Transportation

ထိုင္းႏိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းမွ သီလဝါဆိပ္ကမ္းအထိ ကြန္တိန္နာယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာႏိုင္ေရး

ထိုင္းႏိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းမွ သီလဝါဆိပ္ကမ္းအထိ ကြန္တိန္နာယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာႏိုင္ေရး google

ထိုင္းႏိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းမွ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းအထိ ကြန္တိန္နာယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာႏိုင္ေရး ေဆာင္႐ြက္ေနသျဖင့္ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္၏ တိုးတက္မႈ ပိုမိုျမန္ဆန္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထူးက ေျပာၾကားသည္။

 

“သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကေတာ့ အတိုးတက္ဆုံးေပါ့။ သီလဝါက ႏိုင္ငံႏွစ္ခုက အစိုးရႏွစ္ခုက ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာရယ္၊ ဂ်ပန္ရယ္၊ ဒီအစိုးရႏွစ္ခုက ဘာကို Provide လုပ္လဲဆိုေတာ့ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအုံပိုင္းကို လုပ္တယ္။ ေရ၊ မီး၊ ဆိပ္ကမ္းေတြ လုပ္ေပးတယ္။ လုပ္ေပးတဲ့အခါ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြရဲ႕ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ကလည္း ဒါေတြပဲျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြျပည့္စုံတာနဲ႔အမွ် ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြက ေရာက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သီလဝါဟာဆိုရင္ တိုးတက္လာတဲ့ အေျခအေနရွိတယ္” ဟု ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထူးက ဆိုသည္။

 

“၃၀ ရက္ကဆိုရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ လန္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းကေန သီလဝါဆိပ္ကမ္းအထိ ကြန္တိန္နာကားေတြ အျပန္အလွန္သြားဖို႔ လုပ္ေနတာ ရွိေနပါတယ္။ ဆိုတဲ့အခါ သီလဝါရဲ႕ အနာဂတ္က ပိုၿပီးေကာင္းလာတဲ့ သေဘာမွာ ရွိေနပါတယ္” ဟု ၎ကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

 

သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မတီ (MIC) က ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား၌ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း ရာခိုင္ႏႈန္း ၈၀ ေက်ာ္ျဖင့္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး အေရာင္းအဝယ္လုပ္ငန္း ကိုးရာခိုင္ ႏႈန္းနီးပါးႏွင့္ ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္ ပါဝင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွ သိရသည္။

 

“သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွာ ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ငန္းလည္ပတ္လ်က္ရွိတဲ့ စက္႐ုံအေရအတြက္ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ေရနဲ႔လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အသုံးျပဳႏႈန္းကလည္း တိုးတက္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး အဲဒီလုပ္ငန္းေတြက ဝင္ေငြတိုးတက္လာမယ္လို႔ သုံးသပ္ပါတယ္” ဟု Myanmar Thilawa SEZ Holding & Public Co.,Ltd ဥကၠ႒ ဦးဝင္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

 

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒအရ ၂၀၁၈- ၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္မွ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္အထိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တိုးျမႇင့္ျခင္း အပါအဝင္ စုစုေပါင္းခြင့္ျပဳၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ေဒၚလာ ၃၆၂ ဒသမ ၂၈၀ သန္းျဖစ္ေၾကာင္း MIC မွ သိရသည္။

 

“အနာဂတ္ကာလမွာ စီးပြားေရးအရ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ ပိုမိုျပင္းထန္လာႏိုင္ေသာ္လည္း သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ ျမန္မာ-ဂ်ပန္ ႏွစ္ဖက္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားက ဇုန္နဲ႔ ဇုန္ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့အတြက္ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ရန္ အေကာင္းဆုံး ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိေနမယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္” ဟု ဦးဝင္းေအာင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

 

သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ရွိ စက္႐ုံမ်ားတြင္ အၿမဲတမ္းလုပ္သား ၉၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၌ လုပ္ကိုင္သူမ်ား အပါအဝင္ စုစုေပါင္း ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ လ်က္ရွိသည္။ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ Zone A ၄၀၅ ဟက္တာကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္တြင္ စီးပြားျဖစ္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းေပါင္း ၈၇ ခုကို ခြင့္ျပဳမိန႔္ထုတ္ေပးထားကာ Zone B ကို အဆင့္လိုက္ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ရွိရာ လုပ္ငန္းေပါင္း ၁၈ ခု ခြင့္ျပဳမိန႔္ ထုတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။

 

သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ Zone B ၏ တည္ေဆာက္မႈ အက်ယ္အဝန္းမွာ ၂၆၂ ဟက္တာျဖစ္ၿပီး အားလုံးမွာ စက္႐ုံဧရိယာျဖစ္၍ ေဆာက္လုပ္ေရးကို အပိုင္းသုံးပိုင္း ခြဲျခားထားေၾကာင္း MTSH မွ သိရသည္။အပိုင္း (၁) ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ စတင္ခဲ့သည္။ အပိုင္း (၂) ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ စတင္ခဲ့သည္။

 

Zone A ႏွင့္ Zone B ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးကို အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ားကို Penta-Ocean Contruction Co,.Ltd၊ လွ်ပ္စစ္မီးလုပ္ငန္းကို Kinden Corporation၊ ေရႏွင့္ မိလႅာေရသန႔္စင္မႈမ်ားကို Kubota Corporation Optical Fiber ကို KDDI မွ တာဝန္ယူထားေၾကာင္း သိရသည္။

 

Source : Eleven

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)