Transportation

ျမန္မာႏုိင္ငံသား သန္း ၂၀ အေျခခံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မရရွိဟု ေအဒီဘီဆို

မၾကာေသးမီက ထုတ္ျပန္လိုက္သည့္ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ေအဒီဘီ) ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ မူဝါဒအႀကံျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ေက်းလက္ေနျပည္သူ သန္း ၂၀ ခန္႔မွာ အေျခခံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မရရွိေသးသည္ကို ေလ့လာ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

အဆုုိပါလူဦးေရသည္ တစ္ႏုုိင္ငံလံုုးရွိ ေက်းလက္ေနလူထု၏ ထက္ဝက္ပမာဏအထိ ရွိေၾကာင္းလည္း စာတမ္းက ဆုုိထားေသးသည္။

အဆိုပါ အႀကံျပဳခ်က္စာတမ္းကိုု ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ေအဒီဘီက ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ စာတမ္းတြင္ ႏိုင္ငံအတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ႏွင့္ လုုပ္ေဆာင္ရန္အခ်က္မ်ားကိုု ေထာက္ျပထားသည္။

“ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာရွိေနတဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ရင္းျမစ္ထက္ လုိအပ္ခ်က္က အမ်ားႀကီး ပိုမိုမ်ားျပားေနတဲ့အတြက္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ သယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးက႑ဟာ ကာလၾကာရွည္ အက်ပ္႐ိုက္ေနခဲ့ပါတယ္” ဟု စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထုိ႔ျပင္ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ားသည္ ယိုယြင္းေနၾကၿပီး၊ ထုိလမ္းမ်ားျပဳျပင္ရန္ လိုုအပ္သည့္ ပမာဏထက္ ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆခန္႔နည္းပါးေသာ ေငြေၾကးကိုုသာ စိုက္ထုတ္ သံုုးစြဲေနၾကသလို၊ အလားအလာေကာင္းမ်ားရွိသည့္ ေရေၾကာင္းသယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးအတြက္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ စိုုက္ထုတ္မႈမွ်မရွိေၾကာင္း စာတမ္းက ေထာက္ျပထားသည္။

ျမန္မာအစိုုးရသည္ ဂ်ီဒီပီ၏ တစ္ရာခိုုင္ႏႈန္းမွ ၁ ဒသမ ၅ ရာခိုုင္ႏႈန္းကိုုသာ သယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ စိုုက္ထုုတ္သံုုးစြဲေနၿပီး အျခား ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈႏႈန္း တူညီသည့္ တိုုင္းျပည္မ်ားဆိုုလွ်င္ ထိုက႑အတြက္ ဂ်ီဒီဘီ၏ သံုုးရာခုိင္ႏႈန္းမွ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းအထိ သံုုးစြဲၾကသည္ဟု ေအဒီဘီက ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားသည္။

ေအဒီဘီ၏ အဆိုုအရ ျမန္မာႏုုိင္ငံအေနႏွင့္ လမ္းကြန္ယက္ ကီလိုုမီတာေပါင္း ၁၆၀,၀၀၀ ခန္႔ (မိုင္တစ္သိန္းနီးပါး)မွ ၂၆၀,၀၀၀ ေက်ာ္ (မိုင္ ၁၆၀,၀၀၀ ေက်ာ္) အထိ ထပ္မံေဖာက္လုပ္မွသာ ႏုိင္ငံအဝွမ္းရွိ ေက်းရြာမ်ားသုုိ႔ ဆက္သြယ္ သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ရထားလမ္းကြန္ယက္ ကီလုိမီတာေပါင္း ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ (မိုုင္ေပါင္း ၃၈၀၀ခန္႔) ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုကြန္ယက္၏ ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ တစ္ရက္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၀၀၀ ေအာက္ကိုုသာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနေၾကာင္းေတြ႔ရွိရသည္ဟု စာတမ္း၌ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိပမာဏသည္ “မီးရထားဝန္ေဆာင္မႈကိုု ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမယ္ဆိုုရင္ေတာင္ အဲဒီ (ခရီးသည္) ပမာဏက ထိန္းညွိေဆာင္ရြက္ဖိုု႔ နည္းလြန္းပါတယ္” ဟု ေအဒီဘီက သံုုးသပ္ထားသည္။

“ျမန္မာ့မီးရထား(မမ)ဟာ သူစြမ္းႏိုင္တဲ့ပမာဏရဲ႕ ထက္ဝက္နဲ႔ လုုပ္ငန္းလည္ပတ္ဖုုိ႔ အတင္းဖိအားေပး ခံေနရသည္” ဟုု ေအဒီဘီ၏ စာတမ္းက မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္။

ျမန္မာ့မီးရထား၏ ေအာက္ျမန္မာျပည္ဆိုုင္ရာ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက ေအဒီဘီ၏ ယခုုအစီအရင္ခံစာသည္ အစိုုးရႏွင့္ သက္ဆုုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကိုု ေစ့စပ္စြာ နားလည္ႏုုိင္ေရးႏွင့္ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္မည္ဟုုထင္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

၂၀၁၆ မွ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္အတြင္း တမ်ိဳးသားလံုုး၏ ဝင္ေငြလ်င္ျမန္စြာ တိုုးတက္လာေစေရးအတြက္ ျမန္မာႏုုိင္ငံအေနႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ မွ ၆၀ ဘီလ်ံခန္႔အထိ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ လုိအပ္သည္ဟုု ေအဒီဘီက တြက္ခ်က္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားသည္။

source-frontier

Read times
Rate this item
(0 votes)