Rules and Regulations

မူ၀ါဒသစ္အရ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားသာတင္သြင္းခြင့္ျပဳ

မူ၀ါဒသစ္အရ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားသာတင္သြင္းခြင့္ျပဳ google.com

အသစ္ထုတ္ျပန္သည့္ ၂၀၁၈    ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းခြင့္မူ၀ါဒတြင္ ျပည္ပမွ ညာ ေမာင္းယာဥ္မ်ားတင္သြင္းခြင့္မရွိ ေတာ့ဘဲ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ား သာ တင္သြင္းရေတာ့မည္ျဖစ္ သည္။

 

၂၀၁၈ အတြက္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မူ၀ါဒအသစ္ကို ေအာက္တိုဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ေၾကညာ သည္။

မူ၀ါဒအသစ္တြင္ ၂၀၁၇ က ထြက္ရွိခဲ့သည့္ မူ၀ါဒေဟာင္း ႏွင့္ အဓိကကြာျခားခ်က္မွာဘယ္ ေမာင္းမ်ားကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း (ရန္ကုန္) အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး  ဦးရန္မ်ဳိးေအာင္ က ေျပာသည္။

‘‘ထူးျခားတာ အစိုးရက သြင္းတဲ့ကားေတြေရာ၊   ယႏၲရားေတြ ေရာ၊ မီးသတ္ကားေတြ၊ နိဗၺာန္ ယာဥ္ကအစ အကုန္လံုး ဘယ္ (ဘယ္ေမာင္းယာဥ္)သြင္းရမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္သြားတာေပါ့’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

မူ၀ါဒအသစ္၌ လူတစ္ဦး ခ်င္းကားတင္သြင္းခြင့္တြင္ လူစီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၆ မွ ၂၀၁၈ အတြင္း (ဘယ္ေမာင္း)၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၈ အတြင္း (ဘယ္ေမာင္း)၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၄မွ ၂၀၁၈ အတြင္း (ဘယ္ေမာင္း) မ်ားသာ  တင္သြင္းခြင့္ရမည္ျဖစ္ သည္။

ယာဥ္အို၊ ယာဥ္ေဟာင္းအစီ အစဥ္တြင္ လူစီးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ ခရီး သည္တင္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၈ အတြင္း ထုတ္လုပ္သည့္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ား သာ တင္သြင္းခြင့္ရမည္။

FOC စနစ္ျဖင့္ ျပည္ပမွ လွဴ ဒါန္းသည့္ ေမာ္္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းမႈႏွင့္ အစိုးရဌာနမ်ား၏ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ကိုလည္း ယာဥ္အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ၂၀၀၇ မွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ထိ သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ားထားၿပီး (ဘယ္ေမာင္း)ယာဥ္ မ်ားသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထား သည္။

ႏိုင္ငံ၏ လမ္းစနစ္ႏွင့္ကိုက္ ညီသည့္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားကို သာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္အတြက္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ပြားမႈ ေလ်ာ့ က်လာႏုိင္ေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း ကားအသစ္   အေရာင္းျပခန္းမ်ား အေနျဖင့္ ၂၀၁၈ တြင္ ေရာင္းအားပိုေကာင္းလာႏုိင္ေၾကာင္း KIA ကားအေရာင္းျပခန္း    အေရာင္းတာ၀န္ခံ  ဦးေဇာ္ရဲႏိုင္က   ေျပာ သည္။

‘‘ေနာက္ႏွစ္က်ေတာ့ ဘယ္ ေမာင္းကားအသစ္ျဖစ္တဲ့အ တြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ေစ်းႏႈန္းႀကီး ျမင့္သြားတာေပါ့။ ကားအသစ္၊ ေမာ္ဒယ္အသစ္ဆိုေတာ့ အခြန္ ႏႈန္းကလည္းမ်ားတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကား၀ယ္တဲ့သူေတြ အတြက္ သိန္းတစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ ေလာက္နဲ႔ ၀ယ္လို႔မရေတာ့ဘူး ေပါ့။ အနည္းဆံုး သိန္း ႏွစ္ရာ့ငါး ဆယ္၊ သံုးရာေလာက္သံုးမွ ၀ယ္ လို႔ရမယ့္ သေဘာရွိတာေပါ့ေနာ္’’ ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူ မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာ စိုးထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ကုန္ကားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကားမ်ားကို တင္သြင္းရာ၌ တ႐ုတ္ႏွင့္ ကိုရီး ယားႏုိင္ငံထုတ္ကားအသစ္မ်ား သည္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားေစ်း ထက္ သက္သာေသာေၾကာင့္ လက္ရွိတြင္ အဆိုပါႏိုင္ငံထုတ္ ကားမ်ားကို တင္သြင္းအသံုးျပဳ မႈမ်ားေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

မူ၀ါဒအသစ္ေၾကာင့္ လူတစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းမည့္သူမ်ား အေနျဖင့္ ဒူဘိုင္းႏိုင္ငံမွ တစ္ပတ္ ရစ္ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ဘယ္ေမာင္းကား မ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္၊ ထိုင္းႏွင့္ ကိုရီး ယားႏိုင္ငံထုတ္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားကို ပိုမိုတင္သြင္းလာႏိုင္ ေၾကာင္း ကားအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ကိုင္သူ ဦးမင္းမင္းထြန္းက ေျပာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္မွ ညာေမာင္းတစ္ပတ္ရစ္ကားတင္သြင္း မႈသည္ ယခုႏွစ္ကုန္အထိသာရွိ ေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၈ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ကစတင္၍ ဂ်ပန္ကားညာ ေမာင္းမ်ားတင္သြင္းမႈလံုး၀ရပ္ ဆိုင္းရၿပီဟု ကားေစ်းကြက္ကြၽမ္း က်င္သူမ်ားက ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ မူ၀ါဒထြက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ညာေမာင္းကားမ်ား အမ်ဳိးအစားအလိုက္ က်ပ္ဆယ္သိန္းမွ သိန္းႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္ထိ ေစ်းတက္လာေၾကာင္း   ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

‘‘တကယ္လို႔မ်ား ညာေမာင္းကားက အရမ္းအ၀ယ္လိုက္ရင္ Honda Fit တစ္စီးကို သိန္းႏွစ္ရာ့ ငါးဆယ္ေလာက္ျဖစ္သြားႏိုင္ တယ္’’ဟု ဦးမင္းမင္းထြန္းက ေျပာသည္။

ကားေစ်းျမင့္တက္ျခင္း ေၾကာင့္ နယ္ဘက္ေဒသမ်ားတြင္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအစီးမ်ားလာ ႏုိင္ေၾကာင္း၊ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္ ရွိ ျမ၀တီမဲေဆာက္မွ တစ္ပတ္ရစ္ ကားေစ်းကြက္ပိတ္ေသာ္လည္း အျခားေနရာမ်ားမွ လိုင္စင္မဲ့ကား မ်ား၀င္လာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

Source: 7 days new

Read times
Rate this item
(0 votes)