Transportation

Friday, 26 January 2018 03:38

ကညန သင္တန္းတက္ျပီးသူမ်ားသာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ေျဖခြင့္ျပဳမည္

ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ေျဖဆိုမည့္သူမ်ားသည္ မည္သည့္ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းဆင္း လက္မွတ္မွ မလိုေတာ့ဘဲ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက သင္တန္းပို႔ခ်မည့္ယာဥ္စည္းကမ္းရက္တိုသင္တန္းတက္ေရာက္မွသာ ေျဖဆိုခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကညန (ေနျပည္ေတာ္) ထံမွ သိရိွရသည္။

Thursday, 25 January 2018 06:35

YBS စနစ္ ဒုတိယ စီမံကိန္းတြင္ ဘတ္စ္ကားလမ္းေႀကာင္း ႏွင့္ Water Bus၊ ျမိဳ့ပတ္ရထား ၊ေလဆိပ္သို့ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆြဲ

YBS စနစ္ေျပာင္း ဒုတိယႏွစ္ စီမံကိန္း တြင္ ဘတ္စ္ကားလမ္းေႀကာင္းမ်ား Water Bus ၊ျမို့ပတ္ရထား ေလဆိပ္ယာဥ္လိုင္း

Tuesday, 23 January 2018 04:51

ပုဂၢလိကပုိင္ YBS ယာဥ္မ်ားကုိ တန္ဖုိးျဖတ္ ေငြေလ်ာ္၍ ကုမၸဏီတြင္ ရွယ္ယာထည့္၀င္ေစမည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း လက္ရွိေျပးဆြဲေနေသာ YBS ယာဥ္မ်ားမွ ပုဂၢလိကပုိင္ ယာဥ္ မ်ားတန္ဖုိးျဖတ္၍ေငြေပး ေလ်ာ္ၿပီး ကုမၸဏီအတြင္း ျပန္ လည္ရွယ္ယာထည့္ျခင္းကုိမၾကာ မီျပဳလုပ္ရန္ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ (YRTA) အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာခဲ့သည္။

Monday, 22 January 2018 05:06

ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ စီမံကိန္းပထမဆင့္ လုပ္ခြင့္ရကုမၸဏီမ်ားကို သံုးလအတြင္း ထုတ္ျပန္မည္

ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးသ႔ို ရွစ္နာရီႀကာေအာင္ သြားေရာက္ႏုိင္သည့္ ရထားလမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္မႈစီမံ ကိန္းအတြက္ ပထမအဆင့္တြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီမ်ားအား မတ္လ ႏွင့္ ဧၿပီအတြင္း ထုတ္ျပန္မည္ျဖစ္ေႀကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္း ေျပာ ဆိုခြင့္ရွိသူ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာခဲ့သည္။

Tuesday, 02 January 2018 06:44

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္မီးရထားလမ္း အဆင့္ျမွင့္တင္ၿပီးပါက ရထားမ်ား ႏွစ္ဆပိုမိုျမန္ဆန္လာႏိုင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္မီးရထားလမ္း အဆင့္ျမွင့္တင္ၿပီးပါက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို ယခုလက္ရွိထက္ ႏွစ္ဆအထိ ပိုမိုျမန္ဆန္လာေအာင္ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရပါတယ္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားဆိုေတာ့ ဒီလိုအဆင့္ျမွင့္တင္မႈေတြ လုပ္ေပးရင္ေတာ့ လူစီးပိုမ်ားလာလိမ့္မယ္။ ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းေလာက္ေတာ့ ခရီးသည္စီးႏႈန္းက အရမ္းျမင့္တက္လာမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ လက္ရွိ မီးရထားဌာနက လုပ္စရာရွိတာေတြေတာ့ စလုပ္ေနပါၿပီ။ က်န္တာေတြကေတာ့ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွ စလုပ္မွာဟု ျမန္မာ့မီးရထားစစ္ေဆးေရးဌာနမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းကို လာမည့္ႏွစ္မွစတင္ကာ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းျဖင့္ အဆင္ျမွင့္တင္မႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ရာ ပထမပိုင္းအား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ေခ်းေငြက်ပ္ ၂၀၇ သန္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယပိုင္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထည့္၀င္ေငြက်ပ္သန္း ၄၀ ခန္႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ယင္းအျပင္္ တြဲဆိုင္းေဟာင္းမ်ားေနရာတြင္ တြဲဆိုင္းသစ္ ၁၁ ဆိုင္းျဖင့္ အစားထိုးေျပးဆြမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ၁၅ ကီလိုမွ ၃၅ ကီလိုႏွင့္ ၄၀ ကီလိုခန္႔အထိ ေမာင္းႏွင္ေျပးဆြဲေပးသြားမည္ျဖစ္ရာ ယင္းစီမံခ်က္ၿပီးစီးသြားပါက လက္ရွိထက္ ႏွစ္ဆအထိ ျမန္ဆန္စြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လက္ရွိတြင္ ယင္းစီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမႈမ်ား စတင္လုပ္ေဆာင္ေနၿပီး တင္ဒါေခၚယူႏိုင္ေရးကို လာမည့္ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရပါတယ္။ Source: Myanmar Time

Wednesday, 27 December 2017 09:34

အျမန္လမ္းတြင္ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား အားသြင္းရန္ေနရာမ်ား တည္ေဆာက္မည္ဟုသိရ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီဇယ္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီ အသံုးျပဳမႈအစား လာမည့္ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား ဓာတ္အားသြင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး မိုင္ ၅၀ တစ္ျဖတ္တြင္ Solar Charging Station (ေနေရာင္ျခည္သံုး ဓာတ္အားျဖည့္ရန္ေနရာ) မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ စီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲေနေၾကာင္း စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ဦးကိုကိုလြင္က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူဝါဒသစ္တြင္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထည့္သြင္ေရးဆြဲထားေၾကာင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ႏြမ္းမႈမရွိသည့္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို ျပည္သူလူထု သံုးစြဲႏိုင္ရန္အတြက္ ထုတ္လုပ္ရန္ႀကိဳးစားမည့္အျပင္ အဆိုပါကားမ်ား အဆင္ေျပစြာ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ ေနရာတိုင္းတြင္ ဆိုလာစေတရွင္မ်ား တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ရာ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီေပၚတြင္ စတင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးကိုကိုလြင္က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္သံုး ဘက္ထရီကားမ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ နည္းပညာ လႊဲေျပာင္းရယူေဆာင္႐ြက္ရန္ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားက စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လာေရာက္ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိၿပီး လ်ပ္စစ္ကားမ်ားအတြက္ စေတးရွင္ေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္သျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္း အတြင္းဝန္က အသိေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလာင္စာစြမ္းအင္သံုးကားမ်ားသည္ ပတ္ဝန္က်င္ထိခိုက္မႈ ရွိလာသျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားကို ေျပာင္းလဲသံုးစြဲရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိရာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ၂၀၃၀ တြင္ လ်ပ္စစ္ကားမ်ားကို စတင္သံုးစြဲရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား သံုးစြဲေရးအတြက္ ဝါဒမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည့္ အေနအထားမ်ားရွိသည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳမွ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးလွခ်စ္ကသူ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Voice

Friday, 22 December 2017 07:08

မိုးပ်ံလွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆဲြေရးစီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ဘီလီယံခန္႕ကုန္က်ႏုိင္

၂ဝ၂ဝျပည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအကူအညီျဖင့္ စတင္တည္ေဆာက္မည့္ မိုးပ်ံလွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆဲြေရးစီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ဘီလီယံခန္႕ကုန္က်ႏုိင္မည္ဟု ကနဦးခန္႕မွန္းထားေၾကာင္းျမန္မာ့မီးရထားစီမံကိန္းဒါရိုက္တာထံမွ သိရသည္။ ယင္းစီမံကိန္းကို ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏အကူအညီျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား၊ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္ရန္ ယခင္ကတည္းက လ်ာထားခ်က္ရွိေသာ္လည္းလုိအပ္သည့္ လွ်ပ္စစ္မရရွိသျဖင့္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၂ဝ၂ဝျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္တြင္ လွ်ပ္စစ္သည္အာမခံႏုိင္ေသာ အဆင့္ရွိႏုိင္သည့္အတြက္ အဲဒီႏွစ္က်မွ စလုပ္ရန္စီမံခ်က္ဆဲြေနၿပီး ခန္႕မွန္ေျခ ၂ဝ၂၄ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ စီမံကိန္းျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကာလသည္ ေလးႏွစ္ခန္႕ၾကာျမင့္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၂၄ခုႏွစ္တြင္ေျပးဆဲြမႈစတင္ႏုိင္မည္ဟုခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းရထားလမ္းေၾကာင္းအသစ္ကို ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္၊အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ဟူ၍ သြယ္တန္းေျပးဆဲြ၍ ေရးဆဲြထားၿပီး လက္ရွိၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မည္ျဖစ္ကာ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္လမ္းေၾကာင္းကို ဒလၿမိဳ႕နယ္မွ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္အထိလည္းေကာင္း၊အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းကို လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကိုျဖတ္ကာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အထိလည္းေကာင္းေဖာက္လုပ္ရန္စီမံကိန္းေရးဆဲြထားေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႕စဥ္ခရီးသြားျပည္သူ ၂ ဒသမ ၅သန္းခန္႕ရွိၿပီး ခရီးသည္ဦးေရႏွစ္သန္းခန္႔သည္ ဘတ္စကားကိုသာ အဓိကစီးနင္းေနရၿပီး ယင္းစီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးၿပီးစီးပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသြားလာမႈအေပၚတြင္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းလာႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ Source:Myawaddy

Wednesday, 20 December 2017 10:08

YBS ယာဥ္လိုင္းအားလံုး ကုမၸဏီစနစ္ ေျပာင္းလဲမည္ဆိုပါက ၾကားကားေျပးဆြဲေနျခင္းကို စီမံခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္

YBS ယာဥ္လိုင္းမ်ားအားလံုး ကုမၸဏီစနစ္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲမည္ဆိုပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၾကားကားေျပးဆြဲေန ျခင္းကို စီမံခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားအမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကုမၸဏီ ဥကၠဌေဒါက္တာေမာင္ေအာင္ထံမွ သိရပါတယ္။ YBS ယာဥ္ေတြမွာ မူလရည္မွန္းခ်က္ေတြက ကုမၸဏီစနစ္နဲ႔ ေျပာင္းဖို႔ပါ။ အခုက သံုးပံုႏွစ္ပံုေလာက္ကေတာ့ ကုမၸဏီစနစ္ျဖစ္လာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ က်န္တာေတြလည္း က်န္ပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာေတြျဖစ္လာလဲဆုိေတာ့ YBS ယာဥ္ေတြက ၾကားကားအေနနဲ႔ ေျပးဆြဲၿပီး ပိုက္ဆံေတြ ပိုေတာင္းလာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲတဲ့ကားေတြကို ကုမၸဏီကားေတြနဲ႔ အစားထိုးသြားမွာဟု ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ထိုသို႔ YBS ယာဥ္လိုင္းေတြအားလံုးကို ကုမၸဏီစနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္မ်ားႏွင့္ အေရးယူမႈအပိုင္းမ်ားမွာလည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာရွိေနေၾကာင္း အလားတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ၀င္ေရာက္မည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ကုမၸဏီေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားျဖစ္လာေစရန္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လက္ရွိ YBS ယာဥ္လိုင္းမ်ားအားလံုး၌ ယာဥ္လိုင္းတိုင္းတြင္ ၾကားကားမ်ားရွိေသာ္လည္း ျပည္လမ္းတြင္ ေျပးဆြဲေပး ေနေသာ YBS ၃၇ ယာဥ္မွာ ည ၉ နာရီအထိ အခ်ိန္ျပည့္ ေျပးဆြဲေပးေနသျဖင့္ ျပည္လမ္း၌ ၾကားကားမရွိေၾကာင္း၊ YBS ယာဥ္လိုင္းအားလံုးတြင္ ကုမၸဏီယာဥ္လိုင္းမ်ားျဖစ္ပါက ခရီးသည္မ်ား သြားလာ စီးနင္းသည့္အခ်ိန္ထိ ေျပးဆြဲေပးရန္ စီမံခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ Source: Myawaddy

Tuesday, 19 December 2017 04:13

ျမန္မာႏုိင္ငံသား သန္း ၂၀ အေျခခံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မရရွိဟု ေအဒီဘီဆို

မၾကာေသးမီက ထုတ္ျပန္လိုက္သည့္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ေအဒီဘီ) ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မူဝါဒအႀကံျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ေက်းလက္ေနျပည္သူ သန္း ၂၀ ခန္႔မွာ အေျခခံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မရရွိေသးသည္ကို ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ အဆုုိပါလူဦးေရသည္ တစ္ႏုုိင္ငံလံုုးရွိ ေက်းလက္ေနလူထု၏ ထက္ဝက္ပမာဏအထိ ရွိေၾကာင္းလည္း စာတမ္းက ဆုုိထားေသးသည္။ အဆိုပါ အႀကံျပဳခ်က္စာတမ္းကိုု ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ေအဒီဘီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ စာတမ္းတြင္ ႏိုင္ငံအတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ႏွင့္ လုုပ္ေဆာင္ရန္အခ်က္မ်ားကိုု ေထာက္ျပထားသည္။ “ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာရွိေနတဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ရင္းျမစ္ထက္ လုိအပ္ခ်က္က အမ်ားႀကီး ပိုမိုမ်ားျပားေနတဲ့အတြက္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ သယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးက႑ဟာ ကာလၾကာရွည္ အက်ပ္႐ိုက္ေနခဲ့ပါတယ္” ဟု စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိ႔ျပင္ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ားသည္ ယိုယြင္းေနၾကၿပီး၊ ထုိလမ္းမ်ားျပဳျပင္ရန္ လိုုအပ္သည့္ ပမာဏထက္ ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆခန္႔နည္းပါးေသာ ေငြေၾကးကိုုသာ စိုက္ထုတ္ သံုုးစြဲေနၾကသလို၊ အလားအလာေကာင္းမ်ားရွိသည့္ ေရေၾကာင္းသယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ စိုုက္ထုတ္မႈမွ်မရွိေၾကာင္း စာတမ္းက ေထာက္ျပထားသည္။ ျမန္မာအစိုုးရသည္ ဂ်ီဒီပီ၏ တစ္ရာခိုုင္ႏႈန္းမွ ၁ ဒသမ ၅ ရာခိုုင္ႏႈန္းကိုုသာ သယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ စိုုက္ထုုတ္သံုုးစြဲေနၿပီး အျခား ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈႏႈန္း တူညီသည့္ တိုုင္းျပည္မ်ားဆိုုလွ်င္ ထိုက႑အတြက္ ဂ်ီဒီဘီ၏ သံုုးရာခုိင္ႏႈန္းမွ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းအထိ သံုုးစြဲၾကသည္ဟု ေအဒီဘီက ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားသည္။ ေအဒီဘီ၏ အဆိုုအရ ျမန္မာႏုုိင္ငံအေနႏွင့္ လမ္းကြန္ယက္ ကီလိုုမီတာေပါင္း ၁၆၀,၀၀၀ ခန္႔ (မိုင္တစ္သိန္းနီးပါး)မွ ၂၆၀,၀၀၀ ေက်ာ္ (မိုင္ ၁၆၀,၀၀၀ ေက်ာ္) အထိ ထပ္မံေဖာက္လုပ္မွသာ ႏုိင္ငံအဝွမ္းရွိ ေက်းရြာမ်ားသုုိ႔ ဆက္သြယ္ သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ရထားလမ္းကြန္ယက္ ကီလုိမီတာေပါင္း ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ (မိုုင္ေပါင္း ၃၈၀၀ခန္႔) ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုကြန္ယက္၏ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ တစ္ရက္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၀၀၀ ေအာက္ကိုုသာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနေၾကာင္းေတြ႔ရွိရသည္ဟု စာတမ္း၌ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိပမာဏသည္ “မီးရထားဝန္ေဆာင္မႈကိုု ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမယ္ဆိုုရင္ေတာင္ အဲဒီ (ခရီးသည္) ပမာဏက ထိန္းညွိေဆာင္ရြက္ဖိုု႔ နည္းလြန္းပါတယ္” ဟု ေအဒီဘီက သံုုးသပ္ထားသည္။ “ျမန္မာ့မီးရထား(မမ)ဟာ သူစြမ္းႏိုင္တဲ့ပမာဏရဲ႕ထက္ဝက္နဲ႔ လုုပ္ငန္းလည္ပတ္ဖုုိ႔ အတင္းဖိအားေပး ခံေနရသည္” ဟုု ေအဒီဘီ၏ စာတမ္းက မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။ ျမန္မာ့မီးရထား၏ ေအာက္ျမန္မာျပည္ဆိုုင္ရာ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေအဒီဘီ၏ ယခုုအစီအရင္ခံစာသည္ အစိုုးရႏွင့္ သက္ဆုုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကိုု ေစ့စပ္စြာ နားလည္ႏုုိင္ေရးႏွင့္ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္မည္ဟုုထင္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ ၂၀၁၆ မွ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္အတြင္း တမ်ိဳးသားလံုုး၏ ဝင္ေငြလ်င္ျမန္စြာ တိုုးတက္လာေစေရးအတြက္ ျမန္မာႏုုိင္ငံအေနႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ မွ ၆၀ ဘီလ်ံခန္႔အထိ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ လုိအပ္သည္ဟုု ေအဒီဘီက တြက္ခ်က္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားသည္။ source-frontier