သီလဝါတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုး ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ IFC (ႏိုင္ငံတကာ ဘ႑ာေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း) က ကန္ေဒၚလာ ၁၅ သန္း ေခ်းေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ ၂၇ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ သတင္းအရ သိရိွခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာ - ဂ်ပန္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီ Lluvia က အဆုိပါဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္ရန္ ကန္ေဒၚ လာ ၆၅ သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ကာ ထိုေခ်းေငြသည္ စီမံကိန္းကုန္က်စရိတ္၏ အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ႔ကို ေထာက္ပံ့ရန္လည္း ျဖစ္သည္ ဟု IFC က သတင္းထုတ္ျပန္ ခ်က္အရ သိခဲ့ပါတယ္။ပထမဦးဆံုး ကုန္စည္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးအတြက္ စီမံေပးခဲ့တာပါ။ႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး တုိးတက္ဖို႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ကုန္စည္ သိုေလွာင္ေရးနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းက႑ေတြမွာ ပုဂၢလိက ပါဝင္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီတာပါ ဟု IFC ျမန္မာႏုိင္ငံ အႀကီးအကဲ ဗီခရမ္ကူးမားက ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ၿပီးပါက ကုန္စည္တန္ခ်ိန္ တစ္သန္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး သယ္ယူပုိ႔ ေဆာင္ေရး၊ သိုေလွာင္စရိတ္မ်ား ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈကို ေထာက္ပံ့ေပး မည္ဟု IFC က ေျပာပါတယ္။ စီမံကိန္းသည္ အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကုန္စည္ သယ္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုလံုးကို ေထာက္ပံ့ေပးမည္ျဖစ္ကာ ေဈးကြက္အသစ္ ႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အသစ္မ်ား ရရွိလာႏိုင္ ေၾကာင္းကိုလည္း ထည့္သြင္းေျပာႀကားခဲ့ပါတယ္။
အေျခခံအေဆာက္အအံု လိုအပ္ခ်က္အတြက္ ႏွစ္ရွည္ေခ်း ေငြကို IFC က ေခ်းေပးတာပါ ဟု Lluvia ကုမၸဏီအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါရိုက္တာ က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။Lluvia ကုမၸဏီသည္ ျပည္ တြင္းမွ Capital Diamond Star Group ကုမၸဏီ ႏွင့္ ဂ်ပန္ Mitsubi-shi ကုမၸဏီတုိ႔ အက်ိဳးတူေဆာင္ရြက္ျခင္းလဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
IFC သည္ ကမၻာ့ဘဏ္၏ လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း အစိုးရ မဟုတ္သည့္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားကို ေခ်းေငြတိုက္႐ိုက္ ေပးေနသည္ ့ အဖြဲ႔အစည္းတခုလဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းသည္ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ကာ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွ ထြက္ကုန္မ်ားကို ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းမွ သယ္ပို႔ရန္ အေရးႀကီးသည့္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
Source ; 7day news
Read more ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ NEDA ထံမွ ထုိင္းဘတ္ ၄ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံေခ်းယူ