ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ၏ ရာခုိင္ႏႈန္း ၉၀ ေက်ာ္ကို ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ ေဆာင္ရႊက္ေနရသည့္အတြက္ အျခားကမ္း႐ိုးတန္း ဆိပ္ကမ္းမ်ားအား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေအာင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဖိတ္ေခၚသြားမည္ ျဖစ္ေႀကာင္း
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၈ ရက္က ရန္ကုန္ျမိဳ့ရိွ Lotte Hotel တြင္ျပဳလုပ္ေသာ Myanmar – korea Investment Promotion Seminer အခမ္းအနားတြင္ ပို့ေဆာင္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌါန ဒုတိယအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ေဒါက္တာ မ်ိဳးျငိမ္ေအး ကေျပာသည္။
ကမ္းရိုးတန္း တေလ်ာက္တြင္ရိွေသာ ဆိပ္ကမ္းေတြက ျပည္တြင္းအတြတ္ပဲ အဓိကသံုးေနပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေတြလာရင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းေတြ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္ ဟုေဒါက္တာမ်ဳိးၿငိမ္းေအးက ေျပာၾကားသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေျမေနရာအေနအထားအရ ကမ္း႐ိုးတန္းအရွည္ မိုင္ေပါင္း ၁၃၈၅ ရိွကာ ယင္းဧရိယာအတြင္း ဆိပ္ကမ္းစုစုေပါင္း ကိုးခုရွိသည္။ထိုဆိပ္ကမ္းမ်ားအနက္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုတည္းသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသတစ္ေလွ်ာက္ရိွစစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္း၊ သံတြဲဆိပ္ကမ္း၊ ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္ဆိပ္ကမ္း ၊ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း၊ၿမိတ္ဆိပ္ကမ္း ႏွင္ ့ေကာ့ေသာင္း ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ ျပည္တြင္းသံုးဆိပ္ကမ္းမ်ားအျဖစ္သာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ၊ယင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြင္း ႏိုင္ငံတကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္မႈျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားျဖစ္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြာဖို့ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွသိရိွရပါသည္။
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ရန္ကုန္တြင္းဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းေနရာ ႏွစ္ခုခြဲထားၿပီး ယင္းေနရာႏွစ္ခုေပါင္း ဧရိယာကို ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားျခင္း ျဖစ္ေႀကာင္း၊ ထိုေနရာ ႏွစ္ခုေပါင္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ စုစုေပါင္းသေဘၤာအစင္းအေရအတြက္ ၃၆ စင္းတစ္ၿပိဳင္နက္ဆိုက္ကပ္ ရပ္နားႏိုင္ၿပီး ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မႈ၏ ရာခုိင္ႏႈန္း၉၀ေက်ာ္အထိ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွသိရသည္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း က စုစုေပါင္း ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္မႈရဲ႕ ရာခုိင္ႏႈန္း၉၀ေက်ာ္ေလာက္ကို ကိုင္တြယ္ေနေသာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ပါတယ္ ဟုေဒါက္တာမ်ဳိးၿငိမ္းေအးကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ကမ္း႐ိုးတန္းဆိပ္ကမ္းမ်ားအနက္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေအာင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ ေၾကာင္းသိရိွရသည္။
ထို႔ျပင္ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေအာင္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံတို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းလ်က္ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအား ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ာႏွင့္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွွ စတင္ကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ပုဂၢလိကႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈသည္ ၉၃ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္မွ တိုက္႐ိုက္ေဆာင္ရြက္ေနမႈသည္ ၆ ဒသ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ က်န္ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာမ်ဳိးၿငိမ္းေအးက ေျပာခဲ့သည္။
Source ; Eleven