ဝယ္လိုအားစီမံခန္႔ခြဲမွဳ (Demand Management) ဆိုတာဟာ ………..
- ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအတြက္ သံုးစြဲသူမ်ား၏ ဝယ္လိုအားႏွင့္ လုပ္ငန္းတြင္း ကုန္ၾကမ္း ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူမႈမ်ားကို ေပါင္းစပ္ညိွႏိႈင္းကာ ေလလြင့္ဆံုး႐ႈံးမႈ မ႐ွိေစေရးႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအား ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း စီစဥ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
- ဝယ္လိုအားစီမံမႈတြင္ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနသည့္ ဝယ္လိုအားအေျခေနမ်ားကို မ်က္ေျခမျပတ္ ေလ့လာဆန္းစစ္ကာ လိုအပ္ခ်က္ေပၚမူတည္၍ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းမႈႏွင့္ အစီအစဥ္မ်ားအား စဥ္ဆက္မျပတ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းသည္ အဓိက အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
ပိုင္ဆိုင္ပစၥည္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈ (Inventory Management)) ဆိုတာကေတာ့ …….
- ေရာင္းရန္အသင့္ထုတ္ကုန္မ်ား
- ကုန္ေခ်ာထုတ္ရန္လိုအပ္မည့္ ကုန္ၾကမ္းႏွင့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို လိုအပ္မည့္ပမာဏ (အေရအတြက္) အတိုင္း လက္ဝယ္စုစည္းထား႐ွိျခင္း၊
- ကုန္ၾကမ္းႏွင့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားအတြက္ ေစ်းႏႈန္းမွန္ေပးေခ်ျခင္း၊
- မည္သည့္ ကုန္ၾကမ္းႏွင့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္ျဖည့္တင္းရမည္ကိုသိ႐ွိၿပီး စီမံထား႐ွိျခင္း၊
- လိုအပ္မည့္ထုတ္ကုန္ (သို႔မဟုတ္) ကုန္ၾကမ္းကို လိုအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ လိုအပ္သည့္ေနရာသို႔ ေရာက္႐ွိရန္စီစဥ္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားကို တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။
တနည္းအားျဖင့္ ပိုင္ဆိုင္ပစၥည္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈသည္ အဖြဲ႔အစည္း (သို႔မဟုတ္) ကုမၸဏီ၏ အဓိကပင္မလုပ္ငန္းရပ္မ်ား (ကုန္စည္ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း) စသည္တုိ႔ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ႏိုင္ေစေရးအတြက္ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ လိုအပ္မည့္ထုတ္ကုန္ (သို႔မဟုတ္) ကုန္ၾကမ္းႏွင့္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို လိုအပ္သည့္အေရအတြက္အတိုင္း လိုအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ လိုအပ္သည့္ေနရာသို႔ ေစ်းႏႈန္းမွန္ျဖင့္ ေရာက္႐ွိရန္ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
Source ; Super Light logistics