Transportation

တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ မ်က္စိက်လာတဲ့ ျမန္မာျပည္ေစ်းကြက္

တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ မ်က္စိက်လာတဲ့ ျမန္မာျပည္ေစ်းကြက္ google

ျမန္မာနိုင္ငံမွာ နိုင္ငံအလိုက္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု အေျခအေနကို ေလ့လာၾကည့္ပါက စင္ကာပူနိုင္ငံက ထိပ္ဆုံးမွာ ရပ္တည္ေနၿပီး တ႐ုတ္နိုင္ငံက ဒုတိယ၊ ထိုင္းနိုင္ငံက တတိယေနရာမွာ ရပ္တည္လ်က္ရွိပါတယ္။ စင္ကာပူ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွု ဆိုေသာ္လည္း အေနာက္နိုင္ငံမ်ားက စင္ကာပူတစ္ဆင့္ခံ၍ ဝင္ေရာက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္အထိကေတာ့ တ႐ုတ္နိုင္ငံကသာ ထိပ္ဆုံးမွာ ရပ္တည္ေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လတ္တေလာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ တ႐ုတ္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မယ့္ စီမံကိန္းမ်ားစြာ ရွိေနၿပီး အခ်ိဳ႕မွာ ေဆြးေႏြးေနဆဲႏွင့္ အခ်ိဳ႕မွာမူ စီမံကိန္းျဖစ္နိုင္ေၿခ ေလ့လာသည့္အဆင့္အထိ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 

OBOR စီမံကိန္း၊ ယင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည့္ စီမံကိန္းမ်ားစြာလည္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆြးေႏြးေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစီမံကိန္းေတြနဲ႔ အလားအလာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံကို တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ခရီးသြားဝင္ေရာက္မွုက ဆက္လက္ျမင့္တက္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ဝန္ႀကီးဌာနရဲ့ အေရွ႕ေမၽွာ္ခရီးသြား မူဝါဒအရလည္း အေရွ႕မွ ခရီးသြား ဝင္ေရာက္မွုအေပၚ အားထားလ်က္ရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

 

ဗီဇာေျဖေလၽွာ့မွုေၾကာင့္ သိသိသာသာ တိုးတက္လာခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ခရီးသြားဝင္ေရာက္မႈ

 

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၈ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္မွစ၍ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီး ယားနိုင္ငံသား ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ားကို ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္မွစ၍ ဗီဇာကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ေလ ေၾကာင္းနဲ႔ လာေရာက္မယ့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံသား (ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ မကာအိုကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ နိုင္ငံသားမ်ား အပါအဝင္) ကမၻာလွည့္ခရီး သြားမ်ားအား ဆိုက္ေရာက္ ဗီဇာျဖင့္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။

 

ယင္းေနာက္ပိုင္း တ႐ုတ္နိုင္ငံ မွ ခရီးသြားဝင္ေရာက္မွု သိသိသာ သာ ျမင့္တက္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေျခာက္လတာ အတြင္း နိုင္ငံျခားသားခရီးသြားဝင္ ေရာက္မွုမွာ ဗီဇာေျဖေလၽွာ့မွုေတြ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ နိုင္ငံမ်ားျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ခရီးသြား ရာခိုင္ႏွုန္း ၁၄၀၊ ကိုရီးယားနိုင္ငံမွ ခရီးသြား ၈၄ ရာခိုင္ႏွုန္းႏွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ခရီးသြား ၂၄ ရာခိုင္ႏွုန္းအထိ တိုးတက္ဝင္ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။

 

၂၀၁၉ ဇြန္လကုန္အထိ ရန္ ကုန္အျပည္ ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွ နိုင္ငံျခားသားခရီးသြား ဝင္ေရာက္မွုမွာ တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ၃၂၀၈၈၂ ဦးရွိခဲ့ ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေျခာက္လ တာအတြင္း တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ခရီးသြား ၁၃၃၆၉၇ ဦးရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၉ ဇြန္လကုန္အထိမွာ ၂၀၁၈ ကာလတူနဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံမွ ခရီးသြားရာခိုင္ႏွုန္း ၁၄၀ အထိ တိုးတက္ဝင္ေရာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

 

air

 

 

တ႐ုတ္နိုင္ငံၿမိဳ႕ႀကီး ၁၆ ၿမိဳ႕နဲ႔ ရန္ကုန္ေလဆိပ္အၾကား ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေနတဲ့ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၀ ခု

 

အခုလိုတ႐ုတ္နိုင္ငံက ခရီး သြားတိုးတက္ရျခင္းက ဗီဇာေျဖေလၽွာ့မွုေတြနဲ႔အတူ တ႐ုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္နိုင္ငံၾကား ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္သစ္ စတင္ပ်ံသန္းမွုေတြကလည္း က႑တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၈ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ျမန္မာနိုင္ငံက နိုင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ တ႐ုတ္ နိုင္ငံက ေလေၾကာင္းလိုင္းအခ်ိဳ႕က ႏွစ္နိုင္ငံၾကား ခရီးစဥ္ စတင္ပ်ံသန္းမွုေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။

 

ၿပီးခဲ့တဲ့၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္နိုင္ငံက ေလေၾကာင္းလိုင္း ေျခာက္ခုက ခရီးစဥ္ ၁၁ ခုအထိ တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္နိုင္ငံက ခရီးသြားဝင္ေရာက္မွုမွာ ၂၀၁၇ ခု ႏွစ္ကထက္ ၃၈ ဒသမ ၃၈ ရာခိုင္ႏွုန္း တိုးတက္မွု ရွိခဲ့ပါတယ္။

 

ဆက္လက္ၿပီး ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္ နဝါရီကေန ဇူလိုင္အထိ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ Hainan Airlines၊ Sichuan Airlines၊ China Eastern Airlines၊ Xiamen Airlines နဲ႔ Spring Airlines တို႔က ရန္ကုန္ေလဆိပ္နဲ႔ တ႐ုတ္နိုင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကို ခရီးစဥ္သစ္ ပ်ံသန္းမွုေတြ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ အထိ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၀ ခုက တ႐ုတ္နိုင္ငံ ၿမိဳ႕ႀကီး ၁၆ ၿမိဳ႕ကေန ျမန္မာနိုင္ငံ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ခရီးစဥ္ေတြ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္း ေနပါတယ္။

 

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေနတဲ့ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက Kuming၊ Beijing၊ ဟူးဟန္ (Hohhot)၊ Nanning၊ Shanghai၊ ဝူဟန္ (Wuhan)၊ Shenzhen၊ Guangzhou၊ Chengdu၊ Xi’an၊ Hangzhou၊ Guangzhou၊ Hongkong၊ Taipei၊ Chongquing နဲ႔ Xiamen ၿမိဳ႕တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးလည္း ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္နဲ႔ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ၿမိဳ႕ႀကီးေတြအၾကား ခရီးစဥ္ အသစ္ေတြ ပ်ံသန္းဖို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမွု ဦးစီးဌာနကို ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းထားတဲ့ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြလည္း ရွိေနတဲ့အတြက္ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ေတြက သယ္ေဆာင္လာမယ့္ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြ ထပ္ၿပီးတိုးလာမယ့္ အေနအထားမွာ ရွိေနတယ္လို႔ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူက ဆိုပါတယ္။

 

“အခုလက္ရွိမွာ တ႐ုတ္ေလ ေၾကာင္းလိုင္းေတြနဲ႔အတူ ဝင္ေရာက္လာတဲ့ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြ တိုး တက္လာတာ ေကာင္းပါတယ္။ ၿပီးခဲ့ တဲ့ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ မွာ နိုင္ငံေရးအေၿခ အေနေတြေၾကာင့္ အေနာက္နိုင္ငံက ခရီးသြားဝင္ေရာက္မွု က်ဆင္းလာ တာကို ျပန္ၿပီး ကာဗာျဖစ္ေစပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး ၂၀၁၈ ေအာက္တို ဘာမွာ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြကို ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာခြင့္ျပဳၿပီး ဗီဇာေၿဖ ေလၽွာ့မွုေတြ ေပးခဲ့တာကလည္း တ႐ုတ္ခရီးသြား တိုးတက္ေစတဲ့ အခ်က္အျဖစ္ ပါဝင္လာပါတယ္။ အခုဆိုရင္ မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္း လိုင္းေျခာက္ခု၊ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွာ တ႐ုတ္ေလ ေၾကာင္းလိုင္း ၁၀ ခုအထိ ရွိလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ျမန္မာနိုင္ငံက ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ MNA နဲ႔ MAI ကလည္း တ႐ုတ္နိုင္ငံက ၿမိဳ႕ေတြကို ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းေနပါတယ္။ မၾကာေသးခင္ကလည္း MAI က တ႐ုတ္နိုင္ငံကို ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ အသစ္တစ္ခု စတင္ပ်ံသန္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္း သစ္ေတြက ရန္ကုန္ေလဆိပ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္မယ့္ တ႐ုတ္ခရီးသြားက ဒီထက္ပိုၿပီး တိုးတက္လာမယ့္ အလားအလာေတြ ရွိေနပါတယ္” လို႔ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမွုဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွူးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

 


ဇီးရိုးေဒၚလာဘတ္ဂ်က္ ခရီးသြားေတြကို တကယ္ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မွာလား

 

တ႐ုတ္ခရီးသြား ဝင္ေရာက္မွုနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာသည္က ဇီးရိုးေဒၚလာဘတ္ဂ်က္ ျပႆနာ။ Zero Tour Budget သေဘာက ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြအေနနဲ႔ တ႐ုတ္နိုင္ငံသား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ၊ လက္မွုပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္ေတြမွာပဲ ဝယ္ယူ၊ စားသုံးမွုေတြရွိေနၿပီး ခရီးသြားဧည့္ လမ္းညႊန္ကအစ ျမန္မာနိုင္ငံသား ဧည့္လမ္းညႊန္ကို ေခၚယူအသုံးျပဳတာမ်ိဳး မရွိဘဲ တ႐ုတ္နိုင္ငံသား Tour Leader နဲ႔ပဲ ျမန္မာနိုင္ငံကို လာေရာက္လည္ပတ္ ေနၾကတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

 

တ႐ုတ္နိုင္ငံသား ခရီးသြားေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ မသုံးမျဖစ္တဲ့ ေငြေၾကးသုံးစြဲမွုေတြျဖစ္တဲ့ ဟိုတယ္ငွားရမ္းခနဲ႔ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ ကားငွားရမ္းမွုေတြမွာပဲ ေငြေၾကးသုံးစြဲေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးစဥ္ေတြကို စီစဥ္ေရးဆြဲတဲ့ တ႐ုတ္ခရီးသြား ကုမၸဏီေတြဟာဆိုရင္ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ပစၥည္း ဝယ္ယူမွုေတြအတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ေငြေပးေခ်ဖို႔ေတာင္ မလိုအပ္ဘဲ သူတို႔နိုင္ငံျပန္ေရာက္မွ ေပးေခ်နိုင္တဲ့ စနစ္မ်ိဳးေတြကိုအထိ အသုံးျပဳေနတဲ့အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံ ခရီးသြားက႑အေနနဲ႔ ရသင့္တဲ့ ဝင္ေငြေတြမရဘဲ နစ္နာမွုေတြနဲ႔ ၾကဳံေတြ႕ေနရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 

ဒါေၾကာင့္မို႔ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြ ဝင္ေရာက္မွုနဲ႔ ေငြေၾကးသုံးစြဲမွုေတြကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ အဖြဲ႕ေတြကိုေတာင္ ဇြန္လအတြင္းက ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးနဲ႔ ပုဂံေဒသေတြမွာ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ေတြက ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္ၿပီး ခရီးသြားက႑အတြင္းက ျပည္တြင္းအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္ေတြပါဝင္ၿပီး တ႐ုတ္ ခရီးသြားေတြကို ေလ့လာေစာင့္ ၾကည့္ သုံးသပ္တင္ျပမွုေတြ ျပဳလုပ္သြားမွာပါ။ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြက သက္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ေတြ၊ ကားဂိတ္ေတြ မွာ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြကို သူတို႔ လည္ပတ္ၾကမယ့္ ခရီးစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို မွတ္တမ္းေကာက္ယူမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြထဲမွာ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြ လည္ပတ္မယ့္ ေနရာေဒသ အစီအစဥ္ေတြ၊ ေနထိုင္စားေသာက္ေရး စီစဥ္ေပး တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြရဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြနဲ႔ ခရီးသြားေတြရဲ့ ေငြေၾကးသုံးစြဲမွုပုံစံ စတာေတြကို ေလ့လာၿပီး ဝန္ႀကီးဌာနကိုျပန္လည္တင္ ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္သာ ဒီလို ဇီးရိုးေဒၚလာဘတ္ဂ်က္ခရီး သြားေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းခ်ဳပ္ နိုင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ အေရွ႕ခရီးသြားဝင္ေရာက္မွု တိုးတက္လာ သလို ခရီးသြားက႑ကရရွိတဲ့ ဝင္ ေငြသည္လည္း အမွန္တကယ္ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး ပ်ံသန္းဖို႔ ျဖစ္နိုင္မွာလား

 

အခုလို တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္း အမ်ားအျပား ရန္ကုန္ေလဆိပ္နဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းၿပီး တ႐ုတ္နိုင္ငံသား ခရီးသြားေတြ ျမန္မာနိုင္ငံကိုဝင္ေရာက္မွု တိုးတက္လာျခင္းက ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ခရီးသြားက႑ တိုးတက္မွုရွိလာတယ္လို႔ ေျပာနိုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အေနနဲ႔ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကို ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး ပ်ံသန္းနိုင္ျခင္း မရွိေသးဘူးလို႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း စီအီးအိုျဖစ္သူက ဆိုပါတယ္။

 

“အခုလက္ရွိေတာ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္းအေနနဲ႔ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ခ်န္ဒူးၿမိဳ႕ကို ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းေနပါတယ္။ စစခ်င္းတုန္းက ေတာ့ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ႀကိမ္ပ်ံတယ္။ အခု မိုးရာသီကာလမွာေတာ့ တစ္ ႀကိမ္ေလၽွာ့ၿပီး တစ္ႀကိမ္ပဲ ပ်ံေနတယ္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလ ေၾကာင္းလိုင္းအေနနဲ႔ ခရီးစဥ္သစ္ပ်ံ သန္းဖို႔က ေလယာဥ္ရွိတိုင္းလည္း ပ်ံလို႔မရဘူးေလ။ ေစ်းကြက္ကိုလည္း ၾကည့္ရမွာေပါ့။ အခုက တ႐ုတ္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ မ်ားေနေတာ့ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကိုေတာ့ မယွဥ္နိုင္ဘူးေပါ့” ဟု ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း၏ စီအီးအို ဦးသန္းထြန္းက ဆိုသည္။

 

ဗီဇာေျဖေလၽွာ့မွု စတင္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ျမန္မာနိုင္ငံကို တ႐ုတ္ခရီးသြား လာေရာက္လည္ပတ္မွု ပိုမ်ားလာၿပီး ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္ေတြကို စင္းလုံးငွားၿပီး ခရီးစဥ္ပ်ံသန္းမွုေတြ ရွိလာခဲ့တယ္ လို႔လည္း သိရပါတယ္။ အဲဒီ တ႐ုတ္ခရီးသြားေတြက ေခ်ာင္းသာ၊ ေငြေဆာင္ကမ္းေျခမ်ားကိုသြားဖို႔ ပုသိမ္နဲ႔ ပုဂံကို လည္ပတ္ဖို႔ ေညာင္ဦးကို ျမန္မာအမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္ေတြကို စင္းလုံးငွားခရီးစဥ္ ငွားရမ္းပ်ံသန္းမွုေတြ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုျဖစ္တဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္း (MAI) ကလည္း ျမန္မာနိုင္ငံကေန တ႐ုတ္နိုင္ငံကို ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းတဲ့ ဒုတိယေျမာက္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ အေနျဖင့္ ဟန္က်ိဳးၿမိဳ႕ကို ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္မွ စတင္ပ်ံသန္းခဲ့ပါတယ္။အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာျမန္မာ ေလေၾကာင္းလိုင္း (MAI) အေနနဲ႔ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္နဲ႔ မႏၲေလးအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ႏွစ္ခုစလုံးကေန တ႐ုတ္နိုင္ငံ ဟန္က်ိဳးၿမိဳ႕ကို ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အေနနဲ႔ တ႐ုတ္ခရီးသြား ဝင္ေရာက္မွု အလားအလာကို ေမၽွာ္ကိုးၿပီး အခုလို တ႐ုတ္ခရီးစဥ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္း ေနၾကေပမယ့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကို ယွဥ္ၿပိဳင္နိုင္ဖို႔ကေတာ့ ခက္ခဲတဲ့႐ုန္းကန္မွုေတြကို ျပဳလုပ္ရမွာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။

 

တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုျဖစ္တဲ့ China Eastern ေလေၾကာင္းလိုင္းက ျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းတဲ့ ကိုးခုေျမာက္ ခရီးစဥ္အျဖစ္ ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လက စတင္ပ်ံသန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီေလေၾကာင္းလိုင္းအေနနဲ႔ ကူမင္း-မႏၲေလး၊ ကူမင္း-ရန္ကုန္၊ ကူမင္း-နန္နင္း-ရန္ကုန္၊ ဘီဂ်င္-ကူမင္း-ေနျပည္ေတာ္၊ ရွန္ဟိုင္း-မႏၲေလး၊ ဟူးဟန္ (Hoohot) -ကူမင္း-ရန္ကုန္၊ ဝူဟမ္-ရန္ကုန္၊ ဝူဟမ္-မႏၲေလး စတဲ့ခရီးစဥ္ေတြကို ပ်ံသန္းေနၿပီး အခုပ်ံသန္းတဲ့ ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္က ကိုးခုေျမာက္ပ်ံသန္းတဲ့ ခရီးစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။

 

တ႐ုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္နိုင္ငံအၾကား ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ကိုးခုအထိ အမ်ားဆုံး ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေနတဲ့ China Eastern Airlines ဟာဆိုရင္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္အတြင္း ခရီးသြား ၃၆၀,၀၀၀ ခန႔္ကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္နိုင္ရန္ ေမၽွာ္မွန္းထားတယ္လို႔လည္း ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ စတင္ပ်ံသန္းတဲ့ ဇြန္ ၁၉ ရက္မွာ ေလေၾကာင္းလိုင္း တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

 

“ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ တိုက္ရိုက္ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲမွုက နိုင္ငံတကာကို သြားေရာက္မယ့္ ခရီးသည္ေတြအတြက္ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ အျခားနိုင္ငံမ်ားကို ပိုမိုလြယ္ကူစြာ သြားေရာက္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ China Eartern Airlines အေနနဲ႔ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ခရီးသည္ေပါင္း ၃၆၀,၀၀၀ အထိ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္နိုင္ဖို႔ ေမၽွာ္မွန္းထားပါတယ္” လို႔ China Eastern Airlines က တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြရဲ့ ျမန္မာျပည္ေစ်းကြက္ကို ပစ္မွတ္ထား ဝင္ေရာက္မွုေတြမွာ စရိတ္နည္း ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြေတာင္ ပါဝင္လာခဲ့ပါတယ္။

 

တ႐ုတ္နိုင္ငံက စရိတ္နည္း ေလေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ Spring Airlines က ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ တိုက္ရိုက္ခရီးစဥ္သစ္ကို ဇူလိုင္ ၈ ရက္ကစၿပီး တစ္ပတ္ေလးႀကိမ္ စတင္ပ်ံသန္းခဲ့ပါတယ္။ Spring Airlines ဟာ ရွန္ဟိုင္း-ရန္ကုန္ တိုက္ရိုက္ခရီးစဥ္သစ္ကို ခရီးသြား ၁၈၆ ဦး လိုက္ပါစီးနင္းနိုင္မယ့္ Airbus A 320 ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ပ်ံသန္းသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 

လက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၃၂ လိုင္းက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ခရီးစဥ္ ၃၃ ခု ေျပးဆြဲေနတဲ့ေနရာမွာ တ႐ုတ္နိုင္ငံ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၀ ခုက ခရီးစဥ္ ၁၆ ခုနဲ႔ အမ်ားဆုံး ပ်ံသန္းေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ေတြ ပ်ံသန္းေနၾကတဲ့နည္းတူ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြကလည္း တ႐ုတ္နိုင္ငံကို ခရီးစဥ္သစ္ေတြ ပ်ံသန္းနိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တ႐ုတ္ခရီးသြား တိုးတက္မွုက အခက္အခဲေတြၾကားက ႐ုန္းကန္ရပ္တည္ေနရတဲ့ ျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအတြက္ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္သန္းလာနိုင္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Source : Eleven

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(1 Vote)