Transportation

ကမ႓ာတြင္မရွိႏုိင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္ကုိ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျပဳလုပ္ေပးသြားရန္ရွိဟု ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မွေျပာၾကား

ကမ႓ာတြင္မရွိႏုိင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္ကုိ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျပဳလုပ္ေပးသြားရန္ရွိဟု ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မွေျပာၾကား google

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ေဆာင္မွု လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္မ်ား အားလုံးကို ကုမၸဏီတခု၏ လက္ေအာက္သို႔ ထားရွိၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းမွ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Lotte ဟိုတယ္၌ ေမလ ၁၀ ရက္က က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွု ဖိုရမ္၂၀၁၉ တြင္ ယင္းသို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက “ကုန္စည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္တဲ့ logistic ကိစၥမွာ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြကို လူတဦး တေယာက္ခ်င္း ပိုင္ေနတာက ေတာ္ေတာ္ ခက္တဲ့ကိစၥပါ။ အဲဒီဟာက logistic ကုမၸဏီ တခုတည္းသာ ျဖစ္ရင္ေတာ့ သူ႔ကို အလုပ္ အပ္လိုက္တာနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္တင္ကုန္ခ်တဲ့ ကိစၥက အစ စနစ္တက်နဲ႔ လုပ္သြားမွာပါ” လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ကုန္စည္ သယ္သူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း ဝန္ေဆာင္မွု ေပးေနေသာ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ အမ်ားစုသည္ တဦးတေယာက္ခ်င္းစီ ပိုင္ဆိုင္ၾကၿပီး စည္းကမ္း ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ခက္ခဲျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမွု ျပႆနာမ်ားရွိသည့္ အတြက္ ကုန္စည္ပစၥည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမို လြယ္ကူစြာ လုပ္ေဆာင္နိုင္ေစရန္ ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ေစလိုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုပါတယ္။

 

ယင္းသို႔ ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္မႈ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ (YRTA) က စီစဥ္ေနလ်က္ရွိကာ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ အသင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဆက္လက္၍ “ဒီလို ပုံစံက ကမၻာမွာ မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာပဲ က်န္ေတာ့တာ။ ဒီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး က စိန္ေခၚမွု အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္” ဟု ဆိုခဲ့ပါတယ္။

 

ယင္းသို႔ ကုမၸဏီ တခုတည္း အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္မည္ ဆိုပါက တဦးခ်င္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ပိုင္ဆိုင္မွု အေရအတြက္ မတူ ညီျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ တန္ဖိုးခ်င္း မတူျခင္းႏွင့္ အျမတ္ေငြ ရရွိမွုကို ျပန္လည္ ခြဲေဝေပးရာတြင္လည္း အခ်ိန္တခု ၾကာနိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီသို႔ ေျပာင္းလဲရန္ အဆင္မေျပနိုင္ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္ အစီးေရ ၁၀၀ ခန႔္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္း ရွင္ တဦးက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရျခင္းလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

“ဒါက YBS လို ယာဥ္လိုင္း တလိုင္းခ်င္း အတြက္ ကုမၸဏီေထာင္ၿပီး လုပ္လို႔ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ သေဘာ သဘာဝခ်င္းလည္း မအပ္စပ္ဘူး။ အားနည္းတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အားႀကီးတဲ့သူက သိမ္းလိုက္သလို ျဖစ္ေနမယ္။ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ လုပ္တာ မွန္ေပမယ့္ အေျပာကေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ အတြင္းပိုင္းမွာ လုပ္ရမယ့္ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္” ဟု ဆိုပါတယ္။

 

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကုမၸဏီႀကီးတခု မတည္ေထာင္ထားေသာ္လည္း ေဈးႏွုန္း သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းျခင္း အပိုင္းကို ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အခ်င္းခ်င္း စုေပါင္းၿပီး နည္းစနစ္က်က် လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိ ေၾကာင္းလည္း ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္မည္ ဆိုပါက ကုန္တင္ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ား အားလုံး လက္ခံနိုင္မည့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား တိတိက်က် ထုတ္ထားရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မွုမ်ား မတူညီျခင္းမွာ အခက္အခဲ တခု ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အသင္းအေနျဖင့္လည္း ပုံစံ တခု ေျပာင္းလဲနိုင္ရန္ အတြက္ ကုန္တင္ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ားကို တိုက္တြန္းမွုမ်ား လုပ္ေဆာင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ကုန္ေသတၱာယာဥ္မ်ား အသင္း ဥကၠ႒ ဦးသန္းလြင္ က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရျခင္းလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဥကၠ႒ ဦးသန္းလြင္ က “အခုက ေပါင္းၿပီး လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ အစုအဖြဲ႕ လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကုမၸဏီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ တခ်ိန္မွာ သြားရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အရွိန္ေလးတခုနဲ႔ အခ်ိန္ တခုေလာက္ေတာ့ လိုမယ္” ဟု ဆိုပါတယ္။ျမန္မာနိုင္ငံ၌ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အခက္အခဲတခုမွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ႀကီး ျမင့္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ပါက ယင္းေဈးႏွုန္းမ်ား သက္သာလာနိုင္ကာ စနစ္တက် ပိုမိုရွိလာနိုင္ ေၾကာင္း ပို႔ကုန္/သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ တခ်ိဳ႕က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

လတ္တေလာ၌ ကုန္တင္ယာဥ္ တခ်ိဳ႕သည္ စည္းကမ္းတက် ေမာင္းႏွင္ျခင္း မရွိျခင္းႏွင့္ ျပႆနာတခုခု ျဖစ္ေပၚပါက တာဝန္ယူမႈမရွိဘဲ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ျခင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ ထပ္မံ၍ေျပာႀကားခဲ့ပါတယ္။လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ၁၀ ဘီး ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ တစီး (ေပ၂၀ ကြန္တိန္နာ တလုံး) ၏ ရန္ကုန္ရွိ စက္မွုဇုန္ တခုခုမွ ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ ခရီးစဥ္ တေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္ခမွာ ပ်မ္းမၽွအားျဖင့္ ေငြက်ပ္ တသိန္း ဝန္းက်င္ ရွိေၾကာင္း သိရျပီး ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ အသင္းတြင္ အသင္းဝင္ထားေသာ ကုန္တင္ယာဥ္ အစီးေရေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ ရွိၿပီး YRTA တြင္ မွတ္ပုံ တင္ထားသည့္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး၌ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနေသာ ကုန္ေသတၱာယာဥ္ အစီးေရမွာ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း အဆိုပါ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စာရင္းဇယားမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရပါတယ္။

 

Source : ဧရာဝတီ

 

Myanmar Logistics Guide

 
 

 

 
 
Read 1163 times
Rate this item
(1 Vote)