Transportation

မူဆယ္-မႏၲေလး ရထားလမ္း စီမံကိန္း

မူဆယ္- မႏၲေလး ေျပးဆြဲမည့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈. ၉ ဘီလီယံခန႔္ ကုန္က်မည္ဟု ခန႔္မွန္း ထားေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထားလုပ္ငန္းမွ သိရသည္။ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွ အျမဲတမ္း အတြင္းဝန္ ဦးဝင္းခန႔္ က “မႏၲေလး – မူဆယ္ ရထားလမ္းသည္ ျမန္မာ နိုင္ငံမွာပထမဆုံး အိမ္နီး နားခ်င္း နိုင္ငံနဲ႔ ပထမဆုံး ခ်ိတ္ဆက္မယ့္ ရထားလမ္း ပိုင္းျဖစ္တယ္” ဟု အစိုးရ၏ ၃ ႏွစ္တာ ကလအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေၾကာင္း ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာသည္။

 

ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေျမျပင္တိုင္းတာမွု လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ပို႔ေဆာင္ ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့မီး ရ ထားႏွင့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံ China Railway Eryuan Engineering Group တို႔ နားလည္မွု စာခၽြန္လႊာကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္ေန႔က လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွ သိရသည္။

 

ထိုသို႔ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ အတြက္ လမ္းကို ေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း ၊ ျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ စီစစ္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ တနာရီကို ၁၆၀ ကီလိုမီတာမွ ၂၀၀ ကီလိုမီတာ အထိ ေျပးဆြဲနိုင္သည့္ ရထားလမ္း ျဖစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ျမန္ႏွုန္းျဖင့္ တြက္ခ်က္ ပါက အခ်ိန္ ၃ နာရီသာ ၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာတြင္ တလမ္းသြား စနစ္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ထားေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရ ထား လုပ္ငန္း မွ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွူး ဦးဘျမင့္က လည္း ေျပာသည္။

 

ဦးဘျမင့္က “လမ္းအူေၾကာင္းက ေရြးေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး အေသးစိတ္ ေရြးရပါတယ္။ လူေတြရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကိုေ ရာက္ေအာင္ သြားရပါတယ္။ ရထားလမ္းကို စဥ္းစားတဲ့ အခါမွာ ေရးလမ္းေၾကာင္းေတြကို ေရွာင္ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။ထိုသို႔ လမ္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေျမျပင္ စမ္းသပ္မွုမ်ားကို ယခုႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ရထားလမ္းပိုင္းမွာ အသစ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျမပုံအတြင္း တြက္ခ်က္မွု မ်ားအရ မူဆယ္-မႏၲေလးရထား လမ္းသည္ ၄၂၁ ကီလိုမီတာ (၂၆၇ဒသမ ၈၁ မိုင္) ခန႔္ ကြာေဝးၿပီး မူဆယ္၊ ကြတ္ခိုင္၊ သိန္းနီ၊ လားရွိုး၊ ေက်ာက္မဲ၊ သီေပါ၊ ေမၿမိဳ႕ စသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းမွ သိရ သည္။

 

သီေပါၿမိဳ႕နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေဟာင္း၊ ဦးရဲထြန္းက ယခုေဖာက္လုပ္မည့္ မီးရထား လမ္းပိုင္းမွာ တ႐ုတ္နိုင္ငံ၏ ႀကီးမား သည့္ ေဈးကြက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မည္ျဖစ္၍ ျမန္မာနိုင္ငံဘက္မွ နစ္နာမွု မရွိေစရန္ ေျမယာ အတြက္ ၃၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ေကာက္ယူသည့္ စနစ္မ်ိဳးကို စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳသည္။ဦးရဲထြန္းက “ကိုယ္ဘက္က ဘာမွ တင္ဒါ ေခၚစရာမလိုဘူး။ သူတို႔ စိတ္ဝင္စားတာပဲ။ ကီလိုမီတာ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ လုပ္မလဲ သူတို႔ လုပ္ပါေစ။ ဘယ္ကုမၸဏီပဲ ေခၚေခၚ တင္ဒါ ေခၚတဲ့ ကိစၥမွာလည္း ဦးေႏွာက္ စားစရာမလိုဘူးေလ။ ဒီလမ္းႀကီးက အသြားအလာ နည္းလို႔ အခြန္အခ သိပ္မရဘူးဆိုတာလည္း ပူစရာ မလိုဘူး” ဟု ေျပာသည္။

 

အဆိုပါ မူဆယ္- မႏၲေလး မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးပါက၊ တ႐ုတ္နိုင္ငံဘက္မွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ဝင္ေရာက္သကဲ့သို႔ ျမန္မာ ထုတ္ကုန္ မ်ားလည္း တ႐ုတ္မွ တဆင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း၊ ဥေရာပ နိုင္ငံမ်ား အထိေရာက္နိုင္ေၾကာင္း၊ နိုင္ငံအမ်ားစုမွာ တ႐ုတ္ေဈးကြက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ခ်င္သည့္ ကာလ လည္း ျဖစ္သျဖင့္ ယခု ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းပိုင္းကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း ကုန္သည္ စက္မွု အသင္းခ်ဳပ္ UMFCCI မွ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ေလးက ေျပာသည္။

 

ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ေလးက “ ျမန္မာနိုင္ငံက ဒီအခြင့္ေရးရတာကို ဝင္ဖို႔ပဲ လိုတာပါ” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။အဆိုပါ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မည္ ဆိုပါက နိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ တင္ဒါ ေခၚယူသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ PPP စနစ္ျဖင့္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွ သိရသည္။မူဆယ္ဘက္မွ ေျပးဆြဲမည့္ မႏၲေလး ဘူတာႀကီး အစား၊ ဆိုက္ေရာက္မည့္ ဘူတာကိုလည္း မႏၲ ေလးၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ရွိ ပလိပ္ၿမိဳ႕ အနီး ေျမေနရာလြတ္ တခုတြင္ အသစ္ျပဳလုပ္မည္ဟုလည္း ျမန္မာ့ မီးရထားမွ သိရသည္။

 

မူဆယ္- မႏၲေလး ရထားလမ္း သစ္ေဖာက္လုပ္ေရး အႀကိဳ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ အတြင္းက မူဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့ၿပီး၊ အဆိုပါ ညႇိႏွိုင္း အစည္းအေဝးတြင္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ တ႐ုတ္နိုင္ငံ China Railway Eryuan Engineering Group ဘက္မွ ပညာရွင္ ၅ ဦး၊ မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ ဌာနဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ား ႏွင့္ ေျမတိုင္းတာျခင္း၊ ေျမယာ ေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥမ်ား အတြက္ အႀကိဳညႇိႏွိုင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

 

ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ဆက္စပ္သည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ အတြက္ အစိုးရ အေနျဖင့္ အရွုံးႏွင့္ ႏွစ္စဥ္ရင္ဆိုင္ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္း ၌ ရထား လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေက်ာ ပိတ္ဆို႔မွု ေျဖရွင္းနိုင္ရန္ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မိုးပ်ံ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းကို ေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္ စီစဥ္မွုမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

 

Source ; ဧရာဝတီ

 

Myanmar Logistics Guide

 

Read times
Rate this item
(0 votes)