Transportation

ယခုႏွစ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားကို စမ္းသပ္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္

ယခုႏွစ္အတြင္း လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားကို စမ္းသပ္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ google

လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားကို ယခုႏွစ္အတြင္း စမ္းသပ္ေျပးဆြဲသြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ ဦးကိုကိုလြင္က ေျပာျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။ဘတ္စ္ကားအမ်ိဳးအစားအပါအ၀င္ လွ်ပ္စစ္ကား (၅)စီးကို ေျပးဆြဲရန္ သက္မွတ္ထားေၾကာင္း ဇြန္လ ၁၁ ရက္က Daewoo Bus Myanmar ကားစက္႐ံု၌ ဘတ္စ္ကားမ်ား စမ္းသပ္တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ျခင္း မိတ္ဆက္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ အၿမဲတန္းအတြင္း၀န္ ဦးကိုကိုလြင္က မီဒီယာမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။

 

“နမူနာ (၅)စီး ျပည္တြင္းကို သြင္းလာၿပီးသြားရင္ ဒီမွာ စမ္းၿပီးေမာင္းၾကည့္မယ္။ စြမ္းေဆာင္မႈက ဘယ္ေလာက္႐ွိမလဲ။ Capacity က ဘယ္ေလာက္႐ွိမလဲဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တာကို ေနာက္တစ္ဆင့္ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္” ဟု အၿမဲတန္းအတြင္း၀န္ ဦးကိုကိုလြင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

လက္႐ွိ သာဂရစက္မႈနယ္ေျမတြင္ လွ်ပ္စစ္ Bus မ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ႏွင့္ Charging Station မ်ား ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ Green Power Myanamr ကုမၸဏီတို႔ AoD (ေဆြးေႏြးသေဘာတူညီမႈစာလႊာ) လက္မွတ္ေရးထိုး ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။အၿမဲတန္းအတြင္း၀န္ ဦးကိုကိုလြင္က “လက္႐ွိမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လွ်ပ္စစ္ကားသံုးဖို႔အတြက္ အေလ့အက်င့္မ႐ွိေသးဘူး။ အဲ့အတြက္ကို အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြ၊ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ရ႐ွိဖို႔ လို္ေသးတယ္” ဟု ဆိုခဲ့ပါတယ္။

 

ဟန္ေဂရီနိုင္ငံအေျခစိုက္ Csepel Holding Limited ႏွင့္အက်ိဳးတူေဆာင္ရြက္သြားမည့္ Green Power Myanmar Co., Ltd အေနျဖင့္ ျပည္တြင္း၌ လၽွပ္စစ္ Bus ကား အစီးေရ (၇၀၀၀)ခန္႔ ထုတ္လုပ္သြားရန္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားေၾကာင္း သိရပါတယ္။

 

လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားမ်ားအတြက္ အရင္းေက်ကာလအျဖစ္ (၃)ႏွစ္မွ (၅)ႏွစ္အထိ သက္မွတ္ထားၿပီး ကီလိုမီတာ (၃၀၀)ႏွင့္ အထက္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ျခင္း၊ Charging Station မ်ားကိုလည္း ဘတ္စ္ကာားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနစဥ္ကာလအတြင္း အၿပီးသတ္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

 

အဆိုပါဘတ္စ္ကားမ်ားကို ၂ဝ၁၉ ႏွစ္လယ္ပိုင္းတြင္ စတင္ထုတ္လုပ္သြားရန္ရွိၿပီး သီရိလကၤာ၊ အိႏၵိယ၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံမ်ားသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားကာ ကားအစီးေရ ၇,ဝဝဝ ေက်ာ္ တင္ပို႔သြားမည္ျဖစ္ပါတယ္။ျပည္တြင္းအတြက္လည္း လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားအစီးေရ ၃ဝဝ မွ ၅ဝဝ ၾကား ထုတ္လုပ္သြားရန္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။

 

တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့စနစ္ SKD (Semi Knocked Down) အဆင့္လည္းပါမယ္။ ဘီးတပ္တာတို႔၊ မွန္တပ္တာတို႔၊ ခုံတပ္တာတို႔၊ အစမ္းေမာင္းႏွင္တာတို႔၊ 3D အလိုင္းမင့္ လုပ္တာတို႔၊ ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရမႈအပိုင္း စစ္ေဆးတာ အဲဒီေလာက္ပဲ လုပ္တာလည္းရွိမယ္။ ထုတ္ခါစမွာ အနည္းဆုံး အစင္း ၅ဝ ေလာက္၊ အမ်ားဆုံး ၆ဝ ေလာက္ ထုတ္မယ္။ ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ တစ္လကို အစီး ၁၅ဝ ေလာက္အထိ ထုတ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္။လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္က အေသးဆုံးက ၆ ဒသမ ၅ မီတာ၊ အႀကီးဆုံး ၁၄ ဒသမ ၅ မီတာ ရွိတယ္။ အမ်ိဳးအစား ငါးမ်ိဳးရွိတယ္။ ၆ ဒသမ ၅ မီတာ၊ ၈ ဒသမ ၅မီတာ၊ ၉ ဒသမ ၅ မီတာ၊ ၁၁ ဒသမ ၅ မီတာ၊ ၁၄ ဒသမ ၅ မီတာ ရွိတယ္။ ၁၄ ဒသမ ၅ မီတာက ဒီမွာ သိပ္ေရာင္းရမယ္ မထင္ဘူး။


ေနာက္ဆိုရင္ အံစာတုံး၊ လူစီးကားနဲ႔ ေက်ာင္းကားဆိုၿပီးေတာ့ ထပ္ထုတ္မယ္။ ေက်ာင္းကားက ၆ မီတာ၊ အမ်ားဆုံး ၁၇ ေယာက္ပဲ၊ စံအေနနဲ႔ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား ၁၅ ေယာက္ပဲ ဆံ့တယ္။ အဲဒါက အနီးအနား မိုင္ ၅ဝ၊ ၁ဝဝ သြားဖို႔ အတြက္ ဒီကားထုတ္တာပါ။ ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ဒီကားကို ဆက္တိုက္ထုတ္သြားမယ္။ reen Power Myanmar Co.,Ltd. က တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ လူနာတင္ယာဥ္ေတြလည္း ထုတ္လုပ္သြားမယ္။ ၆ ဒသမ ၅ မီတာ လွ်ပ္စစ္ဘတ္စ္ကားေတြကို ကုမၸဏီက စေျပးဆြဲၾကည့္မယ္။

 

ေစ်းႏႈန္းကက်ေတာ့ ဟိုင္းေဝးသြားတဲ့ ကားတစ္စီးကို သိန္း ၂,ဝဝဝ ကေန သိန္း ၅,ဝဝဝ ေလာက္က်တယ္။ ကားတန္ဖိုး ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးၿပီးရင္ ကားကို ေပးလိုက္မယ္။ က်န္တာ အရစ္က် ေပးလို႔ရတယ္။ အရစ္က် ခုနစ္ႏွစ္ေပးလို႔ရတယ္။ အီးယူနဲ႔တြဲၿပီး လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အတိုးႏႈန္းသက္သာတယ္။ ကားစယူၿပီး ေနာက္ငါးႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ အရင္းေၾကၿပီ။ အာမခံ ၁ဝ ႏွစ္ရွိတဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္လုပ္စားလို႔ ရတယ္။ ၂ဝ၁၈၊ ၂ဝ၁၉ ေမာ္ဒယ္ေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ နည္းပညာလည္း ေနာက္ဆုံးေပၚေတြ ျဖစ္တယ္။

ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆိုလာနဲ႔ သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မီးရွိတဲ့ေနရာ၊ လွ်ပ္စစ္မီးသြင္းထားမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အရန္အေနနဲ႔ သဘာဝဓာတ္ေငြနဲ႔သုံးတဲ့ မီးစက္ေတြကို ျပည္တြင္းမွာပဲ ထုတ္လုပ္တပ္ဆင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ReadMore - ကုမၸဏီလိုင္စင္ျဖင့္ တစ္တန္ေအာက္ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္မ်ား တင္သြင္းျခင္းကို တစ္လလွ်င္ တစ္စီးသာ ခြင့္ျပဳမည္

 

Source : BENews,Lovely Myanmar

 

Myanmar Logistics Guide

Read 1094 times
Rate this item
(1 Vote)