How To

" အနာဂါတ္ ျမန္မာ့ေရေၾကာင္းေလာက “

" အနာဂါတ္ ျမန္မာ့ေရေၾကာင္းေလာက “ google

Q : အနာဂါတ္မွာ ျမန္မာသေဘၤာသား ႏွင့္ ျမန္မာ့ေရေၾကာင္းေလာ က တိုးတက္လာဖို႔ရွိပါသလား ?

 

A : မရွိေလာက္ပါဘူးခင္ဗ်ာ ။

 

မၾကာမီ ကာလမွာ ၁၀ တန္း (တကၠသိုလ္ဝင္တန္း)ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ိဴး အတြက္ ေအာင္စရင္းႀကီး ထြက္လာေတာ့မယ္။ဂုဏ္ထူး အမ်ားအျပား နဲ႔ ညီငယ္/ညီမငယ္ေတြ လဲက်ေနာ္ တို႔ ေရေၾကာင္း ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းတကၠသိုလ္ ျဖစ္တဲ့ MMU ကို ဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ဖို႔စဥ္းစားေနၾကတဲ့သူေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္ ။

 

Q; MMU ကို ေရြးခ်ယ္ရင္ မွန္ႏိုင္လား?

 

A; ဟုတ္ မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ သေဘၤာသား ေခတ္ပ်က္တယ္ဆိုေပမယ့္ MMU ေက်ာင္းဆင္းအရာရွိေတြအတြက္က ေနရာေတြ ရွိေနတုန္းပါ ။

 

သေဘၤာမလိုက္ခ်င္လို႔ ကုန္းေပၚေျပာင္းမယ္ဆိုလဲအဆင္ေျပပါတယ္ ဥပမာ( Ocean Tanker SG) မွာCargo Officer အေနနဲ႔ လဲ အလုပ္ရပါေသးတယ္။

 

သေဘၤာမလိုက္တဲ့ Major ေတြ Naval Architect တို႔Port and Harbour တို႔နဲ႔ ၿပီးတဲ့သူေတြဆိုရင္ ခုဆိုဂ်ပန္တို႔ အေနာက္ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို႔ ႏိုင္ငံျခား Docking ေတြမွာ ရာထူး ျမင့္ျမင့္ လစာ မ်ားမ်ား ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ သေဘၤာလိုက္တာ ဝါသနာ ပါတယ္ဆိုရင္ေတာ့ NS or ME တို႔ကို ေရြးေပါ့ မဟုတ္ရင္ေတာ့တျခား Major ေရြးေပါ့MMU ေလာက္ အမွတ္မျမင့္ ဒါေပမယ့္ အမွတ္အေနထားအရ 420 အထက္ ပ်မ္းမွ်ေခၚေလ့ရွိေသာ IMT (or) MMMC ေကာလိပ္ေက်ာင္းပါ

 

Q: အန္တီသား က အမွတ္လဲေကာင္းတယ္ ဘာတက္ရမွန္းမသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္ အဲ့တာသားတို႔လို MMMC ကို တက္ခိုင္းရင္ေကာင္းမလား ?

 

A: **က်ေနာ္တစ္ဦးတည္း ရဲ႕ personal အေျဖပါ**

 

⛔️ NO ပါ ⛔️

 

သေဘၤာသား ေလာက ပ်က္သုန္း ခဲ့ပါၿပီ ရွင္ျပဳတုန္း က ေရႊထီး ေဆာင္းခဲ့တာေတြ ျပန္ေျပာေနလဲ ေကာင္းလာဖို႔ လမ္းမျမင္ပါဘူး။ဒီေက်ာင္းႀကီး က ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ Capt ႀကီးေတြ အရာရွိ ႀကီးေတြ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြ အမ်ားႀကီး ပါ ။ ခု မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ အေျခေနရ ညီငယ္Junior ေတြ စဥ္းစားရေတာ့မယ့္ အပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီး ပါလာၿပီ။ ေက်ာင္းဆင္း MMMC တိုင္း အလုပ္မရႏိုင္ပါဘူး ။

 

အရာရွိေအာင္ၿပီး ရင္ ပိုလို႔ေတာင္အလုပ္ရွားသြား ျပန္ေရာ ??‍♂️ကုန္းေပၚအလုပ္ ေျပာင္းၾကည့္မယ္ဆိုရင္လဲMMMC က diploma ပဲ ေပးတာပါ ဘြဲ႕မဟုတ္ပါဘူး ညီငယ္တို႔ အဲ့တာက အသက္ပါညီငယ္တို႔ အေနနဲ႔ ကိုယ္လဲ တကယ္ဝါသနာပါအေဖ က လဲ သူႀကီး/စက္ခ်ဴပ္ အေနထားဆိုရင္ေတာ့ MMMC ကို တက္ပါ။ ကိုယ့္မွာ cadet ဘဝ ကေန senior ျဖစ္တဲ့အထိ မေအးေအးဝင္း စီစဥ္တဲ့အတိုင္း ျဖစ္လာမယ့္ company အပိုင္ရွိရင္ လုပ္ပါကိုယ့္မွာ background က မရွိ ေက်ာင္းဆင္းေတာ့လဲ Roll မေကာင္းရင္ေတာ့ ညီေလးတို႔ဘဝ က လမ္းေဘး ပြဲစား ၾကားလိုင္း ေတြ ႐ိုက္ေၾကးေပးရတဲ့လိုင္းေတြဆီ ေရာက္ဖို႔က ၈၀ % ရွိပါတယ္။


အဲ့ေတာ့ စဥ္းစားၾကပါ ။ ခုလက္ရွိ အေျခေနကိုေသခ်ာ စံုစမ္းပါ။


** Think Twice make one decision**

 

ဆယ္တန္း အမွတ္မွာ ေရေၾကာင္း ေက်ာင္း ၂ ခု လံုး အမွတ္မမွီ သေဘၤာသား လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ETR / ETO လိုင္းကို ေရြးဖို႔ အၾကံ ျပဳပရေစ႐ိုး႐ိုး ဆယ္တန္းေအာင္ / ဘြဲ႕ရေတြ အေနနဲ႔သေဘၤာသား crew ဘဝကေန အရာရွိ ျဖစ္ဖို႔ က ထင္ သေလာက္ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ ထူနညး္တူပဲ RIT
TU က ေန ဆင္းလို႔ Engine side လဲ demand အရမလြယ္ကူေတာ့ပါဘူး။BE(EP),AGTI(EP), Bsc physics တို႔ကေတာ့ ETR/ ETO အေနနဲ႔ အခြင့္လမ္းေတြ ရွိေနပါေသးတယ္

 

အႏွစ္ခ်ဴပ္ ေျပာရရင္ေတာ့ သေဘၤာသား ေလာက ကိုဝင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိ DMA က စရင္းရွိ သေဘၤာသားဦးေရ ၁ သိန္းေက်ာ္မွာ ၃ နီးနီးပဲ အလုပ္ရတာ ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကပါ။ရန္ကုန္မွာလဲ အျခားေသာ အလုပ္မ်ားလဲ လစာ ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ မိသားစု နဲ႔ မကြဲကြာ ေနရပါတယ္ရွင္ျပဳတုန္းက ေရႊထီေဆာင္းခဲ့တာေတြ က်န္ခဲ့ပါၿပီ။

 

Myanmar Seamen Union

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(1 Vote)