Transportation

Tuesday, 06 November 2018 04:12

လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားသုံးစီး ၀ယ္ယူစမ္းသပ္ေျပးဆြဲ

တစ္စီးလွ်င္က်ပ္သိန္း ၅,၀၀၀ တန္ဖုိးရွိသည့္ ဟန္ေဂရီ ႏုိင္ငံထုတ္လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကား သုံးစီး၀ယ္ယူၿပီး အေ၀းေျပးခရီးစဥ္မ်ားတြင္ စမ္းသပ္ေျပးဆြဲမည္ဟု စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ဦးကုိကုိလြင္က ေျပာခလဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္း ႏွင့္ ရန္ကုန္-ပဲခူးလမ္းပိုင္းတို႔တြင္ စမ္းသပ္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားၿပီး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားျဖည့္ ရန္ေနရာမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၎ကေျပာခဲ့ပါတယ္။ ‘‘မိနစ္ ၂၀၊ နာရီ၀က္နဲ႔ဓာတ္ အားျပည့္ေအာင္ စီစဥ္ထားပါ တယ္။ ၁၁၅ မိုင္မွာလုိ ထမင္းစား နားတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖည့္လု႔ိရေအာင္ စီစဥ္ထားပါတယ္’’ ဟု ဦးကုိကုိ လြင္က ေျပာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဟန္ေဂရီႏုိင္ငံထုတ္ လွ်ပ္ စစ္ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ ဓာတ္ အားတစ္ႀကိမ္အျပည့္ျဖည့္ထား လွ်င္ ကီလုိမီတာ ၃၀၀ (၁၈၇ ဒသမ ၅ မုိင္)အထိေမာင္းႏွင္ႏုိင္ သည္ဟု ၎ကဆုိခဲ့တယ္။ ဘတ္စ္ ကားဘက္ထရီသက္တမ္းကုိ ၁၀ ႏွစ္အာမခံေပးထားၿပီး ဘက္ထရီ ပ်က္စီးပါက ထပ္မံ၀ယ္ယူေျပာင္း လဲတပ္ဆင္ႏုိင္သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါတယ္။ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ဟန္ေဂရီ ႏုိင္ငံ Csepel Holding Limited ႏွင့္ Green Power Myanmar Co., Ltd တို႔ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနသည္။ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကား ထုတ္လုပ္ရန္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားျဖည့္ရန္ ေနရာ မ်ားတည္ေဆာက္ရန္ ေဆြးေႏြး သေဘာတူညီမႈစာလႊာလက္မွတ္ ေရးထုိးပြဲကုိ ႏုိ၀င္ဘာ ၄ ရက္က ေရတာရွည္ၿမိဳ႕နယ္ သာဂရစက္ မႈနယ္ေျမရွိ သုေတသနႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးဗဟုိဌာန၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဟန္ေဂရီႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ားပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားအ စီး ၃၀၀ ကုိ အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္း မ်ား၌ အသုံးျပဳရန္ထုတ္လုပ္မည္ ျဖစ္ပါတယ္။ကားမ်ား ေရာင္းခ်ရာတြင္ ဘဏ္မ်ား ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု ဦးကုိကုိလြင္က ရွင္းျပသည္။ ထုိ႔အျပင္ သီရိလကၤာ၊ အိႏၵိယႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံသုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားအ စီး ၇,၀၀၀ ထုတ္လုပ္ရန္ စီစဥ္ ထားေၾကာင္း ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာတစ္၀န္းတြင္ လွ်ပ္စစ္ကားထုတ္လုပ္သုံးစြဲမႈ အရွိန္အဟုန္ျမင့္တက္ေနၿပီး ေလာင္စာဆီသံုးယာဥ္မ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေနၿပီဟု စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳက ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားအား ေျပာ ၾကားထားခဲ့ပါတယ္။ Source : 7 Day Daily

Monday, 05 November 2018 09:25

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္စီမံကိန္းက်ဴးေက်ာ္မ်ားအား စာရင္းေကာက္ယူမႈ ၿပီးစီး

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရးအတြင္း က်ေရာက္ေနသည့္ က်ဴးေက်ာ္မ်ားအား စာရင္းေကာက္ယူမႈ ၿပီးစီးသြားၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ အခုလိုပြင့္လင္းရာသီမွာ ေလဆိပ္က်ဴးေက်ာ္သူမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကးေငြေပးအပ္ျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းပတ္လမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ ၿခံစည္း႐ုိးကာရံသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေနတယ္လို႔ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြရဲ႕ ေျပာဆိုမႈအရသိရပါတယ္။ က်ဴးေက်ာ္စာရင္းေကာက္ယူျခင္း၊ နစ္နာေၾကးေပးအပ္ျခင္း၊ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ၿပီး လက္ရွိစာရင္းေကာက္ယူမႈအဆင့္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီလို႔သိရပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔က်ဴးေက်ာ္စာရင္းေကာက္ယူမႈကို အဆင့္ ၃ ဆင့္ထားၿပီးေကာက္ယူခဲ့ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၉ ေက်ာင္း၊ အခိုင္အမာလူေနအိမ္ ၃၆၄ လံုးနဲ႔ ယာယီတဲ ၃၆၁ လံုးပါ ဝင္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္သီးႏွံစိုက္ပ်ဳိးထားရွိသည့္ စိုက္ပ်ဳိးသူ ၅၃၃ ဦးတိုကို႔လည္း ေလ်ာ္ေၾကးေငြအျမန္ေပးအပ္ႏိုင္ရန္ တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႔မွ ေလေၾကာင္းဦးစီး ဌာနႏွင့္ တိုင္းအစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ား ေအာက္တိုဘာ ၂၉ ရက္ေန႔က ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Source:Strategy First Journal

Monday, 05 November 2018 03:25

ေဇကမၻာကုမၸဏီ ၿမိဳ႕နယ္ငါးခုတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံခြင့္ရပ္ဆုိင္းခံရ

ေဇကမၻာကုမၸဏီအုပ္စု က BOT (တည္ေဆာက္၊ လည္ပတ္၊ လႊဲေျပာင္း)စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ငါးခုရွိလမ္းမ်ားတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံျခင္းမ်ားကို ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္ ည ၁၂ နာရီတြင္စတင္ရပ္ဆိုင္းရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ၫႊန္ၾကားစာထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။ လမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံၫႊန္း ႏွင့္ မကိုက္ညီ၍ ရပ္ဆုိင္းျခင္းျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီကို အေၾကာင္းၾကားထားသည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လမ္းဦးစီးဌာနအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ‘‘လ်ာထားတဲ့အတုိင္း လမ္းေတြမၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ အစည္းအေဝးလုပ္ၿပီးေတာ့ အျမန္ၿပီးစီးေအာင္ ၫႊန္ၾကားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း လုပ္တာအားနည္းလာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရထံတင္ၿပီး အခုလို ရပ္တန္႔လိုက္တာ’’ဟု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေဇကမၻာကုမၸဏီသည္ စုစုေပါင္း ၅၆ မိုင္ကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ရျခင္းျဖစ္ၿပီး လမ္းအသံုးျပဳခ ရပ္ဆုိင္းခံရသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ တြံေတး၊ဒလ၊ ေကာ့မွဴး၊ လိႈင္သာယာႏွင့္ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ကုမၸဏီကလမ္းမ်ားျပင္ဆင္ၿပီးပါက ေငြျပန္လည္ေကာက္ယူခြင့္ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး အေျခအေနကို ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက တတိယအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုႏွင့္ စစ္ေဆးမည္ဟု အထက္ပါအရာရွိက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ လမ္းပိုင္းမ်ား ေငြေကာက္ခံမႈ ရပ္ဆုိင္းျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကုမၸဏီသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာ မေရာက္ေသးေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေငြေၾကးေကာက္ခံေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါကုမၸဏီ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကေျပာျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။ လမ္းအသံုးျပဳမႈခ ေကာက္ခံခြင့္ ရပ္ဆုိင္းျခင္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက အသိေပးမႈကို ရရွိထားၿပီး လမ္းအသံုးျပဳခမ်ား လတ္တေလာေပးေဆာင္ရန္ မလိုေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေထြးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ Source: 7 Day

Friday, 02 November 2018 09:57

ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ အခြန္အခမ်ား တိုးျမႇင့္ျခင္းဆိုင္ရာ ထပ္မံအသိေပးတင္ျပခ်က္

ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ အခြန္အခမ်ား တိုးျမႇင့္ျခင္းဆိုင္ရာ ထပ္မံအသိေပးတင္ျပခ်က္

Friday, 02 November 2018 09:29

မွတ္ပုံတင္မဲ့သုံးဘီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္သုံးဘီးဆိုင္ကယ္မ်ားအား အခြန္ေပးေဆာင္ေစလ်က္ One Stop Service စီမံခ်က္ျဖင့္မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း

ယခင္က ၂၀၁၀၊ ၂၀၁၂၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ မွတ္ပုံတင္မဲ့သုံးဘီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို One Stop Service စီမံခ်က္ျပဳလုပ္ၿပီး မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တရားမဝင္မွတ္ပုံတင္မဲ့ သုံးဘီးေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ လွ်ပ္စစ္သုံးဘီးဆိုင္ကယ္မ်ားကို စီးနင္းအသုံးျပဳေနၾကေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါသည္။ထိုသို႔ အသုံးျပဳေနျခင္းသည္ တရားဥပေဒ ႏွင့္ ညီၫြတ္မႈမရွိသည့္အျပင္ တရားဝင္မွတ္ပုံတင္ထားျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈ ႏွင့္ ရာဇဝတ္မႈခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ား၌ စိစစ္ေဖာ္ထုတ္ရန္ ခက္ခဲျခင္း၊ Road Safety ႏွင့္ပတ္သက္၍ စနစ္တက် ႀကီးၾကပ္ရန္ခက္ခဲျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကို မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ လိုအပ္လာပါသည္။သို႔ပါ၍ မွတ္ပုံတင္မဲ့သုံးဘီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္သုံးဘီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားအား OSS စီမံခ်က္ျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။စီမံခ်က္ကာလ ၁.၁၁.၂၀၁၈ ရက္မွ ၂၃.၁၁.၂၀၁၈ ရက္အထိ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန႐ုံးစိုက္ရာ (၄၉)႐ုံးတြင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးပါမည္။ ႐ုံးပိတ္ရက္ စေနေန႔တြင္ Mobile Team အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အခ်က္အခ်ာက်ေသာၿမိဳ႕ (၃၉)ၿမိဳ႕တြင္ နယ္လွည့္ေဆာင္႐ြက္ေပးပါမည္။ မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အေကာက္ခြန္ႏႈန္းထားမ်ား၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွေကာက္ခံမည့္ မွတ္ပုံတင္ႏႈန္းထားမ်ား၊ ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္တို႔တြင္ေပးသြင္းရမည့္ ႏႈန္းထားမ်ားအား မွတ္ပုံတင္လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္သည့္ေနရာတြင္ အသိေပးေၾကျငာ ေဆာင္႐ြက္ေပးထားမည္ ျဖစ္ပါသည္။မွတ္ပုံတင္လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္သိရွိလိုပါက သက္ဆိုင္ရာကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန႐ုံးမ်ားတြင္ ဆက္သြယ္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါသည္။ စီမံခ်က္တြင္ Model Year ခုႏွစ္ပုံစံ 2008 ခုႏွစ္ ႏွင့္ အထက္ကိုသာ ေဆာင္႐ြက္ေပးပါမည္။ အိုမင္းေဟာင္းႏြမ္း၍ (Road Safety) မျဖစ္ေသာ သုံးဘီးေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၊ လူစီးသုံးဘီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ ေဒသအစီအစဥ္ျဖင့္ တပ္ဆင္ထားေသာ ဆိုင္ကယ္ေဘးတြဲမ်ား၊ေတာတြင္း ႏွင့္ ကမ္းစပ္တြင္အသုံးျပဳေသာ ေလးဘီးပါေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၊ မွတ္ပုံတင္ထားၿပီး သက္တမ္း(၅)ႏွစ္ေက်ာ္ႏွစ္ျပတ္ေနေသာ သုံးဘီးေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားအား မွတ္ပုံတင္ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္မဟုတ္ပါ။ေနာင္တြင္ မွတ္ပုံတင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို အသုံးျပဳပါက ယခုကဲ့သို႔ OSS စနစ္ျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ေပးေတာ့မည္မဟုတ္ဘဲ ဥပေဒအရယာဥ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာအျဖစ္သိမ္း၍ အေရးယူခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။ Source : Ministry of transport and communications

Friday, 02 November 2018 03:58

၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ ကားတင္သြင္းခြင့္မူဝါဒ စိတ္ဝင္စားမႈေလ်ာ့နဲလာခဲ့

၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္မူဝါဒကေတာ့ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္က ထြက္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေအးစက္ေနတဲ့ ကားေစ်းကြက္ကို ဒီေၾကညာခ်က္က ကားေလာကကို လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။တင္သြင္းရမယ့္ ကားေမာ္ဒယ္လ္ ခုႏွစ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြက ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္အတြက္ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့မူဝါဒနဲ႔ ဘာမွသိပ္မထူးျခားဘဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ခုႏွစ္သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ တစ္ႏွစ္စီ ေရွ႕တိုးၿပီးတင္သြင္းခြင့္ျပဳထားမို႔ အားလုံးေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္းျဖစ္တယ္လို႔ ကားတင္သြင္းသူေတြက ဆိုၾကပါတယ္။ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ခုႏွစ္သတ္မွတ္ခ်က္ကို၂ဝ၁၇ ေအာက္တိုဘာလလယ္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီက တရားဝင္ထုတ္ျပန္လိုက္တုန္းကေတာ့ ကားေလာကတစ္ခုလုံးလႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ကစလို႔ ကားတင္သြင္းရာမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ ဘယ္ေမာင္းကားေတြပဲ တင္သြင္းဖို႔ ထုတ္ျပန္လိုက္ၿပီး ဂ်ပန္ကား တစ္ပတ္ရစ္ ညာေမာင္းေတြကိုပဲႀကိဳက္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကားအသုံးျပဳသူေတြအတြက္ေတာ့ နည္းနည္း အျငင္းပြားစရာေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ေမာင္းလို႔ဆိုရာမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံထုတ္ ကားေတြကို သြင္းရမလား။ အရည္အေသြးက ဂ်ပန္ေလာက္ေကာင္းပါ့မလား စသျဖင့္ ပူပန္မႈေတြ၊ ေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါတယ္။ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အသုံးျပဳေနတဲ့ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းေတြေနရာမွာ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္သစ္ေတြ တျဖည္းျဖည္းအစားထိုးသြားဖို႔အရင္အစိုးရလက္ထက္ကတည္းက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၈ ကစၿပီးေတာ့ သြင္းတဲ့ကားအားလုံးက ဘယ္ေမာင္းေတြျဖစ္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ထားရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က မူဝါဒထြက္ၿပီးေနာက္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ညာေမာင္းေတြ သြင္းခြင့္မရမွာစိုးၿပီး ဝယ္ၾကလို႔ ညာေမာင္း ဂ်ပန္ကားေတြ ေစ်းအနည္းငယ္တက္ခဲ့ပါတယ္။ ကားပြဲစားေတြကလည္း ေစ်းတင္ၿပီးေရာင္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရရွည္မွာေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ဂ်ပန္ကားေတြကို ေစ်းၾကာၾကာျမႇင့္ထားလို႔ မရခဲ့ပါဘူး။ တစ္ပတ္ရစ္ကားေဟာင္း ဝယ္တဲ့အခါ ဘာအာမခံခ်က္မွမရွိသလို ကားေဟာင္းေစ်းနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဝယ္သူေတြက စဥ္းစားလာၾကပါတယ္။ဒါ့ျပင္ ျပည္တြင္းမွာတပ္ဆင္ၿပီး ရန္ကုန္လိုင္စင္ရတဲ့ ဆူဇူကီး၊ နစ္ဆန္း စတာေတြနဲ႔ ဂ်ပန္ကတစ္ပတ္ရစ္ ကားေဟာင္းေစ်းကို ႏႈိင္းယွဥ္လာၾကပါတယ္။ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိေတာ့ ေစ်းႏႈန္းသင့္တင့္ၿပီး ဝယ္သူေတြ လက္လွမ္းမီတဲ့ ျပည္တြင္းမွာတပ္ဆင္တဲ့ ဆူဇူကီးကားေတြက ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနရာယူထားၿပီး ေရာင္းေကာင္းေနပါတယ္။ ''အခုေၾကညာခ်က္က ဘာမွထူးျခားတာမရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားက ကားတင္သြင္းဖို႔လည္း ဘယ္သူမွစိတ္မဝင္စားဘူး။ သြင္းရင္လည္း ရႈံးမွာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ရထားၿပီးသား ကားေလးေတြကို ေစ်းနည္းနည္းတင္ၿပီးေရာင္းမယ္။ ဂ်ပန္ကားေတြကို ႀကိဳက္ၾကတာမွန္ေပမဲ့ ဂ်ပန္ကားကို ဘယ္သူမွ သိပ္မဝယ္ေတာ့ဘူး''လို႔ ဆာကူရာ ကားအေရာင္းစင္တာက ဒါ႐ိုက္တာဦးေအာင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာပါတယ္။တစ္ျခားႏိုင္ငံက တင္သြင္းရတဲ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားေလးေတြက ေမာ္ဒယ္လ္နိမ့္ၿပီး ေစ်းကလည္း အတည္တက် သတ္မွတ္ထားတာ မရွိတဲ့အတြက္ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ကားသစ္ေတြဘက္ကို ဝယ္သူေတြက ေျခဦးလွည့္လာၾကပါတယ္။ ''ဆူဇူကီးေလးေတြက ဒီႏိုင္ငံမွာထုတ္တယ္ဆိုေပမဲ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ သုံးေပ်ာ္တယ္။ တိုယိုတာတို႔၊ နစ္ဆန္းတို႔နဲ႔ယွဥ္ရင္က်ေတာ့လည္း ဆူဇူကီးက ေစ်းသက္သာတယ္။ ရန္ကုန္လိုင္စင္လည္းရတယ္။ အဲဒါကိုအဓိကထားၿပီး ဝယ္ၾကတယ္''လို႔ ဦးေအာင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာပါတယ္။ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ကတည္းက ဘယ္ေမာင္းပဲ သြင္းရေတာ့မယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတာေၾကာင့္ ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြက္ မူဝါဒက အေျပာင္းအလဲ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိသလို ကားတင္သြင္းမယ့္သူေတြက ေထြေထြထူးထူး စိတ္ဝင္စားမႈမရွိၾကပါဘူး။''ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာင္ ကားသြင္းတာသိပ္မရွိခဲ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေရာင္းစင္တာေတြဆိုရင္ တင္သြင္းမႈမရွိသေလာက္ နည္းပါးတယ္။ အရင္ကေတာ့ ဂ်ပန္ကားေဟာင္း ညာေမာင္းေတြကို တင္သြင္းတာေပါ့။ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ကတည္းက ကားက ဘယ္ေမာင္းပဲသြင္းရမယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္သြားေတာ့ လူေတြက စိတ္မဝင္စားၾကေတာ့ဘူး။ ဒီအတိုင္းဆက္သြားမယ္ဆို ျမန္မာျပည္မွာ ကားေဟာင္းထက္စာရင္ ကားသစ္ေစ်းကြက္ ပိုက်ယ္ျပန္႔လာမယ္။ အသစ္ထဲမွာမွ ျပည္တြင္းထုတ္ ကားေတြက ပိုေနရာရလာမယ္လို႔ ျမင္တယ္''လို႔ Farmer ကားအေရာင္းစင္တာက အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးစိုးထြန္းက ေျပာပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ရန္ကုန္လိုင္စင္နဲ႔ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ပိတ္ထားတာႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ရွိသြားၿပီျဖစ္ၿပီး အခုအခ်ိန္ထိ ဘာမွထူးျခားမႈ မရွိေသးပါဘူး။ ဆူဇူကီးကားသစ္ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းက က်ပ္သိန္း ၂၅ဝ ကေန ၃ဝဝ ေလာက္ထိရွိတာေၾကာင့္ အဲဒီေစ်းႏႈန္းကို မတတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ ရန္ကုန္လိုင္စင္ မပိတ္ခင္က တင္သြင္းထားတဲ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားေတြ ျပန္ၿပီးဝယ္ယူၾကတဲ့ေစ်းကြက္လည္း ရွိေနပါတယ္။ ''အခု ရန္ကုန္လိုင္စင္ ရထားၿပီးသား တစ္ပတ္ရစ္ေတြကို ေရာင္းၾကတာ။ ဆူဇူကီးကားေစ်းႏႈန္း က်ပ္သိန္း ၂၅ဝ၊ ၃ဝဝ ကို မတတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီလူေတြအတြက္ေတာ့ က်ပ္သိန္း ၁၅ဝ၊ ၂ဝဝ ဝန္းက်င္ Honda Fit, Belta စတဲ့ တစ္ပတ္ရစ္ကားေလးေတြက ျပန္ၿပီးအေရာင္းအဝယ္ျဖစ္တယ္''ဟု ဦးစိုးထြန္းက ေျပာပါတယ္။ ဒီအတိုင္းဆက္သြားမယ္ဆို ျမန္မာျပည္မွာ ကားေဟာင္းထက္စာရင္ ကားသစ္ေစ်းကြက္ ပိုက်ယ္ျပန္႔လာမယ္။ အသစ္ထဲမွာမွ ျပည္တြင္းထုတ္ကားေတြက ပိုေနရာရလာမယ္ ၊''က်ပ္သိန္း ၁၃ဝ၊ ၁၄ဝ ကေန သိန္း ၂ဝဝ ပတ္ခ်ာလည္ရွိတဲ့ အရင္က သြင္းထားတဲ့ကားေလးေတြျဖစ္တဲ့ Toyota Vitz၊ Honda Fit စတာေလးေတြ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ေနတယ္။ အကၡရာကေတာ့ နိမ့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားေကာင္းရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့သူေတြ အတြက္ကေတာ့ ဒီကားေလးေတြစီးၾကတယ္''လို႔ ကားဝယ္ေရာင္းတစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာလုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီက ျပည္ပက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းအတြက္ ထုတ္ျပန္ထားခ်က္အရ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အစီအစဥ္နဲ႔ တင္သြင္းမယ့္သူေတြအတြက္ လူစီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ (၁၃ဝဝ စီစီႏွင့္ေအာက္ လူစီးယာဥ္မ်ားအပါအဝင္) ၂ဝ၁၆ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ မီနီဘတ္စ္၊ စီးတီးဘတ္စ္၊ အိတ္စ္ပရက္စ္ စတဲ့ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြအတြက္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္ေတြကို တင္သြင္းဖို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းအစီအစဥ္နဲ႔ တင္သြင္းမယ့္ လူစီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ (၁၃ဝဝ စီစီနဲ႔ေအာက္ လူစီးယာဥ္ေတြအပါအဝင္) ဆိုရင္ေတာ့ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ၂ဝ၁၇ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္လုပ္တဲ့ ဘယ္ေမာင္းနဲ႔ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္လုပ္တဲ့ ဘယ္ေမာင္းကားေတြကိုပဲ တင္သြင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ FOC (Free of Charge) စနစ္နဲ႔ ျပည္ပက လႉဒါန္းတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားမႈအပါအဝင္ ပုံမွန္လိုင္စင္နဲ႔ ေလွ်ာက္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူစီးယာဥ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၇ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ လုပ္ငန္းသုံးယာဥ္ဆိုပါက ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ ယႏၲရားေတြ၊ မီးသတ္ယာဥ္၊ လူနာတင္ယာဥ္နဲ႔ နိဗၺာန္ယာဥ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ၂ဝ၁ဝ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္းေတြကိုသာ သြင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ယာဥ္ေတြနဲ႔ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြကေတာ့ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္တဲ့ ယာဥ္ေတြကို တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားပါတယ္။အစိုးရဌာနေတြကေန ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေလွ်ာက္ထားမႈအတြက္ေတာ့ လူစီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၇ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္း ဘယ္ေမာင္း၊ လုပ္ငန္းသုံးယာဥ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္း၊ ယႏၲရားဆိုရင္ ၂ဝ၁ဝ ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္နဲ႔ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြဆိုရင္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္ေတြကို တင္သြင္းခြင့္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ လႉဒါန္းတဲ့ မီးသတ္ယာဥ္နဲ႔ လူနာတင္ယဥ္ေတြေလွ်ာက္ထားရာမွာေတာ့ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္လ္အထိသာ လက္ခံေဆာင္႐ြက္ေပးမယ္လို႔ ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူသုံးလမ္းေတြေပၚမွာ အသုံးျပဳတာနည္းတဲ့ ယႏၲရားေတြကိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ကထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ယာဥ္မ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ အစိုးအရမဟုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းေတြက ဝယ္ယူျခင္းအတြက္ေတာ့ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းဝယ္ယူျခင္းနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းေတြအတိုင္း အေရာင္းစင္တာ၊ အေရာင္းျပခန္းေတြက ဝယ္ယူခြင့္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ Source : Myanmar Time

Tuesday, 30 October 2018 08:37

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ

၂၀၁၉ ခုႏွစ္အတြက္ ျပည္ပမွေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းတြင္ထုတ္လုပ္သည့္ခုႏွစ္ သတ္မွတ္သည့္အမိန႔္ေၾကာ္ျငာစာ

Tuesday, 30 October 2018 07:22

ပလက္ဝမွ အိႏၵိယနိုင္ငံမီဇိုရမ္ ကားလမ္းစီမံကိန္း

ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္ဝကေန အိႏၵိယနိုင္ငံမီဇိုရမ္ကို ကားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ အိႏၵိယနိုင္ငံက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၂၈ သန္း ကူညီမယ္လို႔ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္(ၿမိဳ႕ျပ) ဦးစိုးသိန္းက ေျပာပါတယ္။ ယခုလ ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္တဲ့ “ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စုံသုံး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းမွာပါဝင္တဲ့ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၊ ပလက္ဝ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ဆိပ္ကမိး ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား၊အေဆာက္အအုံမ်ား စီမံခန႔္ခြဲျခင္း ႏွင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ Private Port Operator ေရြးခ်ယ္ခန႔္ထားေရးအတြက္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္း အခမ္းအနား”မွာ အခုလို ေျပာၾကားတာပါ။ အရင္အစိုးရေတြလက္ထက္ က နိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲေတြ အိႏၵိယကိုသြားရာက္လည္ပတ္တဲ့အခါ အိႏၵိယအစိုးရကေနသူတို႔ နိုင္ငံရဲ့ အေနာက္ေျမာက္မွာရွိတဲ့ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ကို သူတို႔ရဲ့ ကုန္စည္ေတြတင္ပို႔တဲ့အခါ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေနအထား ေဝးကြာမွုအခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ကိုလ္ကတၱားက တစ္ဆင့္စစ္ေတြ၊စစ္ေတြကတစ္ဆင့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း ပလက္ဝ၊ ပလက္ဝကေနကားနဲ႔ မီဇိုရမ္ ျပည္နယ္ကို ျပန္ပတ္လမ္းတစ္ခုတည္ေဆာက္ဖို႔ ႏွစ္နိုင္ငံသေဘာ တူညီခဲ့ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။သည္သေဘာတူညီအခ်က္အရ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာ မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္ေတြ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သည္သေဘာတူညီခ်က္အရ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာျဖစ္ၿပီး ေရလမ္းေၾကာင္း ဆိုင္ရာအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚ လာသန္း ၁၆ဝ အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ေရလမ္းခရီးအတြက္ တည္ေဆာက္မွု အားလုံးၿပီးစီးသြားၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ ကုန္းလမ္းေဖာက္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။သည္အတြက္ အိႏၵိယနိုင္ငံအေနနဲ႔ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ကုန္းပိုင္းဆိုင္ရာလမ္းေတြအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၈၈ သန္း ကုန္က်မွာ ျဖစ္ပါတယ္။အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ ကူညီမယ့္ ကုန္းလမ္းပိုင္းအရွည္မွာ ၁၀၉ ကီလိုမီတာ (၆၇ .ရ၃ မိုင္)ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သည္ကားလမ္းစီမံကိန္းကို အိႏၵိယပိုင္ကုမၺဏီ ဒါမွမဟုတ္ အိႏၵိယ-ျမန္မာဖက္စပ္ကုမၺဏီ တစ္ခုခုကို ႏွစ္နိုင္ငံတာဝန္ရွိသူေတြက စိစစ္ေရြးခ်ယ္မွာပါ။စီမံကိန္းကာလ ႏွစ္ႏွစ္ကေနသုံးႏွစ္ခန႔္အထိ ၾကာနိုင္တယ္လို႔ သိရပါ တယ္။အိႏၵိယနိုင္ငံကေနေဖာက္လုပ္ေပးတဲ့ ေရလမ္းနဲ႔ ကုန္းလမ္းစီမံကိန္းေတြ အားလုံးၿပီးစီးသြားရင္ေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံအေနနဲ႔လည္း အသုံးျပဳနိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အခုလိုေဆာင္ရြက္ၿပီးရင္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ ေရေၾကာင္းေတြပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္လာမွာ ျဖစ္တယ္။ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလၽွာက္မွာဆိုရင္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးက ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမွာပါ။ ဒါ့အျပင္အခုလို အိႏၵိယနဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံအၾကားေရလမ္းေၾကာင္းေရာ ကုန္းလမ္းေၾကာင္းပါ ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္နိုင္ငံၾကားကုန္သြယ္မွုအခြင့္အလမ္း ပိုမိုရွိေစျခင္း၊ အျပည္အျပည္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းေတြေပၚေပါက္လာၿပီး အိႏၵိယနိုင္ငံနဲ႔သာမက အျခားနိုင္ငံေတြနဲ႔ပါ ကုန္သြယ္နိုင္ျခင္း၊ရခိုင္ျပည္နယ္ နဲ႔ ခ်င္းျပည္နယ္တို႔မွာ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီး ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မွုကိုမ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစျခင္း၊ ေဒသခံျပည္သူေတြ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းရရွိေစျခင္းနဲ႔ ေရေၾကာင္းသြားလာမွုကို အေျခခံတဲ့ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ရရွိလာမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ Source:Kumudra

Monday, 29 October 2018 10:55

အသုံးျပဳသူမ်ားေဘးကင္းလုံျခံဳေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္မႈႏွစ္ဆတုိးမည့္ Grab

Grab အသုံးျပဳသူမ်ား ေဘးကင္းလုံျခံဳေရးအတြက္ "ေန႔စဥ္ ပုိမုိေဘးကင္းလုံျခံဳေရးနည္းပညာလုပ္ငန္းစဥ္" ကုိ Grab က မိတ္ဆက္လုိက္ၿပီးသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ လုံျခံဳေရးစံႏႈန္းမ်ားကုိ ျမွင့္တင္ႏုိင္ရန္၊ app ကုိ ပုိမုိေကာင္းမြန္ရန္၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကုိ ႏွစ္ဆတုိး၍ ျပင္ဆင္ျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ သုံးစြဲသူမ်ားကုိ လုံျခံဴေရးဆုိင္ရာအေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ားရေစၿပီး ေရရွည္တြင္ ယာဥ္လမ္းေၾကာဆုိင္ရာအျပဳအမူမ်ား ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖင့္ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ပြားႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ အဓိကထားစီမံေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရပါတယ္။ ကမ႓ာတစ္လႊားတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ အသက္ဆုံးရႈံးသည့္ ပမာဏစုစုေပါင္း၏ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ျဖစ္ေနၿပီး အခ်ဳိးအစားမမွ်တစြာ မ်ားျပားေနသည့္အတြက္ Grab က မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး Grab ၏ ႏွစ္ဘီးတပ္၊ သုံးဘီးတပ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေနေသာ မိတ္ဖက္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအတြက္ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး ပညာေပးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကုိ ျပဳလုပ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစေရးအတြက္ အေျခခံဗဟုတုသမ်ားႏွင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားမျဖစ္ပြားေစရန္ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရန္ႏွင့္ ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ရန္၊ ယာဥ္တုိက္မႈမျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရမည့္ ေမာင္းႏွင္မႈစြမ္းရည္မ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္အခ်က္မ်ားကုိ စာေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ သင္ၾကားပုိ႔ခ်သြားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Grab ၏ ေန႔စဥ္ ပုိမုိေဘးကင္းလုံျခံဳေရးသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားဆုိင္ရာ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး Grab လုပ္ကုိင္လ်က္ရွိေသာ ႏုိင္ငံေပါင္း ၈ ႏုိင္ငံတြင္ ေဒသတြင္းလုံျခံဳေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ စတင္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: pyimyanmar