ကြၽန္ေတာ္ဟုိေန႔က NES - National Export Strategy ရဲ႕ Logisticts ဆုိင္ရာ အခန္းက႑ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး နိင္ငံေတာ္ကုိ အႀကံျပဳမႈပုိင္းဆုိင္ရာမွာ ကိစၥတခုကုိ ေသခ်ာသိခဲ့တယ္ တကယ္ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ အခ်ိန္ ညေနပုိင္းမွာ အေကာက္ခြန္ဝန္ေဆာင္မႈအသင္းလဲ မရွိေတာ့ဘူး ဒီေတာ့ ဒီက႑ကုိ ေသခ်ာမေဆြးေႏြးနိင္ခဲ့ဘူး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ျပသနာက ဘာလဲဆုိရင္ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းေရးစနစ္မွာ အဓိက ျဖစ္ေစမႈ ကုန္စည္စီးဆင္မႈျမန္ဆန္ေစေရးအတြက္ Online စနစ္ကုိအေျခခံၿပီးလုပ္ေဆာင္တာျဖစ္ပါတယ္ MACCS ေပၚလာတုန္းက အက်ပ္အတည္းအခက္အခဲမွာ သေဘာတူညီမႈ မၾကဳိက္တာေတြရွိခဲ့ေပမယ့္ လက္ခုပ္တီးၿပီး အားေပးတဲ့ အထဲမွာက်ေနာ္ တက္ႂကြစြာပါဝင္ခဲ့သူပါ။
အခုကိစၥကေတာ့ ကုန္စည္ေတြရဲ႕ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းမႈမွာ Red ေတြပဲက်ေနတဲ့ ကိစၥ 100% မွာ Green ေတြဟာ 10% Yellow ေတြဟာ 20% ပဲရပါတယ္ က်န္ေနတဲ့ 70% ႏူန္းဟာ Red ပါ အားလုံးဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆးေတြျဖစ္ေနပါတယ္ ဘာလုိ႔ Red Channel ေတြကမ်ားလာလဲဆုိရင္ -
ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ သိရိွလိုပါက - https://www.logisticsguide.com.mm/en/category-index/specialist-logistics/logistics-services.html
FDA နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တင္သြင္းတင္ပုိ႔မႈေတြ
ငါးလုပ္ငန္း EXPORT ေတြ
အထူးကုန္စည္ေတြ
DEV ေခၚတဲ့ LCL Cargo ေတြ
MIC နဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ လုိင္စင္ေတြ
CMP ကုန္စည္ေတြအျပင္
Machinery ေတြ Red
အမ်ားဆုံးျဖစ္တဲ့ CEPT ခံစားမႈေၾကာင့္
ကုန္စည္ေတြဟာ ဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆးမႈေတြ မ်ားေနပါတယ္ CEPT လူတုိင္းရလာတဲ့ အမွ် အေကာက္ခြန္ Custom Duty မ်ားရာထားခ်က္မ်ားမျ့ပည့္မွီသလုိ ဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆးရတာေတြလဲ အရမ္းမ်ားလာတယ္ မနက္ထဲက ေစာေစာဝင္ထားတဲ့ ကားေတြဟာ ေန႔လည္ ၄ နာရီအထိ အလုံးမတင္ရေသးတာေဘာင္မရေသးတာမ်ားအျပင္ ေနာက္ရက္ကူးတာေတြမ်ားလာတယ္ ပိတ္ရက္ အခံေတြ နဲ႔ ေသာၾကာလုိေန႔မ်ဳိးေတြမွာပုိဆုိးလာတယ္ ဒီေတာ့ ကုန္စည္စီးဆင္မႈဟာ အရင္ကေတာင္ ေန႔ခ်င္းၿပီး ကြန္တင္နာထြက္ေပမယ့္ အခုဆုိ ရင္ ပုိလုိ႔ေတာင္ဆုိးလာပါတယ္ ညေန ၄ နာရီဆုိရင္ ကာစတန္ရုံးေငြခန္းက ပိတ္တယ္ စေန တနဂၤေႏြမွာ ေငြသြင္းလုိ႔မရဘူး ညေန ၆ နာရီထိစစ္ေပးေသာ္လည္း ေငြသြင္းမမွီပါ ဒီလုိအေျခေနေတြရွိလာတယ္။
ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ အက်ပ္အတည္းေတြျဖစ္တယ္ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပတာလဲ သိပ္မရွိၾကလုိ႔ က်ေနာ္ ဒီကေန တင္ျပတာျဖစ္ပါတယ္ အေကာက္ခြန္ ဌာနအေနနဲ႔ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ပုံစံ ေရတုိ ကုိ ဥိးတည္သင့္ပါတယ္ CEPT Online စနစ္တုိ ေနာက္ တေနရာထဲမွာစစ္ေဆးမႈ စနစ္တုိ႔ဟာ လုိပါေသးတယ္ ဒီေတာ့ လက္ရွိမွာ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ေနွာင့္ေနးမႈေတြကုိ ေရတုိေျဖရွင္းနည္းရွိရင္ ေကာင္းမယ္ ဆုိၿပီး အႀကံျပဳပါတယ္။
အေကာက္ခြန္မွာလဲ PCA တုိ႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္အခြန္ေကာက္ခံမႈေတြလဲရွိပါတယ္ ေအးဂ်င့္ေတြလဲ အာမခံေၾကးေပးထားတယ္ မွန္မွန္ ကန္ကန္ တင္သြင္းမႈေတြလဲ မ်ားလာတယ္ ဒါမုိ႔ Red ေတြ နဲ႔ ဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆးမႈမ်ားရတာဟာ Risk Managment သေဘာတရားကုိ ပ်က္ရည္ျပဳသလုိျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီပုိ႔စ့္ရဲ႕ ေကာမန္႔ေအာက္မွာ အျပစ္တင္တာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ဒီျပသနာကုိ ေျဖရွင္းနိင္မယ့္ နည္းလမ္းရွိရင္ အႀကံျပဳေပးဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ ဒီကေနတဆင့္ သက္ဆုိင္ရာ ၫြန္မႈးမ်ား ကုိလဲတင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ေပါင္းပူးေဆာင္႐ြက္တင္ျပျခင္းျဖင့္သာ ျပသနာကုိေျပလည္နိင္ပါတယ္။
ေလွငယ္မ်ား ထုတ္လုပ္၍ ျပည္ပတင္ပို႔မည္
credit :ကုိေနေစး
Myanmar Logistics Guide