိၿပီး အေနာက္ဘက္တြင္ တြံေတးကားလမ္းရွိသည္။ အက်ယ္အဝန္းမွာ ဧက (၃၀) ခန႔္ရွိသည္။

 

 

Image may contain: sky, tree, plant, outdoor, nature and water

 

 

ဒလသေဘၤာက်င္းမွ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးေရယာဥ္မ်ားကို စီမံခ်က္ေရးဆြဲ၍ ျပင္ဆင္မြမ္းမံျခင္း၊ ပို႔ေဆာင္မႈလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ေဒသေရေၾကာင္းအေျခအေန လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ ေရယာဥ္ပုံစံထုတ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ေပးျခင္း၊ ေရယာဥ္သစ္တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ မြမ္းမံျပင္ဆင္မႈမ်ားတြင္ လိုအပ္ေသာေရယာဥ္ဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားထုတ္ေပးျခင္း၊ အျခားအစိုးရဌာနမ်ားပိုင္ ေရယာဥ္မ်ားကို လိုအပ္လွ်င္လိုအပ္သလို တည္ေဆာက္ျပဳျပင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို လက္ခံေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းမ်ား တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိသည္။

 

က်င္းတင္လြန္းရထားလမ္း (၁၃) လမ္းႏွင့္ ေရလုံ က်င္း (၁) ခုရွိရာ က်င္းတင္ႏိုင္သည့္စီးေရမွာ ႏွစ္ပတ္လည္ က်င္းတင္ျပဳျပင္မည့္ ေရယာဥ္ (၂၂)စီးႏွင့္ အေရးေပၚျပင္ဆင္မႈေရယာဥ္ (၂)စီး၊ စုစုေပါင္း (၁) ႀကိမ္တြင္ ေရယာဥ္ (၂၄)စီး က်င္းတင္ျပဳျပင္ႏိုင္သည္။ဒလသေဘၤာက်င္းအဆင့္ျမႇင့္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕လက္ထက္မွစ၍ ယေန႔ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဒုတိယသက္တမ္းကာလအထိ အဆင့္ျမႇင့္တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားအား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။

 

 

Image may contain: sky, outdoor, water and nature

 

 

၁၉၉၇-၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ အမွတ္ (၁၃) က်င္းလြန္း က်င္းအား ကြန္ကရစ္ေလာင္း၍ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ၂၀၀၀-၂၀၀၁ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၀၁-၂၀၀၂ ခုႏွစ္အတြင္း တန္ (၁၄၀၀) ရွိ ေရလုံက်င္းကို တည္ေဆာက္ျခင္း၊ (၁၀) တန္ ကရိန္းဆိပ္ႏွင့္ လုပ္သားႀကိဳပို႔ေရယာဥ္ဆိပ္ ျပန္လည္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ တန္ (၁၄၀၀) ေရလုံက်င္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဒလသေဘၤာက်င္းတြင္ (၁)ႀကိမ္လွ်င္ (၂) စီး တစ္ၿပိဳင္နက္ က်င္းတင္/ခ် ေပးႏိုင္သည္။

 

ထို႔ေနာက္ ၂၀၀၂-၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ အမွတ္ (၈/၁၁) လြန္းက်င္းျပဳျပင္ျခင္း၊ အမွတ္ (၁၄) လြန္းက်င္းအေပၚ ပိုင္းျပင္ဆင္ျခင္း၊ တန္ (၅၀၀) ေရလုံက်င္းသစ္တည္ ေဆာက္ျခင္း၊ အမွတ္ (၁၀/၁၁) လြန္းက်င္းမ်ားျပင္ဆင္မႈႏွင့္ အမွတ္ (၁၀) လွည္းသစ္တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားလည္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ လွည္းႏွင့္ လြန္းလမ္းမ်ား ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းမ်ားအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာလုပ္ကိုင္ႏိုင္ခဲ့သည္။

 

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အမွတ္ (၁၄) လြန္းက်င္း ေဘးကြန္ကရစ္ဂ်က္တီ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အေရးေပၚ ေရယာဥ္မ်ားဆိုက္ကပ္၍ ျပဳျပင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ တန္ (၃၀၀) လြန္းက်င္းသစ္ တည္ ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ သေဘၤာမ်ားအေရးေပၚဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ Dolphin တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ေရလုံက်င္းေဘး ႏွင့္ ဒီဇယ္႐ုံအၾကား ကြန္ကရစ္လမ္း သစ္ခင္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။

 

သေဘၤာက်င္း CNC အလုပ္႐ုံတြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၌ Lathe Machine, Milling Machine, Gear Cutting Machine ႏွင့္ CNC Plasma Cutting Machine အားတပ္ဆင္ခဲ့ၿပီး၊ စမ္းသပ္ခုတ္ေမာင္းနည္း ပညာရယူေလ့က်င့္မႈမ်ားကို တ႐ုတ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ နာဂစ္မုန္တိုင္း ေၾကာင့္ပ်က္စီးခဲ့ရေသာ ဒလသေဘၤာက်င္း ဝန္ထမ္းေဆးေပးခန္းအား ေနရာေျပာင္း၍ အသစ္တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္။

 

 

Image may contain: sky, cloud, boat, tree, outdoor, nature and water

 

 

၂၀၀၅-၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ဒလသေဘၤာက်င္းတြင္ Gantry Crane ေျပးလမ္းတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၆-၂၀၀၇ ခုႏွစ္၌ တန္ (၃၀၀) လြန္းက်င္းသစ္တြင္ လြန္းတင္လွည္းအသစ္တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဘ-၆၀၀၀ တြဲမ်ား၊ ဘ-၈၀၀ တြဲမ်ားႏွင့္ ျမအမ်ိဳးအစား ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား က်င္းတင္၍ျပဳျပင္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။

 

၂၀၀၈-၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ အမွတ္ (၁၄) က်င္း ေဘးဆြဲလွည္းမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း၊ အမွတ္ (၁၃) က်င္း လြန္းလမ္းမ်ား အႀကီးစားျပင္ဆင္ မြမ္းမံျခင္းျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ တန္ (၁၄၀၀) ေရလုံက်င္းတံခါးမႀကီး ေအာက္ခံ RC ကြန္ကရစ္ေဖာင္ေဒးရွင္းေလာင္းျခင္းႏွင့္ တံခါးပတၱာမ်ား အႀကီးစားျပင္ဆင္ျခင္း၊ အမွတ္ (၂)ႏွင့္ အမွတ္ (၃)လြန္းလွည္းႏွင့္ လြန္းလမ္းမ်ား အႀကီးစားမြမ္းမံျပဳျပင္ျခင္းျပဳလုပ္ခဲ့၍ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ လ်ာထားခ်က္မ်ား ျပည့္မီေက်ာ္လြန္စြာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။

 

၂၀၁၀-၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ တန္ (၅၀၀) ေရလုံက်င္း ေအာက္ခံအခင္းမ်ား RC ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္း၊ RC ကြန္ကရစ္နံရံ သုံးဘက္ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ (၁၅) တန္ ဂ်က္တီကြန္ကရစ္ အႀကီးစားမြမ္းမံျပဳျပင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

 

လူသားအရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေရေၾကာင္းပညာသိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆယ္တန္း ေအာင္အဆင့္မွ BE ဘြဲ႕ရအထိ ေအာင္ျမင္သူမ်ားအား ပညာသင္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအျဖစ္လက္ခံ၍ စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ စနစ္တက်ေလ့က်င့္ေပးခဲ့ရာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း ေရေၾကာင္းပညာသိပၸံေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား (၁၆၅) ဦး၊ ဆယ္တန္းေအာင္မွ BE ဘြဲ႕ရအထိ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ (၁၀၂၅) ဦးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္၊ ဒုတိယႏွစ္၊ တတိယႏွစ္ႏွင့္ စတုတၳႏွစ္ေက်ာင္းသား (၃၇၀) ဦး စုစုေပါင္း (၁၅၆၀) ဦးကို စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးႏိုင္ခဲ့သည္။

 

ဒလသေဘၤာက်င္းမွ အသစ္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေရယာဥ္မ်ားမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွ ယေန႔ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဒုတိယသက္တမ္းကာလအထိ (၃၉)စီးျဖစ္သည္။ (ပုံစံေျပာင္း) တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေရယာဥ္/တြဲယာဥ္မ်ားမွာ (၂၀) စီးတို႔ကို ေအာင္ျမင္စြာတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။

 

 

Image may contain: sky, outdoor and water

 


ဒလသေဘၤာက်င္းဌာနခြဲ၏ သာမန္အသုံးစရိတ္ (ကုန္သြယ္) စာရင္းတြင္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ မွ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လအထိ က်ပ္ေထာင္ေပါင္း (၁၁၂၆၃၂၆.၄၀) လ်ာထားခဲ့ၿပီး၊ လက္ေတြ႕တြင္ က်ပ္ေထာင္ေပါင္း (၁၁၃၉၆၇၃.၆၀) သုံးစြဲခဲ့သျဖင့္ (၁၀၁.၁၉) ရာခိုင္ႏႈန္းသုံးစြဲခဲ့သည္။ (ေငြသား) စာရင္းတြင္ က်ပ္ေထာင္ေပါင္း (၈၃၃၃၉၁.၀၀) လ်ာထားခဲ့ၿပီး၊ က်ပ္ေထာင္ေပါင္း (၇၄၈၃၂၈.၃၀) လက္ေတြ႕ကုန္က်ခဲ့သျဖင့္ (၈၉.၇၉) ရာခိုင္ႏႈန္း သုံးစြဲခဲ့သည္။

 

ေရယာဥ္မ်ားျပဳျပင္မႈ အမ်ိဳးအစားအလိုက္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈမ်ားမွာ ႏွစ္ပတ္လည္ျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္ စက္ရွိ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၁၁)စီး၊ လက္ေတြ႕တြင္ (၇)စီး၊ စက္မဲ့ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၅)စီး၊ လက္ေတြ႕တြင္ (၆)စီး၊ အေရးေပၚျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္ စက္ရွိ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၁၉)စီး၊ လက္ေတြ႕တြင္ (၁၉)စီး၊ စက္မဲ့ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၂)စီး လက္ေတြ႕တြင္ (၁)စီး၊ အႀကီးစားျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္ စက္ရွိ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၃၀)စီး လက္ေတြ႕တြင္ (၂၆)စီး၊ စက္မဲ့ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၇)စီး လက္ေတြ႕တြင္ (၇)စီး၊ အေသးစားျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္ စက္ရွိ (ေရယာဥ္) လ်ာထား (၂၄) ႀကိမ္ လက္ေတြ႕ (၅၂) ႀကိမ္တို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။

 

ဒလသေဘၤာက်င္းတြင္ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံကိန္းလ်ာထားခ်က္ပါအတိုင္း ျပည့္ဝစြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အင္ဂ်င္နီယာ (၇) ဦး၊ လုပ္ငန္းခြင္ႀကီးၾကပ္အင္အား (၃၇) ဦး၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား (၁၂၈)ဦး၊ အေထြေထြလုပ္သား (၂)ဦး၊ ပုံဆြဲဝန္ထမ္း (၃)ဦး၊ ႐ုံးဝန္ထမ္း (၄၀)ဦး၊ လုံၿခဳံေရး (၂)ဦး စုစုေပါင္း (၂၁၉)ဦးျဖင့္ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

 

ဒလသေဘၤာက်င္းသည္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ (၁၆၇) ႏွစ္တိုင္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေရယာဥ္သစ္တည္ေဆာက္ျခင္းမ်ား၊ ပုံစံေျပာင္းတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေရယာဥ္/တြဲယာဥ္မ်ား လ်ာထားခ်က္ထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး ယေန႔တိုင္ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္႐ြက္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ဒလသေဘၤာက်င္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သမိုင္း ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို စာဖတ္သူမ်ားေလ့လာသိရွိႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါသည္။

 

Source : Transcom

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)